LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De trucs die worden toegepast

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Kristina

Re: De trucs die worden toegepast

Ongelezen bericht door Kristina »

Je zegt dat deze 40 miljoen mensen klant blijven.
Dat zou betekenen dat je een stabiele klantenbasis hebt en er steeds een deel afvalt en bijkomt.
Wat is dan het percentage wat niet blijft?
Welke percentage van de 40 miljoen is de uiteindelijke consument?
En bij de omzet is NL, betreft dit de uiteindelijke omzet die door de eindconsument wordt opgebracht, of zit hier nog vervuiling tussen, van mensen die het product kopen en dan doorverkopen?
Vervuiling is hier bedrijfseconomisch bedoeld, dus niet als belediging.
[/quote]
De uiteindelijke consument is die 40 miljoen. Bij de omzet in NL is dit inderdaad eindconsument, distributeurs daargelaten.
De percentage wat niet blijft (ga ik even uit van mijn eigen klantenbestand & die van mijn downline) gemiddeld zo'n 2%

Voor meer info jaarverslagen: www.herbalife.com.....'our company'-'press room'- 'company info'

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kristina, dank voor deze info.
Op hun site vermelden ze dat in 2003 de omzet over de $1,8 miljard heen gaat, in 2003.
In hun SEC filings, het jaarverslag wat ze dienen in te leveren wordt gesproken over een omzet van 1,159 miljard dollar.
Klein verschilletje.
Als ze 40 miljoen tevreden klanten wereldwijd hebben komt dit neer op een omzet van $ 29 per persoon per jaar.
Je zegt dat een herbalife verkoper 50 klanten zo'n beetje maximaal is om ze goed te kunnen bedienen.
Dat komt neer op $ 50*29 is $1450 per verkoper per jaar aan omzet.
Hun SEC filings spreken over 173.000 supervisors, dus $6705 omzet per supervisor.

Als je er verder vanuit dat een deel van omzet inkoopkosten zijn dan vind ik de cijfers niet indrukwekkend, eerder schrikbarend.
Het komt er dus op neer dat Herbalife of een niet rendabel product is voor de mensen in de mlm piramide, of het merendeel mislukt is in hun verkopen.

Laat ik nog even verder gaan:
Omzet: 1,894 miljard.
Distributor allowances, maw bonussen: 899 miljoen.
Omzet: 995 miljoen
Omzet uit handling etc 164 miljoen

Dus werkelijke productverkopen is slechts 995 miljoen, gedeeld door 40 miljoen tevreden klanten is $24,90 per klant per jaar.

Ik zou tegen een ieder willen zeggen, trek zelf je conclusie.
En neem mee in je conclusie dat de cijfers uit de door Herbalife opgegeven SEC filings komen en op het aantal klanten dat Kristina zegt dat er zijn bij Herbalife.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 27 aug 2004 14:28, 3 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Voorstanders, ik zie hier een heldere berekening, is het mogelijk dat jullie hierop reageren door alle fouten eruit te halen, voorzover die er zijn.
En dit keer graag zonder geschreeuw over vol blijven houden 3+2 vier is.

tegenstander

Ongelezen bericht door tegenstander »

Ja, en trek daar dan nog maar eens af:

de kosten die zij hebben aan advertenties, zoals die 9 distributeurs hier.
Het gaat duidelijk NIET om advertenties van het hoofdkantoor, het is iedere distributeur voor zich.

Kristina

de kosten die zij hebben aan advertenties, zoals die 9 distributeurs hier.
Het gaat duidelijk NIET om advertenties van het hoofdkantoor, het is iedere distributeur voor zich.
Het gaat NOOIT om advertenties van het hoofdkantoor.
Geen enkel distributeur ligt krom van 'de kosten van advertenties'. Wij hebben tenslotte geen onkosten wat betreft pandhuur, personeel, etc..
Alle technicalities worden verzorgd door het moederbedrijf.

Maarschalk

Kristina, ik zou graag je reactie willen ontvangen op de berekening.

tegenstander

Nou Kristina,

ik ben ook benieuwd. Dat bedrag van nog geen 2000 euro, daar moeten voor die mensen de advertenties dus nog af. Ik had het niet over kromliggen, dat maak jij ervan. Je moet mijn woorden niet verdraaien, daar houd ik niet van! Maar die advertenties moeten dus af van de OMZET van nog geen 2000 gemiddeld per distributeur. Voorlopig zie ik tenminste nog geen ingrijpende correctie van jouw hand, wat Kuklos en Maarschalk je hebben gevraagd.

Ik vond overigend technicalities een héél moeilijk woord, ik zag het voor de eerste keer in mijn leven. Wanneer je in aanmerking neemt dat ik wekelijks teksten vertaal, o.a. uit het Engels.......
Ik heb dus de Webster er eens bijgepakt, die zegt: a detail that is considered insignificant, a triviality.

Je leert dus wel degelijk iets op zo’n bijeenkomst......

Henny en ondernemer2004:

Ik moest vandaag iets uitzoeken ivm met de verlenging van mijn mobiel abo, en ik heb de sites zoals bellen.com eens langsgelopen.
Daar wordt helemaal geeneens gesproken over eurexcel...
Op géén van allen!
Hoe zit dat?

Kristina

Kristina, ik zou graag je reactie willen ontvangen op de berekening.

Ja, Maarschalk, dat is een hele berekening (niet mijn sterkste punt overigens) :)
Ik ben het sowieso niet eens met die $1450 per verkoper, per jaar. Daar klopt iets niet.
Denk dat $1450 omzet, per verkoper, per maand (beginnende distr.) meer richting waarheid komt.

Kristina

a detail that is considered insignificant, a triviality.

Yes, for the distributors it is most definitely an insignificant triviality.
Voor 'de gewone ondernemer' een gigantische kopzorg!

Maarschalk

Kristina, nu ga ik jouw berekening volgen, alhoewel je bij mij voorlopig geen fout kan aantonen.

$1450 per maand, maal 12 maanden is $17.400 per jaar.
Vermenigvuldig dit met het aantal supervisors wat ze hebben, 173.000 (Herbalife's eigen cijfers) dan kom je uit op een omzet van $3.010.200.000 (dus $ 3 miljard). Maar hun omzet is slechts $1,159 miljard.
Het lijkt me eerder dat jouw cijfers niet kloppen.

Ik blijf bij mijn conclusie, of slechts een klein deel van de mensen verdient leuk, en de rest niets, of de mensen verdienen met herbalife nauwelijks bij.

Kristina

Maar die advertenties moeten dus af van de OMZET van nog geen 2000 gemiddeld per distributeur.

Nou, voor een beginnend dist. vind ik 2000 per maand niet mis! Bedenk wel dat dit meestal parttimers zijn.
Maar vergeet niet dat de bedragen steeds groter worden.....mijn winst afgelopen maand was een bescheiden €5200. Ik wil daar best €10 van afhalen voor een advertentie.

tegenstander

Jij begrijpt een paar dingen niet

1 Het WOORD technicality betekent: a detail that is considered insignificant, a triviality.
Dus als Herbalife zegt dat ze de technicalities voor hun rekening nemen dan betekent dat, vrij vertaald, dat ZIJ dat futiliteiten vinden.

2 We hebben het niet over 2000 euro winst, we hebben het over 2000 euro OMZET.

3 Blijkbaar steek jij met kop en schouders uit boven de gemiddelde herbalife-distributeur want op basis van gegevens die Maarschalk van de EIGEN SITE van herbalife heeft, en op basis van gegevens die jij zelf hem hebt verstrekt, komt hij op een voor iedereen controleerbaar omzetbedrag van ca 2000 euro.

Kristina

3 Blijkbaar steek jij met kop en schouders uit boven de gemiddelde herbalife-distributeur

Nee hoor, dat valt reuze mee! En ik BEGRIJP dat er over OMZET werd gesproken.
Doe eens een beetje dimmen zeg!

Tegenstander

Ongelezen bericht door Tegenstander »

Je MOET wel ver boven het gemiddelde uitsteken!

Dat KAN niet anders.

Die cijfers komen van jouzelf en van de site van herbalife

1 + 1 = 2

zo simpel is dat! daar is geen speld tussen te krijgen.

Kristina

Je zegt dat een herbalife verkoper 50 klanten zo'n beetje maximaal is om ze goed te kunnen bedienen.
Hun SEC filings spreken over 173.000 supervisors, dus $6705 omzet per supervisor.

Maarschalk, Jij hebt het hier alleen over de klanten. De downlines heb je niet meegerekend. De 'grote' verdiensten zitten inderdaad niet in je klanten (die zorgen echter alleen voor je basisinkomen).

Bijv: 50 klanten die ieder €100 per maand afnemen = €5000. Je winstmarge is 50% dus winst €2500.

Kristina

Je MOET wel ver boven het gemiddelde uitsteken!

Dat KAN niet anders.

Die cijfers komen van jouzelf en van de site van herbalife

1 + 1 = 2

zo simpel is dat! daar is geen speld tussen te krijgen.
Absoluut niet. Als nieuwe distributeur bij HL heb je gelijk een inkoopkorting van 25%. Dit kan oplopen tot 50% (de hoogste korting)
Daar zit ik nu, met vele anderen.

Maarschalk

Maarschalk, Jij hebt het hier alleen over de klanten. De downlines heb je niet meegerekend. De 'grote' verdiensten zitten inderdaad niet in je klanten (die zorgen echter alleen voor je basisinkomen).
Kristina, ik praat niet over een van beiden.
Jij zegt 40 miljoen tevreden klanten, en de omzet van Herbalife staat op hun site.
Omzet gedeeld door aantal klanten is gemiddelde omzet per klant.
Of omzet gedeeld door aantal supervisors.

Als jij 5200 euro winst maakt, in een maand, dan laat ik een andere berekening volgen.
Gemiddeld $29 omzet per klant per jaar, is $ 2,42 per maand. Om aan 5200 euro omzet te komen, ervan uitgaande 1 dollar is 1 euro, heb ik dus 2.149 klanten (direct en downline) nodig.

Kristina

Gemiddeld $29 omzet per klant per jaar, is $ 2,42 per maand. Om aan 5200 euro omzet te komen, ervan uitgaande 1 dollar is 1 euro, heb ik dus 2.149 klanten (direct en downline) nodig.

Sorry Maarschalk, niet mee eens. Zoveel klanten zijn niet noodzakelijk om aan een bepaalde omzet te komen.
Wij krijgen over de eerste drie lijnen 5% van de omzet uitgekeerd d.m.v. royalties en bonussen.

Maarschalk

Sorry Maarschalk, niet mee eens. Zoveel klanten zijn niet noodzakelijk om aan een bepaalde omzet te komen.
Wij krijgen over de eerste drie lijnen 5% van de omzet uitgekeerd d.m.v. royalties en bonussen.
Dat betekent dat of mijn berekening fout is, of de cijfers op de site van Herbalife zijn fout, of 40 miljoen klopt niet, of heel veel klanten worden genaaid.
Zeg het maar.

Kristina

Distributeur schrijft 3 distributeurs in. Deze 3 schrijven ook ieder 3 in enzovoort. Laten we uitgaan van een totaal van 39 distributeurs in je downline.
39 x 5000 €uro = 195.000 €uro x 9% (bonus) = 17.550 €uro.
Dit is dan je passief inkomen per maand.

Om even terug te komen op mijn vorig berichtje. Ik schreef 5%. tikfoutje ik bedoel 9% .

Gesloten