| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl
-
Gast
Re: Lidl
nou ik ben toch even wezen kijken afgelopen week, gewoon nieuwsgierig, mensen, mensen toch, wat een rotzooi, het lijkt echt nergens naar, soms heb je nog iets dat nog een beetje lijkt op de echte producten, maar dit? wat verschrikkelijk dat kwaliteit zo weinig respect krijgt, ik begrijp het wel hoor, men moet eten, maar dit?
-
Gast
wat belachelijk die reacties over lidlle ......hoezo rotzooi ....nou en ???
kom op je betaalt er ook wel erg weinig voor !!! en jawel het is goede kwaliteit !!
mensen die minder waardig praten over aldi en lidlle willen gewoon veel meer geld betalen voor hun boodschappen omdat hun artikelen dan wel netjes en kaarsrecht in de schappen staan !
en het heeft niks te maken met of iemand minder te besteden heeft of niet ...dit heet gewoon geld bewust zijn ........
een brood uit het schap bij super de boer of edah kost 1,59 bij lidle slechts 89 cent en het verschil is er niet !!!!! reken uit je winst bij alleen het brood ....
ook een pond kaas kost nog minder dan de helft als bij de concurrentie ! ook daar haal je je winst uit !
dus je moet het zelf weten of je geld over de balk wil gooien of niet maar geen belachelijke uitspraken doen dat de kwaliteit slecht zou zijn want dat is niet zo ! ...PUNT UIT !
kom op je betaalt er ook wel erg weinig voor !!! en jawel het is goede kwaliteit !!
mensen die minder waardig praten over aldi en lidlle willen gewoon veel meer geld betalen voor hun boodschappen omdat hun artikelen dan wel netjes en kaarsrecht in de schappen staan !
en het heeft niks te maken met of iemand minder te besteden heeft of niet ...dit heet gewoon geld bewust zijn ........
een brood uit het schap bij super de boer of edah kost 1,59 bij lidle slechts 89 cent en het verschil is er niet !!!!! reken uit je winst bij alleen het brood ....
ook een pond kaas kost nog minder dan de helft als bij de concurrentie ! ook daar haal je je winst uit !
dus je moet het zelf weten of je geld over de balk wil gooien of niet maar geen belachelijke uitspraken doen dat de kwaliteit slecht zou zijn want dat is niet zo ! ...PUNT UIT !
-
Gast
---------------------------------------------------------------------
armoede is geen reden tot schaamte, kwaliteit? bij Lidl? brood 0,89, precies, alle waar naar z'n geld, tel uit je winst! maar hou niet vol dat je boterhammetje lekker was, supermarktbrood is niet lekker, heeft ook niets met een kwaliteitsbrood te maken, lijkt er wel op, is totaal iets anders, en de prijs ook, PUNT UIT!
---------------------------------------------------------------------
armoede is geen reden tot schaamte, kwaliteit? bij Lidl? brood 0,89, precies, alle waar naar z'n geld, tel uit je winst! maar hou niet vol dat je boterhammetje lekker was, supermarktbrood is niet lekker, heeft ook niets met een kwaliteitsbrood te maken, lijkt er wel op, is totaal iets anders, en de prijs ook, PUNT UIT!
-
Gast
Wat een gewauwel lees ik hier. Alweer 12 jaar geleden werkte ik bij de nettorama. En toen was de tas kontroleren en kratjes en traytjes optillen al een kassa instructie. Van tevoren heb ik ook nog een blauwe maandag bij de aldi gewerkt en van helzelfde laken een pak.Een tas controleren mag als het bij de ingang van de winkel staat aangegeven net zo goed als het niet accepteren van briefjes van 100 Euro .ben je het er niet mee eens dan ga je ergens anders winkelen. Dit is een goedkoopstaaltje diefstalpreventie die ervoor zorgt dat de prijzen laag kunnen blijven. Wat denk je zelf dat de marges op de dagelijkse boodschappen voor de winkelier zijn. We praten nog niet over 5 procent.
Dus als er al een chocoladereep van 1.49 tussen twee traytjes zit scheelt dit al heel wat. Dat je traytjes zelf moet optillen is ook niet verwonderlijk stel dat er per dag twintig mensen met gestapelde traytjes aankomen dan moet een cassiere 20 keer traytjes optillen voor u is dit 1 keer extra. Scheelt hem of haar in ieder geval de rug.Trouwens voor wie prijsbewust is kan je ook bij 's lands grotste kruidenier voor lage budgetten winkelen. In veel gevallen geld zoals de waard is vertrouwd hij zijn gaste. Maar in de detailhandel geldt door schande en schande wordt men wijs. (En terzijner tijd rijk).
Dus als er al een chocoladereep van 1.49 tussen twee traytjes zit scheelt dit al heel wat. Dat je traytjes zelf moet optillen is ook niet verwonderlijk stel dat er per dag twintig mensen met gestapelde traytjes aankomen dan moet een cassiere 20 keer traytjes optillen voor u is dit 1 keer extra. Scheelt hem of haar in ieder geval de rug.Trouwens voor wie prijsbewust is kan je ook bij 's lands grotste kruidenier voor lage budgetten winkelen. In veel gevallen geld zoals de waard is vertrouwd hij zijn gaste. Maar in de detailhandel geldt door schande en schande wordt men wijs. (En terzijner tijd rijk).
-
Gast
Wat een geklets van 5% winstmarge op artikelen. Waar haal je die info vandaan?
Laat de leverancier maar eens de leverprijs op zijn producten drukken, dan zie je wat voor winstmarge de supermarkten daadwerkelijk maken. Neem nu bijvoorbeeld alleen al groente en fruit, daar zit al minstens een winstmarge van 300% op.
Laat de leverancier maar eens de leverprijs op zijn producten drukken, dan zie je wat voor winstmarge de supermarkten daadwerkelijk maken. Neem nu bijvoorbeeld alleen al groente en fruit, daar zit al minstens een winstmarge van 300% op.
-
babs
dank je wel sippie
fijn om te horen dat ook eens iemand aan ons denkt, want wij kunnen er bar weinig aan doen.
het enige wat wij willen is geen boze klanten en geen boze baas...
tsja ik zal de regels van lidl moeten opvolgen en dat doe ik ook en tuurlijk baal ik er wel van, ik weet dat het het beste is omdat ik ook moet leven van dat geld.
fijn om te horen dat ook eens iemand aan ons denkt, want wij kunnen er bar weinig aan doen.
het enige wat wij willen is geen boze klanten en geen boze baas...
tsja ik zal de regels van lidl moeten opvolgen en dat doe ik ook en tuurlijk baal ik er wel van, ik weet dat het het beste is omdat ik ook moet leven van dat geld.
-
Gast
In Weert moet je bij iedere supermarkt je tas open laten zien. Vooraan in de winkel staan kluisjes waar je je tas zo lang kunt laten als je deze niet wil laten zien. Als dit tot gevolg heeft dat het aantal winkeldiefstallen ed afneemt vind ik het best. Mijn lege boodschappentas mogen ze zien en mijn handtas laat ik thuis of doe ik in het kluisje.
-
Gast
zolang er in Nederland niet een winkelmedewerker is met opsporings bevoegdheden of een verklaring van een rechter, gaat er niemand aan mijn tas zitten, wel kunnen ze indien ze dat zo willen de politie bellen om in mijn tas te kijken, maar géén winkelbediende heeft het recht om mijn prive spullen te doorzoeken, bordje of niet, waarschuwing of niet, ben je nou helemaal gek geworden,
-
babs
ja vitamin c maar goed dat het allemaal niet in onze handen ligt.
het probleem is toch voornamelijk klanten die het dus niet willen(zie vorige reactie)
maar het stomme is dat als je niks te verbergen hebt dat je daar juist geen moeite mee zou moeten hebben.
misschien maar beter dat ik niet altijd voor mijn mening uit mag komen achter de kassa......
het probleem is toch voornamelijk klanten die het dus niet willen(zie vorige reactie)
maar het stomme is dat als je niks te verbergen hebt dat je daar juist geen moeite mee zou moeten hebben.
misschien maar beter dat ik niet altijd voor mijn mening uit mag komen achter de kassa......
-
Gast
Dit zijn twee onjuistheden in één bewering. In nederland zijn we gebonden aan het internationaal recht, de grondwet, de wet, jurisprudentie, algemene maatregelen van bestuur en politieverordeningen. In die volgorde wordt de nederlandse burger afgerekend, en 'een bordje bij de ingang van de winkel' ben ik in dit rijtje niet vergeten; het hoort er eenvoudig niet in thuis. En tenzij de supermarkteigenaar zijn bordje door de tweede en eerste kamer krijgt, heeft dit geen rechtskracht.Een tas controleren mag als het bij de ingang van de winkel staat aangegeven net zo goed als het niet accepteren van briefjes van 100 Euro
De tweede is half-juist. Hoewel een briefje van 100 een wettig betaalmiddel is, heeft een klant ook de plicht gepast te betalen. Hier wordt vaak van afgeweken, omdat de winkelier weinig klanten meer zou hebben als hij alleen gepaste betalingen eiste, en daarom wijkt hij er graag van af. Maar bij 100 of 200 euro kan hij voet bij stuk houden, en deze gepaste betaling wél eisen, en zo het honderdje niet in ontvangs nemen. Tenzij... de kassabon 100,25 vermeldt. Dan is de klant gerechtigd een honderdje, 20 cent en 5 cent te betalen. Drie wettige betaalmiddelen die de winkelier zal moeten accepteren.
-
Gast
Ik werk zelf bij de Lidl! Wat is het nu voor een kleine moeite om even je tas open te doen? Ik snap niet dat iemand zich daar druk om kan maken zeg... We vragen het toch aan iedereen, niks persoonlijks dus. Daarbij komt nog eens dat we het opgedragen krijgen van bovenaf. Wij kunnen er niks aan doen dus. Wanneer klanten zulke dingen gaan doen als hun kar laten staan dan duperen zij de cassieres, die ook maar gewoon hun werk doen! Heel kinderachtig hoor. Er staat bij elke ingang 'wij voeren tascontrole uit'. Wanneer je dit niet wilt, om de een of andere reden, dan kom je toch gewoon niet!!!
Het schilt daarbij ook nog eens wel degelijk in het percentage diefstallen.
Dus mensen waar maken jullie je druk om als je niks wilt stelen???
Het schilt daarbij ook nog eens wel degelijk in het percentage diefstallen.
Dus mensen waar maken jullie je druk om als je niks wilt stelen???
-
Gast
Lidl mensen, wat een onzin, ook de Lidl mag dit NIET, ben je nu toch helemaal gek geworden, "van hogerhand opgelegd gekregen"? werkt God dan bij Lidl,? Nogmaals LIdl personeel heeft géén enkel recht om iemand dit te vragen, tjonge, tjonge, gekker moet het toch niet worden!
De Lidl! nou vraag ik je!!! wat valt daar nou te stelen??
De Lidl! nou vraag ik je!!! wat valt daar nou te stelen??
-
Gast
Het is bijzonder raar dat personeel van deze winkel denken dat dit valt onder "normaal" gedrag, "waarom laat u niet gewoon u tas zien als u toch niet steelt" het is de omgekeerde wereld, mensen werk hier niet aan mee, dit mag de Lidl niet! Of onze lieve heer daar nou werkt of niet,