LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jardin tuinstoelen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
danny groeneveld

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door danny groeneveld »

Enkele maanden ben ik door een groene Jardin tuinstoel gezakt. Ik had hem in de ligstand (ben 90 kg) en terwijl ik rustig lag brak de rugleuning in 1 klap af en lag ik op de grond. Ik had mijn nek kunnen breken. Ik dacht dat ik mogelijk de stoel verkeerd had uitgevouwen en heb de stoel afgeschreven en het voorval weer vergeten. Vandaag overkwam mij precies hetzelfde met de tweede stoel van een set van vier stuks. Ook nu brak de verbinding tussen de armleuning en de rugleuning spontaan en onverwacht af. Levensgevaarlijk. Ik trof jullie berichten op dit board aan en ga morgen per direct reclameren en een beroep doen op hun garantie.

Borkent

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Borkent »

Wij zijn inmiddels woedend op Jardin.
Iedereen die het horen wil vertellen wij NOOIT Jardin stoelen aan te schaffen! Wat een gevaarlijke stoelen! Wij hadden nieuwe stoelen (in de uitverkoop gekocht, maar wel keurig de hele winter in de schuur gezet!) en gingen daar in de zomer van 2002 op zitten.
KNAP, een stoel brak af, op bekend en veel genoemd punt; bij de aanhechting tussen arm- en rugleuning.
We kregen een nieuwe stoel van de winkel, garantie. Netjes.
Dezelfde zomer KNAP weer een stoel. Nu kregen we geen nieuwe stoel, garantie verlopen...
In 2003 en 2004 knapten weer twee stoelen af! Wij waren ten einde raad! We kregen via-via Jardin te pakken en kregen twee nieuwe stoelen! Eigenlijk wilden wij die gevaarlijke K..-stoelen niet meer, maar goed... Liever willen wij gewoon geld!
Deze lente is eerst mijn man en vandaag onze vriendin met pasgeboren baby op schoot door de stoel gekrakt.
Nogmaals: wij zijn woedend!
Er is niemand gewond geraakt, maar dat had gekund en het is te gek voor woorden dat er zulke stoelen verkocht kunnen worden.

JARDIN BOE BOE BOE !!!

Wim en Janine Borkent

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

En weer een ontevreden klant erbij voor Jardin.
Inmiddels leeft van onze set alleen de tafel nog.

Bets21

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Bets21 »

Ook bij ons zijn de stoelen kapot binnen een jaar. Schandalig Jardin!

arends

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door arends »

Mijn dochtertje van 5 weegt 17 kg!!!! en brak zojuist de zitting van een verstelbare Jardin stoel.

Wat een troep maakt die Jardin

finili

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door finili »

Nu ik weet dat er zoveel problemen zijn met jardin stoelen, Haal ik vanmiddag wel een ander merk. Ook dit bij ons is opa van 90 jaar door de 2e stoel gezakt. Gelukkig geen letsel. Wij zijn ook niet van plan om ooit weer een tuinset van jardin te kopen

doei

gasst

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door gasst »

Een aantal jaren geleden kochten wij 4 jardinstoelen. De 1e stoel haalden wij uit de verpakking en vervolgens ging ik in deze stoel zitten. En ja wel hoor, de stoel koud uit de verpakking begaf het, ook bij ons brak de stoel bij de armleuning af.Meteen de dag erop terug naar de zaak waar wij deze stoel gekocht hadden. Geen probleem met aankoopbon. Wij kregen meteen een nieuwe mee naar huis.Op het einde van het zomerseizoen begaf een 2e stoel het. En jawel hoor,
weer afgebroken bij de armleuning! In het begin van de volgende zomer overkwam ons het zelfde met stoel nr. 3 en 4. Waardeloos. Contact opgenomen met Jardin, een brief geschreven. Omdat 4 stoelen allemaal bij de armleuningen zijn afgebroken heb ik gevraagd of het misschien een fabricagefout kon zijn. Hoorden maanden niets, toen maar eens gebeld. En dan wordt het afgedaan met een flut verhaal. En dat de stoelen uitgevoerig getest worden. En dat stoelen altijd wel eens fijne haarscheurtjes kunnen vertonen maar het ligt niet aan het product of aan het bedrijf.
Jammer dat Jardin de klachten niet serieus neemt. Voor ons geldt: nooit meer jardinstoelen!!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

Wij kochten bij de Aldi een keer 2 Jardin ligstoelen, het prijsje van de stoelen was niet echt duur,

Helaas, als je wat ruw in de stoelen ging zitten, wordt je gevangen genomen in de stoel!, en dat is natuurlijk wat minder!, :oops:

De stoelen hebben we nu een paar jaar, en hebben aanpassingen gemaakt, dat de stoelen niet zomaar dichtklappen!,

Vreemd dat een merk als Jardin, nog zulke stomme ontwerpfouten maakt met het ontwerp en productie van tuinstoelen!, ze moeten na al die jaren toch wel weten hoe een tuinstoel in elkaar zit!.

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Het probleem voor Jardin is dat ze natuurlijk zoveel als mogelijk is willen verdienen met hun producten. Daarom zullen ze weinig tot niet reageren op brieven of iets dergelijks.

Het zal mij alleen niet verbazen als ze één dezer dagen allerlei waarschuwingen op de nieuwe stoelen gaan plaatsen zodat ze al bij voorbaat zichzelf vrijwaren van wat voor een claim dan ook.

Krijg je geen bericht terug na het sturen van ene brief stuur die brief dan nog een keer aangetekend op.

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

hebben jullie een emailadres van Jardin.
Wij hebben nu 2 stoelen waar we spontaan doorhen gezakt zijn.

Bets21

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Bets21 »

Jardin Netherlands B.V.
Postbus 224
5120 AE Rijen

gasst

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door gasst »

Tip voor Bets2 1

Je informeerde naar het email-adres van Jardin.

Verwijs daarin ook maar eens naar deze site. Kan Jardin eens zien wat alle klachten zijn. B.v: het zo vaak afbreken van de armleuningen.Wordt Jardin misschien aan het denken gezet. Dat dit euvel niet eenmalig is.

succes ermee!!!!

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

nou Mar en Danny ik wilde ook sparen bij de edah voor die stoelen maar nu ik dit allemaal lees hoeft het van mij niet dan maar even doorsparen voor de hartman stoelen bedank allemaal voor de tips[b
groejes jo :( ][/b]

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

Ze weten best wel dat dit forum bestaat. Ze zijn niet achterlijk daar :lol:

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

3 april 2002 kochten ook wij tuinstoelen van Jardin. type Samos.
juli 2003 zakten wij er door 2 heen.
thans 2005 zakte mijn dochter door hetzelfde type stoel heen.
Allemaal op het draaipunt aan de voorzijde.
De service was g o e d .
Ik kreeg zonder commentaar 2 nieuwe onderstellen.
Thans 30-3-2005 zakte mijn kleinzoon op dezelfde wijze wederom door de stoel.
Ik vind de stoel lekker zitten maar de armleuning is heeeeeeel slecht verstelbaar.
Daarom
Ik ga weer proberen of de service nog werkt.

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

OOK IK BEN BENIEUWD NAAR HET E MAIL ADRES VAN JARDIN.

ER IS IN DE VORIGE MAILTJES OOK DOOR DIVERSE MENSEN NAAR

GEVRAAGD MAAR IK KAN NERGENS REACTIES VINDEN.

Arie01

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Arie01 »

Tuinstoelen Jardin. Ben opnieuw door de armleuning geknapt.
Is mij al meerder malen over komen. Tuinset komt van de Blokker.
In eertste instantie gaf Blokker mij zonder problemen nieuwe armleggers.
Later moest ik ze betalen. ( 5 euro per stuk)

Nu vandaag ( 1 mei 2005 ) opnieuw door de armleggers gegaan.
Ik zat rustig in de stoel. Armleggers braken plots af ( bij het schanier punt, slecht spuitgietwerk) Hierbij kwam ik met mijn blote voet tegen de Jardin tafel. gevolg een behoorlijke bloeding een mijn dikke teen en afgescheurde nagel.

Zal Jardin maar eens benaderen.......

Groet
Arie

Mar.
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 jan 2005 18:56

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Mar. »

@Gast: Jardin is alleen via telefoon of post te bereiken.


Jardin Netherlands BV
Ericssonstraat 17
5121MK Rijen
Tel: 0161 228300

Melanie.

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Melanie. »

Ook bij ons alle stoelen kapot en nieuw krijgen ho maar!

Gast

Re: Jardin tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons zijn al drie stoelen plotseling afgebroken,gelukkig hebben diegene die op dat moment in de stoelen zaten geen ernstig letsel opgelopen,maar hadden zich wel flink pijn gedaan,en waren flink geschrokken!
Ik moet er ook niet aan denken,wat er was gebeurd als een van onze ouders in een van de stoelen had gezeten!
Wij hebben nu nog een stoel over,en die begint ook al flink wat haarschuurtjes te vertonen bij de scharnieren!
Ik weet niet of het bij kunststof normale slijtage is na een aantal jaren,maar ik ben er altijd zuinig op geweest,en heb ze in de winter ook altijd op zolder gezet,ze zagen er verder nog heel mooi uit!

Gesloten