TS schrijft in de openingspost dat de medewerker die TS aan de lijn had een alarmnummer was. De incheckbalie waar zij stonden was van Emirates niet van Tui. TS en partner hadden weinig tijd meer en ik kan me ook voorstellen dat iemand aan de telefoon niet direct weet hoe en wie in te schakelen om de naam te veranderensluijs schreef: ↑24 okt 2023 13:03.......Bij boeking vroegen ze van de deelnemers eerste voornaam. Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens. Nu staan we gister bij de incheckbalie van Emerates en die weigeren mijn man mee te nemen omdat er in de boeking die Tui heeft gedaan Nico staat i.p.v. Nicolaas........
Weer Tui 24-uurs gebeld en andere medewerkster geeft aan dat ze niet kan bellen en dat we nu 2 keer hebben gebeld op het alarmnummer en het antwoord niet gaat wijzigen.
......
En het is nu eenmaal zo dat bij vliegreizen je altijd de volledige eerste voornaam zoals in passport vermeld moet worden gebruikt bij boeken.
Dat Tui de naam niet gratis wilde veranderen is vervelend maar door de korte tijd en omstandigheden wel begrijpelijk.
Duur foutje van TS die Tui niet is aan te rekenen naar mijn mening.