5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Kokka1
Berichten: 424
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Engeltje87 schreef:
23 jun 2024 13:20
Als er hier eentje op de mat valt ga ik daarom zeker een verweerschrift schrijven.
En wat wordt dan je verweer? Er staan daar al maaaaanden borden van wegwerkzaamheden en 70. Het feit dat een groot deel van de weggebruikers overduidelijk oogproblemen heeft maakt de normale borden niet ineens onrechtmatig.

Engeltje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 09:13

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Engeltje87 »

Kokka1 schreef:
23 jun 2024 17:24
Engeltje87 schreef:
23 jun 2024 13:20
Als er hier eentje op de mat valt ga ik daarom zeker een verweerschrift schrijven.
En wat wordt dan je verweer? Er staan daar al maaaaanden borden van wegwerkzaamheden en 70. Het feit dat een groot deel van de weggebruikers overduidelijk oogproblemen heeft maakt de normale borden niet ineens onrechtmatig.
Het feit dat het OM het kennelijk zelf ook onduidelijk vond en daarom duizenden boetes heeft kwijtgescholden. Vervolgens de flitser weer aanzetten, maar nog niets veranderen aan de feitelijke situatie.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door 16again »

Kokka1 schreef:
23 jun 2024 17:24
En wat wordt dan je verweer? Er staan daar al maaaaanden borden van wegwerkzaamheden en 70
Hoe lang duren jouw maaaaanden?
Max snelheid is pas daadwerkelijk verlaagd toen viaduct vervangen werd, zo te zien pas vanaf begin mei:
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2024/0 ... -rotterdam

Moneyman
Berichten: 30457
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 jun 2024 18:24
Kokka1 schreef:
23 jun 2024 17:24
En wat wordt dan je verweer? Er staan daar al maaaaanden borden van wegwerkzaamheden en 70
Hoe lang duren jouw maaaaanden?
Max snelheid is pas daadwerkelijk verlaagd toen viaduct vervangen werd, zo te zien pas vanaf begin mei:
https://www.om.nl/actueel/nieuws/2024/0 ... -rotterdam
Dat staat er helemaal niet. Er staat dat de flitser er vanaf 1 mei staat.

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door 16again »

Hier valt te lezen dat max snelheid verlaagd is na 29-4, toen de tijdelijke wegverlegging in gebruik is genomen
https://www.bo7kamp.nl/rijkswaterstaat.html

Kokka1
Berichten: 424
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Kokka1 »

maar ook voor die tijd was het Regelmatig 70 als er op dat stuk van de weg gewerkt werd. dus iedereen die daar rijdt weet dat als het goed is. Overigens als je dit soort projecten ziet mag redelijkerwijs van elke bestuurder worden verwacht om zich aan te passen aan de situatie ( is natuurlijk normaal ook zo, maar bij weg werkzaamheden extra)

Moneyman
Berichten: 30457
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
23 jun 2024 20:36
Hier valt te lezen dat max snelheid verlaagd is na 29-4, toen de tijdelijke wegverlegging in gebruik is genomen
https://www.bo7kamp.nl/rijkswaterstaat.html
Kijk, je bent even door gaan googelen.

Feit is dat de maximumsnelheid al maanden daarvóór al vaak 70 km/u was. Er wordt daar namelijk al veel langer aan de weg gewerkt. Juist daarom mag het voor iedereen die daar rijdt (en zéker als je daar vaak rijdt, zoals TS) geen verrassing zijn dat de snelheid geen 100 km/u is.

Andre K
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2024 12:35

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Andre K »

Echt heel vervelend voor die meneer, dat ie 5x is beboet voor dezelfde overtreding.
Ik rij met grote regelmaat over dit zelfde stuk rijksweg. Er zijn zeer duidelijke borden geplaatst met de nieuwe snelheidsregels, er staan zelfs herhalingswaarschuwingen!
Ik ben gepensioneerd en hou me tegenwoordig voor 99,99% aan de verkeersregels, gebruik altijd de cruise-control, zeer handig.
Ik krijg de laatste tijd de indruk, dat vele de opgelegde regels ''trotseren''
Er rijden tegenwoordig veel automobilisten met auto's, die 'n enorme herrie veroorzaken, deze zijn de laatste jaren, sinds 't succes van Max Verstappen, heel populair geworden. Meestal rijden zij ook veel te hard.
Het lijkt wel alsof vele de snelheidsregels trotseren.
Verder valt 't mij op als ik bezig ben om iemand te passeren met 'n snelheid die enkele kilometers hoger is dan mijn voorganger, dat ik zelfs ''rechts'' wordt ingehaald!!
De ''verkeersregels'' zijn er niet voor niets!
Nogmaals, zeer vervelend vooe diegene, maar wij moeten ons allemaal aan de regels houden, toch?

jonis
Berichten: 2784
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door jonis »

Tsja Andre; ik denk dat je ook wel wat anders ervan vindt als die 0.01% dat je er niet van bewust bent of onoplettend bent en gewoon meerijdt met rest van verkeer, dat een normale 100km/u betekent dat je 3500,- mag gaan aftikken.
Ik ben laatst bij oosterburen ook eens aangehouden omdat ik niet netjes was gestopt voor de stopstreep; of ik een verwarnungsgeld wilde aftikken a 10,-?

16again
Berichten: 16211
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jun 2024 12:05
16again schreef:
23 jun 2024 20:36
Hier valt te lezen dat max snelheid verlaagd is na 29-4, toen de tijdelijke wegverlegging in gebruik is genomen
https://www.bo7kamp.nl/rijkswaterstaat.html
Kijk, je bent even door gaan googelen.

Feit is dat de maximumsnelheid al maanden daarvóór al vaak 70 km/u was. Er wordt daar namelijk al veel langer aan de weg gewerkt.
Feit is dat er voor 29-4 al gewerkt werd in die buurt. Maar niet aan de bestaande snelweg !
Eerder heb ik nooit borden gezien. En ook geen CJIB op de deurmat.

angel1978
Berichten: 11133
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
24 jun 2024 14:23
Moneyman schreef:
24 jun 2024 12:05
16again schreef:
23 jun 2024 20:36
Hier valt te lezen dat max snelheid verlaagd is na 29-4, toen de tijdelijke wegverlegging in gebruik is genomen
https://www.bo7kamp.nl/rijkswaterstaat.html
Kijk, je bent even door gaan googelen.

Feit is dat de maximumsnelheid al maanden daarvóór al vaak 70 km/u was. Er wordt daar namelijk al veel langer aan de weg gewerkt.
Feit is dat er voor 29-4 al gewerkt werd in die buurt. Maar niet aan de bestaande snelweg !
Eerder heb ik nooit borden gezien. En ook geen CJIB op de deurmat.
De aankondiging van een snelheidsverlaging op dat stuk is al ruim voor die tijd en gold vanaf 1 mei:
Tijdelijk 70 km/uur en handhaving
De maximumsnelheid op de A16 ter hoogte van het viaduct over de Hoofdweg wordt in beide richtingen verlaagd naar 70 km per uur. Het Openbaar Ministerie heeft het voornemen de maximumsnelheid te handhaven door middel van een verplaatsbare flitspaal.
En ook in de week voor 1 mei was er een snelheidsverlaging:
Tijdelijk 70 km/uur en handhaving
De maximumsnelheid op de A16 richting Dordrecht wordt ter hoogte van de tijdelijke wegverlegging verlaagd naar 70 km per uur vanwege de versmalde rijstroken. Het Openbaar Ministerie heeft het voornemen de maximumsnelheid te handhaven door middel van een verplaatsbare flitspaal.

Moneyman
Berichten: 30457
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jun 2024 14:23
Moneyman schreef:
24 jun 2024 12:05
16again schreef:
23 jun 2024 20:36
Hier valt te lezen dat max snelheid verlaagd is na 29-4, toen de tijdelijke wegverlegging in gebruik is genomen
https://www.bo7kamp.nl/rijkswaterstaat.html
Kijk, je bent even door gaan googelen.

Feit is dat de maximumsnelheid al maanden daarvóór al vaak 70 km/u was. Er wordt daar namelijk al veel langer aan de weg gewerkt.
Feit is dat er voor 29-4 al gewerkt werd in die buurt. Maar niet aan de bestaande snelweg !
Eerder heb ik nooit borden gezien. En ook geen CJIB op de deurmat.
Ook aan de bestaande snelweg werd al regelmatig gewerkt - inclusief bijbehorende snelheidsverlaging. Ik heb er genoeg vertraging door gehad...

Plaats reactie