Re: PostNL heeft mijn pakket maar status blijft staan op niet ontvangen?
Geplaatst: 21 aug 2024 08:51
Als ik al dat gescheld en al die ongenuanceerde beschuldigingen lees over pakketbezorgers (want nu blijkt ook DPD volgens u uit dieven te bestaan) begrijp ik niet dat u überhaupt nog iets online besteld. Koop het lekker in een fysieke winkel, hebben wij ook geen last van uw beledigende opmerkingen naar mensen op dit forum die u nota bene zelf om advies gevraagd hebt. En als de reactie u niet aanstaat begint het gescheld alweer.drestar schreef: ↑19 aug 2024 18:24Blijkbaar te ingewikkeld voor jou. heb je mijn ervaringen wel gelezen hoe de Post te werk gaat? ze bezorgen op een verkeerd adres of helemaal niet en dan zetten ze er status bezorgd op . hoe kan je een afzender dan nog verantwoordelijk stellen als er in de tracking staat bezorgd op jou adres en je hebt niks bezorgd gekregen? denk je dat dit niet vaak gebeurd bij PostNL?? zo te lezen heb jij nog niets meegemaakt met je post bezorging en denk je het allemaal beter te weten.Speedy123 schreef: ↑19 aug 2024 12:52U heeft een Chinees bedrijf betaald voor het artikel. Die zijn verantwoordelijk dat u het artikel ontvangt. Zo ingewikkeld is dat toch niet?drestar schreef: ↑19 aug 2024 12:45Ik heb toch betaald voor het artikel? ik riskeer wel mijn geld kwijt te raken door het artikel niet geleverd te krijgen als PostNL het als bezorgd op mijn adres als afgeleverd markeert en de afzender de status van het Postbedrijf gelooft. zeker volgens jou ook mijn risico? de Post is in deze de partij die alleen fouten kan maken en die treft dan geen blaam. klopt gewoon niet!!
U heeft geen relatie met Post.nl dus die kunt u nergens verantwoordelijk voor houden, laat staan van oplichting beschuldigen. U moet bij de verzender zijn. Met hen heeft u een overeenkomst gesloten, aan hen heeft u betaald. Zij dienen u terug te betalen als u niets ontvangen heeft.
je beschrijft steeds de theorie maar de praktijk is echter heel anders weet ik wel uit ervaring. ik ben al veel geld kwijtgeraakt door PostNL. er zijn bezorgers bij die leggen gewoon je pakket gewoon voor de voordeur zodat kinderen ermee gaan lopen of beneden in de hal van een flat zodat anderen het kunnen pakken. of gooien ze over je schutting zodat het kapot gaat. en niet alleen bij PostNL gebeuren zulke dingen. ik had zelfs eens meegemaakt bij DPD dat een door mij besteld lasapparaat van 600 euro gewoon als afgeleverd met handtekening en al ineens op de tracking stond terwijl ik gewoon de hele tijd thuis aan het wachten was op de aflevering. gelukkig kende ik iemand in mijn buurt die bij DPD werkte en die is er gelijk achteraan gegaan. na zoektocht bleek het las apparaat in een hoekje van het bedrijf te staan vanwaar de auto's uitreden. de bezorger had zijn rit gedaan en deze stond dus daar om mee naar huis genomen te worden. die jongen die ik kende heeft zijn collega later nog eens betrapt op zoiets . maar dan zou de afzender daarvoor aansprakelijk zijn? dat is in mijn ogen gewoon diefstal! ik zou zeggen ga de klachten op internet eens lezen over postbezorgers en hoeveel post ontvangers ermee gedupeerd zijn die geen verhaal meer konden maken. het is onbegrijpelijk dat zulke bezorgers daar werken en het post bedrijf daarvoor nog niet aansprakelijk is ook!