Word knettergek van MediaMarkt

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio

Re: Word knettergek van MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
07 mar 2025 21:24
NeoDutchio schreef:
07 mar 2025 20:24
De 6553 kost overal rond hetzelfde bedrag (€60,-) en wat er terug te vinden is kost de 6563 tussen de €79,- en €85,-. Aan de prijs was dus al te zien dat het niet de 6563 kon zijn. En dan claimt TS dat van die €60 nog btw korting af ging. Dat kan dus nooit.
Contractuele vrijheid. Partijen mogen met elkaar afspraken over onder meer de prijs. Zelf als €60 niet "kan" dan nog mogen partijen dat afspreken.
Als de 6563 tussen de 79 en 85 kost, dan zou het moeten opvallen als die ineens op slechts 1 plek €49 kost. Dat verschil is simpelweg te groot. En ja, een verkoper mag zelf zijn verkoopprijs bepalen, maar prijzen verschillen niet veel. De inkoop is nagenoeg hetzelfde en de marge kan wat schelen. Maar dat kan geen verschil geven van meer dan €30,-. Een uitverkoop gebeurd overal tegelijkertijd. Niemand wil immers blijven zitten met uitlopende modellen. En €30 onder de gangbare prijs verkopen wil zeggen onder inkoop en nutteloos aangezien een klant ook met een kleinere korting over te halen is.
Ik_weet_niet_alles schreef:
07 mar 2025 21:31
NeoDutchio schreef:
07 mar 2025 20:24
Het verweer van MM zal zijn dat zij per ongeluk de verkeerde tekst bij de verkeerde foto met prijs gezet hebben. De koffiezetter uit de tekst is nergens meer te krijgen en blijft geld terug over. Sta je alsnog met lege handen.
Wanneer stopt eens met het beschermen van een onderneming die overduidelijk een fout maakt en de schuld steeds bij de consument blijft leggen?
Daar is het framen weer. Als u de hele discussie gelezen zou hebben had u gezien dat het gaat over bewijslast. Volgens Moneyman is het verhaal duidelijk genoeg en is er jurisprudentie. Met enkel de tekst "het verhaal is duidelijk aldus ene Moneyman op het forum van Radar" ga je het echt niet redden bij een rechter. Maar ja, er komt geen daad bij het woord, wanneer gaat u daar eens op reageren?
En ja, er is een fout gemaakt, ik heb zelfs al aangegeven hoe die fout logischerwijs ontstaan is. Maar ja, de 6563 word niet meer gemaakt en staat overal op niet leverbaar. Vergelijkbare apparaten zijn er niet en geld terug vind u schijnbaar bescherming van de ondernemer. Nou, hoe zou het dan opgelost kunnen worden?

Triforce

Ongelezen bericht door Triforce »

Kansloos.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 mar 2025 21:59
Daar is het framen weer.
Er is op geen sprake van framing. Het is gewoon een weergave van wat iedereen kan zien gebeuren in dit topic.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
Als u de hele discussie gelezen zou hebben had u gezien dat het gaat over bewijslast. Volgens Moneyman is het verhaal duidelijk genoeg en is er jurisprudentie. Met enkel de tekst "het verhaal is duidelijk aldus ene Moneyman op het forum van Radar" ga je het echt niet redden bij een rechter.
Ik zou me eens in lezen over de stel- en bewijs plicht van een partij, zoals de verkoper, die zich beroept op een rechtsgrond, zoals oneigenlijke dwaling. Je stap daar veel te gemakkelijk over de bewijslast heen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan iemand me vertellen wat de TS aan deze discussie heeft?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 mar 2025 23:28
Nu niks meer, vandaar dat ik al een poging deed om af te sluiten. In de herhaling dan maar ;-)
Moneyman schreef:
07 mar 2025 16:14
Dat dus. De casus is volkomen duidelijk.

Alles is inmiddels wel gezegd, meermaals zelfs ;-) De vraag die resteert is: wil je je recht halen (dat kan, maar kost je een hoop tijd en energie), of laar je het rusten. En die keus kan alleen TS zelf maken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Deze discussie zouden we ook nog met Neo kunnen voeren:
witte angora schreef:
06 mar 2025 09:08
Eigenlijk vind ik dat er wettelijke rente over het bedrag vergoed moet worden, gedurende de tijd dat TS er niet over kon beschikken. Hoeveel zal dat opleveren? Toch minstens een cent of 12
Levert zo weer een pagina of vier op, zijn we weer lekker zoet in het weekend.

witte angora

Opdat het nageslacht moge weten welke diepgaande inzichten anonieme forummers anno 2025 hier tentoon spreiden... :lol: :lol: :mrgreen:

Het wordt 20 graden, prima weer om er op uit te gaan! Ik ga me eens voorbereiden op een wandeltocht. Niet zo ver, niet zo lang, moet er weer in komen. Maar dat is voer voor de huiskamer.

NeoDutchio

witte angora schreef:
07 mar 2025 23:28
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de logica is dat als ik op 1 persoon reageer er meteen 3 terug reageren.
Maar inderdaad, TS heeft helemaal niets aan deze discussie. Het is weer eens een bewijs dat er forumleden zijn die niet als doel hebben een TS te helpen. Simpelweg wat kreten noemen waar een TS niet mee uit de voeten kan, dat niet willen onderbouwen, met 3 personen gaan reageren op 1 persoon en daar in nog steeds niets in zeggen.

*Waar blijft de jurisprudentie waar TS iets mee kan?
*Waar is de onderbouwing dat €49 kan voor een koffiezetter die elders minimaal €79 kost?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

49 ipv 79 is niet eens 50% korting. TS hoeft er dus niet vanuit te gaan dat het niet klopt, er wordt wel vaker 40% korting op zaken gegeven. Daarnaast heeft TS de bevestiging in de mail.

Hoe zou MM zich nog kunnen verdedigen in rechtszaak? In mijn ogen niet.

NeoDutchio

Nijogeth schreef:
08 mar 2025 12:40
49 ipv 79 is niet eens 50% korting. TS hoeft er dus niet vanuit te gaan dat het niet klopt, er wordt wel vaker 40% korting op zaken gegeven. Daarnaast heeft TS de bevestiging in de mail.
Die uitleg heb ik al gegeven. Dergelijke kortingen worden niet zomaar gegeven. Hooguit bij een uitverkoop, maar dan doen meer aanbieders dat. De bevestiging zegt niets, dat is puur automatisch. Ook de Hemataarten van een euro en de LeenBakker stapelbekkopers kregen bevestigingen.

witte angora

witte angora schreef:
08 mar 2025 07:51
Opdat het nageslacht moge weten welke diepgaande inzichten anonieme forummers anno 2025 hier tentoon spreiden... :lol: :lol: :mrgreen:

Het wordt 20 graden, prima weer om er op uit te gaan! Ik ga me eens voorbereiden op een wandeltocht. Niet zo ver, niet zo lang, moet er weer in komen. Maar dat is voer voor de huiskamer.
Inmiddels weer thuis. Prima wandelweer, fantastische start in de omgeving van Hilversum, later werd het weer 'gewoon'; de modder in de bossen is grotendeels opgedroogd c.q. beloopbaar, een hoop mensen die wandelend en op de fiets van het weer en de bossen genieten; een vogeltje gezien dat zomaar een vink zou kunnen zijn in plaats van een musje, vanavond eens opzoeken; het leven kan zo mooi zijn. :D

Leon71

Ongelezen bericht door Leon71 »

Als het een fout op hun website is geweest en zij hebben het gevraagde model niet op voorraad dan is het overmacht en dan lijkt mij het logisch dat ze het geld terugstorten.
Die 50 cent zou ik als verlies beschouwen.
Op internet is het gevraagde model overal beschikbaar. Bestel het artikel gewoon bij een andere webwinkel en je hebt het morgen in huis.

alfatrion

Leon71 schreef:
08 mar 2025 13:36
Als het een fout op hun website is geweest en zij hebben het gevraagde model niet op voorraad dan is het overmacht (...).
Dat is geen overmacht. Het gaat hier om een resultaatverplichting en bij overmacht moet je dan denken aan "acts of gods", hierbij kun je denken aan orkanen die uitbarsten en burgelijke oorlogen.

Nijogeth

NeoDutchio schreef:
08 mar 2025 13:00
Nijogeth schreef:
Die uitleg heb ik al gegeven. Dergelijke kortingen worden niet zomaar gegeven. Hooguit bij een uitverkoop, maar dan doen meer aanbieders dat. De bevestiging zegt niets, dat is puur automatisch. Ook de Hemataarten van een euro en de LeenBakker stapelbekkopers kregen bevestigingen.
Daar hadden we het over veel grotere kortingen en onrealistische prijzen. Dat is hier sowieso niet het geval. Die uitleg van je klopt dus niet. Oftewel, MM heeft nog steeds geen poot om op te staan en geen enkele rechter gaat ze gelijk geven. 100% zeker.

Nijogeth

Leon71 schreef:
08 mar 2025 13:36
Als het een fout op hun website is geweest en zij hebben het gevraagde model niet op voorraad dan is het overmacht en dan lijkt mij het logisch dat ze het geld terugstorten.
Die 50 cent zou ik als verlies beschouwen.
Op internet is het gevraagde model overal beschikbaar. Bestel het artikel gewoon bij een andere webwinkel en je hebt het morgen in huis.
Wat let MM om dan dat product bij een ander te kopen en zo aan de overeenkomst die ze zelf hebben gemaakt te beantwoorden?

alfatrion

Nijogeth schreef:

Hoe zou MM zich nog kunnen verdedigen in rechtszaak? In mijn ogen niet.
MM kan zich ook niet verdedigen. Bij een beroep op oneigenlijke dwaling, d.z.w. een van de partijen wilde dit niet en dat was voor de ander kenbaar, is irrelevant voor welk bedrag de verkoper het product wel wilde verkopen en ook vergelijkingen met specifieke producten doet er niet toe. Het hof greep in het Otto arrest naar een breede groep aan vergelijkbare producten wat resulteerde in een breede bandbreedte in prijs (€ 700 - € 1300) en was van het aanbod 14% van de laagste prijs uit die bandbreedte. En vergeet niet: de bewijslast rust op de schouders van MM, want zij begrepen zich in de hypothetische situatie op de oneigenlijke dwaling. Van een gemiddelde geïnformeerde consument wordt verwacht niet dat hij marktonderzoek doet naar specifieke producten, maar dat hij globaal een beeld heeft van wat een normale prijs is.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
Als de 6563 tussen de 79 en 85 kost, dan zou het moeten opvallen als die ineens op slechts 1 plek €49 kost. Dat verschil is simpelweg te groot. En ja, een verkoper mag zelf zijn verkoopprijs bepalen, maar prijzen verschillen niet veel. De inkoop is nagenoeg hetzelfde en de marge kan wat schelen. Maar dat kan geen verschil geven van meer dan €30,-. Een uitverkoop gebeurd overal tegelijkertijd. Niemand wil immers blijven zitten met uitlopende modellen. En €30 onder de gangbare prijs verkopen wil zeggen onder inkoop en nutteloos aangezien een klant ook met een kleinere korting over te halen is.
Dat is echt onzin, sorry dat ik het zeg. Ik heb diverse producten in de Tweakers Pricewatch staan en regelmatig komt het voor dat een enkele winkel stunt met een behoorlijke verlaging van de prijs.

Ter voorbeeld de Samsung S95D. Bij de meeste winkels 1899,00 euro. Werd op 9 februari bij een enkele winkel ineens aangeboden voor 1424,00 euro. Op 28 november was er een andere winkel die hem tijdelijk voor 1498,00 euro aanbood.

Bekijk we de Philips Viva Cafe 6563 in Pricewatch dan zijn we hetzelfde patroon. Afgelopen zeven jaar zijn die regelmatig voor rond de 50 euro aangeboden.

Overigens vraagt MediaMarkt momenteel:
PHILIPS SENSEO HD6553/67 Viva Café inclusief 2 pakken koffiepads Senseo-machine Zwart € 61,99
Geniet in een handomdraai van een heerlijk bakje koffie met de Philips SENSEO HD6563/00 Viva Café. Bij dit apparaat zijn al koffiepads inbegrepen, dus je kunt meteen wat varianten uitproberen. Dankzij functies als Koffieboost en Crema Plus belanden alle complexe smaken van de gekozen koffie in je kopje, afgetopt met een fluweelzacht cremalaagje. Je hoeft bovendien niet lang op je koffie te wachten. Met dit apparaat zet je namelijk 1 of 2 kopjes tegelijk in minder dan een minuut.
Maar TS kocht hem tijdens de BTW weg ermee actie. Dus toen was die rond de 50 euro.

En nu valt het kwartje, het is de 6553 die MediaMarkt verkoopt als zijnde een Senseo PHILIPS SENSEO Viva Café

De 6553 is de orginal, het is niet de Viva Cafe. MediaMarkt mixed de producten door elkaar. De naam en omschrijving zijn van de 6563 terwijl bovenin 6553 staat.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is inderdaad weer onzin. En die 12 cent van witte angora zijn ook nog niet door neodutchio weersproken. Benieuwd naar de uitleg.

witte angora

Kortom, blij dat ik gisteren en vandaag mijn spulletjes bij Coolblue hebt gekocht. Daar krijg je wat je koopt, en je krijgt via de mail ook nog eens een zeer prima handleiding om je spulletjes te installeren.

Geen BTW=weg ermee, maar MM=weg ermee. Maar daar is TS volgens mij al achter.

Straks met het eten aan de gang, pannenkoeken. Vind ik zinvoller dan die OH-discussies hier ter meerdere eer en glorie van de posters, en waar verder niemand wat aan heeft.

Vanavond lees ik dan wel hoe het met die 12 cent zit.

Gesloten