Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000
Re: Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000
Nu ik al deze reacties lees, ben ik ban gaat wij er ook ingetrapt zijn. Wist hier niks van. . Gisteravond gebeld door batteroo of zonnexis. En ja, ook mijn man is erin getrapt om een digitale handtekening te zetten. Het was allemaal zeer onduidelijk . Er werd ons verzekerd dat we nergens aan vast zaten en hij een offerte moest tekenen waarbij er iemand langs zou komen. We konden dit langskomen 24 uur van tevoren annuleren , anders werden er 250 euro kosten berekend. Nu lees ik dat er een product op maat gemaakt is en dat de offerte een koopcontract is. Hij moest ook zijn IBAN nummer zeggen, maar dat heeft hij niet gedaan.
Nadat het telefoongesprek beëindigd was, voelde het ineens zo fout en hij kreeg argwaan. Zeker toen we zagen dat het geen vrijblijvende offerte was maar een koopcontract van bijna 15.000 euro.
Meteen gisteravond een aangetekende mail gestuurd. En geprobeerd te bellen, maar dode lijn. Overdag was ik ook al gebeld, maar na terugbellen wordt er niet opgenomen.
Vreselijk dat mensen zo zijn. Ik ga maandag de rechtsbijstand bellen .
Hoe dan ook, wij gaan niet betalen. Dit is een oplichtersbende . Volgens mij heb je altijd veertien dagen herroepingsrecht . Ons is misleidende informatie verstrekt en dit is strafbaar.
Zijn hier mensen die gedwongen werden te betalen?
Nadat het telefoongesprek beëindigd was, voelde het ineens zo fout en hij kreeg argwaan. Zeker toen we zagen dat het geen vrijblijvende offerte was maar een koopcontract van bijna 15.000 euro.
Meteen gisteravond een aangetekende mail gestuurd. En geprobeerd te bellen, maar dode lijn. Overdag was ik ook al gebeld, maar na terugbellen wordt er niet opgenomen.
Vreselijk dat mensen zo zijn. Ik ga maandag de rechtsbijstand bellen .
Hoe dan ook, wij gaan niet betalen. Dit is een oplichtersbende . Volgens mij heb je altijd veertien dagen herroepingsrecht . Ons is misleidende informatie verstrekt en dit is strafbaar.
Zijn hier mensen die gedwongen werden te betalen?
https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... reenkomst/
Wellicht gaan ze zeggen dat je geen beroep kan doen op je herroepingsrecht aangezien het een op maat gemaakt product is.
Als consument heb je ook recht op het vernietigen van de overeenkomst, zie de link
Bij het juridisch Loket werd mij verteld dat ze dagelijks telefoontjes krijgen over dit soort oplichting, dus wij zijn echt niet de enige die hierin misleid zijn.
Doordat ze zoveel gegevens van je weten ( gestolen bij bv. Je energie Maatschappij) en het in eerste instantie lijkt dat je nog nergens aan vast zit , plus het onder druk zetten door middel van het argument dat het gratis is en het geld gaat kosten als je het niet doet, lijkt het betrouwbaar.
Wellicht gaan ze zeggen dat je geen beroep kan doen op je herroepingsrecht aangezien het een op maat gemaakt product is.
Als consument heb je ook recht op het vernietigen van de overeenkomst, zie de link
Bij het juridisch Loket werd mij verteld dat ze dagelijks telefoontjes krijgen over dit soort oplichting, dus wij zijn echt niet de enige die hierin misleid zijn.
Doordat ze zoveel gegevens van je weten ( gestolen bij bv. Je energie Maatschappij) en het in eerste instantie lijkt dat je nog nergens aan vast zit , plus het onder druk zetten door middel van het argument dat het gratis is en het geld gaat kosten als je het niet doet, lijkt het betrouwbaar.
JeePee2020
vindt dit leuk
Wij hebben al een paar jaar geen vaste telefoon meer.
Wat ik mij afvraag, bellen deze bedrijven ook naar mobiele telefoons ?
Wat ik mij afvraag, bellen deze bedrijven ook naar mobiele telefoons ?
-
Theu Kivit,
Ik ben er dus ook ingetuind en krijg nu factuur van 1700 euro en of ik die maar even voor 6 mei betaal.
ik heb dus ook gelijk rechtsbijstand ingeschakeld.
Ik ben er dus ook ingetuind en krijg nu factuur van 1700 euro en of ik die maar even voor 6 mei betaal.
ik heb dus ook gelijk rechtsbijstand ingeschakeld.
Ik werd op 23-4 gebeld door Batteroo en ik ging akkoord. Op 24-4 zag ik op het forum dat het niet goed was dus op 25-4 gemaild dat ik binnen 14 dagen bedenktijd afzie
Krijg ik vandaag 6-5 een mail dat ik alsnog een rekening moet betalen ivm maatwerk en herroeping
Moet ik deze nu betalen
Krijg ik vandaag 6-5 een mail dat ik alsnog een rekening moet betalen ivm maatwerk en herroeping
Moet ik deze nu betalen
Eerst advies vragen bij rechtsbijstand of juridisch LoketR Bennik schreef: ↑06 mei 2025 15:05Ik werd op 23-4 gebeld door Batteroo en ik ging akkoord. Op 24-4 zag ik op het forum dat het niet goed was dus op 25-4 gemaild dat ik binnen 14 dagen bedenktijd afzie
Moet ik deze nu betalen
Zoals ik hier op het forum las, nooit zomaar betalen. Lees maar eens rustig alle reacties door... sterkte!
-
Helaas is mijn broer op dezelfde manier benaderd. Hij dacht voor een adviesgesprek een afspraak te maken en te kijken wat er bij hin thuis eventueel mogelijk is. Het volgende mailtje is afspraakbevestiging om financiering te regelen. Bijna 12000 euro.
Op vrijdagavond is er ondertekend. Op zondag heb ik voor hem, nadat ze 2 nachten er niet van geslapen hebben, een nietigverklaring gestuurd. D
Doodleuk sturen ze dat er wel wat betaald moet worden ivm reeds gestart maatwerk..... terwijl in een andere mail stond dat er met verwerken word gestart zodra de betaling binnen is.
Door ziekte is mijn broer psychisch op dit moment niet eens in staat om hier over na te denken. Hij is makkelijk te manipuleren en dit hebben we bij de nietigverklaring ook aangegeven.
Het is nu maar weer afwachten.
Op vrijdagavond is er ondertekend. Op zondag heb ik voor hem, nadat ze 2 nachten er niet van geslapen hebben, een nietigverklaring gestuurd. D
Doodleuk sturen ze dat er wel wat betaald moet worden ivm reeds gestart maatwerk..... terwijl in een andere mail stond dat er met verwerken word gestart zodra de betaling binnen is.
Door ziekte is mijn broer psychisch op dit moment niet eens in staat om hier over na te denken. Hij is makkelijk te manipuleren en dit hebben we bij de nietigverklaring ook aangegeven.
Het is nu maar weer afwachten.
-
Mijn man is er op dezelfde manier ingetrapt. Gebruik gemaakt van herroepingsrecht maar zij gaven ook aan dat er factuur zou volgen voor zogenaamd maatwerk. Ik heb gemaild dat er sprake is van agressieve verkoop en misleiding (bellen uit naam van energiemaatschappij), melding gedaan bij ACM. Ben niet van plan ook maar een cent te betalen. En ook aangemeld bij Stegeman op de bres, wellicht handig dat meerderen dit gaan doen. Deze oplichtersbende
moet worden opgerold!
moet worden opgerold!
Mathea
vindt dit leuk
-
Opnieuw nam Batteroo contact met me op I.v.m. annuleringskosten en opnieuw op een zeer vervelende toon. Ik kwam er gewoon weer niet tussen en heb het gesprek beëindigd.
Wanneer stopt dit?
Wanneer stopt dit?
8 augustus 2031
Van het weekend iemand gesproken die onlangs exact hetzelfde meegemaakt heeft als de andere slachtoffers hier op het topic.
Werd gebeld door iemand die zei dat ie namens Essent belde. Gaf een overzicht van allemaal persoonlijke gegevens zoals NAW maar wist ook de bankrekening op te noemen. Omdat het slachtoffer daadwerkelijk bij Essent zit en alle opgesomde gegevens klopte en het slachtoffer daadwerkelijk zonnepanelen heeft, dacht die dat het allemaal klopte.
Ook hier werd het slachtoffer bang gemaakt voor torenhoge rekeningen die over zes maanden zouden volgen omdat er stroom van de zonnepanelen terug geleverd werd. Als het slachtoffer snel iets digitaal ondertekende zou er een adviseur langskomen voor vrijblijvend advies.
Dag later vertrouwende het slachtoffer het niet meer en ging kijken op Internet. Waarna die een enorme stroom slachtoffers tegenkwam die allemaal z.sm. de overeenkomst opzegde echter met torenhoge opzegboetes van vele duizenden euro's werden geconfronteerd.
Ook hier werd er de volgende dag meteen opgezegd. Echter dat resulteerde weer in een telefoontje waarin zware druk werd gezet om toch akkoord te gaan. Toen dat niet het gewenste resultaat bracht, werden er duizenden euro's in rekening gebracht. het was, ondanks dat er nimmer een adviseur langsgekomen was om de zaak op in te meten zogenaamd maatwerk en kennelijk waren er vele mensen in het weekend aan het werk geweest om de batterij te maken.
Slachtoffer weigerde duizenden euro's te betalen en toen werd de toon zeer onaangenaam en werd er gedreigd dat men wel eventjes langs zou komen om het geld te innen.
Het slachtoffer heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen. die vertelde dat hij al heel wat Batteroo zaken in behandeling heeft. Hij wist precies waarover het ging, allemaal hetzelfde verhaal zoals hier boven omschreven.
Er zijn inmiddels zoveel slachtoffer met allemaal het zelfde verhaal dat ik niet anders kan dan concluderen dat hier zit een organisatie achter die welbewust een loopje neemt met de wet en voor maar weinig terugdeinst om geld voor niet geleverde diensten te incasseren.
Ik zou alle slachtoffer op het hart willen drukken, doe z.s.m. aangifte. Dit is echt een zaak voor justitie. Laat je niet onder druk te zetten om te betalen, de organisatie leeft juist van die inkomsten.
Werd gebeld door iemand die zei dat ie namens Essent belde. Gaf een overzicht van allemaal persoonlijke gegevens zoals NAW maar wist ook de bankrekening op te noemen. Omdat het slachtoffer daadwerkelijk bij Essent zit en alle opgesomde gegevens klopte en het slachtoffer daadwerkelijk zonnepanelen heeft, dacht die dat het allemaal klopte.
Ook hier werd het slachtoffer bang gemaakt voor torenhoge rekeningen die over zes maanden zouden volgen omdat er stroom van de zonnepanelen terug geleverd werd. Als het slachtoffer snel iets digitaal ondertekende zou er een adviseur langskomen voor vrijblijvend advies.
Dag later vertrouwende het slachtoffer het niet meer en ging kijken op Internet. Waarna die een enorme stroom slachtoffers tegenkwam die allemaal z.sm. de overeenkomst opzegde echter met torenhoge opzegboetes van vele duizenden euro's werden geconfronteerd.
Ook hier werd er de volgende dag meteen opgezegd. Echter dat resulteerde weer in een telefoontje waarin zware druk werd gezet om toch akkoord te gaan. Toen dat niet het gewenste resultaat bracht, werden er duizenden euro's in rekening gebracht. het was, ondanks dat er nimmer een adviseur langsgekomen was om de zaak op in te meten zogenaamd maatwerk en kennelijk waren er vele mensen in het weekend aan het werk geweest om de batterij te maken.
Slachtoffer weigerde duizenden euro's te betalen en toen werd de toon zeer onaangenaam en werd er gedreigd dat men wel eventjes langs zou komen om het geld te innen.
Het slachtoffer heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen. die vertelde dat hij al heel wat Batteroo zaken in behandeling heeft. Hij wist precies waarover het ging, allemaal hetzelfde verhaal zoals hier boven omschreven.
Er zijn inmiddels zoveel slachtoffer met allemaal het zelfde verhaal dat ik niet anders kan dan concluderen dat hier zit een organisatie achter die welbewust een loopje neemt met de wet en voor maar weinig terugdeinst om geld voor niet geleverde diensten te incasseren.
Ik zou alle slachtoffer op het hart willen drukken, doe z.s.m. aangifte. Dit is echt een zaak voor justitie. Laat je niet onder druk te zetten om te betalen, de organisatie leeft juist van die inkomsten.
Eens en oneens met je laatste paragraaf.
Mijn belangrijkste advies aan iedereen zou zijn om nooit iets te kopen van iemand die je ongevraagd belt. Ongeacht wat ze aanbieden, ongeacht hoe mooi het ook klinkt. Zeg altijd nee of geen interesse. Hang op. En ga daarna eerst op internet onderzoek doen.
Mijn belangrijkste advies aan iedereen zou zijn om nooit iets te kopen van iemand die je ongevraagd belt. Ongeacht wat ze aanbieden, ongeacht hoe mooi het ook klinkt. Zeg altijd nee of geen interesse. Hang op. En ga daarna eerst op internet onderzoek doen.
BL2
vindt dit leuk
Dat ben ik helemaal met u eens. Koop niets als je ongevraagd gebeld wordt.kuklos schreef: ↑12 mei 2025 11:41Eens en oneens met je laatste paragraaf.
Het bijzondere in deze casus is dat men niet alleen illegaal belt (ongevraagd bellen van consumenten zonder klant relatie is verboden), maar men ook gebruik maakt van verkregen data sets met de persoonlijke gegevens van de potentiële slachtoffers. Daarmee wordt het vertrouwen gewekt dat hun eigen energiemaatschappij achter deze bel actie zit waardoor mensen niet meteen ophangen. Ik denk dat mensen daar nog moeten wennen. Je gaat er vanuit dat niemand weet bij welke energie maatschappij je zit en ook nog eens je NAW of zelfs je bankrekening kent.
-
Ik ben ook zojuist gebeld (Zonnexis) en twijfelde enorm. Geen kosten, gratis batterij etc. Klinkt te mooi.... Hebben het over een verduurzamingspotje, maar als ik de reacties zo lees wordt dat potje dus gevuld door mensen die betalen en dat niet willen.
Ik heb niet getekend en toen was het snel klaar, maar wanneer je tekent, teken je dus voor onderstaande:
1- Door mijn aankoop van het product te voltooien, verklaar ik dat ik akkoord ga met de Algemene Voorwaarden van Batteroo B.V., alsmede dat de Algemene Voorwaarden aan mij ter hand worden gesteld door vindbaarheid daarvan op www.batteroo.nl/algemenevoorwaarden. De voorwaarden worden op mijn verzoek ook kosteloos aan mij toegezonden. Ik ga ermee akkoord dat mijn persoonsgegevens worden verwerkt conform de privacyverklaring van Batteroo, zoals te vinden op www.batteroo.nl/privacyverklaring.
2- Ik heb de offerte hiernaast doorgenomen en ga daarmee akkoord. Ook ga ik ermee akkoord dat alle informatie (waaronder documenten) door Batteroo digitaal aan mij worden verstrekt.
3- Ik verzoek Batteroo uitdrukkelijk om binnen 14 dagen na heden te beginnen met de uitvoering van de (diensten)overeenkomsten die ik met Batteroo heb en ben mij ervan bewust dat ik daarmee afstand doe van de mogelijkheid om te herroepen. Ook ben ik mij ervan bewust dat ik één of meer maatwerkproducten bestel, waardoor het herroepingsrecht ook om die reden is uitgesloten.
4- Om uw order te voltooien, verzoeken wij u hieronder uw IBAN-nummer en de bijbehorende tenaamstelling in te vullen. Ook plaatst u een handtekening, waarmee u de offerte en de bijbehorende documenten ondertekent en een betalingsverplichting aangaat. Uw handtekening wordt automatisch in de daarvoor bedoelde velden geplaatst, zodat de digitaal ondertekende documenten aan u kunnen worden toegezonden.
Let vooral op de laatste twee:
1. Je neemt afstand van de mogelijkheid tot herroepen (vraag me af of het mag, maar het staat er wel)
2. En je gaat dus een betalingsverplichting aan.
3. Men gaat dus bestellen, maar aan de telefoon heeft men het over maatwerk. Ik wist niet eens hoeveel KW batterij ik krijg. Dat is raar, want dat bepaald toch de prijs?! Bij iedere andere batterij betaal je voor de grote van de batterij.
Punt twee is dan wel weer apart, want aan de telefoon ging het alleen over krijgen en niet over betalen! Alles wordt betaald uit een verduurzamingspotje.

Ik heb niet getekend en toen was het snel klaar, maar wanneer je tekent, teken je dus voor onderstaande:
1- Door mijn aankoop van het product te voltooien, verklaar ik dat ik akkoord ga met de Algemene Voorwaarden van Batteroo B.V., alsmede dat de Algemene Voorwaarden aan mij ter hand worden gesteld door vindbaarheid daarvan op www.batteroo.nl/algemenevoorwaarden. De voorwaarden worden op mijn verzoek ook kosteloos aan mij toegezonden. Ik ga ermee akkoord dat mijn persoonsgegevens worden verwerkt conform de privacyverklaring van Batteroo, zoals te vinden op www.batteroo.nl/privacyverklaring.
2- Ik heb de offerte hiernaast doorgenomen en ga daarmee akkoord. Ook ga ik ermee akkoord dat alle informatie (waaronder documenten) door Batteroo digitaal aan mij worden verstrekt.
3- Ik verzoek Batteroo uitdrukkelijk om binnen 14 dagen na heden te beginnen met de uitvoering van de (diensten)overeenkomsten die ik met Batteroo heb en ben mij ervan bewust dat ik daarmee afstand doe van de mogelijkheid om te herroepen. Ook ben ik mij ervan bewust dat ik één of meer maatwerkproducten bestel, waardoor het herroepingsrecht ook om die reden is uitgesloten.
4- Om uw order te voltooien, verzoeken wij u hieronder uw IBAN-nummer en de bijbehorende tenaamstelling in te vullen. Ook plaatst u een handtekening, waarmee u de offerte en de bijbehorende documenten ondertekent en een betalingsverplichting aangaat. Uw handtekening wordt automatisch in de daarvoor bedoelde velden geplaatst, zodat de digitaal ondertekende documenten aan u kunnen worden toegezonden.
Let vooral op de laatste twee:
1. Je neemt afstand van de mogelijkheid tot herroepen (vraag me af of het mag, maar het staat er wel)
2. En je gaat dus een betalingsverplichting aan.
3. Men gaat dus bestellen, maar aan de telefoon heeft men het over maatwerk. Ik wist niet eens hoeveel KW batterij ik krijg. Dat is raar, want dat bepaald toch de prijs?! Bij iedere andere batterij betaal je voor de grote van de batterij.
Punt twee is dan wel weer apart, want aan de telefoon ging het alleen over krijgen en niet over betalen! Alles wordt betaald uit een verduurzamingspotje.
Mathea
vindt dit leuk
Heb je al een reactie van Stegeman?Annelies en Jan schreef: ↑08 mei 2025 12:25Mijn man is er op dezelfde manier ingetrapt. Gebruik gemaakt van herroepingsrecht maar zij gaven ook aan dat er factuur zou volgen voor zogenaamd maatwerk. Ik heb gemaild dat er sprake is van agressieve verkoop en misleiding (bellen uit naam van energiemaatschappij), melding gedaan bij ACM. Ben niet van plan ook maar een cent te betalen. En ook aangemeld bij Stegeman op de bres, wellicht handig dat meerderen dit gaan doen. Deze oplichtersbende
moet worden opgerold!
En waar kun je hem bereiken?
Dat is dus de hele truuk. Aan de telefoon suggereert men van alles, soms bellen ze namens u energie leverancier, of zoals in uw geval is er een verduurzamingspotje. Echter zodra u de offerte leest, die u meteen moet tekenen, dan blijkt iets heel anders.JohanK1987 schreef: ↑13 mei 2025 09:52Punt twee is dan wel weer apart, want aan de telefoon ging het alleen over krijgen en niet over betalen! Alles wordt betaald uit een verduurzamingspotje.
Zie de algemene voorwaarden van Batteroo:
In uw geval en bij velen anderen staat In de offerte al meteen dat u afziet van uw recht op ontbinding en verzoekt u Batteroo om meteen te beginnen met uw opdracht. Dat heeft Batterooo al bij voorbaat in uw offerte gezet.6. Bedenktijd
Neemt u alleen een product bij ons af? U heeft dan 14 dagen de tijd om de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van dat product zonder opgave van redenen ontbinden. U bent in dat geval niet verplicht een reden te geven voor de herroeping.
Herroept u de overeenkomst nadat wij op uw verzoek en binnen de bedenktijd al zijn begonnen met de uitvoering van de overeenkomst, dan betaalt u het deel van de diensten dat wij tot het moment van uw herroeping al hebben verricht. Op de offerte die u van ons ontvangt, is te zien welk bedrag u betaalt wanneer wij een bepaalde dienst
hebben verricht. U betaalt ook voor eventuele waardeverminderingen aan de producten.
Als de u de overeenkomst kunt annuleren, doet u dat door het Modelformulier ingevuld te sturen naar
klantenservice@batteroo.nl. Vermeld in de e-mail altijd duidelijk uw ordernummer, zodat wij weten welke order u wenst te annuleren.
De bedenktijd van 14 dagen geldt soms niet. Het kan namelijk ook zijn dat u een maatwerkproduct bij ons afneemt. In dat geval heeft u niet het recht om de overeenkomst te ontbinden en is dus geen bedenktijd van toepassing. Wanneer sprake is van een maatwerkproduct, zullen wij u daarover informeren. Voor niet-consumenten is de bedenktijd in alle gevallen uitgesloten.
U dient dus gewoon zelf te betalen, en meteen al 20 procent van het factuurbedrag. Of een lening afsluiten. Er is geen 'verduurzamingspotje'.7. Betalingen
Financiert u één of meer bij ons afgenomen producten en/of diensten niet via een financier en uit eigen middelen, dan betaalt u bij het aangaan van de overeenkomst 20% vooruit. Zijn alle door u bestelde producten geleverd en beschikbaar voor installatie, dan betaalt u het resterende bedrag tot 50% van het totale factuurbedrag aan ons.
Heeft u 50% van het totale factuurbedrag voldaanen plannen wij met u een afspraak voor hetinstalleren van de producten, dan betaalt uvoorafgaand aan de installatie de overige 50% volledig.
Heeft u het volledige bedrag niet voldaan, dan gaan wij niet over tot het installeren van de producten. U bent dan wel verplicht de door ons gemaakte kosten, zoals de bezorgingskosten en de installatiekosten, te voldoen.
En dit is dus het hele probleem wat al die slachtoffers vertellen, aan de telefoon worden de zaken heel anders voorgespiegeld als in de toegestuurde overeenkomst die meteen getekend moet worden.
Verder melden velen dat zelfs een super snelle herroeping al snel tot een claim van over de duizend euro leidt.
Dat Batteroo inderdaad voor al die nieuwe klanten via de bel acties direct in het weekend aan de slag was gegaan en meer dan duizend euro aan kosten had gemaakt, is uiteraard zeer klein.
madfred
vindt dit leuk
Ik ben 25 maart telefonisch benaderd door Batteroo om een thuisbatterij te kopen nu de saldering binnenkort wordt afgeschaft. Ik heb mij laten overbluffen en een handtekening gezet. 31 maart thuis bezoek gehad om te kijken of de reeds bestelde batterij bij ons paste, dat was zo, alleen moest er een ander type komen omdat we geen drie- maar tweefasige stroom hebben. En toen weer (onder druk) getekend en een aanbetaling gedaan. 3 april tot het volledig bedrag (ruim € 18.000) aangevuld. Op 6 april bij zinnen gekomen en met een voorbeeld brief van de Consumentenbond de koop geannuleerd en gevraagd de € 18.000 binnen twee weken terug te storten, per aangetekende brief op 7 april, waarin ik ook geschreven had de er geen sprake was van maatwerk, omdat de samenstellende delen allemaal standaard apparaten zijn, en dat gewoon de bedenktijd van 2 weken geldt, waarbinnen ik had opgezegd. Ik heb verder geschreven dat ik bereid ben reeds gemaakte kosten (nl van de huisbezoeken) te betalen. Sindsdien word ik om de drie a vier dagen gebeld waarom ik heb opgezegd en dat ik die € 18.000 kwijt ben.
Mijn vraag is of het zin heeft dat wij met dezelfde ervaringen met Batteroo gezamenlijk aangifte van oplichting doen?
Mijn vraag is of het zin heeft dat wij met dezelfde ervaringen met Batteroo gezamenlijk aangifte van oplichting doen?
Dat het bedrijf niet netjes werkt, kan ik niks tegen inbrengen.Krantz schreef: ↑13 mei 2025 21:48Ik ben 25 maart telefonisch benaderd door Batteroo om een thuisbatterij te kopen nu de saldering binnenkort wordt afgeschaft. Ik heb mij laten overbluffen en een handtekening gezet. 31 maart thuis bezoek gehad om te kijken of de reeds bestelde batterij bij ons paste, dat was zo, alleen moest er een ander type komen omdat we geen drie- maar tweefasige stroom hebben. En toen weer (onder druk) getekend en een aanbetaling gedaan. 3 april tot het volledig bedrag (ruim € 18.000) aangevuld. Op 6 april bij zinnen gekomen en met een voorbeeld brief van de Consumentenbond de koop geannuleerd en gevraagd de € 18.000 binnen twee weken terug te storten, per aangetekende brief op 7 april, waarin ik ook geschreven had de er geen sprake was van maatwerk, omdat de samenstellende delen allemaal standaard apparaten zijn, en dat gewoon de bedenktijd van 2 weken geldt, waarbinnen ik had opgezegd. Ik heb verder geschreven dat ik bereid ben reeds gemaakte kosten (nl van de huisbezoeken) te betalen. Sindsdien word ik om de drie a vier dagen gebeld waarom ik heb opgezegd en dat ik die € 18.000 kwijt ben.
Maar oplichting?
Als ik alles zo door lees , klopt het telefoon gesprek niet met het gedeelte wat ondertekend wordt.
Maar met goed lezen voor ondertekening wel te achterhalen.
Dus oplichting?
Kom meestal al tot zinnen bij elke betaling, maar even € 18.000,- zomaar overmaken is toch wel wat bizar. Of je moet zeer ruim in het geld zitten, dan maakt het verder ook niet uit.........