angel1978 schreef: ↑03 apr 2025 09:50
Overigens zou het wat mij betreft gewoon normaal moeten zijn dat je als klant ook bij een voortzetting van een contract gewoon de nieuwe aanpassingen krijgt zoals die gelden voor alle klanten. Bij een verhoging van de tarieven geldt deze ook, dat zou bij een verlaging ook gewoon moeten gelden. Zijn de tarieven voor een bestaande abonnementsvorm aangepast, dan gaan deze ook gelden voor een een klant waarvan het tijdelijke contract over gaat in een doorlopende.
Dat zou je verwachten maar bij KPN is dat dus niet zo.
De aangeboden prijs van 68,47 is duidelijk specifiek voor mij, het is wat ik nu betaal. Die 47 cent komt door de jaarlijkse indexatie van de prijs met het inflatie percentage. KPN wil in mijn geval perse de unieke prijs vast houden op het huidige niveau, ook bij het aangaan van een nieuwe, vaste overeenkomst.
Bezoeken van de website, proberen het contract te verlengen tegen de gangbare prijs op verschillende manieren, chatten met de chatbot over de beperkingen waar ik tegenaan liep, maken van een afspraak om gebeld te worden en dan het allemaal doorspreken met een medewerker van KPN, het leidde tot hetzelfde, er is een unieke prijs bepaald voor mij specifiek.
De ontwikkeling baart mij wel enigszins zorgen, het is dynamisch prijzen op basis van een klant profiel. Welke gegevens meegewogen hebben, ik zal het nooit weten. Wellicht alleen de prijs van mijn huidige Internet, wellicht gaat men verder en bepaald men de kans dat ik daadwerkelijk wegga om zo tot een optimale opbrengst te komen over de gehele klant populatie heen, wie zal het zeggen?
Maar het lijkt mij een kwestie van tijd dat we dit meer en meer gaan zien. "Wat kunnen we de specifieke klant vragen voor het product om zo tot een optimale opbrengst te komen?"