Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
lordi

Re: Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening

Ongelezen bericht door lordi »

alfatrion schreef:
16 apr 2025 15:55
Www.DDS.nl c.a. 10 a 30 euro zusje maatschappij is nog goedkoper.
Misschien kijk ik verkeerd maar een basispakket is minimaal EUR 55 per jaar en een.nl domein registratie EUR 32,50.

Dirk-Johan

Ongelezen bericht door Dirk-Johan »

Zou het niet kunnen zijn dat U alleen het eerste jaar die goedkope aanbieding kreeg? Dat is niet ongebruikelijk in deze wereld. Lekkermakertjes.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik doelde alleen op de registratie van het domein. Zusje is goedkoper.

jannelesen

Ongelezen bericht door jannelesen »

Vervelend zo'n bedrijf, heb dit ook meegemaakt toen het bedrijf waar ik zat werd overgenomen en van €32.00 naar €76.00 ging wat ik ook niet heb gedaan en alles ergens anders heb ondergebracht waar ik overigens zeer tevreden ben, al jaren.

Kijk hier eens en misschien is dit ook voor jou voldoende, alleen dan nog een domeinnaam is daar ook niet duur, succes.

https://www.strato.nl/hosting/hosting-mini/

Danielle1991

Ongelezen bericht door Danielle1991 »

Gordon Shumway schreef:
16 apr 2025 11:29
Dit soort narigheid is aan de orde van de dag :cry:

Ik zit met een privé web&email-domeintje bij Zonnet.
Daar gingen de tarieven per 2okt2024 van €18/jaar naar €123,42/jr (het ZEVEN-VOUDIGE)!
Mijn verlenging zat er nét voor, dus toen geen last. Maar moet dringend op zoek naar een andere hosting-provider... :x
Hoeveel webruimte heb je hiervoor en dataverkeer?

Mark-2025

Ongelezen bericht door Mark-2025 »

die mafketels bij internettoday blijven met onzin doorgaan, zie het bericht wat ik van hun krijg, ze zijn niet lekker daar :

Van: InternetToday.nl - Administratie <administratie@internettoday.nl>
Verzonden: woensdag 23 april 2025 09:42

Onderwerp: [Administratie #NSD-608-16348]: RE: Jouw domeinnaam wordt op dit moment NIET verlengd

Goedendag,

In de logs zie ik dat op 14 april de diensten zijn verlengd en nadat de factuur was gemaakt u het beeindigd heeft. Dat is telaat.
Daarnaast heeft u diverse emails ontvangen op 30,14 en 7 dagen voor verlenging. Hier heeft u niet op gereageerd.

Ik kan hier helaas niks aan veranderen en factuur blijft dan ook open staan.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Patricia Suijker
Office Manager
InternetToday
Managed Hosting & Cloud Solutions

-----------------------------------------------------------------------
ik heb ze maar weer een ongeveer dezelfde reactie gestuurd :

Ik kan er niks aan doen dat jullie verkeerde info hebben, , ik heb op 14-04-25 opgezegd, mijn contract bij jmp online loopt tot 25-05-2025 dus ik heb meer dan een maand van tevoren opgezegd, ik val als consument onder consumentenrecht dus ik heb aan alle verplichtingen voldaan dus op 25-05-2025 eindigt alles en wordt er dus helemaal niks afgenomen.
Dus helemaal niks te laat, het wordt tijd dat jullie je zaken op orde brengen en jullie geen foute facturen met verkeerde data sturen.

Mochten jullie met deze onjuiste zaken doorgaan dan schakel ik juridische hulp in welke kosten bij jullie in rekening gebracht gaan worden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Mark-2025 schreef:
23 apr 2025 19:14
In de logs zie ik dat op 14 april de diensten zijn verlengd en nadat de factuur was gemaakt u het beeindigd heeft. Dat is telaat.
Onjuist, meer dan vier weken van te voren opgezegd is bij verlenging van een jaarcontract ruim op tijd. De wetgever heeft consumenten beschermd tegen dit soort acties van bedrijven.
Mark-2025 schreef:
Daarnaast heeft u diverse emails ontvangen op 30,14 en 7 dagen voor verlenging. Hier heeft u niet op gereageerd.
Kolderiek. Ten eerste is nergens vastgesteld dat er emails ontvangen zijn. Ten tweede doet het er niet toe, door het eenzijdig versturen van emails kan er nimmer een overeenkomst tot stand komen.
Mark-2025 schreef:
Ik kan hier helaas niks aan veranderen en factuur blijft dan ook open staan.
Totaal niet boeiend. Bezwaar is al gemaakt. Bewijs dat er op 14 april is opgezegd hebben ze zelf al geleverd. Nu mogen ze kosten gaan maken met een incasso bureau, gerechtsdeurwaarder inschakelen en naar de rechter gaan om daar nat te gaan en honderden euro's aan kosten uit eigen zak ophoesten. Lekker bezig daar.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Mark-2025 schreef:
die mafketels bij internettoday blijven met onzin doorgaan, zie het bericht wat ik van hun krijg, ze zijn niet lekker daar :

<SNIP>

Mochten jullie met deze onjuiste zaken doorgaan dan schakel ik juridische hulp in welke kosten bij jullie in rekening gebracht gaan worden.
Ze zijn wel volhardend daar zeg.

Maar u hoeft geen juridische hulp in te roepen, zou alleen zonde van uw tijd en moeite zijn. Laat hun maar de volgende stappen nemen.
Zolang u de bewijzen heeft dat het contract al meer dan een jaar loopt kunt u zo aan een eventueel incassobureau laten zien dat u als consument nu een contract voor onbepaalde tijd heeft en dus elk moment mag opzeggen met een maand opzegtermijn. Uw contract loopt in dat geval niet tot 25 mei maar u heeft betaald tot 25 mei en kunt op elk moment opzeggen met inachtneming van de genoemde opzegtermijn. Eigenlijk zou de dienst per 14 mei moeten eindigen en heeft u nog recht op geld terug voor 11 dagen.

En zelfs al zou het contract pas vorig jaar zijn ingegaan, dan bent u op tijd met opzeggen mits u ook het bewijs heeft dat het per 25 mei is ingegaan.

Zou er op dit moment verder geen moeite meer aan besteden. Reageer echter wel op eventuele berichten van incasso-bureau/deurwaarder, negeer die niet! Check ook uw SPAM-mails de komende tijd.
En hou uw reacties kort en zakelijk:
-U bent consument
-Contract loopt al langere tijd en is dus nu voor onbepaalde tijd
-U heeft op 14 april opgezegd zoals zij ook bevestigen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even voor de zekerheid: uit die mail blijkt niet dat ze expliciet bevestigen dat er op 14-04 is opgezegd.

Ze zeggen:
1) dat op 14-04 de diensten zouden zijn verlengd;
2) dat nadat de factuur is opgemaakt de opzegging is ontvangen.

Bij punt 1 staat een datum, bij punt 2 niet. Dat kan dus ook op een ander moment gebeurd zijn. Dit even om onjuiste argumentaties en extra discussie te voorkomen :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 apr 2025 10:46
Even voor de zekerheid: uit die mail blijkt niet dat ze expliciet bevestigen dat er op 14-04 is opgezegd.

Ze zeggen:
1) dat op 14-04 de diensten zouden zijn verlengd;
2) dat nadat de factuur is opgemaakt de opzegging is ontvangen.

Bij punt 1 staat een datum, bij punt 2 niet. Dat kan dus ook op een ander moment gebeurd zijn. Dit even om onjuiste argumentaties en extra discussie te voorkomen :wink:
De ontvangen mail is van 23-4, toen was de opzegging dus al binnen. En dat is ruim een maand voor afloop contract

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat is duidelijk. Maar dat was niet het punt.

Mark-2025

internettoday willen me een hele andere datum aansmeren dan wat daadwerkelijk is(maand of 2 eerder) en met 300% verhoiging, ze hebben duidelijk hun zooitje niet op orde, op de vraag om me dan het contract te tonen komen ze als antwoord ja we hebben het overgenomen van jmp-online, nou fijn maar dat contract loopt af op 25-05-2025 dus ik heb het meer dan een maand van tevoren opgezegd.

Dus nu is het afwachten of ze zo dom zijn om een deurwaarder langs te sturen, dan kunnen de deurwaarder en ik lekker lachen om de domheid van internettoday want ik heb hier gewoon een kopie van de laatste factuur liggen van jmp online waar de correcte data, 25-05-2025, op staan hun weigering om de opzegging te bevestigen is meteen een bevestiging dat ze mijn opzegging gehad hebben (en hun eerste weigering is al op 14-04-2025).

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Opzegging verlenging contract was je op tijd maar verlenging domeinnaam is voor een jaar in principe. Zit daar de miscommunicate tussen jullie? Zij schrijven namelijk dat je drie keer E-mail hebt gehad?

Mark-2025

contract en domeinnaam lopen allemaal op dezelfde datum af, 25-05-2025, zelfs als dat niet zo zou zijn ergens eerder heeft iemand ook al een artikel aangehaald dat wettelijk een domeinnaam ook per maand loopt.

Overigens geen e-mails daarover gezien dus ik denk dat ze van alles proberen maar het een totale puinhoop bij hun is.

Francesco26

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Mark-2025 schreef:
24 apr 2025 12:59
contract en domeinnaam lopen allemaal op dezelfde datum af, 25-05-2025, zelfs als dat niet zo zou zijn ergens eerder heeft iemand ook al een artikel aangehaald dat wettelijk een domeinnaam ook per maand loopt.

Overigens geen e-mails daarover gezien dus ik denk dat ze van alles proberen maar het een totale puinhoop bij hun is.

Domeinnaamregistratie is toch echt anders dan contractverlenging Mark. Je zou kunnen kijken via sidn wanneer domeinnaam registratie is verlengd?

https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/domeinnaam-opheffen

Mark-2025

ik heb al een mail gehad van hun dat mijn domeinnaam niet verlengd wordt (maar hosting gewoon doorloopt) en dat de renewal iedere 30 dagen gebeurd is ooit al eens ergens gezegd, dus alles is opgezegd
dus ze spreken zichzelf ook nog eens tegen,

registratie NL domein en hosting loopt tot 25-05-2025 volgens de rekening van jmp online
volgens sidn is de laatste wijziging in 05-2024 geweest dus dat internettoday kosten zou hebben gemaakt is dus duidelijk een leugen

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch even een heel eenvoudige vraag.

Prima dat je hier een topic hebt geopend, maar wat wil je ermee bereiken? Voor zover ik kan zien werkt er hier niemand bij dat bedrijf. Posters kunnen enkel wat advies geven, maar daar doe je eigenlijk ook niet zoveel mee, voor zover ik kan zien.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Prima, Mark. Wij worden geen vrienden, dat is me wel duidelijk.

Ajuu.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Er is bij mij een andere vraag opgekomen: moeten er niet expliciet 2 contracten worden opgezegd ? (domeinnaam en hosting). Kan daar het verschil van mening c.q. eventuele miscommunicatie zitten ?

Mark-2025

Leuk idee, maar alles staat op een factuur met wel apart vernoemd maar beide dezelfde datums, dus alles is tijdig opgezegd.

ik heb inmiddels gezien dat ze een een miljoenen pand zitten dus ik heb zo het vermoeden dat ze iedere cent binnen willen harken.

Maar ik heb tijdig opgezegd en als hun het contract van jmp online overgenomen hebben dat heeft dat dezelfde loopdatum want die loopt nog tot 25-05-2025 want daar heb ik voor betaald, daar durven ze ook niks over te zeggen anders dan u kunt volgend jaar pas opzeggen, leuk smoesje maar de wet zegt toch iets anders.

Plaats reactie