Pagina 4 van 5
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 08:14
door Limlander40
Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 01:11
Moneyman schreef: ↑10 jun 2025 00:43
Het enige wat je dus nog te winnen hebt, is dat je met een beetje mazzel en het stellen van de juiste vragen (!) wellicht het juiste antwoord van de bank krijgt.
Waarom moeten klanten zoveel moeite doen om het juiste antwoord van de bank te krijgen?
Dat kun je wel zeggen, lijkt wel of je Professor moet zijn om de juiste vragen te stellen zodat ik de juiste antwoorden dan pas krijg. Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 08:28
door 16again
Limlander40 schreef: ↑10 jun 2025 08:14
Dat kun je wel zeggen, lijkt wel of je Professor moet zijn om de juiste vragen te stellen zodat ik de juiste antwoorden dan pas krijg. Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.
Duidelijkheid had al direct verschaft kunnen worden bij de overboeking. Dat lijkt mij de juiste weg, dan hoef je geen vragen te stellen, en had topic niet bestaan.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 09:11
door Limlander40
Zojuist weer met de bank gebeld. Nu zeggen ze “ dat kan ook het systeem automatisch gedaan hebben”
Heb ik duidelijkheid NEE, ben ik meer gerustgesteld JA.
Moraal: onduidelijke communicatie van de ABNAMRO bank.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 09:54
door Moneyman
Limlander40 schreef: ↑10 jun 2025 08:14
Ik verwacht geruststelling van mijn bank en geen onrust situatie.
En dat zou je natuurlijk ook gewoon mogen verwachten.
Limlander40 schreef: ↑10 jun 2025 09:11
Heb ik duidelijkheid NEE, ben ik meer gerustgesteld JA.
Gelukkig. Heeft het topic tóch nut gehad.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 12:33
door Speedy123
Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 01:11
Moneyman schreef: ↑10 jun 2025 00:43
Het enige wat je dus nog te winnen hebt, is dat je met een beetje mazzel en het stellen van de juiste vragen (!) wellicht het juiste antwoord van de bank krijgt.
Waarom moeten klanten zoveel moeite doen om het juiste antwoord van de bank te krijgen?
Miscommunicatie ontstaat al heel snel en ik zou daar niet zomaar eventjes de bank daar de schuld van willen geven.
Een vraagsteller kan heel iets anders in zijn hoofd hebben zitten dan de vraag die hij daadwerkelijk stelt. Zoals 'Wie heeft de credit gedaan?". Antwoord van de bank is dan de verhuurder.'
Als dan de vervolgvraag is: "Maar er is geld afgeschreven, kan dat zomaar?". Antwoord van de bank is dan: Jazeker, de bank heeft het recht conform de algemene voorwaarden tot 13 maanden terug correcties uit te voeren.
De vraagsteller verbind de antwoorden op beide vragen en trekt de conclusie dat als je een PIN betaling doet, de acceptant dertien maanden lang je rekening kan debiteren. De bankmedewerker heeft dat nimmer bedoelt, die beantwoorde gewoon de vragen.
Nu heeft TS wederom de bank gebeld maar is wat beter beslagen te ijs gekomen, stelt dus andere vragen en krijgt ineens wel te horen dat de systemen van de bank automatisch fouten van de bank kunnen corrigeren.
Het juiste antwoord kan vaak alleen verkregen worden door de juiste vraag te stellen, dat is wat communicatie in het algemeen zo lastig maakt en waarom we zo vaak misverstanden zien.
Maar goed, het is nu wel duidelijk dat TS nergens meer bang voor hoeft te zijn en dat Consumenneke geen achterdeur in het internationale betalingsverkeer gevonden heeft.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 15:31
door Arizonakid
Benieuwd waar consumenneke meer terugkomt om aan te tonen dat het wel degelijk kan.

Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 15:59
door Consumenneke
Speedy123 schreef: ↑10 jun 2025 12:33
Miscommunicatie ontstaat al heel snel en ik zou daar niet zomaar eventjes de bank daar de schuld van willen geven.
Of de klant.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 16:26
door Limlander40
Speedy123 schreef: ↑10 jun 2025 12:33
Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 01:11
Moneyman schreef: ↑10 jun 2025 00:43
Het enige wat je dus nog te winnen hebt, is dat je met een beetje mazzel en het stellen van de juiste vragen (!) wellicht het juiste antwoord van de bank krijgt.
Waarom moeten klanten zoveel moeite doen om het juiste antwoord van de bank te krijgen?
Miscommunicatie ontstaat al heel snel en ik zou daar niet zomaar eventjes de bank daar de schuld van willen geven.
Een vraagsteller kan heel iets anders in zijn hoofd hebben zitten dan de vraag die hij daadwerkelijk stelt. Zoals 'Wie heeft de credit gedaan?". Antwoord van de bank is dan de verhuurder.'
Als dan de vervolgvraag is: "Maar er is geld afgeschreven, kan dat zomaar?". Antwoord van de bank is dan: Jazeker, de bank heeft het recht conform de algemene voorwaarden tot 13 maanden terug correcties uit te voeren.
De vraagsteller verbind de antwoorden op beide vragen en trekt de conclusie dat als je een PIN betaling doet, de acceptant dertien maanden lang je rekening kan debiteren. De bankmedewerker heeft dat nimmer bedoelt, die beantwoorde gewoon de vragen.
Nu heeft TS wederom de bank gebeld maar is wat beter beslagen te ijs gekomen, stelt dus andere vragen en krijgt ineens wel te horen dat de systemen van de bank automatisch fouten van de bank kunnen corrigeren.
Het juiste antwoord kan vaak alleen verkregen worden door de juiste vraag te stellen, dat is wat communicatie in het algemeen zo lastig maakt en waarom we zo vaak misverstanden zien.
Maar goed, het is nu wel duidelijk dat TS nergens meer bang voor hoeft te zijn en dat Consumenneke geen achterdeur in het internationale betalingsverkeer gevonden heeft.
Dan moet ik voortaan maar een advocaat bellen om de juiste vragen te stellen.

Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 16:49
door lordi
Arizonakid schreef: ↑10 jun 2025 15:31
Benieuwd waar consumenneke meer terugkomt om aan te tonen dat het wel degelijk kan.
Maar dan pas nadat hij terug is van zijn bedevaartstocht op blote knieën naar Spanje

Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 20:03
door FonsLeferink
witte angora schreef: ↑06 jun 2025 12:07
Eigenlijk snap ik je probleem niet zo. Je hebt betaald met die pinpas, dus die gegevens hebben ze. Ze hebben één keer 30 euro teveel betaald, dat kunnen ze blijkbaar storneren of zo. Wat is dan precies je probleem hiermee?
Als ik iets naar de winkel retour breng wordt er zo vaak geld direct op mijn rekening gestorneerd. Dat hoeft bij sommige winkels niet eens de rekening te zijn die ik gebruikt heb, de andere rekening mag ook.
ABNAMRO staat hier waarschijnlijk helemaal buiten. De verhuurder heeft dit hws handmatig gedaan.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 20:21
door Consumenneke
FonsLeferink schreef: ↑10 jun 2025 20:03
ABNAMRO staat hier waarschijnlijk helemaal buiten. De verhuurder heeft dit hws handmatig gedaan.

Begin de hele discussie weer overnieuw...
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 20:35
door witte angora
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan. Behalve dan degenen die van een wedstrijdje ver-plassen houden, maar daar is het forum niet voor bedoeld. Tenzij ik weer wat mis, natuurlijk.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 21:06
door Consumenneke
witte angora schreef: ↑10 jun 2025 20:35
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan.
Dat komt door al die off-topic reacties. Wandelen is veel gezonder dan flauwe opmerkingen maken. Maar het topic kan toch gewoon open blijven tot iemand voorbij komt die echt weet hoe dat bij ABNAMRO werkt. Nu zijn veel reacties gebaseerd op regels en boekenkennis, maar uit de echte bankenpraktijk horen we niet veel. Komt vast nog!
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 21:34
door Speedy123
Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 21:06
witte angora schreef: ↑10 jun 2025 20:35
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan.
Dat komt door al die off-topic reacties. Wandelen is veel gezonder dan flauwe opmerkingen maken. Maar het topic kan toch gewoon open blijven tot iemand voorbij komt die echt weet hoe dat bij ABNAMRO werkt. Nu zijn veel reacties gebaseerd op regels en boekenkennis, maar uit de echte bankenpraktijk horen we niet veel. Komt vast nog!
Nou ja, ik heb bij ABNAMRO gewerkt. Tegenwoordig bij een andere financiële instelling. Ik weet hoe het werkt, ik ken de systemen, ik heb er dagelijks mee te maken.
Wat wilt u nog meer horen?
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 21:43
door lordi
Ik heb ook ruim 15 jaar ervaring bij verschillende financiële instellingen met betalingsverkeer (SEPA/SWIFT)voor grootzakelijke klanten. De regels zijn duidelijk. Vaak genoeg meegemaakt dat een klant per ongeluk een verkeerd bedrag had overgemaakt en vroegen of we de betaling konden tegenhouden of terugdraaien....nee dus.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 21:51
door Consumenneke
Speedy123 schreef: ↑10 jun 2025 21:34
Wat wilt u nog meer horen?
Een reactie van
ABNAMRO webcare bijvoorbeeld? Die staan
24/7 voor alle kanten klaar.
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 10 jun 2025 23:28
door witte angora
Speedy123 schreef: ↑10 jun 2025 21:34
Consumenneke schreef: ↑10 jun 2025 21:06
witte angora schreef: ↑10 jun 2025 20:35
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan.
Dat komt door al die off-topic reacties. Wandelen is veel gezonder dan flauwe opmerkingen maken. Maar het topic kan toch gewoon open blijven tot iemand voorbij komt die echt weet hoe dat bij ABNAMRO werkt. Nu zijn veel reacties gebaseerd op regels en boekenkennis, maar uit de echte bankenpraktijk horen we niet veel. Komt vast nog!
Nou ja, ik heb bij ABNAMRO gewerkt. Tegenwoordig bij een andere financiële instelling. Ik weet hoe het werkt, ik ken de systemen, ik heb er dagelijks mee te maken.
Wat wilt u nog meer horen?
Nou, ik zal het maar vast even invullen. Wat heb je precies bij de ABNAMRO gedaan? Zat je op de postkamer, of was je de schoonmaker?
Alles om het topic maar weer lekker te rekken, nietwaar, meneer C.?
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 11 jun 2025 06:39
door Limlander40
lordi schreef: ↑10 jun 2025 21:43
Ik heb ook ruim 15 jaar ervaring bij verschillende financiële instellingen met betalingsverkeer (SEPA/SWIFT)voor grootzakelijke klanten. De regels zijn duidelijk. Vaak genoeg meegemaakt dat een klant per ongeluk een verkeerd bedrag had overgemaakt en vroegen of we de betaling konden tegenhouden of terugdraaien....nee dus.
Volgens mij zei jij eerder of iemand dat de spaanse bank dit wel kon…….
Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 11 jun 2025 06:54
door Consumenneke
witte angora schreef: ↑10 jun 2025 20:35
Tijd voor een slotje, denk ik. Hier heeft echt niemand iets aan.
De vraagsteller wordt steeds beter geïnformeerd en we zijn dicht bij een verklaring.
witte angora schreef: ↑06 jun 2025 12:07
Eigenlijk snap ik je probleem niet zo.
Nog even volhouden en jij snapt het ook.

Re: Pinbetaling Spanje, schrikbarend
Geplaatst: 11 jun 2025 11:23
door Nijogeth
Limlander40 schreef: ↑11 jun 2025 06:39
lordi schreef: ↑10 jun 2025 21:43
Ik heb ook ruim 15 jaar ervaring bij verschillende financiële instellingen met betalingsverkeer (SEPA/SWIFT)voor grootzakelijke klanten. De regels zijn duidelijk. Vaak genoeg meegemaakt dat een klant per ongeluk een verkeerd bedrag had overgemaakt en vroegen of we de betaling konden tegenhouden of terugdraaien....nee dus.
Volgens mij zei jij eerder of iemand dat de spaanse bank dit wel kon…….
De Spaanse bank kan inderdaad een verzoek naar de ABN sturen om een fout goed te maken. Veelal zullen dit echter automatische systemen zijn, die ergens merken dat er 2 exact dezelfde transacties zijn gedaan.