Dat er hondenbelasting betaald moet worden: Ja, ik kan me voorstellen dat het de gemeente geld kost om straten en stoepen poepvrij te maken: als ze dat tenminste zouden doen. (Ik woon in Amsterdam en hier gebeurt dat schoonmaken zelden of nooit!). Wel moeten ook de losloopgebieden voor honden regelmatig opgeknapt worden: ooit een hond gezien die nooit een kuil graaft? Tot voor kort konden we in mijn stadsdeel ook gratis poopscoops (zo heten die dingen nu eenmaal) krijgen, dat is ook plotseling en zonder enige aankondiging gestopt.
Wat me wel stoort is dat ik met mijn kooikerhond van 8 kilo exact evenveel hondenbelasting betaal als de buurman met zijn Mastiff van 90 kilo. En ik kan je verzekeren dat zo'n 90 kilo'er heel wat meer poep produceert en grotere gaten graaft dan dat kleintje van mij.
Hetzelfde geld voor katten: Vooral als ze het in een kattenbak doen: iedere week een bak smerig kattebakgrind: dat is toch een hoop extra stinkende vuilnis.
Verder moet ik toch nog even kwijt dat een belastingverhoging van bijna 25% in het laatste jaar in Amsterdam ook wel erg veel is, ik wou dat mijn salaris dezelfde sprong gemaakt had.

Voor mij een vraag , voor iemand hier misschien een weet: waarom is de hondenbelasting per gemeente zo verschillend en waarom is een verhoging van diezelfde belasting niet aan regels gebonden, zoals b.v. de huurverhoging?