KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Ik heb niet het idee dat je nou zoveel anders zegt dan ik.
-
HandigeHarrie
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Heeft u van de opzegging in augustus een bevestigingsmail gekregen ? Zo niet dan wordt het abonnement opnieuw stilzwijgend verlengd ...... en bent u weer 39 euro kwijt.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het inderdaad heb opgezegd, dit kan helaas pas vanaf 2 september (opgezegd op 6 augustus). Coulance daarin kon ook niet, het was de hele maand die nog doorliep.HandigeHarrie schreef: ↑18 aug 2025 15:19Heeft u van de opzegging in augustus een bevestigingsmail gekregen ? Zo niet dan wordt het abonnement opnieuw stilzwijgend verlengd ...... en bent u weer 39 euro kwijt.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Dat is op zich logisch, ze kunnen niet de ene klant anders behandelen dan de andere klant. We hebben als KPN klant allemaal met dezelfde app te maken, we hebben allemaal dezelfde einddatum erin. Dan kan de KPN niet bij de ene klant geen opzegtermijn hanteren want de app is onduidelijk en de andere klant er wel aan houden terwijl die exact dezelfde app heeft.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geen idee via welke route Renate een maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.

Dat zou haar een argument geven bij de geschillencommissie.Consumenneke schreef: ↑16 aug 2025 23:02Als je unlimited data bestelt bij KPN kun je de looptijd instellen van 24 maanden, 12 maanden en maandelijks opzegbaar. Kies je voor de laatste variant dan zie je looptijd 1 maanden met een i-button bij de prijs. Druk je op die i dan wordt verduidelijkt dat er na die eerste maand verlengd wordt tenzij je van het opzegrecht gebruik maakt.
Druk je niet op die i...
Is dat een onduidelijke button?
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Nee hoor, het staat letterlijk in de naam van de gekozen looptijd: maandelijks opzegbaar.Consumenneke schreef: ↑18 aug 2025 22:31Geen idee via welke route Renate een maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.
De benaming is dan een maandelijks opzegbaar abonnement. U laat het woord 'opzegbaar' per ongeluk weg.
Je sluit dus een abonnement af dat maandelijks opzegbaar is.
Overigens geeft TS ook aan dat ze wist dat ze op moest zeggen. Haar probleem was dat ze dacht dat al gedaan te hebben en op het verkeerde been gezet werd doordat ze in de app een einddatum zag staan. Wat voor haar bevestigde dat ze inderdaad opgezegd had.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Zoals ik al eerder had aangegeven: dat doe ik niet; dat doet Renate zelf. vandaar dat ik zo benieuwd was naar de route die ze gevolgd heeft.
Mijn punt was precies wat u zegt: in de route die ik reconstrueer moet je een keuze maken voor maandelijks opzegbaar. Dan verschijnt er een looptijd van 1 maanden, met een einddatum zoals zij beschrijft. Achter die samenvatting staat een aanklikbare i en onder die i wordt verduidelijkt dat je wel moet opzeggen.
Als je reconstueert via welke route ze de overeenkomst is aangegaan, kun je haar standpunt al-of-niet beter begrijpen.
Zo makkelijk is het niet om een maandcontract af te sluiten...
Misschien heeft iemand haar wel een tip gegeven.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Dat is niet correct. Probeert u het maar eens zelf bij www.kpn.nl. Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten is super eenvoudig. U kiest dan bij looptijd voor Maandelijks opzegbaar.Consumenneke schreef: ↑19 aug 2025 07:51Mijn punt was precies wat u zegt: in de route die ik reconstrueer moet je een keuze maken voor maandelijks opzegbaar. Dan verschijnt er een looptijd van 1 maanden, met een einddatum zoals zij beschrijft. Achter die samenvatting staat een aanklikbare i en onder die i wordt verduidelijkt dat je wel moet opzeggen.
Als je reconstueert via welke route ze de overeenkomst is aangegaan, kun je haar standpunt al-of-niet beter begrijpen.![]()
Zo makkelijk is het niet om een maandcontract af te sluiten...
Misschien heeft iemand haar wel een tip gegeven.
Mobiel->Sim only->Kies Super Unlimited Plus
U krijgt dan vijf keuzes voorgelegd.
1. Heeft u al KPN?
2. Kies je belminuten en SMS
3. Kies je data bundel
4. Kies de looptijd:
- 2 jaar
1 jaar
Maandelijks opzegbaar
Als u bij looptijd kiest voor Maandelijks Opzegbaar, dan veranderd er verder niets in het scherm anders dan de kosten. Er komt geen einddatum in beeld.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Beetje geneuzel dit. Maandelijks opzegbaar impliceert al dat je moet opzeggen.Consumenneke schreef: ↑18 aug 2025 22:31Geen idee via welke route Renate een maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.
-
witte angora
- Berichten: 30226
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
En juist als er een einddatum staat kan je er makkelijk abusievelijk van uitgaan dat je al opgezegd hebt. Correcter zou zijn als KPN geen einddatum zou geven, maar 'abonnement onbepaalde tijd' of iets dergelijks.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Dat ligt er maar aan. Ik heb een twee jarig abonnement bij KPN en ik vind het dus wel fijn om de einddatum van het vaste abonnement terug te zien. Ik kan me niet vergissen want die ligt verder dan een maand in de toekomst.witte angora schreef: ↑19 aug 2025 11:39En juist als er een einddatum staat kan je er makkelijk abusievelijk van uitgaan dat je al opgezegd hebt. Correcter zou zijn als KPN geen einddatum zou geven, maar 'abonnement onbepaalde tijd' of iets dergelijks.
Bij ingangsdatum van het abonnement zat het abonnement ook nog niet in de maandelijkse verlenging, het had een vaste looptijd van een maand. Er zat toen dus een einddatum op waarna het abonnement over ging naar een abonnement voor onbepaalde tijd.
De hele crux hier zit hem erin dat TS voor slechts één enkele maand een abonnementje wilde hebben omdat dat tien keer voordeliger is dan het afnemen van een prepaid data kaartje voor één maand. Maar dan moet je wel meteen de eerste dag opzeggen. En toen TS na enkele dagen in de app keek, zag ze dus de einddatum van de vaste periode en dacht al opgezegd te hebben.
Maar goed, het is kringetje na kringetje draaien. Het komt allemaal op hetzelfde neer, is de einddatum in de app zodanig verwarrend dat TS ervan uit mocht gaan dat ze opgezegd had terwijl ze dat niet gedaan had?
Het is aan TS om nu naar de geschillencommissie te stappen of niet. Dan kan die een oordeel geven. Gezien de 50 euro die dat kost bij verlies, twijfelt ze.
-
StevieNL81
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Al die jaren dat dit al zo werkt en nu is er 1 iemand die het verwarrend schijnt te vinden... Succes bij de geschillencommissie!
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Zonder bewijs van opzeggen kan de geschillencommissie ook niets doen want denken dat het abonnement opgezegd is maakt nog niet dat het ook gedaan is.
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Het KPN abonnement is dan wel maandelijks opzegbaar maar is het dan niet zo dat de opzegtermijn pas na die maand van toepassing is en je er toch twee maanden aan vast blijft zitten.
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Het KPN abonnement is dan wel maandelijks opzegbaar maar is het dan niet zo dat de opzegtermijn pas na die maand van toepassing is en je er toch twee maanden aan vast blijft zitten.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.
-
StevieNL81
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Je maakt er een kalendermaand van en dat staat nergens. De opzegtermijn is een maand zijnde 30 dagen vanaf moment van opzeggen.Ron5300 schreef: ↑19 aug 2025 12:44Zonder bewijs van opzeggen kan de geschillencommissie ook niets doen want denken dat het abonnement opgezegd is maakt nog niet dat het ook gedaan is.
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Het KPN abonnement is dan wel maandelijks opzegbaar maar is het dan niet zo dat de opzegtermijn pas na die maand van toepassing is en je er toch twee maanden aan vast blijft zitten.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Voor ons het het gissen, we weten niet wat er nu precies in het contract staat, TS heeft het niet met ons gedeeld.
We kunnen alleen maar afgaan op het eerste gedeelte van het bestel proces en wat TS wel gedeeld heeft, meer informatie hebben we niet.
-
StevieNL81
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
TS geeft aan dat ze wist dat ze moest opzeggen. Daar mag je toch wel de conclusie uit trekken dat het geen abonnement was voor maar 1 maand, want dan zou geen sprake zijn van opzeggen.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Dat is wat ik nu al tig keer verteld heb.Speedy123 schreef: ↑19 aug 2025 09:38Dat is niet correct. Probeert u het maar eens zelf bij www.kpn.nl. Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten is super eenvoudig. U kiest dan bij looptijd voor Maandelijks opzegbaar.
Dar is mijn laatste poging.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Ik eet mijn kroket zonder, dank voor het aanbod. Waar eten we?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 19 aug 2025 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Nee, dat is niet waar. Dat is puur uw eigen fantasie. Dit is nou precies wat u elke keer doet, u verzint er een stukje bij.Consumenneke schreef: ↑19 aug 2025 16:20en toen een looptijd te zien kreeg van 1 maanden en een einddatum over die 1 maanden, waarbij de info dat ze zelf actief moest opzeggen verstopt zat in een apart window...
En door dat verzinsel lijkt het ineens een hele andere casus.
Ze kreeg geen looptijd te zien van 1 maand, ze kreeg te zien: maandelijks opzegbaar.
