Pagina 4 van 5
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 14:39
door Moneyman
Ik heb niet het idee dat je nou zoveel anders zegt dan ik.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 15:19
door HandigeHarrie
Speedy123 schreef: ↑15 aug 2025 22:33
Renatemm schreef: ↑15 aug 2025 22:21
Nu ik heb opgezegd sinds 6 augustus staat dit nog steeds niet in de app, hier kan ik nergens vinden dat ik het opgezegd heb.
KPN bevestigd een opzegging nog dezelfde dag per email. Heeft u de email ontvangen?
Heeft u van de opzegging in augustus een bevestigingsmail gekregen ? Zo niet dan wordt het abonnement opnieuw stilzwijgend verlengd ...... en bent u weer 39 euro kwijt.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 17:12
door Renatemm
HandigeHarrie schreef: ↑18 aug 2025 15:19
Speedy123 schreef: ↑15 aug 2025 22:33
Renatemm schreef: ↑15 aug 2025 22:21
Nu ik heb opgezegd sinds 6 augustus staat dit nog steeds niet in de app, hier kan ik nergens vinden dat ik het opgezegd heb.
KPN bevestigd een opzegging nog dezelfde dag per email. Heeft u de email ontvangen?
Heeft u van de opzegging in augustus een bevestigingsmail gekregen ? Zo niet dan wordt het abonnement opnieuw stilzwijgend verlengd ...... en bent u weer 39 euro kwijt.
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het inderdaad heb opgezegd, dit kan helaas pas vanaf 2 september (opgezegd op 6 augustus). Coulance daarin kon ook niet, het was de hele maand die nog doorliep.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 18:24
door Speedy123
Renatemm schreef: ↑18 aug 2025 17:12
Coulance daarin kon ook niet, het was de hele maand die nog doorliep.
Dat is op zich logisch, ze kunnen niet de ene klant anders behandelen dan de andere klant. We hebben als KPN klant allemaal met dezelfde app te maken, we hebben allemaal dezelfde einddatum erin. Dan kan de KPN niet bij de ene klant geen opzegtermijn hanteren want de app is onduidelijk en de andere klant er wel aan houden terwijl die exact dezelfde app heeft.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 22:31
door Consumenneke
Geen idee via welke route Renate een
maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een
maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.
Consumenneke schreef: ↑16 aug 2025 23:02
Moneyman schreef: ↑16 aug 2025 18:56
Als er bij het sluiten van een overeenkomst een onduidelijke button is, heeft dat meer consequenties dan wanneer er tijdens de looptijd een onduidelijke button is. Tijdens de looptijd beschik je immers over je contract met alle bijbehorende email en voorwaarden.
Als je
unlimited data bestelt bij KPN kun je de looptijd instellen van 24 maanden, 12 maanden en maandelijks opzegbaar. Kies je voor de laatste variant dan zie je
looptijd 1 maanden met een i-button bij de prijs. Druk je op die
i dan wordt verduidelijkt dat er na die eerste maand verlengd wordt tenzij je van het opzegrecht gebruik maakt.
Druk je niet op die
i...
Is dat een onduidelijke button?
Dat zou haar een argument geven bij de geschillencommissie.

Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 18 aug 2025 23:19
door Speedy123
Consumenneke schreef: ↑18 aug 2025 22:31
Geen idee via welke route Renate een
maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een
maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.
Nee hoor, het staat letterlijk in de naam van de gekozen looptijd:
maandelijks opzegbaar.
De benaming is dan een maandelijks opzegbaar abonnement. U laat het woord 'opzegbaar' per ongeluk weg.
Je sluit dus een abonnement af dat maandelijks opzegbaar is.
Overigens geeft TS ook aan dat ze wist dat ze op moest zeggen. Haar probleem was dat ze dacht dat al gedaan te hebben en op het verkeerde been gezet werd doordat ze in de app een einddatum zag staan. Wat voor haar bevestigde dat ze inderdaad opgezegd had.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 07:51
door Consumenneke
Speedy123 schreef: ↑18 aug 2025 23:19
De benaming is dan een maandelijks opzegbaar abonnement. U laat het woord 'opzegbaar' per ongeluk weg.
Zoals ik al eerder had aangegeven: dat doe ik niet; dat doet Renate zelf. vandaar dat ik zo benieuwd was naar de route die ze gevolgd heeft.
Renatemm schreef: ↑15 aug 2025 15:41
Op 30 mei heb ik een maandelijks abonnement afgesloten bij KPN voor €39, wat ik nodig had voor een mobiele hotspot voor 1 maand aangezien ik geen internet thuis had.
Mijn punt was precies wat u zegt: in de route die ik reconstrueer moet je een keuze maken voor
maandelijks opzegbaar. Dan verschijnt er een looptijd van
1 maanden, met een einddatum zoals zij beschrijft. Achter die samenvatting staat een aanklikbare
i en onder die
i wordt verduidelijkt dat je wel moet opzeggen.
Als je reconstueert via welke route ze de overeenkomst is aangegaan, kun je haar standpunt al-of-niet beter begrijpen.
Zo makkelijk is het niet om een maandcontract af te sluiten...
Misschien heeft iemand haar wel een tip gegeven.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 09:38
door Speedy123
Consumenneke schreef: ↑19 aug 2025 07:51
Mijn punt was precies wat u zegt: in de route die ik reconstrueer moet je een keuze maken voor
maandelijks opzegbaar. Dan verschijnt er een looptijd van
1 maanden, met een einddatum zoals zij beschrijft. Achter die samenvatting staat een aanklikbare
i en onder die
i wordt verduidelijkt dat je wel moet opzeggen.
Als je reconstueert via welke route ze de overeenkomst is aangegaan, kun je haar standpunt al-of-niet beter begrijpen.
Zo makkelijk is het niet om een maandcontract af te sluiten...
Misschien heeft iemand haar wel een tip gegeven.
Dat is niet correct. Probeert u het maar eens zelf bij
www.kpn.nl. Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten is super eenvoudig. U kiest dan bij looptijd voor
Maandelijks opzegbaar.
Mobiel->Sim only->Kies Super Unlimited Plus
U krijgt dan vijf keuzes voorgelegd.
1. Heeft u al KPN?
2. Kies je belminuten en SMS
3. Kies je data bundel
4. Kies de looptijd:
- 2 jaar
1 jaar
Maandelijks opzegbaar
5. Kies het type Simkaart
Als u bij looptijd kiest voor
Maandelijks Opzegbaar, dan veranderd er verder niets in het scherm anders dan de kosten. Er komt geen einddatum in beeld.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 09:49
door alfatrion
Consumenneke schreef: ↑18 aug 2025 22:31
Geen idee via welke route Renate een
maandelijks abonnement heeft besteld, maar als ze een
maandelijk opzegbaar abonnement is aangegaan via de beschreven route is de verplichting tot actief opzeggen verstopt onder een i-button.
Beetje geneuzel dit. Maandelijks opzegbaar impliceert al dat je moet opzeggen.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 11:39
door witte angora
En juist als er een einddatum staat kan je er makkelijk abusievelijk van uitgaan dat je al opgezegd hebt. Correcter zou zijn als KPN geen einddatum zou geven, maar 'abonnement onbepaalde tijd' of iets dergelijks.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 11:56
door Speedy123
witte angora schreef: ↑19 aug 2025 11:39
En juist als er een einddatum staat kan je er makkelijk abusievelijk van uitgaan dat je al opgezegd hebt. Correcter zou zijn als KPN geen einddatum zou geven, maar 'abonnement onbepaalde tijd' of iets dergelijks.
Dat ligt er maar aan. Ik heb een twee jarig abonnement bij KPN en ik vind het dus wel fijn om de einddatum van het vaste abonnement terug te zien. Ik kan me niet vergissen want die ligt verder dan een maand in de toekomst.
Bij ingangsdatum van het abonnement zat het abonnement ook nog niet in de maandelijkse verlenging, het had een vaste looptijd van een maand. Er zat toen dus een einddatum op waarna het abonnement over ging naar een abonnement voor onbepaalde tijd.
De hele crux hier zit hem erin dat TS voor slechts één enkele maand een abonnementje wilde hebben omdat dat tien keer voordeliger is dan het afnemen van een prepaid data kaartje voor één maand. Maar dan moet je wel meteen de eerste dag opzeggen. En toen TS na enkele dagen in de app keek, zag ze dus de einddatum van de vaste periode en dacht al opgezegd te hebben.
Maar goed, het is kringetje na kringetje draaien. Het komt allemaal op hetzelfde neer, is de einddatum in de app zodanig verwarrend dat TS ervan uit mocht gaan dat ze opgezegd had terwijl ze dat niet gedaan had?
Het is aan TS om nu naar de geschillencommissie te stappen of niet. Dan kan die een oordeel geven. Gezien de 50 euro die dat kost bij verlies, twijfelt ze.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 12:34
door StevieNL81
Al die jaren dat dit al zo werkt en nu is er 1 iemand die het verwarrend schijnt te vinden... Succes bij de geschillencommissie!
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 12:44
door Ron5300
Zonder bewijs van opzeggen kan de geschillencommissie ook niets doen want denken dat het abonnement opgezegd is maakt nog niet dat het ook gedaan is.
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Het KPN abonnement is dan wel maandelijks opzegbaar maar is het dan niet zo dat de opzegtermijn pas na die maand van toepassing is en je er toch twee maanden aan vast blijft zitten.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 14:30
door alfatrion
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 14:40
door StevieNL81
Ron5300 schreef: ↑19 aug 2025 12:44
Zonder bewijs van opzeggen kan de geschillencommissie ook niets doen want denken dat het abonnement opgezegd is maakt nog niet dat het ook gedaan is.
Het is een maandelijks opzegbaar abonnement maar als die bijvoorbeeld op de eerste dag van de maand ingaat ben je dan al niet te laat als je het abonnement op de zesde dag van dezelfde maand opzegt omdat de opzegtermijn ook een maand is.
Het KPN abonnement is dan wel maandelijks opzegbaar maar is het dan niet zo dat de opzegtermijn pas na die maand van toepassing is en je er toch twee maanden aan vast blijft zitten.
Je maakt er een kalendermaand van en dat staat nergens. De opzegtermijn is een maand zijnde 30 dagen vanaf moment van opzeggen.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 14:53
door Speedy123
alfatrion schreef: ↑19 aug 2025 14:30
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.
Voor ons het het gissen, we weten niet wat er nu precies in het contract staat, TS heeft het niet met ons gedeeld.
We kunnen alleen maar afgaan op het eerste gedeelte van het bestel proces en wat TS wel gedeeld heeft, meer informatie hebben we niet.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 14:59
door StevieNL81
TS geeft aan dat ze wist dat ze moest opzeggen. Daar mag je toch wel de conclusie uit trekken dat het geen abonnement was voor maar 1 maand, want dan zou geen sprake zijn van opzeggen.
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 16:20
door Consumenneke
Speedy123 schreef: ↑19 aug 2025 09:38
Dat is niet correct. Probeert u het maar eens zelf bij
www.kpn.nl. Een maandelijks opzegbaar abonnement afsluiten is super eenvoudig. U kiest dan bij looptijd voor
Maandelijks opzegbaar.
Dat is wat ik nu al tig keer verteld heb.

Het is Renate die dat abusievelijk een maandelijks abonnement noemt. Als je de route volgt die zij waarschijnlijk geklikt heeft (de voyage, het click path) dan zie je dat ze schijnbaar zelf gekozen heeft voor 'maandelijks opzegbaar' en toen een looptijd te zien kreeg van
1 maanden en een einddatum over die 1 maanden, waarbij de info dat ze zelf actief moest opzeggen verstopt zat in een apart window...
Dar is mijn laatste poging.
alfatrion schreef: ↑19 aug 2025 14:30
Ik betwijfel of dat van "voor één maand" ook zo met KPN overeengekomen is. Ik acht het waarschijnlijker dat TS voor een maand een abonnement wilde hebben en vervolgens een overeenkomst voor onbepaalde duur is aangegaan, dat "maandelijks" kon worden opgezegd.

Iemand nog mosterd?
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 17:13
door alfatrion
Ik eet mijn kroket zonder, dank voor het aanbod. Waar eten we?
Re: KPN app onduidelijk over beëindiging abonnement, machteloos
Geplaatst: 19 aug 2025 17:15
door Speedy123
Consumenneke schreef: ↑19 aug 2025 16:20
en toen een looptijd te zien kreeg van
1 maanden en een einddatum over die 1 maanden, waarbij de info dat ze zelf actief moest opzeggen verstopt zat in een apart window...
Nee, dat is niet waar. Dat is puur uw eigen fantasie. Dit is nou precies wat u elke keer doet, u verzint er een stukje bij.
En door dat verzinsel lijkt het ineens een hele andere casus.
Ze kreeg geen looptijd te zien van 1 maand, ze kreeg te zien:
maandelijks opzegbaar.