Eteck verlaagt GJ-prijs maar verhoogt vaste kosten fors

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
16again

Re: Eteck verlaagt GJ-prijs maar verhoogt vaste kosten fors

Ongelezen bericht door 16again »

jonis schreef:
14 jan 2026 18:45
16again schreef:
14 jan 2026 17:28
Welke 4 betreft dit? De 3 grootste hebben samen al een marktaandeel van bijna 75%
https://www.acm.nl/system/files/documen ... s-2024.pdf
Nu.nl
Bijna de helft van de warmteleveranciers heeft een negatief financieel rendement bij levering aan huishoudens en andere kleinverbruikers.
Volgens mij is dit een forum voor consumenten, niet voor warmteleveranciers.
Marktaandeel bepaalt hoeveel consumenten betreft.

Overigens, als het financieel niet uit kan, dan moet daar gewoon op geacteerd worden. Geen onrendabele afstanden willen overbruggen, en bijvoorbeeld subsidies, checken op wanbeleid etc.
Alle kosten neerleggen bij enkel de gebruikers van die leverancier is niet zo eerlijk.

jonis

Re: Eteck verlaagt GJ-prijs maar verhoogt vaste kosten fors

Ongelezen bericht door jonis »

16again schreef:
14 jan 2026 19:39
jonis schreef:
14 jan 2026 18:45
16again schreef:
14 jan 2026 17:28
Welke 4 betreft dit? De 3 grootste hebben samen al een marktaandeel van bijna 75%
https://www.acm.nl/system/files/documen ... s-2024.pdf
Nu.nl
Bijna de helft van de warmteleveranciers heeft een negatief financieel rendement bij levering aan huishoudens en andere kleinverbruikers.
Volgens mij is dit een forum voor consumenten, niet voor warmteleveranciers.
Marktaandeel bepaalt hoeveel consumenten betreft.

Overigens, als het financieel niet uit kan, dan moet daar gewoon op geacteerd worden. Geen onrendabele afstanden willen overbruggen, en bijvoorbeeld subsidies, checken op wanbeleid etc.
Alle kosten neerleggen bij enkel de gebruikers van die leverancier is niet zo eerlijk.
Ik zou zeggen; weet waar je om vraagt?
Het komt gewoon uit dezelfde nieuwsartikelen.
ACM doet onderzoek; conclusie de enkelen te veel winst; merendeel winst neemt af en niet meer kostendekend. Tarieven mogen verder omhoog op een enkeling na in/na 2027?
Gewoon nuchtere blik, mij maakt het geheel niets uit; ik ga voor richting de paar €€ per maand energiekosten.
Klagen of er wat aan doen?

Plaats reactie