LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

ik geef eigenlijk alleen maar royal canin sensible en verders niks. krijg binnen kort een 4de kat inhuis en die krijgt dan RC kitten brokjes. ik geef geen iams en dat soort dingen meer vanwege de proefdieren waar ik vanaf weet. dat zullen ze misschien wel bij ieder voer doen maar van iams en eukanuba weet ik het

beestenboel

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door beestenboel »

hallo,
Ik werk in een dierenspeciaalzaak en hoor idd steeds meer klachten over de whiskas.Sinds de nieuwe verpaskkingen zijn smaak en toevoegingen gewijzigd.
Brokken blijft over het algemeen beter.
Met blikvoer geef je je kat 80 procent water en wat afvalvlees en chemische toevoegingen.Dus best duur zo'n blikje "water".
Van de premium voeren (hoge kwaliteit :royalcanin ,Hill's ,Iams,enz.)eet de kat minder en heeft minder ontlasting omdat het geconcentreerder is.Gemiddeld kost een premiumvoer zo'n 60 cent per kat per dag.
Een heel goed premiumvoer is CAROCAT,dit komt uit nederland,staat gelijk aan de "dure"merken(hill's,Iam's ,Royal canin) ,maar is veel goedkoper omdat deze fabrikant(vobra) totaal niet commercieel is .

Groetjes

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb mijn hond en kat carocroc gegeven, ze hadden er veel meer van nodig dan dat ze nu krijgen, en ze poepte bergen zo hoog.
daarnaast kreeg de hond schilfers.
de hond eet nu cvv en de kat krijgt purina, die wil geen vlees.

elke kat of hond doet het anders op voedsel.
zelf leren goed naar je dier te kijken is beter dan afgaan op wat een ander zegt.

Quinta
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2005 11:47

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Quinta »

Mijn 5 katten krijgen al jaren Nutro's, omdat dat
met vit.C en E wordt geconserveerd.
Bijna alle andere kattenbrokken worden met BHA e.d. stoffen
geconserveerd. (BHA Een door EEG toegstane antioxidant, die op den duur kankerverwekkend kan zijn!)
Verder krijgen ze 's avonds rauwe lamshart van de Macro met vitaminevlokjes en een klontje margarine.
Ja rauw, anders lusten ze het niet.
Het gevaar van rauw voer zit hem in de salmonella en campylobacter-bacterien.
Maar ik voer ze al 11 jaar rauwe lamshart (Macro) en ze zijn nooit ziek.
(lamshart kost ca. 2,50 euro/kilo)
Nooit rauw varkensvlees geven! Ook geen rauw rundvlees uit de supermarkt, dat ligt nl naast het varkensvlees.
Rauwe kip is ivm bovenstaande bacterien ook gevaarlijk. Kip kun je beter koken.
De brokken staan hier de hele dag, ze kunnen dus eten wanneer ze willen. Dit doe ik zodat ze dan toch alle vitamines en mineralen krijgen.
's morgens blikvoer Sheba of Gourmet (kuipjes en kleine blikjes)
Eén kat krijgt kuipjes nierdieet die ik bij de dierenarts haal.

Nou een rekensommetjes:
brokken Nutro's 7.5 kg - kosten euro 38.95 prijs per kilo Euro 5.19
lamshart prijs per kilo 2.50
Sheba kuipje 100 gr 0.73 prijs per kilo 7.30
Gourmet klein blikje 75 gr. 0.45 prijs per kilo 6.00


Dus wat is dan duur!
Als je een goede brok voert en af en toe gekookte vis en kip e.d.
ben je goedkoper uit dan met blik en zakjes nat voer.
Stel Sheba prijs per kilo euro 7.30 (80%water, 4 % vlees de rest is troep en toegevoegde vitamines)
Prijs voor de "4 % vlees"+troep+vitamines is dan euro 36.50/kilo :!:
Dat is een HEEL DUUR stukje vlees voor die prijs koop je de beste biefstuk.
Een goede brok is in verhouding niet duur. Ze eten er minder van,
ze poepen minder. Dus reken zelf maar uit wat zakjes Whiskas je kosten per kilo. Ik geef alleen blik voor de lekker en de vitamines.

Ik wil niemand zeggen hoe hij zijn kat moet voeren!
Maar een goede brok is in verhouding niet duur.
Kip, vis en lamshart zijn in verhouding spotgoedkoop en wel
100 % vlees of vis.

En dan nog een waarschuwing:
Laatst wilde ik ze verwennen met Felix crisps....
twee katten met voedselallergie! Een met een dikke darmonsteking.
Kosten aan de dierenarts 130 euro.

johan36

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door johan36 »

Weet je wat ik pas oplichting vind en je kan er ook nog niets tegen doen dat is dat zowel purina als whiskas blikjes verkopen die voor 80% uit water bestaan en je hoort er nooit iemand over. Kan radar of de consumentenbond hier nou nooit iets tegen ondernemen?
Dit is ook met blikjes hondenvoer zo.
Hier zou eens een uitzending over moeten gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

johan36

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door johan36 »

Ik weet niet wat goed is of slecht maar mijn katten eten ook rauwe molletjes of muisjes en dat lijkt mij heel natuurlijk. Ook zijn ze gek van rauwe makreel en heeeel gek van tartaar. Dit lijkt mij toch natuurlijker voor ze dan worteltjes en boontjes wat in diervoeder zit. Dit heb ze in de natuur nog nooit zien eten. Ik begrijp dat het wel vers moet zijn.
Vroeger hoorde je nooit van kanker bij katjes en met diervoeder van tegenwoordig komen volgens mij veel vaker deze ziektes voor. Waarom eigenlijk de diervoeder industrie geloven als ze de dierenbezitters 80% vocht verkopen. Dan weet je meteen dat het oplichters zijn.

deesje

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door deesje »

Veel dingen komen me bekend voor over wiskas, ik heb het 1ste jaar gebruikt bij mijn eerste 2 kittens, mn kitten werd ziek heel ziek en heeft op het randje gelegen, gelijk over gegaan op ander voer Iams, mn kitten klaarde snel weer op en van bijde glommen hun vachtjes weer heel mooi, katetnbak stinkt een stuk minder!!!
Nu heb ik ondertussen 4 katten in huis en gebruik nog steeds iams, ik laat 1 keer in de 3 1/2 maand een zak van 15 liter kilo thuis bezorgen a 50 cent, en dat scheeld ook al een hoop als je iedere keer een kleine zak haald, we hebben uitgerekend dat ong 25 euro scheelde. Al mijn katten doen het er goed op en zien er goed uit!!

deesje

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door deesje »

wat ik ook nog wilde zeggen is, wat ik gehoord heb van het eten voor de katten wat overal verkrijgbaar is dat de samenstelling nooit het zelfde is, bijv: als het vlees duurder is doen ze er minder vlees in en meer andere stoffen wat slecht is voor de kat. Bij het voer wat je bij alleen bij een dierenspeciaalzaak enof dierenarts haald blijft de samen stelling in alle gevallen het zelfde

orion
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jan 2005 06:51

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door orion »

Sjonge jonge ik dacht dat ik de enigste was! :?
Mijn katten lusten die beroemde o zo zogenaamde lekkere ,waar katten van houden dus die Wiskas helemaal niet meer!
ik weet niet wat ze erin pleuren tegenwoordig maar mijn katten kregen ook braakneigingen en werden beroerd van Wiskas!
Eerst dacht ik o die lusten het zeker nu even niet maar straks wel misschien maar, ze trokken een smoel erbij als ik het weer voor hun neus zette van alsof die voer stonk en met een grote bocht liepen ze eromeen! :D
En Wiskas is toch een goed en bekend merk??!! en toch willen mijn katten Wiskas niet meer eten! een paar jaar geleden wel en ze waren toen harstikke gek op Wiskas maar nu echt niet meer!
vreeeeemd!!!!!!! de samenstelling zal wel veranderd zijn en katten houd je niet voor de gek!

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door akita »

whiskas is gewoon rotzooi. zelf zou ik geen iams geven gaat tegen mijn principes in. maar als je kat het er goed op doet waarom ook niet. het is al zo duur

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Marianna »

Omdat katten van nature heel matige drinkers zijn is het niet verkeerd om voeding die veel water bevat te geven. De kans op blaasgruis wordt kleiner als er voldoende vocht wordt opgenomen en het lijfje dus schoon spoelt.

Mijn dertien katten krijgen eendagskuiken, karkasjes, pit (dit is gemalen restproduct van de poelier en wordt ook honden/ kattengehakt genoemd) eens per acht tot tien dagen orgaanvlees als hart, maagjes, lever, niertjes. soms een lamsribje. Voor de knabbeltrek tussendoor staan er altijd droge brokjes en natuurlijk een bak vers water.

Sinds kort woont Ceylan (15 weken) hier, zij had vanaf ze vaste voediging kreeg moeite met de spijsvertering en kreeg pancrex om deze op gang te helpen. Meteen toen ze hier kwam ben ik begonnen met rauwe voeding en heb de medicatie achterwege gelaten. Haar ontlasting is prima en ze groeit als kool. Van de drolletjes heb ik foto's naar de fokker gestuurd :shock:

Groetjes,
Marianna

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, we willen allemaal het beste voor onze katten. Lijkt me simpel om te zien wat het beste is......kotsen, diarree en stinkende kattenbakken vertellen een duidelijk verhaal, toch?

Ik geef nu al jaren droge brokken van Purina. Duurder, maar ze vinden het lekker, eten niet teveel en nog belangrijker...poepen niet zo veel.
Ook wel eens droge brokken van whiskas gegeven, gemengd door Purina, maar dat was geen succes. Als het pak net open is gaan die brokjes er wel in, maar na een paar dagen eten ze om de whiskas heen en kan ik de rest van de zak weggooien. Opbergen in luchtdicht voorraadbussen helpt ook niet. Ik begin er dus niet meer aan.
De kattenbak kreeg dan ook een meer prominent karakter....2 keer per dag schoonmaken was nodig om de lucht nog een beetje fris te houden. Zonder whiskas ruik je echt niet dat ik 2 katten heb, met was wel een ander verhaal.

'nat voer' laten ze overigens gewoon staan, maakt niet uit van welk merk. Nou ja, gewoon......ze kijken er bij alsof ze willen zeggen: 'eet dat zelf maar op'. Zij hebben dus zelf de keus gemaakt.

Geen dillema dus voor mij. Alleen droge brokken van Purina of een ander geconcentreerd voer met water en een enkele keer een gistsnoepje.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Eigenlijk is al dat fabrieksvoer slecht, afval en chemische stoffen.
Ga maar eens kijken bij zo'n fabriek, waar het van gemaakt wordt, dan koop je het nooit meer.
ik ben eens wezen kijken...... *braak*
Daarom ben ik voor normaal natuurlijk voer.
Samengesteld voer en veel vers vlees, vis en hart, en orgaanvlees.
ook voor honden.
Al dat fabrieksvoer is kankerverwekkend.
Je gaat zelf toch ook geen hapklare brokken eten?
Alhoewel.... ik sprak laatst een "moeder" die nooit kookt en haar kinderen kant en klare pakjes eten geeft die ze in de magnetron doet................... jajajajaja in wat voor wereld leven we??????????/

jumba
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2005 18:25

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door jumba »

wij hebben 2 katten en die krijgen gewoon altijd voer van de aldi, zowel droog als blik. Overdag staan er altijd brokjes en water en dan krijgen ze sávonds een lekker bakje met vleesbrokjes. Als ze die niet krijgen stoppen ze niet met zeuren totdat het dan toch eindelijk voor hun neus staat. We hebben ook geen enkel probleem met goedkope brokken, ze zien er geweldig uit, zitten goed in hun vacht en ontlasting is ook nix mis mee. En natuurlijk zorgen ze daarnaast ook voor hun eigen maaltijd, zoals muisjes, molletjes, kikkers en heel uitzonderlijk maar wel gebeurd een dikke rat en een haas.

Sjurrel
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2005 23:33

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Sjurrel »

Ook mijn kat krijgt Whiskas droogvoer. In verband met zijn blaasproblemen heb ik lang voer van de dierenarts gegeven, Feline C/D. Is erg prijzig, maar volgens hem wel verantwoord. Totdat onze kat het van de een op de andere dag niet meer at. Toen zijn we overgestapt op Fit 32 van Royal Canin, maar ook dit hoefde hij na een tijd niet meer. Hoezo kieskeurig? Maar je wilt toch het beste voor je kat, dus zijn we aan het uitproberen gegaan. Uiteindelijk zijn we bij Whiskas terecht gekomen en ik kan wel stellen dat hij het erg lekker vindt (nog wel!). Hij geeft niet over, heeft een mooie vacht en poept mooie drolletjes (die hij overigens niet in de kattenbak dumpt, maar netjes in de tuin van de buren begraaft).

Nou heb ik laatst gehoord van een Whiskas-insider dat er een stof in de brokjes zit die een "verslavende" werking heeft op katten. Het schijnt dat katten geen andere brokjes meer willen als ze eenmaal Whiskas hebben gegeten. Een soort verslaving dus. Dit is waarschijnlijk ook de stof waarop een groot aantal katten reageert door te braken en darmproblemen door krijgt. Dat deze stof niet werkt, blijkt wel uit het feit dat toch veel mensen overstappen op ander voer zonder dat hun kat afkickverschijnselen heeft.

Daarnaast geef ik onze kat zo'n 3 keer per week maaltijdzakjes van de Aldi, die overigens in de fabriek van Felix worden gevuld. Hetzelfde product voor een Aldiprijs! En als ik hem echt wil verwennen, kook ik een stukje varkenslever voor hem. Je ziet aan het beestje dat hij hiervan geniet. Mjammie!!!!

jeanette80
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2005 08:49

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door jeanette80 »

Hallo,

Mijn kat krijgt nu ongeveer 5 maanden Whiskas droogvoer. (Lust geen blikvoer) De afgelopen twee weken heeft hij last van diaree. Ben er wel mee naar de dierenarts geweest, maar hij had geen koorts. Verder is hij niet echt ziek, eet goed, drinkt voldoende en is ook goed ontwormt en ingeent. Zou het dan toch aan de Whiskas brokken liggen?
Misschien dat ik toch maar RC ga uitproberen.

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door akita »

iedere keer veranderen van voer krijgt een kat ook de diarree

nana
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:57

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door nana »

goede middag allemaal. whiskas adviseert 4 maaltijd zakjes per dag per kat. wat ..... ja dat is heel veel , dat zijn twee blikken per dag.
Na heel veel ervaring met gezonde en hele zieke katten weet ik dat dit te veel is en ongezond.een volwassen kat mag twee maaltijd zakjes en heeft ook brokjes nodig. wat ik doe is whiskas brokjes mengen met maaltijd brokjes en dat de gehele dag door en twee maaltijd zakjes per dag geven. mijn katten zijn gezond niet ziek en zien er geweldig uit. mischien heeft iemand er wat aan. groetjes nana

Tinkertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:40

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Tinkertje »

Wij hebben 8 katten,waarvan 8 Perzen en 3 Exotics.Bij het voeren van Whiskas brokjes viel het mij ook op dat meerdere van mijn katten steeds moesten overgeven.Wij zijn om dit feit ook maar teug gegaan op Royal Canin Persian en IAMS,daar doen de katten het hier erg goed op en hebben minder ontlasting die ook nog eens minder ruikt,dus daar zit dan ook wel weer een voordeel.Want je hoeft dan minder kattensteentjes te gebruiken die ook erg duur zijn.

vaderjacob
Berichten: 83
Lid geworden op: 10 aug 2005 16:49

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door vaderjacob »

Wij hebben 8 katten,waarvan 8 Perzen en 3 Exotics
Dat zijn er dus 11 heeft u misschien een dierenpension ?

Gesloten