LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

De nieuwe wet Kinderopvang is bedoeld om werkende moeders weer thuis te krijgen en werklozen aan het werk!

Peiling eindigde op 29 okt 2004 11:30

Waar
2
29%
Niet waar
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

De overheid wil graag zoveel mogelijk mensen aan het werk om de economie te stimuleren dus daar mag best aan bijgedragen worden. Overigens is die bijdrage inkomensafhankelijk dus de tegemoetkoming voor de veelverdieners zal nihil zijn.
Daarnaast kan je beter kijken waar de overheid echt geld aan weggooit zoals aan de HSL en de Betuwelijn. Dat is pas kapitaalvernietiging. We krijgen allemaal wel eens een tegemoetkoming waar een ander niets aan heeft maar waar we wel voor moeten betalen. Dat is nu eenmaal het sociale stelsel. Voor a-socialen onder ons met de ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke-mentaliteit: ga lekker op een eilandje in de Stille Oceaan. Daar heb je alle ruimte om egoistisch te zijn.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke-mentaliteit: ga lekker op een eilandje in de Stille Oceaan. Daar heb je alle ruimte om egoistisch te zijn.
'ik heb kinderen dus wil ik dat de overheid mij financieel steunt': over mentaliteit gesproken.

Stuur je kinderen gelijk mee naar dat eiland is je probleem ook opgelost!

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

Terug naar school jij, want lezen is niet je sterkste punt. Ik heb nergens vermeld dat ik wil dat de overheid bijdraagt aan de kinderopvang van mijn dochter. Gaat ook niet lukken, want ik ben 1 van die veelverdieners waarvoor de bijdrage toch nihil is.

Zeker zelf geen kinderen??? Wat een geluk dat jouw genen niet voortbestaan.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil toch wel even laten weten dat deze regeling ook erg gunstig uit kan pakken. Ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Door de vele heffingskortingen die dan van toepassing zijn en de aftrekposten in de vorm van hypotheekrente en kosten kinderopvang hoef ik in de huidige situatie geen belasting te betalen. Vanaf komend jaar vervalt de aftrek van de kinderopvang en zal ik een beetje belasting moeten gaan betalen maar daar staat tegenover dat ik een hoge bijdrage krijg in het kader van de nieuwe wet op de kinderopvang. Per saldo ga ik er EUR 3.000,= per jaar op vooruit en dat met een bruto jaarinkomen van EUR 22.000,= dus dat is niet gek! Ik heb de belastingdienst gebeld om één en ander te controleren en het klopt echt.

Ik begrijp wel dat ik een uitzondering ben.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

gast18,12: jij begint met de ik-mentaliteit en daar reageer ik op. Jij begint met schelden, ik niet, daar sta ik boven, en mijn zoon van 2 ook!

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Gast 18:12 voelt zich wel erg aangesproken. Vast ergens een frustratie opgelopen. Misschien omdat zij naast de regelingen valt!

Gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast1812 »

Nee hoor, ik vind het niet meer dan terecht, dat het naar inkomen gaat. Jullie willen niet dat een ander een bijdrage krijgt van jullie belasting centjes, maar ben je dan ook zo eerlijk geen fokpremie (kinderbijslag)te ontvangen? Die ontvangen jullie ook van mijn inkomstenbelasting omdat ik van kinderopvang gebruik maak.
Ik kan er alleen erg slecht tegen het feit dat er mensen zijn die zo weinig voor elkaar over hebben.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Wat weet jij ervan, 1812, wat anderen voor anderen over hebben? Op basis van een mening die niet de jouwe is? Als je nou eens begint om niet te oordelen [en te schelden] dan ziet dit forum er een stuk prettiger uit en nemen anderen je per definitie meer serieus.
Kinderbijslag vind ik overigens ook een leuke discussie. Start maar een nieuwe thread.

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

Wat ik er van weet?? Heb je de overige 4 pagina's niet gelezen met commentaar dat men het lekker zelf mag uitzoeken? :roll:

Een discussie over kinderbijslag zal net zo oneindig worden. Ik ben in ieder geval voor afschaffing. (En ja, ik heb nimmer mijn hand er voor opgehouden. )
Hooguit voor bijstandsmoeders/-vaders (laat ik niet discrimineren) in de vorm van compensatie op uitkeringsgebied.

Of zijn jullie ook tegen uitkeringen van jullie belastingcentjes?

Hoe dan ook, ik stop met deze discussie.

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

O ja, als je echt gescheld wil zien moet je eens bij het leaseleed kijken.
Daarbij valt mijn teleurstelling in de medemens in het niet.

groeten.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Wauw, 1812 is goed op haar nummer gezet en gone!
Next

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Gelijke rechten, gelijke plichten.
Ik wil een tegemoetkoming voor de kennel waar ik iedere dag mijn hond naar toe breng, omdat ik werk.
Of had ik dan geen hond moeten nemen?

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil toch wel even laten weten dat deze regeling ook erg gunstig uit kan pakken. Ik ben een alleenstaande moeder met 2 kinderen. Door de vele heffingskortingen die dan van toepassing zijn en de aftrekposten in de vorm van hypotheekrente en kosten kinderopvang hoef ik in de huidige situatie geen belasting te betalen. Vanaf komend jaar vervalt de aftrek van de kinderopvang en zal ik een beetje belasting moeten gaan betalen maar daar staat tegenover dat ik een hoge bijdrage krijg in het kader van de nieuwe wet op de kinderopvang. Per saldo ga ik er EUR 3.000,= per jaar op vooruit en dat met een bruto jaarinkomen van EUR 22.000,= dus dat is niet gek! Ik heb de belastingdienst gebeld om één en ander te controleren en het klopt echt.

Ik begrijp wel dat ik een uitzondering ben.


:?:

anna100
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2004 16:06

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door anna100 »

Ik heb de discussie met belangstelling gevolgd, maar ik heb eerder de
indruk dat de gasten op hun nummer zijn gezet door zijn/haar verwijzing naar de kinderbijslag.

Het zou trouwens nog iets beter te volgens zijn als de 'gasten' een nickname opgeven. Anoniem blijven we toch wel.

Chris (man)

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Chris (man) »

met een vreemd gevoel heb ik het onderwerp gevolgd en de reacties gelezen. Het bevreemd mij dat er nog altijd mensen zijn die denken dat vrouwen thuis behoren te blijven. (en dan met voorkeur achter het aanrecht zeker). Wij hebben zelf twee kinderen en maken voor enkele dagen per week gebruik van de opvang mogelijkheden. Logisch want deze mogelijkheid was en is voor ons aanwezig. Dat dit gedeeltelijk door de overheid betaald wordt lijkt mij niet meer dan normaal. Dat de overheid iedereen de mogelijkheid wil geven om te werken is voornamelijk in het belang van deze overheid zelf. Meer inkomsten en vooral voor de toekomst minder extra uitkeringen! Want iedereen die werkt kan een pensioen opbouwen. Hiervan profiteren we allemaal (ook degene die geen kinderen hebben of die een inkomen hebben daarnaast wie betalen deze uitkering tegen die tijd? jawel de kinderen van nu). De compensatie die men krijgt van de overheid staat daarbij uiteraard niet in verhouding. Veel betalen en minder krijgen. Dat mensen die samen werken meestal ook een wat luxere levensstijl hebben lijkt mij logisch hiervoor werkt men dan ook. echter ook hiervoor geldt hoe meer geld in omloop hoe hoger de inkomsten bij de belastingontvanger.

Chris

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Eindelijk weer eens een zinnige bijdrage aan de discussie! Bedankt Chris!

Lizette.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Een zinnige bijdrage dankzij het eigen belang in het onderwerp!
Echt sluitende argumenten hoor ik echter niet van deze en andere profiteurs. Kies je voor kinderen dan kies je ook voor de financiele consequenties. Iets wat krom is kan je nu eenmaal niet recht praten.
Ken je verantwoordelijkheden en gedraag je er ook na. Dit heeft verder niets te maken met een vrouw achter het aanracht oid. een argument die ik ook vaak zie van diezelfde profiteurs.

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

Echt sluitende argumenten hoor ik echter niet van deze en andere profiteurs.
En ik heb van de gast met een zoon van 2 nog niet gehoord of hij/zij dan wel zijn/haar hand ophoud voor kinderbijslag en wat daar anders aan is.

Gast

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door Gast »

Het ging hier toch om de nieuwe wet kinderopvang en niet om kinderbijslag? En ja ik ontvang kinderbijslag. Dat is overigens voor iedereen die kinderen heeft. Kinderopvang [en de bijdrage van de overheid] alleen voor diegene die hun kinderen dumpen en de opvoeding aan anderen overlaten.
Je ziet het 18:12, ook een leuke discussie. Maar geen appels met peren vergelijken, of ouders met pseudo-ouders!

gast1812

Re: Nieuwe Wet Kinderopvang per 010105

Ongelezen bericht door gast1812 »

Nu ga ik gemakshalve maar even alle 'gasten' op een hoop gooien, maar dan moeten jullie maar wat creatiever zijn en een nickname verzinnen zoals anna100 al vermeldde.

Ik moet je toch verwijzen naar de eerste pagina van deze discussie waar het erom ging waarom de belasting betaler hiervoor op zou moeten draaien.

Zelfs op de tweede bladzijde wordt dit door 'gast' (jij misschien?) bevestigd!
Geplaatst op 12 Oct 2004 19:34 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Eigen keuzes maken lijkt me prima. Dat de overheid financieel hiervoor moet bijspringen niet. Het is dus niet de vraag of een man of vrouw thuis moet blijven voor de kinderen. De vraag is of en in welke mate de overheid [= de samenleving] moet meebetalen aan bepaalde voorzieningen, waaronder kinderopvang.
Maar dit is uiteraard onzin, want er zijn diverse regelingen waar we allemaal voor betalen en waar we niet allemaal want aan hebben (bijdrage kinderopvang, kinderbijslag, huursubsidie, bijstand, aow en ongetwijfeld nog tig andere zaken). Doordat kinderopvang arbeidsproductie oplevert komt er nog eens wat terug in de economie. Dat kan ik van jouw kinderbijslag niet zeggen.

Ik betaalde als kinderloze al heel lang voor de kinderbijslag voor een ander terwijl die (over het algemeen) daar zelf voor kiest (herken je je eigen woorden hier niet in?). Dus de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. En nu ik je daar op terug pak verander je discussie in een opvoedkundige? :shock: Of kinderopvang slecht is voor een kind is niet zwart/wit te stellen. Er zitten ook moeders thuis die het etiket moeder niet verdienen :cry: en er werken vrouwen die zodra ze thuis zijn alles voor hun kind laten vallen :) (zelf zou ik er overigens nooit fulltime bij werken en ik bepaal hoe het kdv met mijn kind omga). Maar dit had er helemaal niets mee te maken.

Wees gewoon groot genoeg dat je zelf ook een van die profiteurs ben waarnaar je verwees. En als je dat niet kan inzien denk ik dat je kind niet de reden is waarom je niet werkt. :roll:

Gesloten