LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] starsteps modellenbureau

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jpn
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 09:54

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door jpn »

Marisa
Ik heb het idee dat het bij jouw wel goedkomt.Je hebt tenslotte een bevestiging ontvangen.Ik hoop per gewone post en niet per e-mail.

Bewaar a.u.b. alle correspondentie goed zolang ze je blijven aanmanen.

In mijn geval eisen ze dat ik miin zogenaamde lidmaatschap aangetekend opzeg.Waarmee ik dus tergelijkertijd aangeef dat er inderdaad een lidmaatschap zou bestaan.(slimpies).

Mijn betaling ga ik ter zijner tijd terugvorderen inclusief rente en kosten van een procedure en een aanklacht tegen starsteps over het feit dat in het verleden het ledenbestand voor iedereen toegangkelijk is geweest en dus gegevens konden worden toegevoegd of veranderd.

Misschien zijn er mensen die ook onterecht zijn aangemaand en betaald hebben. :wink:

Loala
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 17:55

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Loala »

Hallo allemaal,

Ik wil jullie meedelen dat ik nu precies hetzelfde doormaak.

Vorig jaar ben ik aangesproken op straat dat ik het eens bij starsteps moest gaan proberen, omdat ze wat in mij zagen. Ik heb me toen later thuis GRATIS aangemeld en een foto van mezelf geplaatst. Twee dagen later werd ik gebeld door een man die zei dat hij naar aanleiding van mijn foto mij graag uit wou nodigen voor een castingshoot en evt. audities. Natuurlijk was ik gelijk enthousiast en stemde hier mee in. Die kleine bijdrage van 44 euro was tenslotte voor een fotoshoot en auditie.
De 44 euro werd van m'n rekening afgeschreven en ik heb niets meer gehoord...
Toen heb ik me opgegeven voor de castingshoot, maar heb het later (GELUKKIG!) toch maar afgezegd.
Na een half jaar lid te zijn geweest was ik teleurgesteld, want dit was helemaal niet wat ik verwacht had!

En daarom heb ik me uitgeschreven, zelfs 6 maanden van te voren, via de e-mail. Ik kreeg een bericht dat alles was geregeld en mijn profiel en gegevens waren verwijderd.

Nu een half jaar later was er ineens een weer een bedrag afgeschreven, 44 euro van Starsteps!
Deze incasso heb ik terug geboekt en dacht dat ik er geen last meer van had...
Net vandaag (2weken later) krijg ik een brief met acceptgiro dat ik de 44 euro alsnog moet betalen!!! En als ik het niet betaal, wordt het overgedragen naar een incassobureau en wordt het verschuldigde bedrag nog hoger!

Bovendien ben ik zo dom geweest om mijn mailinbox te wissen, dus nu heb ik ook geen bewijs meer dat ik me heb uitgeschreven...

Uit het lezen van jullie ervaringen weet ik nu niet meer wat ik nu moet doen!
Bellen werkt niet...
Schrijven werkt niet...
Mailen werkt niet...

Wat moet ik doen??? Ik wil geen schuld, want ik heb nergens toestemming voor gegeven! Wat een stelletje xxxx!!! Help! :evil:

Groetjes,
Charlotte

jpn
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 09:54

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door jpn »

@loala

De tactiek waarmee ze jouw over de streep hebben getrokken is het zogenaamde GRATIS plaatsen van een foto op hun website.Hiermee geef je aan dat je bekendheid wilt enwel via starsteps.Niks mis mee.
Stap 2 is dat ze telefonisch kontakt zoeken,je enthousiastme aanwakkeren om je vervolgens toestemming te doen laten uitspreken voor bijvoorbeeld een zogenaamde castingshoot.Dit telefoongesprek wordt via tape vastgelegd en je lidmaatschap is een feit.

De enige manier is om die 44 euro over te maken met notitie betaling onder protest.
Vervolgens aangetekend via gewone post je lidmaatschap opzeggen waarvan je een bevestiging per post eist.Maak een kopie van je brief en bewaar het bewijs van het postkantoor goed.
Mocht je geen bevestiging ontvangen,kan je het later gerechtelijk eisen.

Hou ons op de hoogte.

Loala
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 17:55

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Loala »

Bij mij is het godzijdank KLAAR!

Vanochtend kreeg ik dit bericht in mijn mailbox:

Ik zie inderdaad dat je foutief een acceptgiro hebt ontvangen van
de betaling. Je kunt deze dan ook als niet verzonden beschouwen.
De betaling wordt verwijderd en je portofolio wordt afgesloten.
Excuses voor het ongemak.
Hopende je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,
StarSteps


Ik hoop dat het hierbij allemaal is opgelost...

Ik adviseer anderen een NETJES mailtje te sturen, dit is voor mij genoeg geweest en verder alle bewijzen bewaren van correspondentie.

Groetjes!

marjorie25
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:56

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door marjorie25 »

Krijg aanmaning na aanmading, maar telefonisch of via de mail zijn ze niet te bereiken. Ik heb met het incassobureau gebeld en zij adviseerden mij om een brief naar hen te sturen, zodat zij het eea kunnen verifiëren. Ik heb daar weinig vertrouwen in eerlijk gezegd. Ik wil graag verder met juridische stappen ondernemen, misschien dat we dat gezamenlijk kunnen doen?

[Bericht aangepast door Moderator]

Carolienjl
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:12

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Carolienjl »

Ik heb ook zo'n vreselijke last van hun.
Zo veel gemaild, incassobureau dat nu dreigt. ze willen 120 euro nog wat van mij, maar ik probeer al anderhalf jaar van hun af te komen.
Nu zelfs het incassobureau zegt dat ze me uitgeschreven hebben, krijg ik nog mailtjes van hun.
Is e rniemand van radar die wat kan doen?
Of idd met iedereen er naartoe en ze aanklagen?
als er iemand recht op iets heeft zijn wij het wel. een dikke schadevergoeding!

Hoe komen we van hun af??

Carolien

zenka
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 20:38

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door zenka »

Ik was verbaasd dat ik niet de enige ben... Ik probeer van ze af te komen maar dat lukt niet echt... ik vroeg vorig jaar wat mijn einddatum was zodat ik nog optijd kon opzeggen kreeg toen netjes een mail terug van wanneer mijn termijn liep. Heb toen 2 maanden later (dus nog ruim op tijd, want zij geven aan dat het minimaal 1 maand van te voren opzegtermijn is) heb ik een mail gestuurd met daarin de melding dat ik wil opzeggen en of ik hier een bevestiging van zou krijgen. Weken gingen voorbij en ik hoorde niets dus ik weer een mailtje sturen krijg weer niets. TOT MIJN GROTE VERBAZING kreeg ik in de bus een acceptgiro dat ik moet betalen voor het nieuwe jaar, dus ik meteen kwaad een mailtje terugsturen, sturen ze terug dat ik niet heb geannuleerd. ZIJN ZE NU HELEMAAL GEK GEWORDEN. HEB HET ZWART OP WIT STAAN DAT IK MAILS HEB GESTUURD OM TE ANNULEREN. ALS ZE ME NU NIET UIT HET BESTAND HALEN GA IK ZEKER JURIDISCHE STAPPEN ONDERNEMEN!!!!! :evil: :evil: :evil:

Liekeuitdenhaag
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2008 19:25

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Liekeuitdenhaag »

Jullie verhaal komt me heel bekend voor, maar ik heb me ingeschreven bij Starguide. Zij zijn zogenaamd aangesloten bij Modelsinc.
Is Starguide hetzelfde als Starsteps? Ik werd namelijk ook een dag na mijn inschrijving gebeld of ik op auditie wilde komen, en moest ook 44 euro betalen. Gelukkig vertrouwde ik het niet...

zenka
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2008 20:38

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door zenka »

@ lieke starguide is starsteps zij hebben een nieuwe naam aangenomen, goed van je dat je het niet vertrouwde!!!

Liekeuitdenhaag
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2008 19:25

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Liekeuitdenhaag »

Veel sterkte met die lui, ik hoop voor jullie dat dit bedrijf een keer aangepakt wordt!

ykcalb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:22

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door ykcalb »

Wat een afschuwelijk 'bedrijf'! Ze lokken je met mooie praatjes in hun klauwen en je komt er met geen mogelijkheid meer uit! Ik heb het vorig jaar een week na aanmelding opgezegd omdat ik het zaakje niet vertrouwde en ze hebben nu al 2x 44 euro afgeschreven!
En dat terwijl in het bevestigingsmailtje staat dat ik per 6 februari 2008 uitgeschreven zou worden..

Heel griezelig.. Ik het geld terug laten boeken en wat er ook gebeurt, maar die 44 euro betaal ik echt niet! Al moet het voor het Hooggerechtshof komen!

ykcalb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:22

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door ykcalb »

P.S. Ze staat op Hyves..

http://starguide01.hyves.nl

Met een advertentie voor versterking van hun bel-terroriseer-team..

tessajj84
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 19:33

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door tessajj84 »

Heey mensen, ik heb ook van STARSTEPS OFTEWEL SINDS KORT STARGUIDE een aanmaning gekregen voor een fotoshoot waarvoor ze me telefonisch hadden gevraagd en ik had toen helaas ja gezegd waardoor ze 121 euro van mijn rekening afgeschreven hadden.
Ik heb het direct die dag daarna terug laten boeken door de bank.
Vervolgens heb ik dus een aanmaning gekregen voor de fotoshoot.
Ik ben nooit op de fotoshoot geweest omdat ik dat niet meer wilde want ik schrok nogal van het bedrag voor de fotoshoot maar ik ben wel zo dom geweest om niet af te zeggen binnen 3 dagen, die voorwaarden kan ik overigens nergens vinden op die website !! waar staan die dan??
Kunnen ze mij nou verplichten dat bedrag te betalen zonder dat ik een handtekening heb gezet en ook nooit op de fotoshoot ben geweest?
Mijn ouders zeggen ook dat ik niet moet betalen want het is gewoon absurd om iemand 121 euro te laten betalen voor niks!!!

wie heeft nog meer ervaring?, hoop van jullie te horen

maxima36
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 22:42

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door maxima36 »

Ik ben tevens de dupe geworden van Starsteps uhh Modelsinc. uhh whatever.

Vorig jaar heb ik mij in juli schriftelijk gemeld inzakemijn registratie te elimineren.
Vervolgens schrijven ze in oktober een bedrag af welke ik uiteraard heb laten storneren.
vervolgens ontving ik in oktober een aanmaning met het verzoek het "verschuldigde bedrag"over te boeken.
Wederom een schrijven verzonden met een duplicaat van mijn schrijven d.d. juli 2007.
Vervolgens ontving ik wederom een schrijven met dringend verzoek tot betaling over te gaan.

Inmiddels diverse schrijvens rijker dreigt nu EDR met een maning.
Heden werd ik gecon fronteerd met een uitermate asociale medewerkster welke mij aangaf nog niet voldaan te hebben.
Tuurlijk niet, gaf ik als duidelijk en traceerbaar antwoord, ik heb bereids opgezegd.
De groot gebekte meid achter de telefoon gaf mij aan maar snel te betalen want de deurwaarder was al onderweg.
Heb aangegeven dat ze er tien kan sturen, ik sta in mijn volste recht.
Geeft ze weer dat Starsteps mijn brief d.d. juli 2007 nooit heeft ontvangen.
Dus ik moet tot betaling overgaan daar Starsteps hun administratie niet in orde heeft. echt niet dus!!
Vervolgens heb ik het gesprek beeindigd.
wat nu te doen?

ykcalb
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2008 13:22

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door ykcalb »

Hallo allemaal,

Hopelijk is alles nu voorbij; ik kreeg de nederigste excuses van 'Starguide' [je mag geen Starsteps meer zeggen] en ik moest 'gewoon' even het afgeboekte geld terug laten boeken... [Kostte me weer enkele euro's + de kosten voor het gebruik van mijn mobiele telefoon, maar dat zag ik dan maar even door de vingers...

Een tip: Doe alles OF per mail en vraag daarin nadrukkelijk om een bevestiging OF stuur je post aangetekend!!! Het kost wat, maar dan kunnen ze achteraf nooit meer beweren dat het nooit is aangekomen!

Wat een rotbedrijf!

Ik wens jullie in ieder geval veel succes met de 'Starguide-xxxx'

tessajj84
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2008 19:33

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door tessajj84 »

Beste maxima,

Ik zou je aanraden niet te betalen want je krijgt je geld dan nooit meer terug.
ik heb ook een 2e aanmaning gekregen voor de zogenaamde fotoshoot waar ik nooit ben geweest maar mijn ouders zeggen ook dat ik me daar niet zoveel van aan moet trekken want er klopt niks van starguide.
Er zal wel een keer een deurwaarder aan de deur kunnen komen maar ik betaal niet.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Moonlight »

Het verbaaste mij zeer dat ik zocht op starsteps eigenlijk gelijk bij starguide terecht kwam.

Ik denk zo'n 5 jaar geleden kwam ik in aanraking met starsteps en helaas toen ook vollid geworden. Het eerste jaar betaald, maar na een half jaar opgezegd.. want ik deed er niets mee.
Daarna toch geld afgeschreven. Gebeld en het zou stopgezet worden en wilde ook dat mijn profiel verwijdert werd.
Gelukkig werd er na 2 jaar dus ook mijn vollid stopgezet en heb ik nooit meer hoeven betalen, maar ik had nog steeds dat profiel.
Ongeveer een klein jaartje terug heb ik nog op de site gezeten en zelf proberen mijn profiel te verwijderen, want via mail naar hun gebeurde er niets. Ik was eigenlijk nogal pissig geworden dat er gewoon geen simpele mogelijkheid was om je eigen profiel te verwijderen ( na 3 a 4 jaar kon het in ene wel ).
Ik besta gelukkig ook helemaal niet meer bij starguide en hoop ook nooit meer met die zooi te maken te hebben.

jeffrey1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:01

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door jeffrey1988 »

ik heb mij ook 3 jaar geleden aangemeld bij starsteps,..

maar ik heb nooit problemen gehad met die mensen

heb een fotoshoot gehad, met resultaat
en heb een rol gehad in de film complexx

dus ik weet niet waarom jullie wel probelem hebben gekregen en ik niet:S:S:S



zal wel aan mij liggen :shock:

vliendjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 13:31

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door vliendjes »

Ik heb me ook aangemeld bij starguide, en kreeg ineens bericht dat ik vollidd was, niet wetende dat me dat 44 euro ging kosten, nu heb ik mijn 2 de aanmaning gekregen en gaan ze dreigen met een deurwaarder, een automatiche incasso hebben ze ook al geprobeerd, omdat ze op een hele slimme gemene manier je giro nummer vragen
ik wil hier graag vanaf na al deze ellende die ik hier heb gelezen,
graag zou ik weten wat ik nu het beste kan doen en of er al iets tegen dit bedrijf is ondernomen

en de goede recenties die ik hier lees zullen wel van hunzelf komen, weet ik zeker !!

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: starsteps modellenbureau

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik wil graag opzeggen, maar er staat niet eens een postadres op hun website waar je een opzegbrief heen kan sturen...?
Weet iemand hun adres?

Als je dit adres vond: Vondellaan 48, 3521GH Utrecht, dit is het oude adres. Kreeg net m'n brief terug en erbij staat "Verhuisd sinds 1 januari 2007".

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... Of zijn er nog tips om achter het adres te komen? (Op internet heb ik niets kunnen vinden...)

------
M'n vriend had net een tip: kijken bij de kamer van koophandel. En inderdaad, dit is het adres:
Starsteps (of Mediainc B.V.)
Westerkade 33
3511HC Utrecht

Is het niet verplicht voor een bedrijf om zijn adres ook op zijn website te vermelden??

Gesloten