Re: Debitel
Geplaatst: 25 okt 2004 15:42
en met beide zit je er wederom naast.
Je bedoelt dat jij het niet begrijpt... Daar kan ik je verder niet bij helpen ben ik bang.voorlopig heb jij anders alleen nog maar onzin zitten vertellen
Ik dacht eigenlijk al die tijd met jou te maken te hebben... excuses daarvoor...Laat ik mij maar weer eens in de discussie mengen dan
Een overeenkomst in de zin der wet wordt niet bepaald door het contractnummer dat eraan gegeven wordt, of de prijslijsten die worden gehanteerd, maar door de wederzijdse prestaties die de partijen overeenkomen jegens elkaar te zullen nakomen. Bedenk voor jezelf maar wat een kantonrechter in deze zou oordelen of het in dit specifieke geval van het openbreken van het contract de x belminuten voor 45 euro tegen voorheen de y belminuten voor 23 euro onzin is dit als een wijziging aan te merken.'grond 2' is complete onzin. Laat ik het even duidelijk stellen:
Klopt, we waren er niet bij, dus we moeten uitgaan van wat we wél weten. Zeker is dat de cliënt niet op de hoogte was van de naderende afsluiting toen deze met de verdubbeling van de maandlasten accoord ging (tenzij ze niet helemaal in orde is in de bovenkamer, maar dan hebben we het weer over handelingsonbekwaamheid). Over de verdere afspraken over wat er verder in die ene week zou moeten gebeuren is ook niks te zeggen, maar voor alles wat je kan bedenken dat de cliënt zou doen is één week een zeer korte termijn, zeker met de ernst van de uiteindelijke maatregel van de afsluiting en boete in aanmerking genomen. Bij dit soort organisaties is het niet ongebruikelijk dat alleen al tussen het binnen komen van een betaling en het verschijnen hiervan op de schermen bij financiën 5 werkdagen zitten. De kantonrechter zal zich dan ook afvragen of de gemaakte afspraken binnen één week überhaupt wel realiseerbaar geweest waren.Ten eerste kun je niet zeker weten dat de klant niet afdoende is voorgelicht.
En dat is precies de conclusie die ik een paar dagen geleden ook al getrokken had; twee afdelingen die langs elkaar heen hebben gewerkt, want Debitel zal er niet op uit zijn om via dit soort schimmige constructies extra inkomsten binnen te slepen. Vandaar dat het raadzaam is nog een keer bij Debitel verhaal te halen. De direct verantwoordelijken zullen nog wel een tijdje voet bij stuk houden, maar als je het escaleert naar het MT zullen ze zeker eieren voor hun geld kiezen.OF er is een gigantische fout gemaakt bij debitel.
Dat klopt, en laten we nou echt voor de laatste keer geconcludeerd hebben dat de klant eigenlijk eerder had moeten betalen om dit hele verhaal te vorkomen. Het gaat er nu om hoe er met de situatie van nu moet worden omgegaan. In de tijd van de contractwijziging mocht de klant er ook vanuit gaan dat men er oplossend mee bezig was, en dat het nieuwe aanbod gold met de nog openstaande schuld in aanmerking genomen. Uiteraard gold hierbij onverminderd dat deze alsnog moest worden voldaan. Dat binnen een week na de contractwijziging alsnog deze openstaande schuld de reden vormde voor de opzegging van het contract, dat in deze vorm dus pas één week bestond, kan niet anders dan een door de klant verkeerd geïnterpreteerde wijziging in de afspraak betekenen.Want een provider gaat niet zo snel over tot ontbinding van een contract - dan staat de rekening al snel 1 a 2 maanden langer over dan de bedoeling was.
Die kans is vrij klein. Als een rechter zijn uitspraak laat beïnvloeden door de eerdere zaken die dag dan wordt hij gewraakt en er op die manier persoonlijk bij betrokken. En dat vinden ze niet leuk kan ik je wel vertellen.meestal met tientallen tegelijk - soort megazaakjes - dus je kunt je afvragen in hoeverre een kantonrechter nog 100% scepsisvrij naar deze zaak zal kijken
Tot nu toe zijn alle items waar ik op in ben gegaan van technische aard, afgaande op hoe de dingen juridisch hun uitwerking hebben gehad. Daarbij spelen het produkt en de werkelijke contractvorm een mindere rol. Dat het aan de telecom-kant van het verhaal mis gegaan is daar zal iedereen het over eens zijn, maar of hier ook juridisch juist mee omgegaan wordt is een problematiek die een echelon hoger ligt. Een betalingsachterstand bij een wederkerige overeenkomst levert bepaalde rechtsgevolgen op ongeacht het produkt of specifieke contractinhoud.als je je even verdiept in de contracten die tussen providers en klanten worden afgesloten. Je maakt namelijk bepaalde aannames