Pagina 4 van 4

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 18 jan 2005 15:58
door nlx
De Chello Helpdesk is zo goed als waardeloos. Vooral per e-mail wordt er gewoon niet gereageerd. Mijn inlogcode voor e-mail heeft nooit gewerkt en na verschillende telefoontjes en meerdere e-mails heb ik nog steeds geen reactie ontvangen. Van mijn krijgen ze een een 4!~

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 18 jan 2005 16:19
door ex-chellohelpesk
De internet heldpesk krijgt ook niet de email. (Tenminste niet toen ik er werkte). Email wordt door een andere afdeling afgehandeld. In mijn tijd stond die afdeling bekend als 'bodemloze put'. Of dat veranderd is weet ik niet.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 18 jan 2005 18:36
door Michellangelo
beide putten worden nog prima gebruikt, ex-help ;)

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 21 jan 2005 23:49
door Gast
Ik ben ook ex-sdd bij upc, en alles word volgens mij tegenwoordig naar behoren beantwoord. Als je account niet werkt moet dit met 1 telefoontje op te lossen zijn. Wat voor reactie krijg je als je belt met dit probleem?

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 21 jan 2005 23:54
door Michellangelo
Geen idee,

mijn account heeft altijd gewerkt, op een periode na, toen is mijn vermogen om e-mail te zenden geblokkeerd omdat ik een virus zou hebben.... ik kon wel virussen ontvangen, mijn virusscanner(s) haalde ze er netjes uit. Alleen geen mailtje van UPC en een helpdeskmedewerker die de ene keer zeer stug en denigrerend deed en vervolgens een helpdeskmedewerker die zeer welwillend en meegaand was....

Al had de eerste de mogelijkheid om iets te doen, weigerde hij enige vorm van samenwerking of bereidheid... de 2e was uitermate behulpzaam en begripvol... ik hoop ook dat die nu een goeie baan heeft :wink:

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 26 jan 2005 00:15
door Surfer
Ok 'Helpdesk' de het nivo van de gemiddelde computergebruiker is laag?
Weet de gemiddelde helpdesk medewerker wat een PC is?
En *mag/kan* een helpdesk medewerker wel wat doen?
Mag die medewerker b.v. een foute instel in het Chello systeem wijzigen?


-----
"Is je dochter blond of lijd je aan waanbeelden???
Een 0900 met kosten onder de €u€0.22 p/min. kost het bedrijf waar dat nummer van is alleen maar geld.
Alleen 0900 nummers duurder dan €€ 0.22 geven winst."

Heeft UPC die medewerkers zelf in dienst of zijn ze van een call center?
Een kennis heeft bij een callcenter gewerkt dat o.a. Microsoft support geeft.
De klant belt Microsoft, als de medewerkers van Microsoft bezet zijn gaat het
telefoontje naar het callcenter. En MS betaalt x euro per klant aan het call center.
Er stond/staat hoge druk op de call center medewerkers om zoveel mogenlijk klanten te 'helpen'
Ofdat UPC ook zo werkt weet ik niet.
Ik bedoel slechts te zeggen dat je door puur naar de gesprekskosten te kijken geen volledige beeld hebt.
-----

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 26 jan 2005 18:33
door Ex-Chellohelpdesk
Ok 'Helpdesk' de het nivo van de gemiddelde computergebruiker is laag?

Wat betreft mensen die bellen: Ja. De technische en alledaagse kennis over het internet ontbreekt bij een groot deel van de gebruikers. Als indicatie kijk ik bijvoorbeeld naar de zorgwekkende toename van spywareinfectaties. De meeste mensen weten net hoe je een beetje fatsoenlijk surft en mailt. Let wel dat dit gaat over mensen die bellen. Mensen die meer kennis hebben (de feitelijke werking van de computer beheersen en bijvoorbeeld kunnen formatteren, etc) bellen alleen als er een probleem is dat UPC/Chello op moet lossen. In mijn tijd was ongeveer 2/3de van de telefoontjes mailaccountjes opnieuw installeren.


Weet de gemiddelde helpdesk medewerker wat een PC is?
Hmm, ik gok... Ja! heb ik de auto gewonnen?

En *mag/kan* een helpdesk medewerker wel wat doen?
Mag die medewerker b.v. een foute instel in het Chello systeem wijzigen?
Foute instelling in het chello systeem? iets specefieker aub? De technische helpdesk kan niets wijzigen in klantgegevens en zo, wel monteurs/technische afdeling waarschuwen als er storingen lijken te zijn op het netwerk.

Re: UPC HELPDESK

Geplaatst: 26 jan 2005 18:40
door Ex-Chellohelpdesk
Heeft UPC die medewerkers zelf in dienst of zijn ze van een call center?

Ja, alle callcentermedewerkers (van de chello technische helpdesk in ieder geval) zijn in dienst van UPC/Chello zelf. De monteurs/koeriers zijn wel gedeeltelijk uitbesteed.