LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
fairy talitha [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door fairy talitha [[email protected]] »

ook ik heb ooit een groot spyware probleem gehad... en dat via een forum weten op te lossen... sites als bijv tweakzone of tweakers helpen daar ook goed bij... ik gebruik ad-aware en spybot allebei...wat de een niet vind weet de andere wel weer te vinden.. ben daar best tevreden over... het proleem bij hijackthis vind ik weer dat je wel moet weten wat je wel en niet kunt gebruiken... niets voor de gemiddelde internetter dus spybot en ad-aware zijn gratis en gebruiksvriendelijk...ook voor mensen die niet zoveel verstand van de pc hebben... updaten is ook geen probleem... ook ik mod op een forum.. hier een paar handige (al wat oudere) nieuwsberichten met even handige linken daaruit:
Veel programma's die als doel hebben om spyware van pc's te verwijderen blijken zelf spyware te zijn. Dat blijkt uit een overzicht van de site Spywarewarrior. Sommige programma's krijgen zelfs ondersteuning van adverteerders die geassocieerd zijn met gevaarlijke trojans zoals CoolWebSearch, dat zonder deskundige begeleiding niet van de pc is te verwijderen. Anderen geven valse meldingen, blijkbaar met de bedoeling gebruikers bang te maken. Er zijn ook anti-spyware-programma’s die aantoonbaar gegevens stelen van andere leveranciers van anti-spyware-programma’s. Analistenorganisatie Meta Group waarschuwt in een persverklaring dat ondernemingen gevaar lopen en er op dit moment nog geen betrouwbare bescherming wordt geboden tegen spyware. De huidige antivirusbedrijven zoals Symantec zijn volgens Meta de aangewezen partijen om dit soort software voor ondernemingen te ontwikkelen, maar ze lopen nu nog erg achter. Er zijn op dit moment hooguit een aantal consumentenproducten op de markt met zakelijke pretenties, zoals die van het Zweedse Lavasoft. Bron: A.G.
Earthlink maakte bekend dat eenderde van de Internetgebruikers besmet is met spyware. Gelukkig zijn er verschillende spyware verwijders programma's die de gewraakte software moeten verwijderen. Dit artikel vergelijkt 5 spyware verwijderaars, te weten Adware, Spybot S&D, Webroot SpySweeper, Spyhunter en Spyremover. Adware en Spybot zijn gratis, voor de andere drie programma's moet betaald worden. Als beste uit de test komt het 30 dollar kostende Spysweeper, dat veel spyware weet te vinden, maar niet alles verwijdert. Om dan ook volledig spyware vrij te zijn, is het verstandig om verschillende anti-spyware tools te gebruiken. Bron: Security.nl
Spyware is voor veel gebruikers en bedrijven een groot probleem. Veel mensen komen pas achter een spyware besmetting als hun PC "raar doet." Om spyware te verwijderen zijn er talloze programma's, maar welke is nu het beste? Deze uitgebreide Spyware en Adware Removal Guide beschrijft wat spyware is, wat het doet en bespreekt daarna 8 anti-spyware programma's, gevolgd door een pagina met allerlei behulpzame en informatieve links over spyware. © Security.nl

sater

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door sater »

Ik gebruik nu een jaar of 4 Linux. Het systeem is in de loop der jaren zo gebruiksvriendelijk geworden dat zels mijn moeder het zou kunnen installeren. Verder is het zo dat je onder linux als gebruiker wel software kan installeren. je kan het alleen alleen niet systemwide (dus alleen voor je eigen account). Dat kan alleen als je als root(administrator) bent in gelogt. Wat is mis in de uitzending is dat er geen vergelijk is gemaak met andere besturings systemen. Deze systemen hebben ook weer andere problemen. het is dus op sommige punten appels met peren vergelijken. (http://www.theregister.co.uk/security_r ... xecsummary) hier zal je een redelijke vergelijking zien. hoewel deze ook niet echt op de normale gebruiker gestoeld is. Ik denk dat men in een uitzending als afgelopen maandag, andere besturings systemen had mee moeten nemen zonder daar een anti micro$oft programma van te maken. Als consumenten programma moet je toch ook kijken naar alternatieven. Anders heb je geen vergelijk en maak je alleen maar paniek.

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ook goed helpt als je systeem eindelijk schoon is . Gebruik Ohpera inplaats van internet explorer al je browser

oscar1 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door oscar1 [[email protected]] »

:? Ik heb een vraagje sinds ik het programatje van de site heb gedownload van spyware zijn er een paar gevonden op de pc , maar nu krijg ik de meldin van mijn internet securety dat hij uit is ( indring detectie ) nu krijg ik de melding van je hebt misschien windows beperkingen opgelegd. In hemelsnaam waar vind ik dit alles ben wel beetje thuis in de pc maar ben geen technicus op dat gebied. :roll: hoop dat iemand mij er mee kan helpen. Groetjes Oscar

knorretje

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door knorretje »

Goh, even alles hier doorgelezen, en toch even op dat soa, sorry aso-forum gekeken. Ze zitten te springen om meer leden. Groetjes aan h@ns :twisted:

M@nic [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door M@nic [[email protected]] »

ik heb een forum op www.cd-raiser.org waar je uitleg kan vragen en waar je antwoord krijgt in begrijpbare vorm. dus niet te technisch. mijn ervaringen met spyware.. ? eigen nooit geen probleem. na een schone windows install installeer ik ik inder geval xp anti-spy daarnaast ad-aware en search and destroy. (alles freeware) belangrijk is dat je service pack 2 geinstalleert hebt. bwwust met je pc omgaan is het beste. niet zomaar wat installeren niet klakkeloos gaan downloaden van kaza enz enz. geen screensavers binnen halen. popup killer aanzetten... hulp nodig mail me maar of kijk op mijn site. www.cd-raiser.org www.cd-raiser.org/vbb

rini

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door rini »

vraagje: ik heb nu 3 spyware progr. geprobeerd. Alledrie doen het wel, maar het deleten gaat niet bij alle 3. met 1 kreeg ik de helft van de spyware weg, maar de andere 2: dan klik ik op verwijderen of repareren en vervolgens gebeurt er niks. (of het duurt zoooo lang, dat ik geen geduld heb? maar dat hoeft toch geen uren te duren?) Weet iemand wat dit kan zijn?

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

:oops:

rini

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door rini »

ik heb zojuist spybot op mijn werkcomputer gebruikt en daar verwijdert ie wel alles (thuis niet) en dat duurde niet lang, dus wie o wie weet waarom het thuis niet lukt?

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

vraagje: ik heb nu 3 spyware progr. geprobeerd. Alledrie doen het wel, maar het deleten gaat niet bij alle 3. met 1 kreeg ik de helft van de spyware weg, maar de andere 2: dan klik ik op verwijderen of repareren en vervolgens gebeurt er niks. (of het duurt zoooo lang, dat ik geen geduld heb? maar dat hoeft toch geen uren te duren?) Weet iemand wat dit kan zijn
Lukt het ook niet bij een herstart (reboot) van je PC? Wat is je systeem .Het lijkt wel een geheugen probleem maar hiervoor heb ik hiervandaan te weinig gegevens . Vraag het anders in het hier genoemde spyware forum .

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Ok, luister eens even. Het is een consumenten forum en geen computerforum. En om die reden behandelen wij hier geen computerproblemen maar sturen we de consumenten met computerproblemen door naar een computerforum. Ik heb al eerder te kennen gegegeven dat ik het met je eens ben dat wij veel links hebben geplaatst. Maar in mijn ogen niet teveel. Nog steeds vragen mensen waar ze moeten kijken en bedanken ze na de URL gekregen te hebben. Het feit dat jij zegt dat wij onder "gast" een bericht plaatsen kan ik alleen maar ontkennen. Noch ikzelf, noch h@ns hebben als gast berichten gepost over ASO nadat wij hier geregistreerd waren. Het klopt dat fora als tweakers en helpmij ook helpen bij spyware. Echter; tweakers en helpmij zonder computer fora. ASO is een spywareinformatieve website met een spywareforum. Later komen hier nog de onderdelen AntiVirus en Firewall/internetbeveiliging bij omdat deze nouw met elkaar verbonden zijn. Het plaatsen van de link naar onze website is een service en je moet zelf weten of je er gebruik maakt of niet.

mve

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door mve »

Anti spyware offensief wat maken jullie je druk om niks

novw [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door novw [[email protected]] »

Ik lig helemaal in een deuk. Als je onvoldoende hersenen hebt, heb je niets op internet te zoeken. Simpel als 1,2,3. Als je op straat loopt laat je je toch ook niet zomaar aanspreken ? Waarom op internet dan wel ? Je flikkert de wachttoren toch ook ongelzen in de container ?! Ik persoonlijk zit nu zo'n 20 jaar aan de computer en ik heb nog nooit problemen gehad. Alleen maar last van sukkels die het internet trager en trager maken met hun ellende. Email bijvoorbeeld is voor berichten, niet om gigantische bestanden mee over te pompen. Niet om leuke plaatjes en files mee te delen. En al helemaal niet om opstartbare programma's te vermenigvuldigen. Maakt niet uit hoe leuk de files (lijken te) zijn, bij mij gaan ze ongelezen de afval in. En aan doorsturen doe ik al helemaal niet ! Zoals het hoort. Een paar heeeel simpele dingen: -Instaleer LEGALE software, anders verdien je gewoon ellende op je PC. -Instaleer NOOIT enige software die je van iemand toegestuurd krijgt. En dan ook echt NOOIT ! Ook niet als het van je allerliefste vriend/vriendin is. Niet ! NOOIT ! NEE ! -Instaleer geen software waar je niet om gevraagd hebt op en van internet. Druk NOOIT, maar dan ook echt NOOIT op "ja" bij een beveiligingswaarschuwing. (tenzij je weet waar je mee bezig bent-> windhoos update en dergelijken) -Lees altijd !!! de informatie die je krijgt. Er wordt ALTIJD melding gemaakt van spyware. -Zit je op een netwerk ? Telefoonstekker uit je PC ! -Virussoftware, firewall, windows en ad-aware/spybot UPDATEN. Gewoon boerenlullen verstand. Spreek je geen engels ? Dan heb je helemaal niets te zoeken op het net. Rot op, en ga breien ofzo. Laat het internet lekker over aan mensen met hersenen !

mve

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door mve »

Nou nou novw lekker bezig zeg als een ander lekker van het internet gebruik willen maken wie ben jij dan om daar over te oordelen

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Wat bedoel je mve?

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Spreek je geen engels ? Dan heb je helemaal niets te zoeken op het net. Rot op, en ga breien ofzo.
Dus die geen engels spreken mogen niet meer op het internet . Wat een onzin . Ik download gewoon illegale software maar wel op een plaats waar die links al zijn beroordeeld door anderen . Een goede ed2 link met E-mule en je hebt nergens last van . Alleen van vertrouwde mensen dus. Sites zoals download com moeten worden verboden . Dat is legaal maar daar staat een hoop freeware met spyware .

fairy talitha [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door fairy talitha [[email protected]] »

Als je onvoldoende hersenen hebt, heb je niets op internet te zoeken. Simpel als 1,2,3. Als je op straat loopt laat je je toch ook niet zomaar aanspreken ? Waarom op internet dan wel ? Je flikkert de wachttoren toch ook ongelzen in de container ?!
@novw uhm.. ja.. ik word vaak aangesproken... en *** ook altijd terug... gezellig..ontmoet je nog eens iemand... kun je misschien iemand helpen... en wie weet leer je ook nog eens wat.. die wachttoren las ik vroeger altijd in de bus... zo weet ik wat mijn medemens bezig houdt... Misschien ben ik gewoon wat socialer ingesteld... Die post van jou getuigd nou niet direct van enig sociaal gevoel... :wink: Zegt het gezegde: 'van je fouten leer je', jou niets? Jij gaat mij niet vertellen dat je 20 jaar geleden allles al meteen wist... en dat je sommige dingen niet door schade en schande hebt geleerd.... Je gaat even voorbij aan het feit dat er een hele nieuwe generatie kennis begint te maken met internet... kids.. (en ouderen) die nog moeten leren... Ik leer ook van mijn fouten... en pas ná dat ik met spyware te maken heb gehad, ben ik me daarin gaan verdiepen... veel mensen weten niet eens van het bestaan van spyware af... Niet omdat ze dom zijn.. maar omdat ze ontwetend zijn...' Je krijgt niet alleen spyware van alle dingen die je eerder noemde... toevallig heb ik gisteren na een format zo'n 5 minuten zonder firewall verbinding met internet gehad... toen ik me realiseerde dat ik online was.. heb ik het stekkertje eruitgetrokken.. firewall geïnstalleerd...virusscan geïnstalleerd... contact gemaakt... spywareverwijderaars geïnstalleerd... laten draaien...en toch weer 30 van die etters... zonder dat ik post heb binnengehaald of sites bezocht had...

marian25 [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door marian25 [[email protected]] »

Ze vroegen me of ik het in dit forum wilde plaatsen Reactie op uitzending 25-10-04. Jullie waren KEI goed in die uitzending.Wat mij verbaasde was dat jullie Grisoft als virusscanner adviseren en niet de 2 best geteste van de consumentenbond Norton en Mc afee.Jullie adviseren ook Ad aware en die wordt dus door Norton gezien als Spyware verspreider.Zelf heb ik ervaring met Ad aware,die beweren LOP te verwijderen maar laat die dus mooi staan. Een goede url die alle spyware verwijderd is http://www.spywareguide.com/ Om online virussen te scannen is een hele goede http://housecall.trendmicro.com/ Ik hoop dat ik iets van jullie verneem want mijn hobby is mensen helpen computers heel veilig te maken en door deze adviezen zijn de mensen naar mijn idee op het verkeerde been gezet. Groetjes Marian

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Jullie adviseren ook Ad aware en die wordt dus door Norton gezien als Spyware verspreider ======== Ben jij niet in de war met Ad-ware?

ruben02
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 okt 2004 20:29

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door ruben02 »

Geplaatst op 27 Oct 2004 17:10 door Anti Spyware Offensief -------------------------------------------------------------------------------- Jullie adviseren ook Ad aware en die wordt dus door Norton gezien als Spyware verspreider ======== Ben jij niet in de war met Ad-ware?
Denk het wel :!:

Gesloten