LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

En Aspider dan? hier hoef je toch ook geen inschrijving te betalen? of..?
klopt. Is de mlm tak van Britech Telecom. Ondanks dat je gratis kunt instappen vind ik het kwa verdiensten niet interessant. Als ik mijn huidige organisatie op hun compensatieplan projecteer, verdien ik met mijn huidige mlm-bedrijf ruim 8 x zoveel!

Ik kijk dus niet alleen naar 'gratis'

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

ECHTER er zit wel een adder onder het gras. Je MOET elke maand voldoen aan een bepaalde persoonlijke omzet (elke maand dus weer), anders krijg je geen dubbeltje uitbetaald.
Datzelfde geldt volgens mij ook voor FLP? Tenminste, dat kwam ik op een ander forum tegen. Niet aan de minimale maandomzet komen betekent blijkbaar geen uitkering.

En alleen kijken naar gratis? Het hoeft voor mij niet gratis, maar vooraf betalen voor iets waar wellicht helemaal geen gebruik van wordt gemaakt, dat zou veranderd kunnen worden naar een betaling achteraf (dus bij "succes").

proffie

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door proffie »

Gratis is voor kneuzen! Een beetje ondernemer inversteert!
Ik werk met een bedrijf wat een lage instap heeft, maar al zouden ze 1000euro vragen, zou ik het nog doen!

Je moet kijken wat het oplevert en niet wat het kost.
Zaken zijn zaken. Business is business. Verlies je geld, ben je een enorme oen! Klaar! Je kunt met mlm gewoon geen geld verliezen!!
Doe je dat wel is er meer aan de hand.

Waarom verdient de een veel of lekker bij en de ander weinig of niks?
Iedereen heeft hetzelfde systeem.
Het ligt dus aan de persoon zelf!!

Ik ken een netwerker die vorig jaar is gestart met zijn eerste bedrijf. Hij verdient nu 40% meer dan bij zijn baas. Rararara?

Het mlm systeem is in evenwicht. De mensen die niks verdienen, zullen nooit ergens slagen!

Kom maar op studentje...................................

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je moet kijken wat het oplevert en niet wat het kost.
Zaken zijn zaken. Business is business. Verlies je geld, ben je een enorme oen! Klaar! Je kunt met mlm gewoon geen geld verliezen!!
Doe je dat wel is er meer aan de hand.
Ja hoor, weer die typische mlm dooddoeners.
En intussen maar weer mensen werven die nooit ene cent eraan zullen verdienen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Gratis is voor kneuzen!
En voor iedereen die een beetje slim is! Dat jij voor dingen liever betaalt maakt jou de uitzondering.
Een beetje ondernemer inversteert!
Een ondernemer wel ja. Maar we hebben het hier over MLM.
Je moet kijken wat het oplevert en niet wat het kost.
Uiteindelijk wel natuurlijk. Daarom ben ik ook niet tegen een vergoeding, maar wel tegen een vergoeding vooraf. Zie eerste bericht van deze thread.
Verlies je geld, ben je een enorme oen! Klaar! Je kunt met mlm gewoon geen geld verliezen!! Doe je dat wel is er meer aan de hand.
Er zijn ZAT mensen die met MLM bakken geld hebben verloren. Dat jij die mensen als "oen" kwalificeert moet je zelf weten, ik heb toch wat meer respect voor die mensen blijkbaar.
Waarom verdient de een veel of lekker bij en de ander weinig of niks? Iedereen heeft hetzelfde systeem. Het ligt dus aan de persoon zelf!!
Kort door de bocht conclusie. Ten eerste is al de vraag wanneer iemand is begonnen (hoe eerder, hoe beter, hoe groter de kans op goede inkomsten). Daarnaast zit niet iedereen in dezelfde situatie (fysieke/geografische locatie, type familie/vrienden, financieringsmogelijkheden, enzovoorts). De 1 kan ook gewoon domweg een keer geluk hebben, de ander pech. Er spelen behoorlijk wat (externe) omgevingsfactoren mee.
Ik ken een netwerker die vorig jaar is gestart met zijn eerste bedrijf. Hij verdient nu 40% meer dan bij zijn baas. Rararara?
Misschien had ie een hele slechte baan? :-) Maar serieus, dat kan natuurlijk, maar dat zal deels het gevolg zijn van genoemde factoren.
Het mlm systeem is in evenwicht. De mensen die niks verdienen, zullen nooit ergens slagen!
Wat een flauwekul.
Kom maar op studentje...................................
Dat was um weer.

Gast

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Gast »

En intussen maar weer mensen werven die nooit ene cent eraan zullen verdienen.

Ziehier weer een enorme denkfout!
ALS JE DOWNLINE NIKS VERDIENT, VERDIEN JIJ OOK NIKS, DUS DOE JE ER ALLES AAN DAT DIE MENSEN GAAN VERDIENEN, MAAR ALS ZE HET NIET WILLEN....PRIMA!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ziehier weer een enorme denkfout!
ALS JE DOWNLINE NIKS VERDIENT, VERDIEN JIJ OOK NIKS, DUS DOE JE ER ALLES AAN DAT DIE MENSEN GAAN VERDIENEN, MAAR ALS ZE HET NIET WILLEN....PRIMA!
Tuurlijk, mensen die zijn geworven met valse beloften en vervolgens niets verdienen willen gewoon niet.

Gast

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb heerlijk gegeten. Wat zal ik morgen eten..... :?:

killertje

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door killertje »

Tuurlijk, mensen die zijn geworven met valse beloften en vervolgens niets verdienen willen gewoon niet.


Wat ben jij toch vastgerot in je kromme denkwijze.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat ben jij toch vastgerot in je kromme denkwijze.
Vind je kliertje niet een toepasselijker naam voor jezelf?


Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jammer dat weer een of andere gast de topics moet verpesten door vooral niet inhoudelijk te reageren.

killertje

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door killertje »

Jammer dat weer een of andere maarschalk de topics moet verpesten door vooral niet inhoudelijk te reageren

Helemaal mee eens. Dus, maarschalk.....tot ziens, je bent de zwakste schakel. Daaaaaaaaaaaaaag

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

ALS JE DOWNLINE NIKS VERDIENT, VERDIEN JIJ OOK NIKS, DUS DOE JE ER ALLES AAN DAT DIE MENSEN GAAN VERDIENEN, MAAR ALS ZE HET NIET WILLEN....PRIMA!
Dit hoeft niet per definitie zo te zijn. De reden daarvoor is simpel: de upline krijgt een percentage over de OMZET. Dus als zijn downline omzet maakt, krijgt hij extra inkomsten. Maar, omzet voor die persoon in de downline is niet hetzelfde als WINST. Het is dus heel goed mogelijk dat de downliner GEEN WINST maakt (niks verdient dus), maar zijn upline wel, uiteraard onder de voorwaarde dat de upliner zijn kosten dekt. Dit laatste zal hij hoogstwaarschijnlijk wel doen, aangezien hij geen kosten maakt voor de omzet van de downliner.

Madeleine

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ziehier weer een enorme denkfout!
ALS JE DOWNLINE NIKS VERDIENT, VERDIEN JIJ OOK NIKS, DUS DOE JE ER ALLES AAN DAT DIE MENSEN GAAN VERDIENEN, MAAR ALS ZE HET NIET WILLEN....PRIMA!
Maar de downline is wel ingestapt en heeft al betaald en die centjes heb jij al weer ontvangen als bonus, dus het maakt niet uit of de downline wel of niet verdient. Je bent alleen maar bezig om nieuwe instappers te vinden. Of iemand wel of geen talent heeft om iets te kopen is absoluut niet relevant bij MLM.

En als verkooptalent wel relevant zou zijn (geen inleggeld maar achteraf kosten in rekening brengen) zouden de MLM-bedrijven een hele andere strategie hebben en bestond het waarschijnlijk in deze vorm niet.

Ik realiseer mij even iets anders, ik weet niet of dit al ter sprake is geweest.

Kristina krijgt nu 50% korting op haar produkten en zij verdient ook nog als de downline produkten afneemt. De produkten die Kristina afneemt, daar gaat ook nog een percentage van naar haar upline, naar de volgende upline, naar de volgende upline, etc. Dus uiteindelijk betaald de klant wel 90% te veel voor een produkt.

En dan nog met het verhaal komen dat MLM beter voor de consument is omdat alle levels eruit zijn! Ja, de normale levels zijn eruit maar er zijn er tientallen voor teruggekomen. Dus MLM zal nooit goedkoper zijn voor de consument. Alleen als de inleggelden en bonussen eruit gehaald worden, dan pas is MLM goedkoop. Maar ja, dan wil niemand meer want dan moet je echt produkten gaan verkopen met een beperkte marge en daar gaat het nog steeds niet om.

Madeleine

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Madeleine »

voor de duidelijkheid:

Of iemand wel of geen talent heeft om iets de VERkopen.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Even terug naar de start van de discussie, want we dwalen af.

Het vooraf betalen van een fee is en blijft een punt van discussie.

Eén ding wil ik even heel duidelijk stellen. Inschrijffee's worden niet en mogen niet gebruikt worden om bonussen uit te betalen. Alle uitbetaalde commissies en bonussen worden betaald uit de omzet die door klanten gerealiseerd wordt.

Iemand die niet bereid is te investeren (in tijd en geld) in zijn eigen business (en ook die discussie ga ik nu niet aan), moet er gewoon helemaal niet aan beginnen.

Wil je als franchisenemer (bijvoorbeeld subways) aan de slag zul je EERST de fee moeten betalen, alvorens ze je gaan vertellen hoe hun systeem werkt. Durf je dat risico niet aan, ben je niet geschikt.

Dat klinkt hard, maar that's life. En geloof je me niet, ik zou zeggen neem eens contact op met een franchisegever.

Eerst betalen en dan verder praten (zonder ook maar één garantie op succes).

Iedereen wil wel extra geld verdienen, maar niemand wil er voor werken.

Ik wil wel een uitdaging voor je aangaan.

Als je binnen 24 uur 20 klanten weet binnen te halen, betaal ik je inschrijfkosten!!

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Of iemand wel of geen talent heeft om iets de VERkopen
Ik heb liever geen verkopers in mijn team!

ps ik ben zelf helemaal geen verkoper (ik ben van oorsprong computerprogrammeur:))

Gast

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door Gast »

Maar de downline is wel ingestapt en heeft al betaald en die centjes heb jij al weer ontvangen als bonus, dus het maakt niet uit of de downline wel of niet verdient. Je bent alleen maar bezig om nieuwe instappers te vinden. Of iemand wel of geen talent heeft om iets te kopen is absoluut niet relevant bij MLM.

Madeleine,
Sorry hoor, maar wat ben jij een ongelooflijk dom mens. Echt, ik wordt zo enorm spuugzat van jouw domme gepost hier. Vreselijk. En maar vasthouden aan onwaarheden.

Jij bent zo iemand die vroeger geleerd heeft dat rood licht doorrijden betekend. Als je er in de praktijk achter komt dat het groen moet zijn, blijf je stug volhouden dat het rood is.

Even een bakje halen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Veel problemen met MLM zouden opgelost zijn als...

Ongelezen bericht door student26 »

Eén ding wil ik even heel duidelijk stellen. Inschrijffee's worden niet en mogen niet gebruikt worden om bonussen uit te betalen. Alle uitbetaalde commissies en bonussen worden betaald uit de omzet die door klanten gerealiseerd wordt.
Is dit controleerbaar? Een paar slimme boekhoudkundige trucjes en de relatie verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Iemand die niet bereid is te investeren (in tijd en geld) in zijn eigen business (en ook die discussie ga ik nu niet aan), moet er gewoon helemaal niet aan beginnen.
Je weet dat "wij" daar op een andere manier naar kijken. Ondanks dat je die discussie niet aan wilt gaan is het wel een wezenlijk verschil!
Wil je als franchisenemer (bijvoorbeeld subways) aan de slag zul je EERST de fee moeten betalen, alvorens ze je gaan vertellen hoe hun systeem werkt. Durf je dat risico niet aan, ben je niet geschikt.
Bij een franchise draait het niet zozeer om het systeem (het systeem van hamburgers verkopen?!). Voor de fee wordt je zaak ingericht en dergelijken. Niet vergelijkbaar met de entreefee van MLM.

Gesloten