LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Lieve allemaal

Ik was vanavond wat laat thuis, en had nog niet op het forum kunnen kijken.
Wat ik nu allemaal lees geeft een onwerklijk geweldig gevoel.
Zou het echt zo zijn dat we gewonnen hebben van dexia?
Ik kan het nog steeds niet geloven. maar het lijkt zo.
Wat ik in ieder geval moet zeggen is dat, zonder alle informatie
welke ik heb opgestoken via dit forum, ik nooit in staat zou zijn geweest om die boeven van repliek te dienen. Ik moet er vooral ook voor waarschuwen dat je niet zomaar net als ik zonder advocaat aan dit
debakel moet beginnen. Ik moest wel want er was geen ander keuze.
Maar als je enigzins in staat bent om een advocaat te betalen of je bij een vereniging kunt aansluiten, doe dat dan., want ik weet als geen ander dat we met de grootst mogelijke boeven te maken hebben als maar mogelijk is. Ik ben niet meer een van de jongsten onder ons, maar de meedogenloosheid zoals dexia zich opsteld is erger dan wat voorstelbaar is Dit is echt het ergste wat er bestaat aan oplichterspraktijken. Voor mij zijn zij het bewijs, dat banken en verzekeringsmaatschappijen., het grootste tuig is wat in deze wereld bestaat. en zij gaan echt over lijken.
Als iemand vragen heeft over hoe of wat.
Ik zal er zijn.
Ik heb nu wel een borrel gedronken. Dus als ik uit m'n nek zwetz neem het mij niet kwalijk. Ik hoop dat voor jullie allemaal binnenkort hetzelfde gevoel zal komen als voor mij., want het voelt wel goed hoor.
Bovendien denk ik dat Dexia met het in hoger beroep gaan wel niet zo gretig zal zijn. Wat denk je dat ze dat zou gaan kosten als ze dat zouden doorzetten. Het dubbele van wat ze nu al zullen verliezen.
Dat zullen ze echt niet doen want dat zal ze echt te duur komen te staan. En rekenen kunnen ze wel hoor.


Liefs Ad

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door croosjes »

ad,ik ben heel blij voor je.Maar blijf waakzaam in verdediging.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door Julika »

@ ad snoeren

Jij was een van de eersten met mij, die van Dexia aangepakt worden
en die het niet akzepteerden . Ik vind het heel knap von jouw, wat je allemaal in je eentje te wege gebracht heb. Je hebt van mij een lintje van de koningin verdiend.
Mijn advocaat ist ook content met deze uitspraak van de rechtbank in Breda. In zijn laatste pledooi (hoop ik)op de conclusie van dupliek in conventie van dexia is dit mooi meegenomen.

groetjes van Julika

pentagonia
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 aug 2003 17:23

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door pentagonia »

Ad, van harte! Het doet me deugd dat al je moeite eindelijk eens beloond is. Wel jammer dat je niet van adel bent, maar ja...
:wink:

Dubio, vraag je eens af of je aanwezigheid wel op prijs gesteld wordt, aangezien niemand op je berichten zit te wachten. Is dit een vorm van zelf kastijding? Denk aan je zelfvertrouwen, dat op deze manier toch iedere dag weer een knauw krijgt. Ook jij moet verder na de volgende en de uiteindelijke overwinning van de gedupeerden, vergeet dat niet. En dit forum houdt ooit eens op te bestaan, zodat wij kunnen leven met de rust en het geld dat we verdienen. Wij komen er wel zoals je merkt, maar ik begin me zorgen om jou te maken........
Laatst gewijzigd door pentagonia op 20 nov 2004 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ant
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:36

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door ant »

Ad,van harte gefeliciteerd.Fantastisch nieuws.

Ik wacht nog steeds op onze uitspraak,maar dit geeft hoop.

Fijn weekend Ant

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door rust »

gefeliciteerd,

laten er nog vele gunstige uitspaken voor de gedupeerden volgen.
Laatst gewijzigd door rust op 20 nov 2004 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door Hans A »

Er komt weer wat extra uitzoekwerk op ons af.

-Dexia moet binnen 7 dagen de A-status laten verwijderen bij BKR op straffe van euro 500,- per dag overschreiding.
Hoe is dit te controleren?

-Rechtbanken Zwolle, Amsterdam (89 produkten 18000 gedupeerde) en Breda hebben inmiddels de vernietiging bevestigd. Daar Dexia doet alsof ze de wet zelf kan bepalen dwingt ze gedupeerde kosten te maken (advocaat, aangetekende brieven, telefoonkosten, opvragen BKR-status enz). Deze kosten moeten daarom door Dexia vergoed worden. Velen hebben Dexia al eerder aansprakelijk gesteld voor alle schade/kosten en hier moet nu ook werk gemaakt worden.

-Gedupeerden worden ten onrechte onder zware druk gezet. Dit heeft grote gevolgen die door werken binnen gezin, werk, geen vakanties, geen sinter klaas/kerst enz. Gezondheid van de mensen gaat eraan, depressies, psychische problemen enz. Het lijkt mij dat het eisen van een schadevergoeding niet bepaald onterecht is.

-Er zullen gedupeerde zijn die door toe doen van Dexia niet in staat zijn om bijv een woning te kopen of juist hun woning hebben moeten verkopen. Ook hiervoor lijkt mij een schadevergoeding op zijn plaats. Het is gedupeerde niet aan te rekenen dat Dexia een wettige vernietiging niet accepteerd omgekeerd wel.

We zitten in een situatie die door Dexia is gecrëeerd en Dexia is dus ook verantwoordelijk voor de schade. Het is niet correct als Dexia dit alles ongestraft kan doen.
Want LET OP:
DEXIA BLIJFT TOT NU TOE ONGESTRAFT TERWIJL ZE WETTEN OVERTREED!
Als een burger een wet overtreed, al is het maar te hard rijden, dan heb je een boete te pakken!!!!!!
En Dexia...............

De contracten worden teruggedraaid en Dexia krijgt verder geen boete of zo.
AFM heeft allelei misdadige zaken bij Dexia vast gesteld. Het gevolg was 6 symbolische boetes.
CGA heeft allelei onwettige zaken geconstateerd. Geen gevolgen voor Dexia.
DSI heeft Dexia diverse malen in het ongelijk gesteld maar geen boetes voor Dexia.
CKR verplicht Dexia gevens te verstrekken. Dexia legt dit gewoon naast zich neer.
En zo kun je nog wel even door gaan.
Het zou gewoon belachelijk zijn als Dexia hier ongestraft mee weg komt.

Te tijd is rijp om Dexia werklijk voor de schade te laten opdraaien!!! :evil:

Groeten Hans A

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door Okerene »

Ad,

Proficiat. Geniet ervan. Laat dit gevoel je niet ontgaan. Hang de vlag desnoods uit. Maak een gebaar talloze keren per dag van "YES".
Dit is DE gelegenheid om uit je dak te gaan. Goed voor je gemoedrust.

Dexia heeft je lang genoeg gesard is het niet. Kortom FEEST !
Wij genieten allemaal mee.


Okerene :lol:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door pluutje »

Hans A,

Zeer juist. Goed hoor!!! :wink:

Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door Okerene »

Sorry Hans A.

Je hebt volkomen gelijk. Ik was even aan het juichen voor Ad z'n overwinning. (Ik moet het doen met een pikeurtje.Toch wel lekker.)

Dit is ook iets wat mij van het begin al dwars zit. Dit zou in elke dagvaarding opgenomen moeten worden. Dit heet witteboordencriminaliteit. Ik vind het zeker onterecht zoals de zaken nu gaan.

Iedereen gedwongen naar de rechter te stappen om zijn of haar gelijk te halen. Absurd gewoon. En de overheid kijkt ernaar zoals in zoveel gevallen. Dexia (Legio-Lesae en Labouchere met opperhoofd Aegon) hebben veel te verbergen. Ik tracht dat naar boven te halen. Zie mijn postings in "Wie heeft welke vergunning nodig."

Ik ga maar weer aan het werk.



Okerene :wink:

Job68
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 okt 2004 21:32

Re: Rechtbank Breda bevestigd vernietiging op art. 1:88 BW

Ongelezen bericht door Job68 »

Beste Ad,

Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Het zal een hele opluchting zijn voor jouw, en een steun in de rug voor al diegenen die nog in spanning zitten.

Met vriendelijke groet,
Job68

Gesloten