LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status
Re: Keuken gekocht in Nordhorn (D) bij Ardland... status
Tukkertje
Sorry, dan heb ik jou verkeerd begrepen.
Het spijt me.
Ik wil je toch nog even vertellen dat het er op lijkt dat er n.a.v. dat berichtje, gisteren toch een oplossing is bereikt. ( als ze tenminste de afspraken nakomen)
Groetjes Dani83
Sorry, dan heb ik jou verkeerd begrepen.
Het spijt me.
Ik wil je toch nog even vertellen dat het er op lijkt dat er n.a.v. dat berichtje, gisteren toch een oplossing is bereikt. ( als ze tenminste de afspraken nakomen)
Groetjes Dani83
beste tuukertje, ik heb een siemens maar die is op helemaal op de loogieter moest een kraan installeren vroeg euro honderd ervoor, en toch ging het door de karton van de aanrecht dus alles is op en vol met water, en de kraan wiebelt, kun u zo goed zijn om mij op de hoogte te houden hoe het verloop en die e-mail en adres van die winkel geven van inbouw keuken
Wie oh wie kan een mooi lijstje van al die mooie keukenzaken net over de grens oplepelen (websites en bezoekadressen)... scheelt mij weer een hoop gezoek
....
dank![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
dank
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
De twee die ik zo weet zijn:
http://www.kuechen-ekelhoff.de/nl/
http://www.ardland.kuechen.de (waar wij zelf onze keuken hebben besteld).
Er zitten er overigens nog wel meer in Nordhorn (net over de grens bij Oldenzaal).
Succes!
Tukkertje.
http://www.kuechen-ekelhoff.de/nl/
http://www.ardland.kuechen.de (waar wij zelf onze keuken hebben besteld).
Er zitten er overigens nog wel meer in Nordhorn (net over de grens bij Oldenzaal).
Succes!
Tukkertje.
Ook wij hebben vorige week een keuken gekocht bij Ardland, goed en deskundig advies van Nederlands sprekende verkoper. Niets opdringerig, gewoon offerte meegeven en later beslissen. Onze beslissing was helemaal niet moeilijk om met Ardland in zee te gaan aangezien hun 6.500 euro voordeliger waren dan de voorkeursleverancier van onze projectontwikkelaar van onze nieuwbouwwoning.
Wat ons betreft kan de Nederlandse keukenbranche nog een hoop leren van de Duitse brache.. Dit omdat wij in Nederland hoofdzakelijk met opdringerige en niet meedenkende verkopers te maken hadden, geen offertes meekregen, arrogantie ( Siematic wilde niet met ons praten voordat wij ons budget naar 20.000 euro omhoog hadden geschroefd ) etc.
Hulde Ardland ( Rudi )
Wat ons betreft kan de Nederlandse keukenbranche nog een hoop leren van de Duitse brache.. Dit omdat wij in Nederland hoofdzakelijk met opdringerige en niet meedenkende verkopers te maken hadden, geen offertes meekregen, arrogantie ( Siematic wilde niet met ons praten voordat wij ons budget naar 20.000 euro omhoog hadden geschroefd ) etc.
Hulde Ardland ( Rudi )
Nee het wordt weer eens duidelijk gemaakt.
Alle Nederlandse keukenverkopers zijn kl$$tzakken en lang leven de Duitser.
Hoe zit het eigenlijk met de Duitse garantiebepalingen en met de Duitse serviceverlening? Of kunnen onze oosterburen daar wellicht iets van leren? Oh, nee, want hun zijn perfect en ALLE Nederlandse keukenverkopers kunnen er niets van.
Hoe zou jij het als klant vinden als alle klanten over 1 kam geschoren werden?
KS
Alle Nederlandse keukenverkopers zijn kl$$tzakken en lang leven de Duitser.
Hoe zit het eigenlijk met de Duitse garantiebepalingen en met de Duitse serviceverlening? Of kunnen onze oosterburen daar wellicht iets van leren? Oh, nee, want hun zijn perfect en ALLE Nederlandse keukenverkopers kunnen er niets van.
Hoe zou jij het als klant vinden als alle klanten over 1 kam geschoren werden?
KS
Gelukkig heb ik ze niet allemaal gesproken, maat
. Maar als de standaard is waar wij mee gesproken hebben ( 9 verschillende leveranciers, 60 uur gespreksstof! ) dan denk ik dat er nog viel zu lernen valt.
Garantiebepalingen op apparatuur wordt uitgevoerd door Siemens Nederland. Enige verschil is 2 jaar garantie i.p.v. 5 jaar garantie zoals je hierin Nederland gewend bent.
Tevens heeft Ardland 95 % klandizie uit Nederland ( waar zou dat nou van komen ?! ) en derhalve ook 4 installatieteams en klantenservice getstationeerd in Nederland.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Garantiebepalingen op apparatuur wordt uitgevoerd door Siemens Nederland. Enige verschil is 2 jaar garantie i.p.v. 5 jaar garantie zoals je hierin Nederland gewend bent.
Tevens heeft Ardland 95 % klandizie uit Nederland ( waar zou dat nou van komen ?! ) en derhalve ook 4 installatieteams en klantenservice getstationeerd in Nederland.
Ik ben me net aan het oriënteren voor een nieuwe keuken, heb alleen nog maar op internet gekeken, weet inmiddels wel wat ik wel en niet wil. Wil komende weken wat winkels bezoeken, maar als ik dit zo lees, kan ik eigenlijk beter meteen naar Duitsland en kan ik de winkels in Nederland overslaan?
Onze ervaring:
Wij hebben, na enig zoekwerk op internet, besloten om 4 keukenleveranciers te bezoeken. 1 ervan was in Duitsland, men schermde daar met enorme korting enz. De 4 offertes verschilden enorm, de duurste was ca dubbel zo hoog geprijst als de goedkoopste, de keuken waren gelijkwaardig.
We hebben besloten te kiezen voor Superkeukens, de goedkoopste. Exact dezelfde keuken hebben we in Duitsland laten uitrekenen, deze was ondanks de voorgespiegelde giga kortingen enz. wel €500,- duurder. (keuken was zelfs hetzelfde merk)
Superkeukens en een tweede Nl leverancier gaven een gespecificeerde offerte. De duitse keukenboer wilde er ondanks verzoek onzerzijds niet aan.
Voor de volledigheid vermeld ik dat ik geen keukenboer ben of ergens belang in heb. Ik kan slechts mijn ervaring hier weergeven en adviseer ieder voor koop eerst goed rond te kijken alvorens te beslissen.
JB
Beter vooraf lang geaarzeld dan nadien spijt.
Wij hebben, na enig zoekwerk op internet, besloten om 4 keukenleveranciers te bezoeken. 1 ervan was in Duitsland, men schermde daar met enorme korting enz. De 4 offertes verschilden enorm, de duurste was ca dubbel zo hoog geprijst als de goedkoopste, de keuken waren gelijkwaardig.
We hebben besloten te kiezen voor Superkeukens, de goedkoopste. Exact dezelfde keuken hebben we in Duitsland laten uitrekenen, deze was ondanks de voorgespiegelde giga kortingen enz. wel €500,- duurder. (keuken was zelfs hetzelfde merk)
Superkeukens en een tweede Nl leverancier gaven een gespecificeerde offerte. De duitse keukenboer wilde er ondanks verzoek onzerzijds niet aan.
Voor de volledigheid vermeld ik dat ik geen keukenboer ben of ergens belang in heb. Ik kan slechts mijn ervaring hier weergeven en adviseer ieder voor koop eerst goed rond te kijken alvorens te beslissen.
JB
Beter vooraf lang geaarzeld dan nadien spijt.
Helga,
Als je al precies weet wat je wilt en je hebt van Nederlandse leveranciers al prijzen gekregen dan kan je altijd vergelijken met de Duitser of vice versa. Als ik het hele keuken uitzoek traject over zou mogen doen dan was ik inderdaad in DLD begonnen....Succes
Als je al precies weet wat je wilt en je hebt van Nederlandse leveranciers al prijzen gekregen dan kan je altijd vergelijken met de Duitser of vice versa. Als ik het hele keuken uitzoek traject over zou mogen doen dan was ik inderdaad in DLD begonnen....Succes
StefanM? StefanM? Is dat niet de zoon van???
VEELS TE LANGE REACTIE.
Het is toch echt geweldig dat je maarliefst 60!!!!! uur investeert in het kopen van een keuken.
Complimenten ga zo door met alles wat je koopt.
Het is nu eenmaal geen pak suiker.
Want die kost maarliefst 85 eurocent , bij de C1000,, vandaag nog gekocht.
Nu kan ik in de supermarkt , als zo zoveel op voorraad hebben c.a. 10.000 pakken suiker binnen 1 , ik zeg EEN, uur kopen
Dat kost mij dan 8.500 euro
Kan je bijna een echte keuken voor kopen.
OKE, ik koop 20.000 pakken suiker.Dus een keuken van 17.000 euro
Alleen ik doe daar echt geen 60 uur over.
Ik ga echt NIET NAAR 9 supermarkten.
Dit is echt niet normaal.
Koop en adviseer iedereen die je kent om in Duitsland een keuken te kopen en geen minimaal 9, ik zou zeggen 83 zaken te bezoeken, en niet alleen te bezoeken maar ook , uiteraard , complete en uitgebreide, tot in detail, offerte te laten uitbrengen. en koop dan in en met de vanuit Duitsland geleverde service en garantie.
Dan ben je tenminste c.a 2,5 jaar ) berekend op een werkdag van c.a. 8 uur) je moet ook geld verdienen TOCH! Bezig om een keuken te kopen.
Jullie willen wij als klant in ons eigen nederland echt niet hebben.
Je hebt als zogenaamde keukenkoper de nederlandse keukenzaken ongeveer 58 uur bezig gehouden.
Jullie zijn er daardoor ook waarschijnlijk de oorzaak van dat de keukens in ons eigen Nederland, Al je echt kijkt wat de verschillen zijn, MISSCHIEN!!!! iets duurder zijn dan bij onze oosterburen.
MAAR let wel even op de nazorg.
Bedank en Succes.
Het is toch echt geweldig dat je maarliefst 60!!!!! uur investeert in het kopen van een keuken.
Complimenten ga zo door met alles wat je koopt.
Het is nu eenmaal geen pak suiker.
Want die kost maarliefst 85 eurocent , bij de C1000,, vandaag nog gekocht.
Nu kan ik in de supermarkt , als zo zoveel op voorraad hebben c.a. 10.000 pakken suiker binnen 1 , ik zeg EEN, uur kopen
Dat kost mij dan 8.500 euro
Kan je bijna een echte keuken voor kopen.
OKE, ik koop 20.000 pakken suiker.Dus een keuken van 17.000 euro
Alleen ik doe daar echt geen 60 uur over.
Ik ga echt NIET NAAR 9 supermarkten.
Dit is echt niet normaal.
Koop en adviseer iedereen die je kent om in Duitsland een keuken te kopen en geen minimaal 9, ik zou zeggen 83 zaken te bezoeken, en niet alleen te bezoeken maar ook , uiteraard , complete en uitgebreide, tot in detail, offerte te laten uitbrengen. en koop dan in en met de vanuit Duitsland geleverde service en garantie.
Dan ben je tenminste c.a 2,5 jaar ) berekend op een werkdag van c.a. 8 uur) je moet ook geld verdienen TOCH! Bezig om een keuken te kopen.
Jullie willen wij als klant in ons eigen nederland echt niet hebben.
Je hebt als zogenaamde keukenkoper de nederlandse keukenzaken ongeveer 58 uur bezig gehouden.
Jullie zijn er daardoor ook waarschijnlijk de oorzaak van dat de keukens in ons eigen Nederland, Al je echt kijkt wat de verschillen zijn, MISSCHIEN!!!! iets duurder zijn dan bij onze oosterburen.
MAAR let wel even op de nazorg.
Bedank en Succes.
Bedenk daarentegen eens hoeveel uren de koper zelf moet werken om de rekening van de keuken te betalen.Het is toch echt geweldig dat je maarliefst 60!!!!! uur investeert in het kopen van een keuken.
Als de koper 1000 euro bespaart is de 60 uur op die manier bekeken al lonend....
Daarentegen: 20 uur lijkt mij al veel
...ik had er graag minder tijd in gestoken maar je kan helaas niet in NL een keukenshowroom binnenlopen en binnen een half uur een gerichte prijs krijgen. Zelfs niet als je al precies weet wat je wilt. Dat komt omdat de verkopertjes getraind worden om u zand in de ogen te strooien, niet relevante adviezen te geven, toneelstukjes op te voeren, exorbitant hoge prijzen voor te schotelen ( waarna later weer 70 % afkan ) etc.
Daarom mensen doe niet zoals wij en ga direct naar een Duitse vakman. In de eerdere reacties staat zelfs een quote dat de Nederlandse keukenbranche ons niet als klant willen hebben aangezien wij ons te goed orienteren. Kortom bent u een impulsieve koper die makkelijk onder druk te zetten is, en graag een paar duuzendjes te veel betaald dan heet de Nederlandse keukenleverancier u van harte welkom.
Vraag wel een klontje suiker in de koffie daar heeft de beste man namelijk wel verstand van.
Daarom mensen doe niet zoals wij en ga direct naar een Duitse vakman. In de eerdere reacties staat zelfs een quote dat de Nederlandse keukenbranche ons niet als klant willen hebben aangezien wij ons te goed orienteren. Kortom bent u een impulsieve koper die makkelijk onder druk te zetten is, en graag een paar duuzendjes te veel betaald dan heet de Nederlandse keukenleverancier u van harte welkom.
Vraag wel een klontje suiker in de koffie daar heeft de beste man namelijk wel verstand van.
Zeg StefanM,
Aan je verhaal te lezen (en ook je voornaam) heb je Duitse voorouders!
KS
Aan je verhaal te lezen (en ook je voornaam) heb je Duitse voorouders!
KS
Dames, Heren,
Herhaling van mijn eerdere verzoek: graag on-topic blijven! Ervaringen over Duitsland uitwisselen (met name die in Nordhorn) en zo leren. Ik zal niet roepen dat niemand iets in NL moet kopen, ik roep alleen mijn eigen ervaringen.
Dus probeer elkaar niet te 'prikkelen' met 'leuke' opmerkingen en ga er zeker niet op in.
Alvast bedankt,
Tukkertje.
Herhaling van mijn eerdere verzoek: graag on-topic blijven! Ervaringen over Duitsland uitwisselen (met name die in Nordhorn) en zo leren. Ik zal niet roepen dat niemand iets in NL moet kopen, ik roep alleen mijn eigen ervaringen.
Dus probeer elkaar niet te 'prikkelen' met 'leuke' opmerkingen en ga er zeker niet op in.
Alvast bedankt,
Tukkertje.
Hetgeen jij nu wel doet!Dus probeer elkaar niet te 'prikkelen' met 'leuke' opmerkingen en ga er zeker niet op in.
.......Rost van Tonningen keukens........geen inductie.....alleen gas...