LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grijskenteken

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Hierbij een stuk uit het Reformatorisch Dagblad. Een krant die gelukkig wel aandacht aan het grijze ultimatum van de overheid besteed.

EINDE GRIJS RIJDEN IS START PARTICULIER LIJDEN.
„Ik kan het niet opbrengen om zes keer zoveel wegenbelasting te betalen”

Maarten Dijkstra Geplaatst: 19-11-2004 | 14:56 Laatst gewijzigd: 19-11-2004 | 15:01

De kogel is door de Tweede Kamer: per juli 2005 mogen particulieren niet meer grijs rijden. De coalitie heeft haar zin gekregen.
.
Voorzitter Hans Boutkam van de Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren (SGB) is teleurgesteld. „Een overgangsregeling was op zijn plaats geweest. Door dit besluit zijn duizenden mensen met een minimuminkomen onder de 160.000 particuliere grijsrijders niet meer in staat auto te rijden.” Is de situatie echt zo erg? Enkele reacties uit het particuliere veld.
.
Gerrit Dekker, Harderwijk
„Mijn vrouw en ik hebben zo’n vier maanden geleden onze Polo diesel met geel kenteken ingeruild voor een ’grijze’ tweedehands Volkswagen Caddy. Ik had namelijk meer laadruimte nodig voor mijn elektronische piano, mengpaneel en microfoonstandaards. Als muzikant heb ik regelmatig concerten en repetities waarvoor ik die spullen moet meenemen. De Polo bood te weinig ruimte, door het proppen raakte de auto beschadigd.
.
De keus voor de Caddy was snel gemaakt: hij heeft een grote laadruimte en is door zijn grijze kenteken heel goedkoop in de wegenbelasting, ongeveer 33 euro per kwartaal. De Polo kostte voor dezelfde periode 133 euro. Volgens de dealer was de Caddy in mijn situatie de beste koop. Hij heeft niet gemeld dat de regeling eigenlijk niet voor mij was bedoeld en ook niet dat ze zou kunnen worden afgeschaft.
.
Dat de regering grijs rijden voor particulieren schrapt, komt voor mij als een grote verrassing. Ik vind dat ik daarover slecht ben geïnformeerd. Ik baal er enorm van, want met ons inkomen -mijn vrouw en ik studeren allebei en werken daarnaast parttime- kan ik het niet opbrengen om zes keer zoveel wegenbelasting te gaan betalen. En dat geldt voor veel meer muzikanten. Heel veel van mijn collega’s rijden grijs.
.
Ik weet nog niet precies hoe ik op het besluit moet reageren. De Caddy moet in ieder geval de deur uit, denk ik. Waarschijnlijk krijgen we er nu geen cent meer voor. Balen! Daarna gaan we toch maar op zoek naar een auto met een geel kenteken. Een kleine. Als we ons die tenminste kunnen veroorloven. Het vervoer van mijn spullen is dan weer een probleem.
.
Heel misschien kan ik toch grijs blijven rijden. Ik ben namelijk eigenaar van een stichting, Adam Music Productions, die gospelkoren aanstuurt, cd-opnames maakt en theaterproducties verzorgt. Ze staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Misschien is het mogelijk om daar een BTW-nummer aan te vragen. Dat moet ik eens met onze boekhouder overleggen.”
.
Familie Wolters, Leeuwarden
„In 2003 was onze Ford Mondeo aan vervanging toe. Een garage maakte ons attent op de mogelijkheid tot rijden in een auto met grijs kenteken en verkocht ons maar wat graag zo’n wagen. We kregen geen enkele waarschuwing over fraude, misbruik, oneigenlijk gebruik of wat dan ook. We leenden geld en bestelden een nieuwe Opel Vivaro, zodat we jaren vooruit zouden kunnen. De kilometerkosten aan diesel en wegenbelasting vielen inderdaad lager uit dan die van een benzineauto op geel kenteken, maar we moeten wel behoorlijk wat meer afschrijven. We zitten echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang. De wegenbelasting gaat per juli 2005 van 260 naar 1460 euro per jaar, een stijging 1200 euro. Dat is een boete van ver boven de 10.000 euro, berekend over de totale levensduur van de auto. Zijn ze gek geworden, daar in Den Haag?”
.
Klaas van der Heide, Leeuwarden
„We hebben in september 2003 een Volkswagen Transporter 2.5 TDI met grijs kenteken gekocht, omdat we met vier kinderen en één modaal inkomen niet een auto konden rijden waarin we veilig met ons zessen over straat konden. Wij dachten dat we dan maar de luxe van een gewone stationcar moesten opgeven om toch met zes mensen in de gordel te kunnen. We voelen ons nu verloren, omdat we geld hebben geleend voor onze bus en de waarde daarvan nu al veel minder is dan de hoogte van onze lening. We kunnen de bus straks niet meer op de weg houden vanwege de verhoging van de wegenbelasting en verkopen is geen optie, omdat we met een lening zitten die ik dan niet eens kan aflossen.”
.
Ton Westenborg, Amsterdam
„Voor diegenen die net een grijskentekenvoertuig hebben gekocht, is er sprake van een ernstige vorm van kapitaalvernietiging omdat een dergelijk voertuig onverkoopbaar is geworden. Dat komt door het ”foul-play” van onze volksvertegenwoordigers: het niet in het regeerakkoord vermelden van het op stapel staan van een dergelijke maatregel. Er is een categorie gebruikers die zich heeft laten lokken door het lage houderschapsbelastingtarief, omdat zij niet over ruime financiële middelen beschikt, ikzelf bijvoorbeeld. Volgend jaar gaat mijn inkomen naar 650 euro per maand. Dat is mijn totale AOW, met misschien nog een toeslag voor mijn partner. Ik heb geen recht op pensioen. Mijn houderschapsbelasting gaat van 19,33 euro naar ruim 100 euro per maand. Hoe moet dat? De auto kostte acht maanden geleden 9200 euro. Verkopen is nu geen optie meer. Laat de minister mensen met zulke, lage inkomens ook vallen?”
.
Familie Mastebroek, Scherpenzeel
„Wij zijn particulier bezitter van een GMC 4x4 pick-up met dubbele cabine en zes zitplaatsen. We hebben hem in juli van dit jaar aangeschaft om met onze vier kinderen betaalbaar te kunnen rijden. Nu betalen wij per jaar zo’n 400 euro aan wegenbelasting, dat zal met ingang van 1 juli 2005 2400 euro worden. Juist de grotere gezinnen, die toch al veel uitgeven, hebben voor grijs rijden gekozen en juist zij zullen enorm gedupeerd worden. Wie kan er jaarlijks ineens 2000 euro meer ophoesten? Wie wil de veel minder aantrekkelijk geworden auto kopen? Het is gewoon verschrikkelijk.”
.
„Boze vader, moeder en vier kinderen”
„Minister Wijn, wat een wanvertoning gisteren. U laat mensen niet uitpraten en doet uw eigen zin. Ik weet het niet meer! De acties zijn tot op heden altijd netjes en ordelijk verlopen, sterker nog de meeste mensen hebben niet eens geprotesteerd. Velen met ons dachten dat het niet zo’n vaart zou lopen. Nu is het echter oorlog. Wij en met ons vele andere nette gezinnen, denken aan harde actie. Toch raar dat een doelgroep van jonge gezinnen en oudere vutters zo in en in boos kan worden gemaakt!”
.
Lex Achterstraat, Arnhem
„Ik ben diep teleurgesteld, verontrust en boos over het donderdagmiddag in de Tweede Kamer genomen besluit het grijs kenteken voor particulieren zonder enige overgangsregeling af te schaffen. Hierdoor zal ik in 2005 beslist financieel in de problemen komen. Hetzelfde zal ongetwijfeld gelden voor veel andere particulieren met een grijs kenteken. Als er al sprake is van afschaffing van grijs kenteken voor particulieren, dan is een overgangsregeling op zijn plaats om een extreme onverwachte kostenstijging te voorkomen, althans te temperen. Ik ben vader van vier kinderen en heb dus een groot gezin. Uit kostenoverwegingen heb ik indertijd, volkomen legaal en binnen de geldende regels, gekozen voor een tweedehands busje met grijs kenteken. Zo waren de vaste lasten van de wagen nog enigszins binnen de perken te houden. Een volledig legale keuze. De nieuwe wegenbelasting stijgt bij de huidige kabinetsplannen per 1 juli 2005 van 260 euro naar 1552 euro, een stijging van maar liefst 596 procent. Op 50-jarige leeftijd ben ik twee jaar geleden ontslagen en sindsdien werkloos. Zo’n onvoorziene kostenstijging is dan niet op te vangen! De lasten worden ineens te hoog. Verkopen is ook al geen optie, omdat er grote aantallengrijze busjes door particulieren op de markt komen, terwijl de vraag wegvalt. Het getuigt van een onberekenbare overheid en onbehoorlijk bestuur dat particulieren die gebruik maken van grijs kenteken plotseling en zonderuitweg worden opgezadeld met een ongehoorde verhoging van de wegenbelasting van meer dan 500 procent en vaak meer dan 1000 euro. Een correcte overgangsregeling is daarom niet meer dan redelijk!”
.
K. C. Pronk
„Ik schaam mij dat ik Nederlander ben in een democratie met een onbetrouwbare overheid. Bah!”
.
Een „wanhopige vader”
„Ik ben vader van een gezin met twee kinderen. Ik heb in april 2004 besloten een VW Transporter aan te schaffen. Vanwege een vervelende reumavorm wordt het voor mij steeds moeilijker lang in een auto te rijden. Verstijving in de rug is hier debet aan. Op advies van een collega-reumapatiënt ben ik gaan proefrijden in een VW Transporter.
.
De bestelbus heeft een hoge zit en goede, stevige stoelen. Hierdoor zijn mijn klachten sterk afgenomen. Behoudens meer bergruimte lever je wel veel in op het gebied van beenruimte en rijcomfort. Niet vreemd, want deze auto’s zijn gemaakt voor goederenvervoer! Bij de aanschaf bleek dat we een ernstige rekenfout hadden gemaakt: we moesten de BTW over het aankoopbedrag aan de Staat afdragen. Hierdoor kostte de redelijk oude bus toch nog op meer dan 17.000 euro. Dat resulteerde in een extra persoonlijke lening, want de aankoop was voor mijn rug en heup in onze ogen beter. Als positief punt kwam de wegenbelasting, nu houdersschapbelasting, naar voren. Die kostte slechts 236 euro per jaar! Ons volledig aan de wetgeving houdende, hebben we nu een paar maanden met de bus gestuurd. Nu komt ons ter ore dat het grijze kenteken in één keer zal worden afgeschaft. En dat terwijl we alles hebben gedaan om aan deze wetgeving te voldoen: cabine aanpassen en dergelijke. We hebben navraag gedaan en onze bus blijkt nu opeens meer dan 1500 euro in de wegenbelasting te gaan kosten. Bovendien is de dagwaarde bijna nul, omdat we hem niet eens meer kunnen inruilen. Niemand wil nog een tweedehands busje hebben. De tweedehandsmarkt voor deze auto’s is in één keer weggevaagd. De gebruikers, veelal gezinnen met meerdere kinderen en vutters, komen financieel aan de grond te zitten. Mijn persoonlijke lening loopt nog jaren door en de wegenbelasting is meer dan een maandloon geworden. Dat is zijn voor ’normale’ mensen niet meer op te brengen.
.
Het debat van gisteren is meer dan asociaal verlopen. Minister Wijn heeft iedereen van de oppositie de mond gesnoerd! Particuliere grijsrijders werden(profiteurs en opvreters genoemd. Schandelijk en getuigend van weinig respect en een ernstige mate van onkunde. De betreffende minister wist nota bene niet eens dat we houdersschapsbelasting betaalden! Men dacht dat we niets betaalden! Als gezin kun je de BTW niet terugvangen! Weg foetsie! Kan dit tegenwoordig in Nederland?! Ook het pc-privéproject en het spaarloon is zo van tafel geveegd! Wat is het volgende dat sneuvelt, de hypotheekaftrek misschien? Dat zal in mijn gezin bankroet betekenen.”
.
Meer informatie: SGB, tel. 015-2121230 en [email protected].

Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren www.sbg-delft.nl

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

En dan deze uit het Dagblad v/h Noorden!

Hoe de ondoordachte en contraproductieve overheidsmaatregel de garage-branche om zeep helpt.

Geschreven door Marcator at 04. Dec 2004 12:11:06:



Groningen/Assen - 'Grijs blijft!', kopt de ene advertentie. 'Particulieren nog drie jaar grijs kenteken', staat boven een andere. Diverse garages in het Noorden zijn opmerkelijke acties gestart om toch nog auto's met grijs kenteken aan particulieren te kunnen verkopen. De dealers nemen daarbij de gevreesde belastingverhogingen voor eigen rekening.

Onder druk van de Tweede Kamer heeft het kabinet eerder zijn plan ingeslikt om het grijs kenteken voor bedrijfsauto's te schrappen. Maar voor particulieren houdt het grijs kenteken medio volgend jaar in principe op te bestaan. Zekerheid daarover is er echter nog altijd niet.

Met de voortdurende onzekerheid echter is de verkoop van bestelwagens aan partculieren de afgelopen maanden zo goed als stilgevallen. Ook in het Noorden dreigen garages met voorraden nieuwe en gebruikte auto's met grijs kenteken te blijven zitten. "Een paar maanden geleden gingen ze nog als warme broodjes over de toonbank. Nu verkopen we helemaal niks meer", zucht bijvoorbeeld Diny Hollander van ABS Vakgarage in Barger-Compascuum. "En omdat er nog altijd niets zeker is, kopen mensen ook geen auto met geel kenteken. Ze wachten af." Dat wordt bevestigd door Chris Enting van het gelijknamige autobedrijf in Westerbork. "Gelukkig is de verkoop van bestelwagens aan bedrijven redelijk op peil gebleven", zegt hij.

Acties

Autobedrijf Tjeerdsma, Volkswagen-dealer in Veendam, Winschoten, Stadskanaal en Sappemeer, biedt particulieren nu gebruikte Caddy's aan "met vaste lage houderschapsbelasting tot januari 2007." Multi Merk in Ureterp bij Drachten neemt zelfs voor drie jaar elke eventuele belastingverhoging voor zijn rekening. Bij Misker in Emmen kan een particulier tijdelijk een Ford Courier of Ford Transit leasen waarbij het bedrijf twee jaar lang eventuele 'belastingschade' voor zijn rekening neemt. Aan de diverse acties zijn wel voorwaarden verbonden, denk aan verplicht onderhoud en reparaties bij de verkopende garage.

Eerlijk

Verkoper Marco Nolden van Tjeerdsma in Veendam zegt dat er best belangstelling is voor de campagne van zijn werkgever. Zijn collega Erwin Wind bij Misker in Emmen geeft eerlijk toe dat "het ondanks de actie nog altijd niet storm loopt" in de showroom.



bron:



http://www.dvhn.nl

Rene Simons

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rene Simons »

Een jaar geleden was het tijd om de auto te vervangen
Je gaat vergelijken en rekenen, inschatten waar je de auto de komende jaren voor gaat gebruiken, wat kun je besteden, wat is na X tijd nog de restwaarde. Ook de voor en nadelen in het dagelijks gebruik werden meegenomen. Uiteindelijk besloten we om een auto met grijs kenteken aan te schaffen.
Bij de koop heeft niemand mij verteld dat er mogelijke veranderingen zouden kunnen komen met betrekking tot de voorwaarden van het grijze kenteken. Ook van overheidswege, zij stuurden toch het aangepaste kentekendeel naar mijn huisadres, zat geen enkele mededeling of iets dergelijke dat ook maar enigszins iets weg had van een waarschuwing rondom deze verandering.

Nu hoor ik ineens overal dat ik dit had kunnen weten.

Dat vindt ik knap. Had ik dit kunnen weten, dan ben ik dus helderziende en zou ik mijn gave waarschijnlijk voor heel veel positieve doeleinden kunnen gebruiken. Of hield ik het geheim en was ik al stinkend rijk geweest, omdat ik zou kunnen zien welke aandelen op de beurs zouden stijgen en welke dalen. Nee, jammer genoeg schiet ik op dit gebied iets tekort.

Ik maak ook ineens oneigenlijk gebruik.

Dit is toch wel heel mooi gezegd, vindt u ook niet.
Waar ik ook kijk, nergens staat vermeld dat je een rechtspersoon moet zijn voor het verkrijgen van een grijs kenteken.
Overal staat wel vermeld dat je het grijze kenteken krijgt als de auto aan voorgeschreven technische maatregelen voldoet.
Waarom roept men nu oneigenlijk gebruik, ik weet het niet... U wel.

Jammer genoeg roepen mensen dit alles, door hun onwetendheid, of nemen ze over wat hun wordt voorgezegd door de verschillende informatiekanalen en "bevoegde instanties" zoals ons ministerie.

Ik denk dat het tijd wordt om eens open en eerlijk, dit onderwerp te behandelen.
Een plaats welke ik hier uitermate geschikt voor vindt is uw programma.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Van de site Stichting Belangen Grijskentekenrijders:
Sinds 1994 waarschuwen wij met grote regelmaat dat nieuw overheidsingrijpen op handen was.........Wij hopen dan ook dat u zich aan zult sluiten bij onze Stichting. Donateurs zijn een noodzaak om bovengenoemde doelstellingen te bereiken en in uw belang allerlei activiteiten te kunnen ontplooien.
De stelling dat er gebruikt werd gemaakt van de wet houdt stand. De stelling dat nu opeens deze wet niet meer van kracht wordt echter niet. Jullie eigen 'belangenclub' heeft al 10 jaar lang waarschuwingen afgegeven.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen of betalen].

Misschien alsnog lid worden. Ben je wel nog meer geld kwijt!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Staatssecretaris Wijn onderbouwde de afschaffing van het particuliere grijze kenteken met het argument ‘dat ik had kunnen weten dat dit eens te gebeuren stond’. Inderdaad was en is dit in het geruchtencircuit bekend. Het ongenoegen van de overheid jegens het particuliere gebruik van het grijze kenteken heeft in de afgelopen jaren meermalen de media gehaald. Reden voor de serieuze particulier om bij officiële instanties te informeren naar de status van het grijze kenteken. Wijn zelf zei dat ‘het grijze kenteken’ de meest gestelde vraag betreft bij de fiscale inlichtingen telefoon. Over het antwoord dat daar gegeven werd, sprak Wijn liever niet. Dat antwoord was namelijk steeds dat het grijze kenteken slechts eisen stelt aan de inrichting van de bestelauto, en dat iedereen daar krachtens de wet gebruik van mocht blijven maken.

Ook ANWB en BOVAG, alsmede bestelautodealers verstrekten en verstrekken deze info. En de Rijksdienst Wegverkeer gaf en geeft op basis van de inrichtingseisen aan iedereen een op naam gesteld grijs kenteken. Nimmer heeft de overheid melding gemaakt van het in haar ogen onbedoelde gebruik door particulieren van bestelauto's. Welke voertuigen overigens uitsluitend op grijs kenteken te koop zijn. Zulke informatie werd nooit via geëigende kanalen als Postbus 51 of Staatscourant gecommuniceerd.

Dus wat had de huidige grijskentekeneigenaar ‘kunnen weten’? Geruchten, meer niet. En als rumoer de burger van de aankoop van een bestelauto had moeten afhouden, wie kan dan in de toekomst nog verantwoorde keuzes maken? Vooral de huidige overheid zelf verspreidt immers continu geruchten en proefballonnetjes. Dit vooral om de burger zijn verworvenheden af te nemen. Met de hypotheekrenteaftrek als een enkel voorbeeld. Vindt meneer Wijn het nu soms ook beter om bij aankoop van een huis liever geen hypotheek te nemen? Omdat we het - als de geruchten inzake afschaffing van de fiscale renteaftrekbaarheid op termijn bewaarheid zullen worden - ‘hadden kunnen weten’?

Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

[/quote]Sinds 1994 waarschuwen wij met grote regelmaat dat nieuw overheidsingrijpen op handen was.........Wij hopen dan ook dat u zich aan zult sluiten bij onze Stichting. Donateurs zijn een noodzaak om bovengenoemde doelstellingen te bereiken en in uw belang allerlei activiteiten te kunnen ontplooien.

Als jullie al niet luisteren naar jullie eigen belangenvereniging dan zijn jullie misschien nogwel eigenwijzer dan ik al dacht.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Staatssecretaris Wijn onderbouwde de afschaffing van het particuliere grijze kenteken met het argument ‘dat ik had kunnen weten dat dit eens te gebeuren stond’
Volgens de SBG-site klopt dit dus!
Kan je nog wel grijs rijden met een forse graafmachine? Dan kunnen jullie je kop weer diep in het zand ingraven!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Dat op handen zijnde overheids ingrijpen, waardoor het zinvol kan zijn om bij een belangen vereniging te zijn aangesloten, kan je ook anders uitleggen. Dat is dan ook bewaarheid met de ophanden zijnde kilometerheffing en het rekeningrijden.

De auto is immers de melkkoe van de overheid, u had het kunnen weten. Grijs betaalt niet te weinig maar geel teveel.


Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat je minimaal jezelf voor de gek kan blijven houden. Waarschijnlijk trek je echter anderen met je mee door die 'belangen'vereniging waardoor de 'gedupeerde' alleen maar gedupeerder worden.
Wat je minimaal bereikt is dat jullie je kunnen blijven afzetten tegen de regering, op zich een leuke hobby. Effectief is dit op de langere termijn nog nooit gebleken.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Waar heb ik zulk een harteloze halsstarrigheid eerder meegemaakt?
Een persoonlijkheidsstruktuur die voor geen enkele andere reden toegangkelijk is dan de drog-redenen van hemzelf?

Het is toch niet zo dat de pseudoniem GAST synoniem is voor WIJN..??

In dat geval kan ik mijn tijd beter aan iets nuttigers gaan besteden.

WIJN MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.


Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

misa2610
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 nov 2004 09:05

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door misa2610 »

Grijs voor alleen bedrijven............daar ben ik voor
Daar zijn ze per slot van rekening ook voor bedoeld.

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Prima! Als NIEUWE wet niks aan de hand. Dan kunnen nieuwe gevallen kiezen wat of zij willen. De huidige grijsrijders hebben hun keuze reeds gemaakt onder de legale wettelijke criteria die gold ten tijde van hun aankoop.

Wetten zijn bindende afspraken die de overheid de burger oplegd. Daarvoor heeft de burger het mandaad aan de overheid verleend.

Afspraken zijn er om te worden nagekomen. De burger mag van de overheid een consistent en bonafide beleid verwachten. Bij onbehoorlijk bestuur, zoals nu, kun je als burger geen verantwoorde beslissingen meer nemen. Die zijn dan gebaseerd op drijfzand.


Er is een STICHTING BELANGEN GRIJSKENTEKENEIGENAREN op het internet te vinden onder www.sbg-delft.nl die met behulp met vrijwilligers en donateurs probeert om net als in 1998 het grijskenteken beleid van de overheid aan te vechten. Meldt u voor 25,- euro aan als donateur a.u.b.

Het zou het programma RADAR sieren om eens aandacht te besteden aan de minstens 200.000 gedupeerde particuliere grijsrijders die geen enkele wet hebben overtreden maar wel gestraft worden met een belasting verhoging van maar liefst 550%.

Rob Dekker.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Rob is vast goede vrienden met Hans, de voorzitter van de SBG.
Gratis reclame is nooit weg. Wel moeten hier helaas wel spreken van 'grijs'-reclame.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Aangezien de overheid wetten kan maken, kan diezelfde overheid ze ook veranderen [hoort ook bij het mandaat]. Zeker als je hiervoor allerlei waarschuwingen in de wind hebt geslagen.

Voor de grijzen onder ons hoop ik dat de stichting succes zal hebben. Ik geef jullie echter weinig kans.

Gerard E

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gerard E »

Beste Gast,
U sluit nu een hypotheek af en volgend jaar wordt opeens de rente aftrek afgeschaft. Zegt u dan ook, van dit had ik kunnen weten?
Zo is het helaas met het grijze kenteken wel gebeurd en daar zijn nu heel veel mensen de dupe van. Het enige wat wij willen is een goede overgangsregeling dat zou u met uw hypotheek ook willen. Dit is dan eerlijk en fatsoenlijk.
-MvG-

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

Een Stichting is een organisatie die zonder winstoogmerk werkt.
Wat jij als reclame, dus met de bedoeling tot geldelijk gewin ziet, zie ik als noodzakelijke publiciteit om gedupeerden te informeren.

Het siert je dat je ons succes wenst. Maar gezien je vorige bijdragen aan dit forum kan ik je niet meer helemaal volgen.

Ook hier mis ik consistentie, dat komt me weer bekend voor. Ben je nou Joop Wijn zelf of niet..??

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Voor een groot deel met je eens Gerard. Echter ben ik voorstander van een overgangsregeling die gekopeld is aan het inkomen. Zo kunnen diegene die echt de dupe worden geholpen worden en zijn de beter bedeelde onder ons [in dit geval de profiteurs] waar ze behoren namelijk gewoon betalende burgers.

Ditzelfde argument gaat op voor de hypotheek aftrek.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

En een Stichting kan dan wel werken zonder winstoogmerk, onder het kopje 'overhead' kan je bij een accountant een hele hoop hard maken wat dan niet gezien wordt als winst maar je wel kunt gebruiken om er zelf beter van te worden. Geen omgekeerde logica trachten te gebruiken omdat het erg doorzichtig is!

Rob Dekker

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

We dwalen af. Die zogenaamde overhead wordt ook vaak gedeclareerd in de vorm van reis- en verblijf kosten door (Europese)politici.

En omdat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen of ik wellicht een zinloze chat met Joop Wijn himself aan het voeren ben, wil ik volstaan met de opmerking; "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten".

En ook als je het wel erg vindt, stop ik nu deze discussie aangezien je steeds opnieuw wegloopt van argumenten die je blijkbaar niet uitkomen.

Groeten, Rob Dekker.

Gast

Re: grijskenteken

Ongelezen bericht door Gast »

Zo, die is weg bij gebrek aan argumenten.
Who's next?

Gesloten