LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Beste Astrid ik weet het zolangzerhand ook niet meer hoor.
Ik heb dus een boze email gestuurd naar wanadoo dat mijn faktuur niet klopt. Ik heb ook te kennen gegeven dat ze maar eens met spoed naar ons moeten bellen want het heeft ons zolangzamerhand al genoeg gekost. Doen ze gewoon dus niet. Ik heb wel een email gehad met als antwoord dat het naar de desbetrefende afdeling doorgestuurd zou worden.Alweer afschuiven dus. We zijn inmiddels al weer enkele dagen verder en nog niks wijzer. Als wij ons afschrifd krijgen en er is teveel afgeschreven dan laten wij het bedrag storneren. We wachten dan maar af wat ze dan gaan doen . want een ding is zeker zo kan het toch niet langer.. Groetjes van Henk. :cry: :evil: :twisted:

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Deze tekst heb ik 8 maart aan wanadoo gestuurd, benieuwd naar hun eventuele reactie:

de volgende suggestie staat in Uw reclame:



u behoudt uw huidige KPN abonnement of zet uw abonnement om naar

KPN BelBudget en bespaar direct ruim € 100,- per jaar!

:lol: :P

Goedkoper bellen, dat wil zeggen:

Overstappen van KPN BelBasis naar KPN BelBudget. Hiermee bespaart u abonnementskosten. Alleen al deze besparing (€ 8,49) is groter dan de abonnementskosten die u betaalt voor Wanadoo Telefonie (€ 1,55) en de LiveBox (€ 1,-).
:oops:
echter: de KPN staat dit niet toe!!!!

:twisted: een niet bestaande besparing, die riekt naar misleiding

of houdt KPN me voor de gek ?

ray76

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door ray76 »

Jaja, het is mogelijk dat belbudget abbo bij kpn, bel gewoon de zelfservice lijn (zie kpn.com voor nummer) volg de opdrachten op en het is gebeurd... :wink:

Bij mij is dat het enige wat wel waar was wat wanadoo mij vertelt heeft, wat daadwerkelijk werkte/kan... :lol:

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Nog meer telefoonnummers.....

Wanadoo Nederland B.V.

Muiderstraat 1
1011PZ
Amsterdam
Netherlands


phone: +31 20 535 5555
fax-no: +31 20 535 5400

bijou

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door bijou »

Wij hebben ADSL via KPN van Wanadoo (of zoiets) Omdat wij ook van het dure KPN abonnement afwillen, leek het me wel wat de Wanadoo Live Box aan te schaffen.
- Gebeld met Wanadoo: geen probleem; KPN abonnement omzetten, eigen contract (ADSL Lite) opzeggen bij KPN en dan meteen nieuw aanvragen bij Wanadoo. Een heel gedoe, maar toch.
- Gebeld met KPN: gaat niet. Eerst moet de ADSL eraf. Loopt via Wanadoo.
- Gebeld met Wanadoo; Neeee, is KPN.
- Gebeld met KPN: is toch echt Wanadoo.\
- Gebeld met Wanadoo. Gaat niet. Contract is in februari verlengd met een jaar (!!!!). Verteld dat ik toch bij Wanadoo blijf, is alleen omzetting. Gaat niet; KPN laat contract niet los.
- KPN gebeld: gaat wel, contract na jaar opzegbaar per maand.
- Wanadoo gebeld; gelieve de voorwaarden te lezen. :? .....
En als ik dan gewoon niet betaal? Dan pleeg ik contractbreuk en gooien ze me eruit. Is er dan echt geen mogelijkheid? Ik ben toch tenslotte al klant bij Wanadoo en wil daar eigenlijk toch wel blijven. Neen, niks mogelijk.
En zo ging het nog een paar keer heen en weer; het omzetten van het KPN abonnement (ISDN) naar analoog gaat ook niet want eerst moet de ADSL eraf en die loopt nog tot februari. Het kan wel, maar daar zijn torenhoge kosten aan verbonden en daar heb ik nou net geen zin in!
Wat een wereld..............

3cpo

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door 3cpo »

livebox is niet werkend, alle lampjes branden, telefoon, adsl, maar telefoneren gaat niet en adsl valt weg in 15 seconden definitief.

gelukkig is deze livebox niet van mij, heb mijne afbesteld en dit is direct gehonoreerd per email.

Robin Z

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Robin Z »

Ik heb alle berichten gelezen en er is veel ellende. Ik ook heb problemen met de Wanadoo helpdesk (mail en telefoon). Maar ik heb een ander probleem: mijn PC (Windows XP) loopt steeds na ongeveer een kwartier vast. Zelfs CNTR-ALT-DEL werkt niet meer, want Taakbeheer loopt ook vast. Als ik de computer 'hard reset' en opnieuw ben opgestart werkt alles wel weer even, telefonie en ADSL geen probleem, maar dan loopt alles dus weer vast.
Kennen mensen dit probleem? Of nog beter: een oplossing?
PS: ik heb een USB-kabel en werkte hiervoor (en eigenlijk nog steeds als noodoplossing) met het ADSL-direct van Wanadoo.

Groeten, Robin

fransje

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door fransje »

Aan al die verhalen van mensen die slechte ervaringen hebben met de livebox en de communicatie met Wanadoo kan ik kort samengevat het volgende toevoegen:
Eind dec. livebox door monteur geinstalleerd ,direct daarna problemen met de verbinding of niet of een zwak signaal. Internetten bijna nooit mogelijk.Direct een brief geschreven, enkele malen contact met de helpdesk, het hele traject doorlopen, wel goed geinstalleerd, maar de afstand tussen livebox op de beg. grond en de p.c. op de 1e etage wrs. te groot. Volgens Wanadoo moet je door het hele huis kunnen internetten. Weer een brief geschreven, ook hierop geen reactie. Tenslotte een aangetekende brief. Als reactie:een emailtje met advies telef. contact op te nemen om de zaak te troubleshooten. Dus maar weer met de helpdesk gebeld die tot de conclusie kwam dat zij me niet konden helpen. Nu weer een email gehad waarbij niet op mijn brieven en klachten wordt ingegaan, maar waarbij ze mij aan mijn abonnementsperiode van 12 maanden houden. DAT IS WANADOO!!!
Gelukkig heb ik mijn betalingen laten blokkeren, geen prestatie, geen geld!

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Hallo Henk

Bij mij is er nog niks afgeschreven moet dus even afwachten.
En jij al wat wijzer?

Blijft balen he!
Groetjes Astrid

problemchild
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 okt 2004 11:15

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door problemchild »

bij mij loopt inderdaad ook vaak de pagina vast als ik op intenet ben
net als bij jou robin (?)

ook met mijn bellen is het drie keer niks
het duurt heel lang voordat hij overgaat
en mijn nummer melding is weg wat ik eerst wel had

vandaag een mail van wanadoo terug gehad
ze zeiden dat het een bekend probleem was
en at ze hun best deden om het op te lossen

ben benieuwd, ik wacht af

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Hallo Astrid :)

Wij hebben een afschrifd ontvangen en er is een bedrag van 36euro47 afgeschreven ze hebben wel de aktieprijs van9.95 gerekend maar ook nog ons oude smartpack 30 abbonnemt en huur voor de live-box.
We laten dan ook het hele bedrag storneren.
Onze nummermelding van de kpn werk ook niet meer mijn vrouw heeft de kpn gebeld en daar vertellen ze dat het aan de live-box ligt.
Op mijn mail van de rekening heb ik nog steeds geen reaktie die ik verstuurd had op 5 maart volgens hun webside proberen ze binnen 24 uur te reageren maar het lut ze nog niet binnen 240 uur.Ik heb tros radar rechtstreeks een mail gestuurd of ze aan deze praktijken eens aandacht aan willen besteden. :twisted: :evil:

gr van Henk

jij-atremi$

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door jij-atremi$ »

hallo robin en andere het probleem dat je pc vastloopt is omdat je de livebox hebt aangesloten via je usb aansluiting.
sommige comp kunnen dit (onbekende oorzaak)niet hebben, denk zelf trouwens door bestaande netwerkkaart.werkt niet samen met livebox.
sluit de livebox maar eens aan via je lose netwerkkaart via eth1 en evt je 2de comp op eth2 werkt bij mij nu ook probleemloos.

bumpty

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door bumpty »

hoi ik ben heel erg tevreden met wanadoo wat de mogelijkheden zijn enz(binnekort ook digitale tv), ik heb de livebox en telefonie en ben echt tevreden geen addertjes ofzo ook met bellen geen starttarief, ik heb wanadoo in combinatie met een belbudget abonnement van kpn, zo goedkoop mogelijk,je kan ook 06 nummers laten blokkeren en internationaal 0900 enz, gewoon via hun site,ook wordt de snelheid verhoogd bij dit abbonement, ja ik ben heel erg tevreden

bumpty

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door bumpty »

het omzetten van kpn naar belbuget daar doet kpn moeilijk over, ze liegen er zelfs over, ik had een kpn buget aangevraagd en toen hadden ze me een belplus gegeven expres, omdat ik heel duidelijk was aan de telefoon ik perse een belbuget wilde, ik heb toen gelijk gebeld naar kpn en gezegd dat ik dat niet pikte, toen hebben ze telefonisch mij gelijk naar belbuget gezet, en daar heb ik ook een bevestigingsbrief van gekregen, ik geloof dat tiscallie weet het niet zeker, die doen ook adsl en telefonie samen maar je mag dan geen buget abbo nemen bij kpn, nou dan weet ik al genoeg

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Beste bumpty
Het is heel fijn voor je dat je zo'n goede ervaring hebt met wanadoo.
Maar met ons is het echter pet. We hadden eerst een wanadoo smartpack 30, en daar hadden wij ook geen problemen mee. Maar toen wij over gingen naar ADSL Direct is er niets dan elende geweest.
Zolang er geen klachten zijn is er niets aan de hand . WANT VOOR KLACHTEN MOET JE NIET BIJ WANADOO ZIJN.
Dan behandelen ze je als een stuk oud vuil. Dus je bent gewaarschuwd.
gr van Henk

tevreden

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door tevreden »

ik heb zelf nu wanadoo livebox met telefonie, en tot mijn tevredenheid werkt het perfect. soms valt de telefoon wel eens weg, stekker er uit en stekker er in en binnen 10 minuten kan ik gewoon weer alles. de helpdesk is overbezet ja daar geef ik gelijk in maar ik mail en blijf elke dag mailen als er iets mis is en wordt wel opgelost. overal zijn mensen met goede en slechte ervaringen, dus ook bij wanadoo, en alle andere providers, ga jij ook meteen in de telefoon hangen als je stroom uitvalt?? of als je water het eens niet goed doet?? daar hoor je nooit niks van toch !! dan bel je waarchijnlijk ook en dan wordt het ook opgelost! is dat ook binnen 10 seconden opgelost?? ook niet altijd dus!! wachten duurt soms erg lang maar geduld wordt beloond!

Ericvs

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Ericvs »

Na het aanmelden binnen enkele twee weken in huis, zelf aangesloten en het werkt prima, ADSL + Telefonie. Super!. Heb ondertussen bij anderen ook liveboxen aangesloten.

De twee bijgleverde handleidingposters bevatten niet veel info, er ontbreekt bijvoorbeeld een cruciaal stukje info waarin zou moeten worden vermeld dat de livebox na de eerste installatie een software-update van internet gaat halen en dat hierbij alle lampjes gedurende 20 minuten gaan knipperen (dit is dus normaal, apparaat niet uitzetten, je hebt geen internetverbinding gedurende deze update maar het komt goed...)

Aansluiten kan lastig zijn als je net iets anders wilt dan de standaard 1 PC aan de livebox via de CD. Die extra 2,95 Euro per maand voor wireless kan je beter besteden aan een los wifi accesspoint bij de hardwareboer, want de door Wanadoo bijgeleverde PCMCIA kaart van Sagem heeft binnen een normaal huis een bereik om te huilen! Ervaar soms dat de eerste verdieping al een probleem is...

De Livebox zelf is een duidelijk en overzichtelijke ADSL-router met alle mgelijkheden die je wilt. Zelfs het wachtwoord is gebruikersvriendelijk zodat je zelf alle installatiedingetjes kan doen. Groot pluspunt is de beveiliging die op deze Livebox standaard aan staat, in tegenstelling tot veel andere wireless routers! Ook benieuwd of jouw wifi-accesspoint wel goed is beveiligd? kijk eens op: http://www.wardrivemap.nl
.

Mvg, Eric.


PS. Wanadoo blijkt geen goede provider te zijn, maar de livebox op zich: nix mis mee!

[/url]

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Het is echt gewoon pet hoor. We hebben nummermelding van de kpn het weerkt dus gewoon niet meer. Maar weer eens gemaild naar wanadoo. We hebben een mail terug gekregen dat dat inderdaad een probleem is en dat het niet werkt. Ze proberen het probleem binnen 2a3 weken op te lossen. ik moet er echter wel voor betalen aan de kpn.
Nou dat van die 2 tot 3 weken daar geloof ik dus helemaal niks van want ze beloven van alles en ze maken niets waar.
gr van Henk :evil:

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hallo hier henk,

inderdaad doet je nummerweergave het niet via de kpn, maar wel via je wanadoo telefoon nummer! en ja wanadoo is er mee bezig. dat was dus mijn eerste vraag is er nummer herkenning, nee was het antwoord en ook heeft men verteld dat men druk doende is om dit te regelen dus.
betalen voor je kpn services doe je inderdaad, maar die kan je via de zelfservice lijn uitschakelen, dus betalen ervoor hoef je dus echt niet als je niet wilt. ik heb eigenlijk verder geen echte problemen gehad en instalatie zelf is ook oke gegaan. het onderste uit de kan vergen als wanadoo aan het onderhandelen is met kpn over nummer weergave vind ik niet dat dat kan. de oplossing zal best komen, keulen en aken zijn ook niet in een dag gebouwd dus soms misschien wat meer geduld??

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

beste gast. Wij hebben geen telefonie van wanadoo, gelukkig maar, gezien de problemen die dat geeft. Wel hebben wij een kpn abonnement met nummermelding. Wanadoo heeft nooit verteld dat mijn nummermelding niet meer werkte als ik de live box met adsl had. Toen ik dit zelf constateerde en emailde naar wanadoo moest dit eerst uitgezocht worden. Ze bevestigden inderdaad mijn probleem. Ik weet wel dat ik mijn nummerweergave bij kpn op kan zeggen, maar ik wil graag nummerweergave houden. Nu zou ik voorlopig gedwongen moeten bellen via wanadoo, dit wil ik helemaal niet.

Gesloten