LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brandstoftoeslag

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Natuurlijk is dat wel duidelijk,maar dan kan ik wel andere benoemen
en als mensen het een en ander hebben mee gemaakt roept iedereen niet boeken hoor.Er kan bij ieder reis organisator wel eens wat gebeuren.
En bij iedereen moet je de verhoging van de brandstof betalen,want daar gaat het deze topic over.Maar ik vind wel dat er teveel kleine organisaties zijn op de markt van de reisbranch.Je ziet door het bos de bomen niet meer.Ik hou het wel bij waar ik veel mee weg ga alleen heb ik wel voorkeur met wie ik wil vliegen,en daar kijk ik wel naar voor de boeking.

sezofala

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door sezofala »

Even voor de duidelijkheid: prijsvechters zijn GEEN charters maar wel degelijk lijnvluchten

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Complete reizen kan men heel goed boeken bij D-reizen. Over het algemeen NIETS mis mee!

Waar het HIER om gaat is, dat als je bij hen enkel en alleen een vligticket boekt, dus zonder accomodatie, dat zij er dan een handje van hebben na boeking je nog op te zadelen met vooral nog weer eens een keer brandstoftoeslagen.

Terwijl je die ook al betaald bij het boeken van de tickets. En dat staat vanaf het begin in deze topic , waar DIT onderwerp over gaat.

Tuurlijk, kan er bij een ieder wat mis gaan , maar het nog weer nabellen na boeking en betaling voor allerlei toeslagen, komt bij hen regelmatig voor! Boek je rechtstreeks bij bv. KLM, betaal je ook die toeslagen, maar daar blijft het over het algemeen bij.

Extrememe brandverhogingen uitgezonderd! Is het nu wat duidelijker?

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg gast,u zegt brandverhogingen .Ik hoop dat u bedoeld brandstof hef fing.ik weet alleen dat het een toestand is wat toch iedere keer terug komt.En het eerst komt klmpiepen en daarachter martinair.En dan weet ik het al dat het eraan komt.En die prijsvechters lusten ook wel een aardige slokMaar normaliter moet jehet maar 1 keer betalen en niet 2 keer bij sommige.En als je alleen een ticket nodig hebt zou ik dat kopen bij de maatschappij zelf.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: Moet uiteraard "brandstofverhogingen"zijn! :wink:

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Nu, volgens mij zijn die "prijsvechters" wel degelijk charters. maar met een dienstregeling . Dat wel!

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

En volgens mij worden lijndiensten ook wel eens gechartert... :shock:

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt gast :!: 8)

emmetje

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door emmetje »

Dit zeggen de anvr voorwaarden:

Als ik als reiziger de volledige reissom direct bij boeking betaal of als ik reis met een Nederlandse charter naar een Europese bestemming of Middellandse Zee -gebied (artikel 4 lid 4 sub a), dan kan de touroperator geen brandstofheffing meer doorbelasten, tenzij sprake is van door het ANVR en de Consumentenbond bepaalde onvoorziene EXTREME verhoging van brandstofkosten. Dan kan de heffing tot 20 dagen voor vertrek doorbelast worden.

H. Carbin (die het topic is begonnen) had dus geen toeslag hoeven betalen...

Sun

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Sun »

Maar Emmetje, het lijkt mij toch zo te lezen, dat de topicstarter niet naar een Middellandse zeegebied ging, maar naar Phoenix. ( USA )

Dus die brandstoftoeslag mag wel zeker berekend worden, maar of het nogmaals mag, dagen na boeking, was de vraag!

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Dit zeggen de anvr voorwaarden:

Als ik als reiziger de volledige reissom direct bij boeking betaal of als ik reis met een Nederlandse charter naar een Europese bestemming of Middellandse Zee -gebied (artikel 4 lid 4 sub a), dan kan de touroperator geen brandstofheffing meer doorbelasten, tenzij sprake is van door het ANVR en de Consumentenbond bepaalde onvoorziene EXTREME verhoging van brandstofkosten. Dan kan de heffing tot 20 dagen voor vertrek doorbelast worden.

H. Carbin (die het topic is begonnen) had dus geen toeslag hoeven betalen...
Een vliegticket is geen pakketreis en dus zijn de reisvoorwaarden helemaal niet van toepassing. Wat wèl van toepassing is, is een "vaste" ticketprijs na betaling en uitgifte van het ticket (de prijs, belastingen en toeslagen staan vrijwel altijd in het ticket en kunnen dus nooit meer wijzigen); mijn inziens heeft D-Reizen hier een fout gemaakt en vervolgens een poging gedaan dit op de klant af te wentelen. Slim, maar absoluut niet correct!

Suze

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Suze »

Hoezo kunnen ze een betaald ticket niet meer wijzigen? Nee, een ticket niet, maar wel de aparte toeslagen.

Als je maanden van de voren je ticket hebt gekocht en je komt nu aan de balie van je vliegmaatschappij en hun zeggen dat er alsnog brandstoftoeslag betaalt moet worden, heb je maar te betalen.

Wil of doe je dat niet, ga je niet mee! Of het hoort? Ik ben er nog steeds mee bezig, om DAT uit te zoeken dus!

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij mogen ze het wel doen,en ook al vanwege de kleine lettertjes.Alleen kunnen ze als je alleen een ticket betaald hebt en je staat aan de balie alsnog vragen om de verhoging te betalen.De olie
prijs is nog steeds aan het stijgen.Het is vervelend,maar als je niet betaald vertrek je niet.Zo word het gebracht.

gast25000

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door gast25000 »

ze mogen dit NIET doen bij lijndiensttickets alleen bij charters hierop zijn nl de ANVR voorwaarden van toepassing. D_REIZEN is zoals gewoonlijk weer aan het belazeren. Nadat een lijndienstticket uitgeprint is mogen er geen toeslagen meer worden berekend. Dus ik zou de extra kosten mooi op D-reizen verhalen, hun fout dus zij moeten er voor opdraaien. En ze hebben geen poot om op te staan

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi forumgangers.
Ik raad jullie aan om teletex te lezen,omdat wasingthon een plan heeft om in europees verband een eurotax in te voeren over de kerosine van wel 33 eurocent per kilometer.Weer iets nieuws bedacht. Maar minister zalm denkt dat het niet zo snel van de grond zal komen.Alleen het plan al zal voor vele een heel dure vlucht kunnen worden als dat er zou komen.Je kan wel alvast uit gaan rekenen hoeveel je dan zou gaan betalen. Maar je weet het als zoiets al voorgesteld gaat worden hoop je alleen dat het er niet door zal komen.Zalm dus ook,maar eerlijk gezegt
weet ik nog niet hoe dat uit zal pakken.En vooral verre bestemmingen
zijn dan helemaal duur uit.Zo word er veel geld binnen gehaald voor de derde wereld landen.Daar heeft het mee te maken. grn

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Nog eens gelezen en het is een voorstel om het alleen voor de europese vluchten te doen. In mei praten ze verder daarover .Frankrijk Duitsland en nederland gingen akkoord met die plannen maar zalm denkt dat het er niet door zal komen.Dus alleen voor de europese vluchten.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, dan gaan we allemaal weer gezelli met de bus! 8)

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

En dan met zijn allen zingen we zijn er bijna !! En we gaan og niet naar huis :!: :D

dubby

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door dubby »

over het algemeen geldt dat als tickets eenmaal geprint zijn, dan mag er geen brandstoftoeslag meer doorbelast worden, let wel dit geldt voor lijndiensttickets, denk eraan dat sommige tickets pas veel later geprint worden dan dat de klant heeft geboekt en betaald, sommige reisburo's / touroperators geven nog geen printopdracht omdat ze er dan nog weer zo vanaf kunnen, mocht er bijvoorbeeld iets zijn met de betalingen van klanten of wat dan ook, geef dus altijd aan als je een lijndienst boekt en je hebt betaald, want hier heeft het ook vaak mee te maken, dat het ticket ook meteen geprint wordt, zolang dit niet gebeurd kunnen toeslagen nog worden doorbelast. Het kan zijn dat het reisburo / touroperator overgaat tot printen als u de betaling volledig heeft voldaan.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Nog één keer dan, voor alle duidelijkheid: topicstarter Carbin heeft twee tickets geboekt naar Phoenix (geen charterbestemming) met Northwest (geen chartermaatschappij); anders gezegd, het is dus een reis per lijndienst zodat de ANVR reisvoorwaarden niet van toepassing zijn. Voorwaarde voor boeking tegen een (zeer) laag tarief is directe betaling èn directe ticketuitgifte. Nadeel voor de klant is dat er nooit meer iets aan het ticket gewijzigd kan worden maar dit heeft wel het bijkomende voordeel dat er ook niet meer aan de prijs getornd kan worden. Conclusie: D-Reizen probeert een fout op de klant af te wentelen! Oorzaak: de prijzen staan niet altijd correct in hun tarievensysteem (vanwege de vele wijzigingen) dus waarschijnlijk is het prijsverschil eerst bij het aanmaken van het ticket aan het licht gekomen.

Gesloten