LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scarlet One!
Re: Scarlet One!
Ik ben zeer in twijfel over de aanbieding van Scarlet One.
Mij wordt geboden: adsl 512kbps met router à €55,- (omdat ik meerdere pc's tegelijk op internet nodig heb soms), vaste telefonie en fax (via analoge lijn), geen mobiele aansluiting, in totaal €37,95 per maand. Bellen 500 minuten gratis, daarna volgens voordeelplan - volgens mij niet heel erg duur. Alles wordt geinstalleerd door een monteur, waarvoor geen extra kosten. Scarlet zegt de abonnementen bij KPN en Tiscali op (waar ik nu zit).
Voordelen: KPN de deur uit, voordeliger oplossing, één rekening, alles goed geinstalleerd door Intech.
Nadelen: bellen over ADSL dus internetstoring = ook niet bellen, kun je wel twee pc's en een laptop via een router tegelijk op internet krijgen (geen idee!!) en ben ik echt voordeliger uit?
Nu heb ik een ISDN-abonnement en een zeer snel adsl-abonnement dat ik niet (meer) nodig heb.
Iemand??
Mij wordt geboden: adsl 512kbps met router à €55,- (omdat ik meerdere pc's tegelijk op internet nodig heb soms), vaste telefonie en fax (via analoge lijn), geen mobiele aansluiting, in totaal €37,95 per maand. Bellen 500 minuten gratis, daarna volgens voordeelplan - volgens mij niet heel erg duur. Alles wordt geinstalleerd door een monteur, waarvoor geen extra kosten. Scarlet zegt de abonnementen bij KPN en Tiscali op (waar ik nu zit).
Voordelen: KPN de deur uit, voordeliger oplossing, één rekening, alles goed geinstalleerd door Intech.
Nadelen: bellen over ADSL dus internetstoring = ook niet bellen, kun je wel twee pc's en een laptop via een router tegelijk op internet krijgen (geen idee!!) en ben ik echt voordeliger uit?
Nu heb ik een ISDN-abonnement en een zeer snel adsl-abonnement dat ik niet (meer) nodig heb.
Iemand??
Re: Scarlet One!
Via vaste lijn bellen: storing op centrale, onderhoud aan kabels = niet kunnen bellen. Zelfde geldt voor mobiel bellen: er is altijd kans dat het netwerk overbelast is of storingen vertoont.
Ja, het is mogelijk om meerdere computers (laptop of pc) achter een router te hangen, daar is ie namelijk voor. Een router routeert het dataverkeer onderling en van de apparaten naar het Internet.
Prijs? Weet ik niet... tel bij elkaar op wat je over het afgelopen jaar per maand uitgaf aan internet, telefonie en vergelijk dat met de maandprijs van Scarlet. Doe daar voor t gemak iets van 10 % (frustratie-kosten) bij... en je weet of t de moeite waard is.
Ja, het is mogelijk om meerdere computers (laptop of pc) achter een router te hangen, daar is ie namelijk voor. Een router routeert het dataverkeer onderling en van de apparaten naar het Internet.
Prijs? Weet ik niet... tel bij elkaar op wat je over het afgelopen jaar per maand uitgaf aan internet, telefonie en vergelijk dat met de maandprijs van Scarlet. Doe daar voor t gemak iets van 10 % (frustratie-kosten) bij... en je weet of t de moeite waard is.
Re: Scarlet One!
Drie weken geleden zou ik ook voor de vaste telefonie overstappen naar Scarlet (contract voor een jaar). Nu zit ik al ruim drie weken zonder telefoon. Uren met de mobiele telefoon in de wacht staan bij de hepdesk, faxen, mails en aangetekende brieven mogen niet baten. Ere komt zelfs geenr eactie op. Het profesionele bedrijf wat ik heb ingehuurd om de problemen op telossen die volgens de helpdesk bij ons liggen, zegt dat de problemen bij Scarlet liggen.Volgens Scarlet hebben zij alles goed gedaan. Een patstelling dus met als centrale vraag: hoe krijg ik weer een vaste telefoonlijn. Scarlet is kennelijk niet van plan hier ook maar iets aan te doen.
Re: Scarlet One!
Tsja, toch beter het forum lezen, dan was je er al zo wie zo nooit aan begonnen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
M
M
Re: Scarlet One!
@Magda: er zijn natuurlijk ook positieve gebruikerservaringen. En de lage 'all-in-one' prijs is aantrekkelijk, net als het feit dat je maar met één aanbieder te maken hebt. Ik kan me goed voorstellen dat dat een gat in de markt is (waaronder voor mijzelf).
Het ligt dan ook niet aan het product, maar aan de gebruikerservaringen hier dat ik er voorlopig vanaf zie. Ik wacht wel tot de eerste 'golf' voorbij is en kijk dan nog eens hoe het ermee staat.
Het ligt dan ook niet aan het product, maar aan de gebruikerservaringen hier dat ik er voorlopig vanaf zie. Ik wacht wel tot de eerste 'golf' voorbij is en kijk dan nog eens hoe het ermee staat.
Re: Scarlet One!
Tot op heden tevreden over Scarlet, ik zit nog in de aanmeldfase en was best sceptisch, tot nu toe gaat het goed. Volgende week komen ze ADSL aansluiten en dan gaan we echt beginnen. Ik vraag me nu af, of mensen ervaring hebben met het aansluiten van adsl door Cable One het bedrijf dat doro Scarlet ingehuurd wordt. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dit volgende week gaat, mijn computer staat op zolder en heb begrepen dat er een nieuwe draad daar naar toe gelegd moet worden. Ik wil, zoals je zult begrijpen deze draad niet in het zicht hebben dus moet deze echt getrokken worden ik hoop dat dit allemaal goed gaat. Iemand al ervaring hiermee.
Re: Scarlet One!
het aanmelden gebeurde bij mij door imtech. Ze kwamen het aansluiten zonder modem............... Blijkbaar heeft scarlet er dan wel van geleerd om een ander bedrijf in de arm te nemen.
Ik gok dat ze de draad niet voor je naar zolder gaan aanleggen, maar je kunt het altijd proberen. Bij werkt alles al een paar maanden zonder problemen, maar als je de klantenservice nodig hebt, dan moet je er wel een halve dag voor uittrekken. Maar verbazingwekkend heeft scarlet mij een keer uit zichzelf gebeld om te vragen of mijn problemen in de aansluitperiode al verholpen waren. Je moet soms wat geduld hebben, maar uiteindelijk ben ik vrij tevreden over snelheid en telefonie. Het werkt altlijd.
Ik gok dat ze de draad niet voor je naar zolder gaan aanleggen, maar je kunt het altijd proberen. Bij werkt alles al een paar maanden zonder problemen, maar als je de klantenservice nodig hebt, dan moet je er wel een halve dag voor uittrekken. Maar verbazingwekkend heeft scarlet mij een keer uit zichzelf gebeld om te vragen of mijn problemen in de aansluitperiode al verholpen waren. Je moet soms wat geduld hebben, maar uiteindelijk ben ik vrij tevreden over snelheid en telefonie. Het werkt altlijd.
Re: Scarlet One!
Heb sinds medio februari een scarletverbinding die tot zo'n drie weken geleden maar ong. 7 dagen heeft gewerkt. Ook de telefoonverbinding heeft er enkele weken uit gelegen. Ik heb een dossier bijgehouden en daar blijkt o.m. uit dat ik ruim 16 (!) uren aan de telefoon heb 'gehangen'(record: na 46 minuten eindelijk verbinding), diverse klachten per mail en wel zes brieven heb verzonden aan de klantenservice. Na heel veel elllende dus heb ik een verbinding die werkt (voor hoelang?).
Mijn conclusie is dat er zoveel tegenstrijdigs is beweerd wat men als provider zeer zeker niet kon verantwoorden (beschamend gewoon), en dat men uireindelijk niet naar de inhoud van je verhaal/ argumenten kijkt/luistert. Zo heb ik duidelijk aangegeven dat ik van het abonnement af wil, daar heb ik niets meer over gehoord. Wel heeft men mij een maandabonnement terugbetaald, maar daarmee heb ik geen genoegen genomen omdat ik veel meer kosten heb gemaakt en in een lange periode de diensten niet heb gehad die men mij beloofde.
Verdere 'ongeregeldheden' zal ik maar niet vermelden.
Ik weet zeker dat ik mijn abonnement de eerstvolgende keer niet zal verlengen.
Mijn conclusie is dat er zoveel tegenstrijdigs is beweerd wat men als provider zeer zeker niet kon verantwoorden (beschamend gewoon), en dat men uireindelijk niet naar de inhoud van je verhaal/ argumenten kijkt/luistert. Zo heb ik duidelijk aangegeven dat ik van het abonnement af wil, daar heb ik niets meer over gehoord. Wel heeft men mij een maandabonnement terugbetaald, maar daarmee heb ik geen genoegen genomen omdat ik veel meer kosten heb gemaakt en in een lange periode de diensten niet heb gehad die men mij beloofde.
Verdere 'ongeregeldheden' zal ik maar niet vermelden.
Ik weet zeker dat ik mijn abonnement de eerstvolgende keer niet zal verlengen.
Re: Scarlet One!
Weliswaar geen Scarlet maar Tweakdsl. Samen adverteerden zij in een advertentie. Sinds januari werkt internet goed, maar heb tot op heden geen telefoon. tientallen mailtjes gestuurd en tientallen gesprekken (gsm) met ze gehad. Elke keer werd mij weer beloofd dat het nu toch wel zou gaan werken. Waarschijnlijk hebben ze het nu opgegeven en geven BBned de schuld en die zitten in Engeland? Heeft iemand ook ervaring met Tweakdsl?
Ik baal intussen als een stekker.
Ik baal intussen als een stekker.
Re: Scarlet One!
hallo
Ik zou ook graag even willen reageren.
sinds februari heb ik een aanvraag gedaan bij scarlet.pas na 2 maanden ging er wat gebeuren....eerst het mobieltje...3 weken later internet...en nu het is mei!nog steeds geen vaste telefonie.
ook heb ik problemen gekregen met de incasso, ik heb een willekeurige incasso datum toegewezen gekregen, die mij niet uitkomt...
Dus ik bel de klantenservice...niet te bereiken heb al 6 keer gebeld en 6 keer een half uur gewacht!
Nu na 45 min. heb ik ze te pakken gekregen.
Omdat de eerste incasso niet gelukt is ben ik direct afgesloten, kan niet meer bellen....heb niet eens de kans gekregen om een betaalafspraak te maken, waar ze ook niet aan doen.
Er komen ook nog eens 10 euro aan adm. kosten bij.
ook staat er een bedrag van 32 euro aan activatiekosten vh internet op de factuur, terwijl dat gratis was...niemand kon mij vertellen waar dat bedrag vandaan kwam..
ook heb ik op mijn vele mailtjes geen antwoord gekregen
je krijgt wel steeds een ontvangstbevestiging met telkens een nieuw toegewezen nummer...
Zwaar knudde dus!
Ik zou ook graag even willen reageren.
sinds februari heb ik een aanvraag gedaan bij scarlet.pas na 2 maanden ging er wat gebeuren....eerst het mobieltje...3 weken later internet...en nu het is mei!nog steeds geen vaste telefonie.
ook heb ik problemen gekregen met de incasso, ik heb een willekeurige incasso datum toegewezen gekregen, die mij niet uitkomt...
Dus ik bel de klantenservice...niet te bereiken heb al 6 keer gebeld en 6 keer een half uur gewacht!
Nu na 45 min. heb ik ze te pakken gekregen.
Omdat de eerste incasso niet gelukt is ben ik direct afgesloten, kan niet meer bellen....heb niet eens de kans gekregen om een betaalafspraak te maken, waar ze ook niet aan doen.
Er komen ook nog eens 10 euro aan adm. kosten bij.
ook staat er een bedrag van 32 euro aan activatiekosten vh internet op de factuur, terwijl dat gratis was...niemand kon mij vertellen waar dat bedrag vandaan kwam..
ook heb ik op mijn vele mailtjes geen antwoord gekregen
je krijgt wel steeds een ontvangstbevestiging met telkens een nieuw toegewezen nummer...
Zwaar knudde dus!
Re: Scarlet One!
NEEM GEEN SCARLET ONE
Dat is het enige juiste advies.
Het is nu donderdag, ik heb al vanaf zondagavond geen telefoon.
De wachttijden om deze storing door te geven zijn 2 uur.
Terugbellen doen ze niet wat wel beloofd word.
Reageren op mailtjes doen ze niet.
En als je na 2 uur wachten iemand aan de lijn krijgt verbinden ze je weer door want dan kunnen ze je niet helpen en mag je weer eindeloos wachten.
Het is mij tot nog toe niet gelukt iemand aan de lijn te krijgen die me kan helpen met de telefoonstoring.
De tijd dat ik scarlet gebeld hebt is inmiddels 9 uur en 50 minuten.
Dat is het enige juiste advies.
Het is nu donderdag, ik heb al vanaf zondagavond geen telefoon.
De wachttijden om deze storing door te geven zijn 2 uur.
Terugbellen doen ze niet wat wel beloofd word.
Reageren op mailtjes doen ze niet.
En als je na 2 uur wachten iemand aan de lijn krijgt verbinden ze je weer door want dan kunnen ze je niet helpen en mag je weer eindeloos wachten.
Het is mij tot nog toe niet gelukt iemand aan de lijn te krijgen die me kan helpen met de telefoonstoring.
De tijd dat ik scarlet gebeld hebt is inmiddels 9 uur en 50 minuten.
Re: Scarlet One!
17 februari met scarlet in zee gegaan. Ik hoefde niets te doen!
vanaf 17 maart heeft KPN mijn bestaande adsl met Tiscali afgesloten
kreeg in diezelfde dagen een brief van scarlet met de mededeling dat er een grote drukte was en dat ik er wel op moest rekenen dat het een maand zou duren voor ik weer over adsl zou kunnen beschikken. Ik ben rond de 17 e april begonnen te bellen, dat op zich is al een verzoeking. Meestal is de wachttijd 15 minuten dus later maar weer eens proberen totdat je denkt, OK ik ga er voor. Dan krijg je een aardige persoon die graag je gegevens opneemt om later weer contact met je op te nemen. Heb ik nu onderhand een paar keer gehad en telkens beloven ze van alles maar tot op heden, 19 mei nog steeds geen adsl dus geen internet. Als ik ze voorstel om de boel maar te kappen krijg ik te horen dat het me zo,n 200 euro gaat kosten!! Wat doe je in zo'n geval? Ben je nu helemaal aan hun overgeleverd?
vanaf 17 maart heeft KPN mijn bestaande adsl met Tiscali afgesloten
kreeg in diezelfde dagen een brief van scarlet met de mededeling dat er een grote drukte was en dat ik er wel op moest rekenen dat het een maand zou duren voor ik weer over adsl zou kunnen beschikken. Ik ben rond de 17 e april begonnen te bellen, dat op zich is al een verzoeking. Meestal is de wachttijd 15 minuten dus later maar weer eens proberen totdat je denkt, OK ik ga er voor. Dan krijg je een aardige persoon die graag je gegevens opneemt om later weer contact met je op te nemen. Heb ik nu onderhand een paar keer gehad en telkens beloven ze van alles maar tot op heden, 19 mei nog steeds geen adsl dus geen internet. Als ik ze voorstel om de boel maar te kappen krijg ik te horen dat het me zo,n 200 euro gaat kosten!! Wat doe je in zo'n geval? Ben je nu helemaal aan hun overgeleverd?
Re: Scarlet One!
Wat een iritante reclame is dit zeg. Bo had beter bij boulevard kunnen blijven want je hoef gelukkig geen kijkje onder de desk te nemen,nu moet je naar die onderbroeken lol kijken dus zeppen maar.
Re: Scarlet One!
Er wordt hier ergens boven genoemd dat het gratis bellen geld voor 500 belminuten per maand... nou dat klopt dus niet want het gaat hier om 800 belminten per maand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou probeer daar maar es over heen te bellen als particulier zou ik erg knap vinden hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Scarlet One!
Er worden ook geen negatieve ervaringen verzameld over andere aanbieders als bijvoorbeeld Multikabel en alles wat daaraan hangt.
Als u op een klantenverenigingssite van bijvoorbeeld de als voorbeeld genoemde aanbieder gaat kijken dan zult u zien dat het hier in de eerste plaats gaat om een momentopname, en in de tweede plaats om niet op zichzelf staande problemen die alleen voorkomen bij deze provider.
Hierdoor is het op z`n minst niet slim om het pakket gelijk af te schrijven zonder deze eerst te proberen.
Wie weet werkt het bij u wel.
Kwa aanbieding is Scarlet One zeker 1 van de goedkoopste.
Men vergeet als consument vaak de speceficaties als de uplink snelheden te noemen bij de prijs per maand: hierdoor wordt u verkeerd geinformeerd.
Scarlet gelt als nummer 1 aanbieder van telefonie in Belgie en heeft al vele jaren internationale ervaring op het gebied van zakelijke communicatie.
De activieteiten omtrend de volledige in gang zetting van de dienstverlening van dit bedrijf aan particulieren zijn overigens pas klaar in september.
Ik zal Scarlet niet verdedigen, maar zou u graag bij voorbaat willen waarschuwen voor de desobjectieve aandacht die op deze aanbieder gevestigd wordt zodat u niet denkt ergens anders gegarandeerd beter af te zullen zijn.
Als u op een klantenverenigingssite van bijvoorbeeld de als voorbeeld genoemde aanbieder gaat kijken dan zult u zien dat het hier in de eerste plaats gaat om een momentopname, en in de tweede plaats om niet op zichzelf staande problemen die alleen voorkomen bij deze provider.
Hierdoor is het op z`n minst niet slim om het pakket gelijk af te schrijven zonder deze eerst te proberen.
Wie weet werkt het bij u wel.
Kwa aanbieding is Scarlet One zeker 1 van de goedkoopste.
Men vergeet als consument vaak de speceficaties als de uplink snelheden te noemen bij de prijs per maand: hierdoor wordt u verkeerd geinformeerd.
Scarlet gelt als nummer 1 aanbieder van telefonie in Belgie en heeft al vele jaren internationale ervaring op het gebied van zakelijke communicatie.
De activieteiten omtrend de volledige in gang zetting van de dienstverlening van dit bedrijf aan particulieren zijn overigens pas klaar in september.
Ik zal Scarlet niet verdedigen, maar zou u graag bij voorbaat willen waarschuwen voor de desobjectieve aandacht die op deze aanbieder gevestigd wordt zodat u niet denkt ergens anders gegarandeerd beter af te zullen zijn.
Re: Scarlet One!
1. De laatste keer dat ik keek was het 500 (vijfhonderd) minuten per maand. Dat is 16.5 minuut per dag. Ik ken niemand die dat serieus 'onbeperkt' kan noemen. Maar Beau zegt het zelf al: "U word in het ootje genomen..."
2. Ik denk niet dat "onanfhankelijk adviseur" een adviseur is en ook niet dat ie onafhankelijk is. Waarom ik niet denk dat hij onafhankelijk is zal duidelijk zijn en als hij "adviseur" is dan is ie zijn centen echt niet waard. Want een beetje adviseur weet dat Scarlet niet te vertrouwen is. Toen zij Onetel overnamen betaalden Onetel klanten vervolgens zeker anderhalf jaar vaak meer dan zelfs bij de duurste van allemaal: KPN.
2. Ik denk niet dat "onanfhankelijk adviseur" een adviseur is en ook niet dat ie onafhankelijk is. Waarom ik niet denk dat hij onafhankelijk is zal duidelijk zijn en als hij "adviseur" is dan is ie zijn centen echt niet waard. Want een beetje adviseur weet dat Scarlet niet te vertrouwen is. Toen zij Onetel overnamen betaalden Onetel klanten vervolgens zeker anderhalf jaar vaak meer dan zelfs bij de duurste van allemaal: KPN.
Re: Scarlet One!
Wij hebben het geprobeerd en zitten nu met een hoop ellende. Scarlet zou voor ons de oude leveranciers van Telefoon (KPN) en ADSL (Wanadoo) in februari opzeggen, maar heeft dit verzuimd. Wij moesten daardoor maanden dubbele nota's betalen (over uitkleden gesproken).
Na 22 telefoontjes en lange wachttijden bij hun afdeling klantenservice blijkt nu dat men nimmer met Wanadoo contact heeft gehad.
Wij hebben van onze kant per aangetekende brief aan hen laten weten de overeenkomst met onmiddellijke ingang stopgezet te willen zien, omdat er sprake is van het leveren van een wanprestatie!
Na 22 telefoontjes en lange wachttijden bij hun afdeling klantenservice blijkt nu dat men nimmer met Wanadoo contact heeft gehad.
Wij hebben van onze kant per aangetekende brief aan hen laten weten de overeenkomst met onmiddellijke ingang stopgezet te willen zien, omdat er sprake is van het leveren van een wanprestatie!
Re: Scarlet One!
Scarlet bood toendertijd alleen bedrijfstelefonie aan en OneTell alleen dienstverlening voor praticulieren. Het bedrijf heete dan ook officieel Scarlet Onetell.
In de tijdzone refererende aan het voorbeeld genoemd door ' Gast' twee berichten terug was Scarlet OneTell alleen een Britse aanbieder op het gebied van particulieren en alleen aanbieder van bedrijfscommunicatie in de rest van Europa, waaronder Nederland, onder hun bedrijfsnaam Scarlet. Later werden onder de naam Scarlet ook particulieren in de rest van Europa, voornamelijk in Belgie, telefonische dienstverlening aangeboden. (rond 2003)
Scarlet zat toen alles bij elkaar 17% onder het gemiddelde tarief voor vaste telefonie (inclusief BTW) voor buiten de regio bellen van vast naar vast in de piekuren.
(Het gemiddelde tarief is altijd het tarief van KPN)
De enige Europese aanbieder die in deze beschouwing boven het tarief van KPN zat en zit is ACN, en dan alleen voor de gemiddelde belduur (3 minuten bellen)
(exclusief kortingen en extras)
Alleen Pretium (1%) en Tele2 (3%) waren goedkoper dan Scarlet Onetell als men de zogenaamde 'EU aanbieders' buiten beschouwing laat (bijv. Eumax, Eu2Eu).
Dit gelt nogmaals voor buiten de regio bellen in de piekuren (vanaf 2 tot 5 minuten beltijd).
Voor vaste telefonie binnen de regio in de daluren is de gemiddelde besparing voor Scarlet inderdaad lager dan wat u bij KPN kwijt zult zijn (gem. besp. -2%).
Het hangt dus altijd van uw belgedrag en woonachtigheid af als u puur en alleen naar beltariefen kijkt.
Hierdoor zijn de meeste vergelijkingen in deze thread niet objectief genoeg om er een winnaar uit te kunnen concluderen.
Tevens vergeten mensen in prijsvergelijkingen dingen als verbindingskosten bij de gesprekskosten te noemen (per aanbieder verschillend) en dat bijvoorbeeld Versatel normaal alleen beschikbaar is voor zakelijke klanten.
Mobiel naar mobiel bellen is immers goedkoper dan vast naar mobiel of mobiel naar vast bellen, en kabeltelefonie is weer goedkoper dan reguliere telefonie, alleen kwalitatief gezien vaak slechter.
Belkosten op zichzelf zijn al moeilijk te vergelijken als u alles in beschouwing wilt laten, u kunt zich dus voorstellen dat als het gaat om pakketaanbieders, (die meestal nog meer gebonden zijn aan uw woonomstandigheden en de regio waarin u woont), het heel moeilijk zal zijn om een eerlijke vergelijking te maken.
Mijn advies is dan ook: Zoek gewoon wat bij u eisenpakket past als u kijkt naar uw bel en internet gewoontes, informeer naar uw verbindingsmogelijkheden (regiosterkte, glasvezelnet e.d.), en zorg daarna voor een degelike aanbieder die u dit bieden kan:
U zult zien dat u dan vanzelf bij een keuze beland die automatisch andere aanbieders af zal schrijven.
(overigens hoeft dit helemaal niet Scarlet te zijn, die is over het algemeen toch geen goede aanbieder voor buiten de randstad, in iedergeval tot aan september)
In de tijdzone refererende aan het voorbeeld genoemd door ' Gast' twee berichten terug was Scarlet OneTell alleen een Britse aanbieder op het gebied van particulieren en alleen aanbieder van bedrijfscommunicatie in de rest van Europa, waaronder Nederland, onder hun bedrijfsnaam Scarlet. Later werden onder de naam Scarlet ook particulieren in de rest van Europa, voornamelijk in Belgie, telefonische dienstverlening aangeboden. (rond 2003)
Scarlet zat toen alles bij elkaar 17% onder het gemiddelde tarief voor vaste telefonie (inclusief BTW) voor buiten de regio bellen van vast naar vast in de piekuren.
(Het gemiddelde tarief is altijd het tarief van KPN)
De enige Europese aanbieder die in deze beschouwing boven het tarief van KPN zat en zit is ACN, en dan alleen voor de gemiddelde belduur (3 minuten bellen)
(exclusief kortingen en extras)
Alleen Pretium (1%) en Tele2 (3%) waren goedkoper dan Scarlet Onetell als men de zogenaamde 'EU aanbieders' buiten beschouwing laat (bijv. Eumax, Eu2Eu).
Dit gelt nogmaals voor buiten de regio bellen in de piekuren (vanaf 2 tot 5 minuten beltijd).
Voor vaste telefonie binnen de regio in de daluren is de gemiddelde besparing voor Scarlet inderdaad lager dan wat u bij KPN kwijt zult zijn (gem. besp. -2%).
Het hangt dus altijd van uw belgedrag en woonachtigheid af als u puur en alleen naar beltariefen kijkt.
Hierdoor zijn de meeste vergelijkingen in deze thread niet objectief genoeg om er een winnaar uit te kunnen concluderen.
Tevens vergeten mensen in prijsvergelijkingen dingen als verbindingskosten bij de gesprekskosten te noemen (per aanbieder verschillend) en dat bijvoorbeeld Versatel normaal alleen beschikbaar is voor zakelijke klanten.
Mobiel naar mobiel bellen is immers goedkoper dan vast naar mobiel of mobiel naar vast bellen, en kabeltelefonie is weer goedkoper dan reguliere telefonie, alleen kwalitatief gezien vaak slechter.
Belkosten op zichzelf zijn al moeilijk te vergelijken als u alles in beschouwing wilt laten, u kunt zich dus voorstellen dat als het gaat om pakketaanbieders, (die meestal nog meer gebonden zijn aan uw woonomstandigheden en de regio waarin u woont), het heel moeilijk zal zijn om een eerlijke vergelijking te maken.
Mijn advies is dan ook: Zoek gewoon wat bij u eisenpakket past als u kijkt naar uw bel en internet gewoontes, informeer naar uw verbindingsmogelijkheden (regiosterkte, glasvezelnet e.d.), en zorg daarna voor een degelike aanbieder die u dit bieden kan:
U zult zien dat u dan vanzelf bij een keuze beland die automatisch andere aanbieders af zal schrijven.
(overigens hoeft dit helemaal niet Scarlet te zijn, die is over het algemeen toch geen goede aanbieder voor buiten de randstad, in iedergeval tot aan september)
Re: Scarlet One!
Nee, onafhankelijk adviseur, je antwoord is niet correct. Je hebt gelijk dat de tarieven van Onetel destijds lager waren. Echter, je vergeet erbij te vermelden dat facturatie per minuut was.
Dat gaat ook op voor Pretium, waardoor deze beide aanbieders geenszins goedkope aanbieders zijn. De 'goedkoopste prijs' garantie van Pretium is hierbij zelfs een totale aanfluiting. Door de voorwaarden die hierbij worden gesteld komt vrijwel niemand door hun ballotage commissie, vooral omdat zij dit niet door een onafhankelijke partij laten verifieren maar zelf de voorwaarden bepalen. Zo bepaalt Pretium welke concurrenten 'stunters' zijn, ook als dit bedrijven zijn die hun prijzen al jaren beduidend onder die van hen hebben.
Nee, voor mij zijn beide bedrijven absolute no-no's en een 'onafhankelijk' adviseur die mij hen aanbeveelt, word door mij direct de deur gewezen.
Dat gaat ook op voor Pretium, waardoor deze beide aanbieders geenszins goedkope aanbieders zijn. De 'goedkoopste prijs' garantie van Pretium is hierbij zelfs een totale aanfluiting. Door de voorwaarden die hierbij worden gesteld komt vrijwel niemand door hun ballotage commissie, vooral omdat zij dit niet door een onafhankelijke partij laten verifieren maar zelf de voorwaarden bepalen. Zo bepaalt Pretium welke concurrenten 'stunters' zijn, ook als dit bedrijven zijn die hun prijzen al jaren beduidend onder die van hen hebben.
Nee, voor mij zijn beide bedrijven absolute no-no's en een 'onafhankelijk' adviseur die mij hen aanbeveelt, word door mij direct de deur gewezen.