LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

[/i][/quote]daar ga je toch niet vrijwillig bij inzitten



deze reizen zijn geboekt en betaald in een andere situatie dan dat we nu zitten ja zou jij voor 2 personen 3000 euro zo maar je reis laten schieten. ik niet ik heb geen ezeltje schijt geld.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de wat minder begaafden onder ons en dan meer bepaald de Nederlanders valiezen = reiskoffers. Ben echter blij dat we niet met Holland Exel zijn terug gekomen, de landing op Varadero was zeer ruw en gevaarlijk (op 1 wiel). Nog nooit zo een slechte landing mee gemaakt wat een slechte piloot, ook het cabine personeel was onvriendelijk en onprofessioneel, geef mij maar een Aziatische Mij. Thai Airlines bv, een wereld van verschil.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door galaxynl »

Een kat in het nou ????

Alsof het daaraan ligt :roll:

Exel dient miljoenenclaim in bij vertrokken Thomas Cook

De noodlijdende luchtvaartmaatschappij Holland Exel dient een claim van tientallen miljoenen euro's in bij touroperator Thomas Cook.



Holland Exel claimt schade bij Thomas Cook

Contractbreuk
De vervoerder vindt dat de reisorganisatie contractbreuk heeft gepleegd, zei directeur H. Prins woensdag. Thomas Cook stapte onlangs op als klant van de maatschappij. Dochtermaatschappij Neckermann was bang dat geboekte vluchten niet zouden worden uitgevoerd.

De chartermaatschappij stond tot voor kort op het punt van faillissement. Alleen een financiële injectie kon het bedrijf, dat in surseance verkeert, redden. De touroperator TUI, een klant van Holland Exel, was bereid enkele miljoenen in het bedrijf te stoppen. Thomas Cook verbrak daarentegen het contract. Holland Exel eist nu tientallen miljoenen euro's van deze onderneming.

Prijzenslag
Door het vertrek van Thomas Cook zaten de maatschappij en TUI met vele lege stoelen in hun maag. Om deze te vullen, biedt TUI ze voor zeer lage prijzen aan.

Onterecht
Exel stelt dat Thomas Cook in Nederland en België ten onrechte het contract heeft opgezegd. De reisorganisatie zegt echter niets fout te hebben gedaan. ,,We hebben gebruik gemaakt van een clausule in het contract. Deze bepaalde dat we in geval van surseance van Holland Exel het contract konden ontbinden'', zei een woordvoerster van de Nederlandse divisie van het reisconcern.

Overname door TUI
Holland Exel en TUI onderhandelen over een overname. Volgens Prins verlopen de gesprekken ,,heel goed'' en zitten de partijen in de afrondende fase. ,,We hebben bovendien voldoende middelen om de komende maanden door te vliegen'', zei de directeur.

Nizu

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Nizu »

Het verbaast me altijd weer hoe snel mensen hun mening klaar hebben ongeacht het onderwerp. En vooral de 'deskundigheid' vind ik opvallend. Zo ook in het geval van Holland Exel. De beslissing van Thomas Cook om te stoppen met Holland Exel is niet van de een op de andere dag genomen en er is heel intensief nagedacht over de consequenties voor de klanten.

Het is zo makkelijk af te geven op de touroperator die op korte termijn impopulaire maatregelen moet nemen. Dat zij dit echter doet met het oog op de toekomst wordt gemakshalve vergeten of in het negatieve getrokken. Thomas Cook heeft puur uit lijfsbehoud gehandeld en dat heeft inderdaad soms tot gevolg gehad dat sommige klanten veel langer moesten reizen via omwegen. Soms heeft het helaas ook tot annuleringen geleid, ondanks de inspanningen van de touroperator om tot alternatieven te komen.

Ik vind het daarom zo jammer dat er allerlei ongefundeerde uitspraken worden gedaan en er zogenaamd deskundige meningen worden gegeven, zonder dat men het fijne ervan weet. Thomas Cook is financieel echt niets wijzer geworden van het verbreken van het contract met Holland Exel. In tegendeel zelfs, er wordt alleen maar gehandeld in het belang van de klant. Vliegen met een noodlijdende luchtvaartmaatschappij brengt zoveel risicio met zich mee, dat Thomas Cook dat niet meer gerechtvaardigd vond. Het moddergooien van TUI (alsof TC hierin een keus had) en het wanhoopsoffensief van Holland Exel (de claim van ettelijke miljoenen die nu op tafel ligt) spreken voor zich.

En dat wilde ik nou even kwijt.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb er begrip voor. Bedankt voor je uiteenzetting.

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door galaxynl »

Bedoelde het ook op die manier

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Het is wel een kat en het nauw, maar dat even terzijde! Verder was jou uitleg ook heel duidelijk.

gasthxl

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door gasthxl »

Zelf schrijf je dat het je verbaast dat iedereen meteen een mening klaar heeft liggen, en dat ze het allemaal zo goed weten. Maar jij doet precies hetzelfde

Zwijntje

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Zwijntje »

Het hebben van een mening is prima. Sterker nog, een eigen mening hebben wordt meer gewaardeerd dan de mening delen van de massa.
Waar het mijns inziens mis gaat is het moment waar er geoordeeld en veroordeeld wordt zonder op de hoogte te zijn van de werkelijke feiten (dus niet de feiten zoals die in de kranten beschreven worden).
Als je in dit geval gedupeerd wordt doordat de reis niet door kan gaan of omdat je met omwegen op de plaats van bestemming komt, zal de primaire reactie over het algemeen niet in het voordeel van de Touroperator zijn. Een logische eerste reactie lijkt mij. Echter, zoals Nizu aangeeft, worden dit soort beslissingen niet van de ene op de andere dag genomen en heeft TC deze moeilijke beslissing ongetwijfeld genomen met pijn in het hart omdat het weet dat klanten hier de dupe van kunnen worden. Zo'n beslissing neemt TC niet voor zijn plezier, hier winnen ze niets mee. Aan de andere kant zal de toekomst er voor de klant misschien wel een stuk gezonder uitzien zonder Holland Exel dan met. Denk eens na, er is uitstel van betaling gevraagd, er is gevraagd door HXL om een miljoeneninjectie. Als er geen geld is, hoe zal het onderhoud van de vliegtuigen dan zijn? Weten we zeker dat het onderhoud prioriteit heeft boven het vullen van de vliegtuigstoelen? Ik weet het niet, ik heb er wel een mening over maar oordeel niet zonder dat ik zeker ben van de feiten. Wat ik dus eigelijk wil zeggen, heb een mening maar oordeel niet zonder dat je zeker weet waar je het over hebt.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

allemaal bedankt voor wijze woorden en uitleg.

alleen vraag ik mij af kom ik in mexico op 12 maart ?????
en met wie vlieg ik dan daar weten ze nog niets over op mijn reis buro.
ik krijg er de kriebels van!!!!

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, dan ben je ook lekker mee dan!

a/p

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door a/p »

Ben echter blij dat we niet met Holland Exel zijn terug gekomen, de landing op Varadero was zeer ruw en gevaarlijk (op 1 wiel). Nog nooit zo een slechte landing mee gemaakt wat een slechte piloot,
Wat een onzin! Alsof er daadwerkelijk verschil zit in de kwaliteit van vliegers van de ene nederlandse maatschappij en de andere. Ze hebben allemaal hetzelfde vliegvaardigheidsbewijs. Ruwe landingen zijn vooral te wijten aan de wind/weers-gesteldheid en ook de kwaliteit van de landingsbaan zelf.
Ik heb met KLM, Thai, Transavia, British Airways net zo'n harde knallen meegemaakt als bij Air Holland(voorloper HollandExel) en net zo'n zachte landingen....

Mina

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Mina »

Helemaal mee eens. Wat een onzin! Vorig jaar geland met een Airbus van Martinair op de polderbaan en die knalde me toch neer. Nee, het kan inderdaad aan zoveel factoren van dat moment liggen.

erikje

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door erikje »

Alle bedrijven hebben hetzelfde luchtwaardigheidscertificaat. Alleen met wie vlieg je liever: met de piloot die is geselecteerd op z'n kwaliteiten of de piloot die het zich kan veroorloven om zich voor tienduizenden euro's in te kopen? :twisted:

Verder zegt de hardheid van de landing idd weinig tot niets over de kwaliteit ervan. Op en natte of glibberige landingsbaan wordt je juist verondersteld een 'stevige' landing te maken, om wegglijden te voorkomen. Ook is het met een harde zijwind normaal dat eerst het ene, en even later pas het andere wiel de grond raakt.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

minder begaafde !!!!!!!!!!weet je wel wat dat inhoud denk ff na voor je wat neerzet hier op het forum en ik denk dat 90 % hier niet weet wat valiezen zijn ......en we zijn hier op een nederlands forum en als je weet dat valiezen koffers zijn zet dan toch meteen koffers neer.
ik hoop dat je snel je valiezen weer thuis bezorgt krijgt ........

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Nog nooit zo een slechte landing mee gemaakt wat een slechte piloot, ook het cabine personeel was onvriendelijk en onprofessioneel
Ik wil mij hierbij volledig aansluiten.
Ik kan dus ook uit ervaring spreken na de afgelopen zomer,naar de Dom Rep.
( 26 uur vertraging verstopte en overlopen van toilletten,zelfs geen glas water kon er bij deze armoedige maatschappij van af.( 4x drinken incl koude koffie bij de maaltijd, )
maar cabine personeel stond wel aan de flessen te drinken,
brutaal ,onvriendelijk en onprofessioneel personeel)die wat bepaalde diensten (verkoop)service noemden en dit dus geen verplichting zou zijn voor hun dienst verlening.
We moesten wel aanhoren dat zo'n lange reis ook voor hun erg vermoeiend was) en had me dus voor genomen "nooit meer met EXEL"te vliegen.Voor mij kunnen ze letterlijk en figuurlijk "de verstopte :oops: pot op"

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door galaxynl »

Zelfde vanuit Sri Lanka

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Vloog je toen met HE, of met een vervangend toestel. Van de zomer waren er grote vertragingen toen HE met toestellen van Air Caribe vlogen en niet met hun eigen toestel.
Ik hoor over vluchten met HE en hun eigen bemanning niets dan goede verhalen en ook de drankjes enzo zijn er in overvloed.

mee eens?

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door mee eens? »

sorry hoor, maar hoe lang zijn passagiers van plan die ene slechte reiservaring met holland exel aan te halen. ik heb het nu ook niet meer over die ene keer met de trein naar limburg waar van alles misging. in alle perfect geplande situaties gaat er weleens iets niet goed. dat had u vanuit de dominicaanse republiek.

het voorbeeld van de verstopte toiletten, het weinige drinken is al zo vaak behandeld. het gaat hier om een aantal vluchten in de zomer van 2004. het is in de uitzending van radar geweest, de directeur heeft het verdedigd en verteld dat het om een (gering) aantal vluchten ging en wat de reden is geweest.

iedereen zal begrijpen dat wat u vanuit de dominicaanse republiek heeft meegemaakit niet de standaard is van holland exel. natuurlijk krijgen mensen normaliter veel vaker te drinken en antwoorden stewards en stewardessen niet dat het voor hun ook heel zwaar is maar assjebulieeefffffttt; kom niet altijd weer terug op die ene slechte ervaring want als u voor het gemak een een kijkje neemt op turbulentie.nl dan zijn er zoveel mensen die hele goede ervaringen hebben met Holland- Belgium- of Dutch Caribean Exel en wat daar staat dat.... dat is de service standaard van Exel!

Archangel

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Archangel »

Ik ben het compleet eens met mee eens
:)

Gesloten