LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reünie van oude bekenden

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
jakje

Re: Reünie van oude bekenden

Ongelezen bericht door jakje »

Hallo mensen;

Waar maken jullie je toch zo druk om, het is alleen
Maar een “ordinaire” bemiddeling poging om een aantal
Blazoenen wit te wassen en als je het er niet mee eens
bent dan stap je naar de rechter en zeg jij je lidmaatschap
op van de stichtingen die zogenaamd voor onze belangen
opkomen.

Groeten
Jelle

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Er was geen betere locatie te bedenken als het statige Hilton hotel in Amsterdam.

Op dezelfde statige wijze schreden de heren van de gevestigde orde de zaal binnen voor depersconferentie.
Zij zouden ons, gedupeerden die niet mochten meepraten, wel even gaan vertellen wat wij moesten doen en wat er voor ons was geregeld.
Uiteraard staat het belang van deze gevestigde orde bovenaan en moeten wij eerbiedig het hoofd buigen en doen wat zij voor ons besloten hebben en vinden wat voor ons het beste is.
Het gaat toch immers om hun belang en het belang van de banken en de overheid?
Dat honderdduizenden gedupeerden hierdoor in grote financiële, geestelijke, sociale en maatschappelijke problemen blijven zitten is niet interessant voor deze deftige heren in hun strakke pakken.
Dat de rechter steeds meer Dexia in het ongelijk stelt wordt weggewuifd.
Sterker nog, de zogenaamde belangenbehartiger Leaseverlies waarschuwde voor jarenlange procedures en hoge kosten als eigenwijze gedupeerden toch het lef zouden hebben om door te gaan met procederen.
Pure intimidatie door deze stichting die nu zijn ware gezicht laat zien.
Zij weten donders goed dat Dexia in individuele gevallen nog niet één keer in hoger beroep is gegaan, laat staan naar de Hoge Raad.
De stichting Leaseverlies, Eegalease, de Consumentenbond en de VEB laten hun leden in de steek.
Het eigenbelang is te groot, zij weten dat de rechtszaak van Leaseverlies die tegen Dexia loopt een verloren zaak is.
Vorig jaar juli had de rechter Dexia al in het gelijk gesteld en een hoger beroep is door Leaseverlies vertraagd omdat ook deze kansloos is.
Deze bemiddelingspoging komt voor hen als geroepen en voorkomt een afgang van deze stichting met ruim honderdduizend leden.
Wat de rol van Duisenberg echt was, werd al snel duidelijk toen hij zei:
Ik vindt ook dat met name Dexia heel ver is gegaan en ten koste van grote bedragen, maar zijn reputatie hiermee heeft gered.

Even statig als zij binnenkwamen verlieten zij de zaal in het statige Hilton hotel.
Toen ik Duisenberg een hand wilde geven en iets wilde zeggen liep hij mij, recht voor zich uitkijkend, voorbij.
Ja, wat en wie ben ik natuurlijk!
Zo maar een gedupeerde, dus niet interessant voor deze arrogante bal.
Net zomin interessant als al die andere gedupeerden.
Kom nou, deze heren hebben wel wat beters te doen als zich bezighouden met ons, gewone mensen!

Het landsbelang is weer gediend, een catastrofe voor Dexia is voorkomen, de banken zijn er goed vanaf gekomen, de overheid en minister Zalm kunnen weer opgelucht ademhalen.

En wij mogen bloeden.

Groeten,
Piet

ZEG NEE !! tegen de schikking van Duisenberg.
Uitspraak rechtbank in Amsterdam op 7 april: Gedupeerde krijgt de volledige inleg van ruim 100.000 euro terug!

impact

Ongelezen bericht door impact »

Piet, trek het je niet aan want dit soort volk kan niet eens in jouw schaduw staan.

Datzelfde Hilton was trouwens nog niet zo heel lang geleden een verzamelplaats voor de onderwereld, die van "Barretje Hilton" hun stamkroeg hadden gemaakt. Het dieptepunt werd bereikt met de liquidatie van Klaas Bruinsma op de stoep van dit "statige" gebouw.

Dat is dus de locatie waar dief Bruneel en diefjesmaat Duisenberg met hun vazallen dit flutdeal wereldkundig maakten over ons, zonder ons en over het van ons afgezwendelde geld.

Deze heertjes komen er op 1 juni wel achter hoe er over hen en hun belachelijk schikkingsvoorstel wordt gedacht !

Piet

Geen plastic tasjes in het Hilton, graag

de Volkskrant, Economie, 30 april 2005

Reportage

Van onze verslaggever Merijn Rengers
Boze klanten waren vrijdag niet welkom bij de presentatie van de grootste schikking in de Nederlandse financiële geschiedenis. 'Het wordt hoog boven onze hoofden geregeld.'

Even had Piet Koremans, voorman van duizenden boze klanten van banken als Dexia, Aegon en Fortis, de illusie dat hij mocht aanschuiven bij de persconferentie die oud-ECB-directeur Wim Duisenberg vrijdag belegde in het Hilton in Amsterdam-Zuid. Vergeefse hoop, bleek voor de deuren van het hotel. 'Dit is mijn persconferentie', beet Charles Huijskens, woordvoerder van de stichtingen Leaseverlies en Leaseleed - en wél gesprekspartner van Duisenberg - Koremans toe.

Dus moeten de oud-millitair ('Ik heb in Bosnië gediend; ik weet wat rechtvaardigheid is') en zijn twee medestanders - op de fiets gekomen, met plastic tas van Albert Heijn - buiten wachten totdat de bankiers, woordvoerders en advocaten de journalisten hebben bijgepraat over het schikkingsvoorstel dat de vrede tussen Dexia en meer dan honderdduizend boze klanten moet bezegelen.

'Het wordt hoog boven onze hoofden geregeld', zegt Koremans. 'Wij zijn nota bene de enige mensen hier in de wijde omgeving die met Dexia overhoop liggen over onze contracten. Het is doorgestoken kaart. Duisenberg helpt de financiële wereld zijn straatje schoon te vegen.'

In zijn woede zit Koremans er niet ver naast. Duisenberg vertelt binnen dat de dreigende imagoschade voor de Nederlandse financiële wereld zwaar heeft meegewogen in zijn afweging 'ja' te zeggen tegen de bemiddelingspoging. 'In eerste instantie wilde ik niet', zegt hij. 'Zoveel beleggers, zoveel contracten: het leek me een onhaalbare kaart.'

Een klemmend verzoek van Nout Wellink, directeur van De Nederlandsche Bank, trok Duisenberg over de streep. Met het gewenste resultaat, want Duisenberg maakte vrijdag de grootste schikking in de Nederlandse financiële geschiedenis wereldkundig. In totaal trekt Dexia een miljard euro uit om haar beleggende klanten schadeloos te stellen.

De voormalige ECB-president heeft nog steeds gezag, zoveel is duidelijk in het zaaltje van het Hilton. Duisenberg noemt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) van beleggersvoorman Peter Paul de Vries tot acht keer toe de Vereniging van Effectenbescherming, zonder dat De Vries - doorgaans het bijdehandste jongetje van de klas - hem één keer verbeterd.

De Vries is dan ook 'zeer ingenomen' met het schikkingsvoorstel dat Duisenberg heeft uitgedokterd. Ook de stichtingen waarin vele gedupeerden verenigd zijn en de Consumentenbond zijn blij, zo houden zij het publiek voor. Ook Dirk Bruneel, de Belgische bankier die door Dexia in Nederland is geparachuteerd, is tevreden, zij het niet van harte. 'Wij hadden al deze ellende nooit verwacht', zegt Bruneel, die nooit veel heeft opgehad met Nederland en de Hollandse klaagcultuur. 'Ik zal blij zijn als ik weer kan bankieren.'

Maar als het aan Koremans ligt, is Dexia nog lang niet klaar in Nederland. 'Het is onrechtvaardig dat er nu een schikkingsvoorstel komt, terwijl de rechtbanken steeds vaker beleggers in het gelijk stellen. Ik roep mensen op toch naar de rechter te stappen.' Stiekem is Koremans ook een beetje trots op de schikking: 'Zonder ons hadden de hoge heren het al lang in den minne geschikt.'

De activist kent ook zijn volgende doelwit: verzekeraar Aegon. Die maakte het beleggen met geleend geld groot en verkocht vlak voordat de bom barstte de betrokken bedrijven Legio Lease en bank Labouchere aan Dexia. 'Wij staan volgende week de hele dag op de stoep bij Aegon in Leeuwarden', zegt de oud-millitair. 'Wij blijven knokken voor alle beleggers die financieel en emotioneel stuk zitten.'

Copyright: de Volkskrant

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

HYPOCRIET
De activist kent ook zijn volgende doelwit: verzekeraar Aegon. Die maakte het beleggen met geleend geld groot en verkocht vlak voordat de bom barstte de betrokken bedrijven Legio Lease en bank Labouchere aan Dexia. 'Wij staan volgende week de hele dag op de stoep bij Aegon in Leeuwarden', zegt de oud-millitair. 'Wij blijven knokken voor alle beleggers die financieel en emotioneel stuk zitten.
Toen de gedupeerden met het mes op de keel zoals ze zelf zeggen de contracten tekenden in 2000 en 2001 stond ze voor ogen wat ze op verjaardagsfeestjes hoorden van de vroege vogels die wel winst hebben gemaakt met een WVD.
Aegon is precies zo: een leasewinner, omdat ze op tijd verkopen en niet meedoen met haussegekte, zoals Dexia en gedupeerden wel deden.
Rechtvaardigheid? Propaganda zul je bedoelen. Omdat jij een foute keuze gemaakt hebt Piet, gun je degenen die een juiste keuze hebben gemaakt het licht in de ogen niet. bah!

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Omdat jij een foute keuze gemaakt hebt Piet,
Nee Dubruneel,

Jij verdraait de zaak! Piet maakte een keuze maar het contract bleek fout!

Slimmerik :idea: :oops:

pluutje

Als de schikking niet doorgaat heet
deze arrogante bal.
Fluitenberg :!: :idea: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :oops:

Piet

Een meerderheid van 80 % gaat akkoord met het schikkingsvoorstel van Dexia....... meer dat wisten we in begin februari al.
Lees deze topic maar door.
Eerst misleid door Aegon en Dexia, nu door de stichting Leaseverlies, Eegalease, de Consumentenbond, de VEB, De Nederlandsche Bank, Zalm en Donner.

Deze lieden worden bedankt!

Zeg NEE tegen het schikkingsvoorstel wat Dexia naar je toe stuurt en ga procederen en overweeg, met een advoacaat, om te stoppen met betalen.

Groeten,
Piet

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Ik heb deze topic nog eens doorgelezen Piet.

Je hebt het over een "arrogante" bal? Nou, zeg maar rustig: wat een stelletje arrogante ballen allemaal !!!!

Je wordt toch moedeloos van zoveel overmacht en behoorlijk nijdig.

We vechten door !!!!!! Er zullen nog heel veel processen (en groepsprocessen) volgen, daarvan ben ik overtuigd. Het is een schikking van "likmevesje"!

Sinds Dexia wordt ik wat losser in mijn taalkeuze :lol: Niet zo gek door alle tegenwerking van hogerop. :twisted:

impact

Ongelezen bericht door impact »

Mijn advocaat zet de ingezette eegalease-procedure voort tot aan het vonnis. "Jarenlange onzekerheid"? Ik merk het wel (en Dexia ook).
Dat beetje restschuld interesseert mij niet maar de inleg des te meer. Die wil ik terug!

pluutje

Piet,

Dit was inderdaad te verwachten!
Vermoedelijk gaan alleen Gedupeerden met grotere verliezen door met hun rechtszaak!
20% 'nee stemmers' is toch nog een respectabel aantal!

Degenen die geen rechtszaak zijn begonnen kunnen nu krijgen wat Dexia heeft bepaald en niet wat hun toekomt!!!

Van die ''kopstukken'' hoeven we nix te verwachten!

Naar de rechter ermee!!!

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Uitgaande van 100.000 aangesloten gedupeerden zijn er 80.000 akkoord gegaan, versus 20.000 dus niet.

So...

Piet

Operatie Doofpot

De wijze heren in hun deftige pakken zitten genietend aan een cognacje en een heerlijk ruikende sigaar.
Alles gaat zoals in het draaiboek van de “Operatie Doofpot” staat.

De bindend verklaring is op 18 november ingediend, waarbij tevens wordt verzocht alle lopende Dexia rechtszaken stil te leggen.
Ja ja, precies op tijd.
In februari 2005 is niet voor niets gevraagd om alle lopende rechtszaken tot december stil te leggen om de Duisenberg onderhandelingen een kans te geven.
In het draaiboek stond al dat de rechtbanken dit éénzijdig, zonder overleg met de gedupeerden gingen doen.
De belangen van de financiële wereld en de overheid waren te groot.
Duisenberg zei het al in juni, het gaat om het imago van de financiële wereld.
Euro topper en bank icoon Duisenberg was niet geïnteresseerd in het gewone volk dat massaal was opgelicht.
Nee, het belang van de financiële wereld, daar gaat het om.

Natuurlijk zijn er afspraken gemaakt midden jaren negentig tussen een paar banken en de overheid over aandelenlease en Wck.
Dat het allemaal zo slecht is gelopen met de hele aandelenlease handel kunnen deze “belanghebbenden” natuurlijk niets aan doen, dat is het probleem van het klootjesvolk en ach deze “heren” zien de gewone man niet staan van de mist.
Sommige rechtszaken dreigden even verkeerd te lopen, teveel uitspraken dat Wck van toepassing was en dan ook nog eens die eigenwijze figuren die beweren dat er geen aandelen zijn gekocht.
Natuurlijk zijn ze niet op de beurs gekocht, natuurlijk is er met OTC en andere opties gewerkt, maar ja, waar moet je anders als bank je vele miljoenen winst van maken, toch?
Even overleg met wat oude bekenden en ja hoor, de rechters besluiten “spontaan”om maar geen uitspraken meer te doen en tot het oneindige de uitspraken aan te houden tot het verzoek tot de bindend verklaring was ingediend.
Dexia hoefde maar te denken aan uitstel van een verweer of het was al toegewezen, voordat de andere partij nee kon zeggen.
En ook al werd er nee gezegd, het uitstel werd toch toegewezen.
Dat moet je toch voor je vrienden en oude bekenden over hebben.

Vrijdagavond 18 november was een heerlijke avond voor alle rechters in Nederland die met Dexia aandelenlease zaken bezig waren.
Eindelijk is het verzoek ingediend, eindelijk rust.
Het heerlijk avondje is gekomen, sinterklaas bestaat echt!

Leaseverlies en Dexia hebben ook gevraagd om alle rechtszaken stil te leggen tot een uitspraak van het gerechtshof over de bindend verklaring.
Dus komt er op 21 december en op 28 december geen uitspraak over de aankoop van de aandelen..... Het Dexia Aanbod op 11 januari.....
Zo ook voor alle andere rechtszaken die lopen........die lopen dus niet meer als het gerechtshof bepaalt dat alle Dexia rechtszaken worden aangehouden.
Oftewel, we worden vern.... waar we bij staan.
Het is niet voor niets dat de meeste rechters de uitspraken hebben aangehouden en aangehouden....
Ze zaten allemaal te wachten tot dit verzoek zou worden ingediend.
Het draaiboek voor deze "Operatie Doofpot" was allang klaar en alles liep op schema.

De bedenkers van dit draaiboek maken echter een fout die Dexia ook al heeft gemaakt.
Zij denken dat wij makke lammetjes zijn die ons naar het slachthuis laten voeren.
DUS NIET!

Betaal je nog aan Dexia?
Heb je het vertrouwen in Leaseverlies en Eegalease nog niet opgezegd?
Ben je nog niet aan het procederen?
Vindt het wel goed dat je opgelicht bent en al je geld bent kwijtgeraakt?
Laat je over je heen lopen?

Zo niet, welkom bij de club.
Er zijn omstandigheden dat je niet anders kunt, dat is logisch.
Kijk dan wat in jouw situatie nog wel mogelijk is en hoe je jouw steentje kunt bijdragen zodat we toch SAMEN een vuist kunnen vormen tegen dit grove onrecht wat ons is aangedaan en nog steeds wordt aangedaan.
Wij staan PAL achter elkaar en samen vechten we voor alle gedupeerden.
Er is nog steeds een Stichting die WEL knokt voor de aandelenlease gedupeerden en die een Platform is van het verzet tegen Dexia, Leaseverlies en andere “belanghebbenden”die deze zaak in de doofpot willen stoppen en houden.
Samen staan we sterk!

Groeten,
Piet

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

WCAM verzoek is niets meer dan een vertragingstactiek om uitspraken te rekken.

Zie ook uitzending Tros Radar, http://www.trosradar.nl/PHP/news/1/1639

en web site www.slv-nee.nl

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Iemand enig idee hoe lang de rechters nodig denken te hebben de schikking Duisenberg i.v.m WCAM te beoordelen?
Ik wil half volgend jaar toch wel graag mn inleg teruggestort zien.
OD.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Maar Oom toch, is dan geduld geen schone zaak meer???

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ik ben er bang voor dat ze het toch weten door te drukken en dat we dan kunnen fluiten........ naar de centen.
Ik hoop het niet......maar vrees het wel.

Kelder2

Ongelezen bericht door Kelder2 »

Het gaat niet om angst, maar om vertrouwen in een goede afloop.
Dat heb ik totaal niet meer.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Kelder2:
Het gaat niet om angst, maar om vertrouwen in een goede afloop.
Dat heb ik totaal niet meer.
Dat vertrouwen alleen is inderdaad te weinig.
Daar horen nog bij: Handen uit de mouwen steken, verzet bieden, je niet naar de slachtbank laten leiden als een lammetje, procederen (indien mogelijk), de belangenbehartigers steunen etc etc.

Piet

Bron: PAL praat.

Aandelenlease : manipulatie, misleiding, de Nederlandse top van belanghebbenden, de arrogantie richting slachtoffers, het drama van de gedupeerden, de gewone man tegen de gevestigde orde.

We weten inmiddels hoe wij gemanipuleerd zijn en nog steeds worden.
Vanaf februari 2005 zijn er bijna geen uitspraken meer zodat meer en hogere jurisprudentie door Dexia wordt voorkomen.
Opmerkelijk is dat Dexia op zijn website uitspraken publiceert van rechtszaken die gunstig zijn verlopen voor Dexia.
Opmerkelijk is dat deze uitspraken zitten in de periode oktober 2005 - heden.
Opmerkelijk is dat de rechtbanken hadden afgesproken alle rechtszaken stil te leggen vanaf februari 2005.
Opmerkelijk dat de rechtbank Amsterdam hierin voorop liep.
In november 2005 zijn zelfs alle rechtszaken geschorst.
En wat gebeurt er, Dexia tovert uitspraken uit zijn hoed en toevallig allemaal in het voordeel van Dexia.
Toeval??? NEE !!!!!
Dexia creëert zijn eigen jurisprudentie met "Dexia vriendelijke" rechters.
Al vaker is gezegd dat Dexia zijn eigen wetten maakt en zich verheven voelt boven de Nederlandse wetgeving.
Hiermee wil Dexia bewerkstelligen dat de Duisenberg regeling als redelijk wordt aanvaard.

Wist u trouwens dat Dexia in het verzoek aan het gerechtshof Amsterdam van november 2005 niet spreekt over de Duisenberg regeling maar over de Wcam regeling.

In februari 2005 was al "geregeld" dat deze wet er door kwam en gebruikt (MISBRUIKT) kon worden voor de goedkope deal tussen De Nederlandsche Bank, de overheid en Leaseverlies.
Toen was al bekend dat er gevraagd zou worden om deze regeling verplicht te stellen voor alle Dexia gedupeerden!
En ons maar voor houden dat het vrijblijvend was en alleen maar onze mening.
BEWUSTE LEUGENS.
Toen al wisten Leaseverlies, Consumentenbond, VEB dat het niet vrijblijvend maar een VERPLICHTING zou worden.
Dat was de deal tussen hun en Dexia.
Dat was de Judas deal om tussen de 4 en 5 miljoen euro van Dexia te krijgen om vervolgens door te betalen aan de aangeslotenen om JA te zeggen

Leaseverlies zegt dat er een eerlijke stemming is geweest en een meerderheid de Duisenberg regeling heeft geaccepteerd.
Hoezo eerlijk?
In een rapport geeft de Universiteit van Amsterdam aan dat er gemanipuleerd is door Leaseverlies met de stemming.
Wij zijn weer belazerd waar we bij staan.

In het Financieele Dagblad van vandaag (1 juni) verscheen het volgende artikel:
Advocaat: vakblad JOR trekt Dexia voor
VASCO VAN DER BOON

AMSTERDAM - Advocaat Hendrik Jan Bos is boos op juristenvakblad Jurisprudentie Onderneming & Recht (JOR). Dit zou 'vooringenomen' en 'selectief' berichten over gerechtelijke vonnissen in procedures van aandelenleaseklanten tegen Dexia . JOR zou vonnissen negeren die in het nadeel van Dexia uitvallen en vooral pro- Dexia -vonnissen publiceren.

Bos zegt zijn klacht een halfjaar terug te hebben gemeld bij de JOR-redactie. Die wijt volgens Bos de schijn van pro- Dexia -berichtgeving aan toeval.

Sindsdien houdt Bos JOR in het oog. De editie van dinsdag is de druppel die de emmer van Bos doet overlopen. JOR besteedt daarin voor het eerst aandacht aan een vonnis over depotlease. De klant wordt in het ongelijk gesteld en Dexia krijgt gelijk. Bos wijst op de enig andere bekende vonnissen over depotlease. Daarin veroordeelt de rechter Dexia tot kwijtschelding van de hele restschuld en terugbetaling van de inleg aan de klant.

Die eerdere vonnissen ten nadele van Dexia zouden de lezers, onder wie veel rechters, door de JOR-redactie zijn onthouden. Bos ziet een verklaring in de banden die JOR-medewerkers, onder meer als advocaat, met Dexia hebben.

De voorzitter van de JOR-redactie, professor Bas Kortmann, zegt de kritiek van Bos niet te kennen. JOR is volgens hem 'neutraal' en afhankelijk van vonnissen van tipgevers. De inhoud van vorig jaar toont volgens Kortmann dat het verwijt van Bos 'ongegrond' is. 'Als Bos meent een interessant ongepubliceerd vonnis te kennen, kan hij ons dat toezenden', nodigt Kortmann uit. 'Zal ik zeker doen', reageert Bos.
Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad

De naam Kortmann hebben wij al vaker gelezen.
Even zoeken:

In de kernredactie van JOR hebben zitting:
Prof. mr. S.C.J.J Kortmann

Wie was ook al weer deze Prof. Mr S.C.J.J. Kortmann??
Prof. Mr S.C.J.J. Kortmann

Nijmegen, 9 juli 2002

De heer Prof.mr. W.A.K. Rank
Nauta Dutilh

Betreft: Dexia/Radar

Geachte heer Rank,

U hebt ons de vraag voorgelegd of de "effectenleasecontracten" die door Legio-Lease B.V. (Legio-lease) worden afgesloten onder ondermeer de namen "WinstVerdubbelaar" "WinstVerDriedubbelaar" en "WinstVer10Dubbelaar" onder het bereik van art. 1:88.lid 1, aanhef en onder d, BW vallen. Graag voldoen wij aan dit verzoek. Door een samenloop van omstandigheden was het tot onze spijt niet mogelijk u eerder van advies te dienen.
.............

Conclusie

Op grond van voorgaande overwegingen komen wij tot de conclusie dat de bepalingen van Titel 5A van Boek 7A inzake koop en verkoop op afbetaling weliswaar op grond van art. 7A:1576 lid 5 BW van overeenkomstige toepassing zijn op de "effectenleasecontracten" die door Legio-Lease onder verschillende namen worden afgesloten, maar dat deze contracten niet onder het bereik van art. 1:88 lid 1, aanhef en onder d, BW vallen.

Niet valt in te zien waarom een "effectenleasecontract" door de echtgenoten gezamlijk zou moeten worden ondertekend op grond van het feit dat zij in gemeenschap van goederen gehuwd zijn.

Tot een nadere toelichting zijn wij graag bereid.

Met vriendelijke groet,
mede namens Prof.mr. M.J .A. van Mourik en Prof.mr. A.J.M. Nuytinck,

S.C.J.J. Kortmann

Ja hoor, het kwartje is weer gevallen.
Deze prof. Kortmann heeft in 2002 samen met zijn vriendjes het misleidend "rapport" geschreven dat aandelenlease geen huurkoop is.
Dit rapport heeft Dexia gebruikt om ons wijs te maken dat hun producten geen huurkoop zijn.
Velen zijn hierin getrapt en hebben betaald of hebben geen vernietigingsbrief geschreven.

Dexia vriendje Kortmann misbruikt nu zijn functie bij JOR (Tijdschrift Jurisprudentie Onderneming & Recht) om in dit toonaangevend blad Dexia voor te doen als de bank die gelijk heeft.
Er worden eenzijdige uitspraken aangehaald om het gelijk van Dexia aan te tonen en vergeten wordt even dat de realiteit precies ondersom ligt, Dexia verliest, keer op keer.

Het is onbestaanbaar dat dit soort Dexia vriendjes dit soort misleidende rapporten( over huurkoop) schreef en nog steeds belangrijke functies zoals bij JOR vervuld.

Achter de schermen gebeuren dingen waar wij, aandelenlease gedupeerden DOOD EN DOOD ZIEK van worden.
Wij staan achter Nederland als democratie en rechtstaat maar vaak bekruipt ons het gevoel dat we een derderangs bananenrepubliek zijn.
Dat kan en mag niet zo zijn.

Tegen beter weten in blijft minister Zalm zeggen dat aandelenlease niet onder de Wck valt.
De rechters in Nederland zijn duidelijk over de Wck en de misleidende bewoordingen van minister Zalm.
Wat is het belang van minister Zalm om keer op keer zijn boekje te buiten te gaan en onterecht te zeggen dat de Wck niet van toepassing is op aandelenlease?

PAL heeft de media en de politiek benaderd en namens de vele duizenden aangeslotenen de ongerustheid en bezorgdheid over deze steeds nijpender situatie uitgesproken.

Alleen SAMEN kunnen wij hier iets aan doen.
www.platformaandelenlease.nl

SAMEN STAAN WE STERK

Zijn wij een schijn democratie en een dictatuur of zijn wij een rechtsstaat waar recht overheerst en democratie belangrijker is als vriendjespolitiek.

Zeg niet op de bank voor de televisie, het wordt tijd dat ze er iets aan doen.
Die ze ben jij dat zijn wij.

Laat je stem horen.

Wij hebben het recht aan onze kant, laten we ervoor knokken, SAMEN.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 02 jun 2006 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten