LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: CWI

Ongelezen bericht door Gast »

Hij komt voor zijn werk veel op het net dus ook op dit forum! Naja :lol:

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Maar ik ben toch blij dat jullie je allemaal zorgen maken of ik mijn werk wel af krijg. Maak je geen zorgen, dat komt allemaal in orde en ik krijg elke maand een keurig bedrag op de rekening gestort.

Gast

Mooi Karretje, mooi :arrow: Ga zo door!

Willem-Jan

Ongelezen bericht door Willem-Jan »

maar ik kom toevallig veel op het web voor mijn werk

Het lijkt mij wel "toevallig" dat je toevallig veel op het web komt voor je werk. Op het web kom je niet toevallig. Werk jij soms ook bij het CWI?

blackrose

Ongelezen bericht door blackrose »

Alles wat ik hier lees is zoooo herkenbaar.
Zelf heb ik te maken met de CWI, UWV en Sociale Dienst.
Heb bijna geen tijd meer om te werken, al die instanties bezorgen me een complete dagtaak aan alle administratie die ik heb om een beetje geld te krijgen om van te leven. Dan heb ik het nog niet eens over wat dat allemaal kost aan postzegels, enveloppen en telefoonkosten!!! Ik weet nu al meer dan een jaar niet wanneer ik iets krijg, van wie en hoeveel!! om gek van te worden!!!!
Dán wordt je weer gekort (om niets) dán weer geblokkeerd (zonder duidelijke reden) dán weer foutje zus, dán weer foutje zo...en nooit hebben zij een fout gemaakt, altijd is het degene met de uitkering!!
Ik wordt er letterlijk ziek van, zo ziek...dat ik beter in de ziektewet kan gaan vanwege een tekort aan hersencellen. Maar dat kan ik beter ook niet doen want dan komt er nog meer ellende omdat dan de WW stopt en je ZW krijgt...ga je dan weer uit de ziektewet begint de ellende wéér overnieuw!!!! Een tijdelijke baan accepteren? Kun je beter ook niet doen want dan wordt je nadien "beloond" met nog meer ellende omdat je de hele romplsomp weer opnieuw moet aangaan.
Het is dweilen met de kraan los!!!!!

Gast

Blackrose verteld hier de waarheid, een waarheid waar veel mensen zonder werk mee zitten,

Hier is echt niks aan toe te voegen, het is een zooitje bij die instanties! :evil:

Gast

Volgens mij is Karr gewoon een uitkeringtrekker die zich verveeld, in een goedkoop doorrookt huurhuisje zit, de hele dag weed roken en een bak bier bij z'n voeten heeft staan!,

Een normaal mens met een eigen bedrijf heeft hier geen tijd voor om dergelijke domme reacties neer te zetten!.

b l a c k r o s e

Ongelezen bericht door b l a c k r o s e »

Wat ik graag nog wil zeggen is het volgende: dit is een forum waarin je over een bepaald onderwerp kunt praten. Door de vele reacties van iedereen wordt er heel gauw afgeweken van het onderwerp. In dit geval komt het omdat de verschillende instanties (CWI, UWV en Sociale Dienst) in elkaar overlopen. Meestal heb je niet met één van deze instanties te maken maar met meerdere en soms dus met alledrie. Daarnaast zeggen mensen zoveel, oordelen en veroordelen anderen over iets terwijl ze niet weten waar ze over praten (zoals Kar bijvoorbeeld). Vaak kun je ze dat niet kwalijk nemen omdat ze niet in dezelfde situatie hebben gezeten. laten we hier toch boven staan!! Als we hier telkens op ingaan dan lost dat niks op. Laten we ons nou eens bij het onderwerp houden en er niet van alles bij gaan halen. Is het niet erg genoeg dat er al door instanties met de vingers naar ons (die een uitkering hebben en werkloos zijn) gewezen wordt?
Laten wij dan niet hetzelfde gaan doen door met onze vingers naar anderen te wijzen!! Schieten we er niet veel meer mee op door met z'n allen sterk te staan en te gaan voor ons doel? nl. op een eerlijke manier en menselijk behandeld worden door de verschillende instanties.
Als we telkens gaan afwijken bereiken we toch niks?

Gast

De bureaucratie bij het CWI is enorm. Een paar jaar geleden wilde ik op een dag een afspraak maken en was al een aantal keren eerder langs geweest als ingeschrevene van het CWI.
Ze hadden bij m'n inschrijving een fotokopie van mijn paspoort gemaakt. Kom ik om die afspraak te maken, vragen ze me verdorie WEER om mijn paspoort. Terwijl ze die nota bene als kopie bij mijn gegevens hadden!
Ik kon praten wat ik wou, maar ik moest op mijn fiets weer helemaal terug naar huis om mijn paspoort te halen om vervolgens een afspraak te kunnen maken. Onbegrijpelijk! :x

Gast

nee, die in dordrecht die is lekker; ben drie keer geweest voor niets, maar moest alle drie de keren wel minimaal anderhalf uur wachten.de pot op met het cwi. :evil:

Gast

De ellende is dat je op dat tuig aangewezen bent!, als je zonder werk zit!,

Een ander alternatief is hier in Nederland niet mogelijk!, geen wonder dat het CWI zo'n bureaucratisch log lichaam is,

Alles draait met ambtenaren, die werken als een computer, iets wat afwijkt van de rest: blokkeren!, die uitkering!,

Maken de ambtenaren een foutje?, Blokkeren die uitkering!,

Iemand zonder werk heeft toch geld zat... :evil:

Gast

Wat dacht je hoeveel mensen er zijn die even bellen met een bedrijf
of er nog een vacature is, ja kom maar eens langs zeg je dan.
Neeeeeeeeee, dat is niet de bedoeling `` maar dan weet je dat ik gesolliciteerd heb.
Echt belachelijk wekelijks zulke telefoontjes.
Ze moeten gewoon de uitkering van die mensen stopzetten
Aanpakken in NL
Moet nog veel harder

Gast

Met solliciteren kun je het beste iets in "handen"hebben, zoals een sollicitatiebrief met cruculum vitae, mét adressen!,

Daar kicken ze bij het uwv/cwi op!,

Je moet controleerbaar blijven!.

Gast

De CWI medewerker van aan de 50 die voor mij alle benodigde vellen papier voor een aanvraag van een WW uitkering uit moest printen was een ongelofelijke kluns. De man zit de gehele dag achter een computer waar wist werkelijk niet wat zoekmachine 'Google' was. Hij had de postcode nodig van mijn werkgever. Ik zei "probeer de KPN telefoongids maar eens op internet, ik weet zo niet het internet adres, maar daar komen we wel achter met Google". Ik kon aan z'n gezicht zien dat hij geen idee had waar ik het over had. Hij wist Internet Explorer nog net te openen, maar toen liep hij vast. Volgens mij typte hij 'koekel' of zoiets in de adresbalk in. Het duurde met mijn hulp al met al nog enige minuten voordat meneer de CWI medewerker de benodigde postcode gevonden had. :D

Gast

Krab! krab! krab!...

Ik krab me achter mijn oren van verbazing!,

Die medwerker hoort natuurlijk feilloos te weten hoe die computer werkt,

Deze medwerkers verdienen genoeg met dit werk,

Menige "steunzool" kan dit werk nog beter doen!,

Erg dat je dit bij het CWI meemaakt, het is zeker geen reclame,

De mensen die daar werken krijgen over het algemeen een opleiding om met de programmatuur van de computers te werken,

Hopende dat er geen fouten worden gemaakt tijdens de aanmelding!, want dit wil natuurlijk op deze manier wel héél snel!,

Hopende dat u niet te lang in de WW kan blijven zitten, na een aantal jaren val je in de Sociale bijstand, en ik kan u verzekeren dat een mens daar niet beter van wordt!,

Heel veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan!,

Vriendelijke groeten,

Jan Veenman.

Gast

Ik heb op dit moment tot volgende maand werk voor 20 uur in de week. De rest vult de Sociale Dienst aan. Ik heb dus ervaring genoeg met uitkeringsinstanties.
Een aantal geleden had ik al eens een WW-uitkering waarop ik bijna 4 maanden heb moeten wachten :evil:
Het zal me benieuwen hoe het zal zijn om de komende 6 maanden een WW-uitkering, een bijstandsuitkering en een betaalde baan naast elkaar te hebben, want ik mag na 31 dagen weer als oproepkracht aan het werk. Ik zal er door al het papierwerk een administratieve baan aan hebben. Dat is zeker :lol:

Gast

Hier nog een slachtoffer!,

Ik wens je veel sterkte met deze idioot slechte combinatie!,

Ga er maar van uit dat je uitkeringsinstantie fouten gaat maken!, je uitkering wordt dan automatsch geblokkeerd!,

Gelukkig verdien je een paar centen, maar zeer waarschijnlijk niet genoeg om even geheel uit de Scoiale dienst te komen!,

Hou je boekhouding nauwlettend in de gaten!, het verdiende bedrag dat je met werk binnenhaald, wordt bij je uitkering afgetrokken,

Evenals onkostenvergoedingen e.d.!.

Je werkt in principe voor Jaap Aap! als je noodzakelijk gezien bij de sociale zaken moet blijven, omdat je niet genoeg kan verdienen!,

Helaas wordt het je opgelegd, als je keus had!, blijf maar in de uitkering hangen!, hoe raar dit ook klinkt!, en probeer een normaal baantje te bemachtigen, dat je boven het bedrag zit van de uitkering, dan ben je van het gedonder af!,

Heel veel succes toegewenst van Jan Veenman.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

En neem een baan aan als je hem krijgt, ga niet miepen over dat het beneden je niveau is of geen leuk werk is. Werk is werk, dus aan de slag.....

Gast

Ik werk nu als thuishulp A met een MEAO-diploma en een aantal certificaten dus veel lager kan ik niet meer werken.
Zelfs als thuishulp krijg ik na een jaar me kapot te hebben gewerkt en zonder een dag ziek te zijn geweest een schop onder m'n kont. Ik mag blij zijn dat ik deze zomer nog een bescheiden aantal uurtjes als oproepkracht aan de slag kan.
Solliciteren doe ik volop en heel breed: van schoonmaker tot secretaresse, maar zodra werkgevers op mijn CV zien dat ik een jaar lang ongeschoold werk als thuishulp A heb gedaan, geven ze toch de voorkeur aan iemand die wel recentelijke administratieve werkervaring heeft. Ik ban bang dat ik nu veroordeeld ben tot ongeschoold werk in de zorg. Tja, je mot wat om maar aan het werk te blijven.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Misschien een idee om je alsnog te laten scholen....Ik doe maar een wilde suggestie....

Gesloten