LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welk bedrag heeft Aegon/Spaarbeleg van u gestolen?
Re: Welk bedrag heeft Aegon/Spaarbeleg van u gestolen?
Hallo Sing-Sing,
de meeste uitspraken in de rechtszaken over aandelenlease zijn schriftelijk.
De rechtbank stuurt het vonnis naar de betrokken advocaten op per post.
Het heeft dan geen zin om bij een rechtbank te gaan staan.
Als de uitspraak in een zitting wordt gedaan dan is meestal de zitting openbaar en mag iedereen daarbij aanwezig zijn.
Informeer dus bij Consument & Geldzaken op welke datum de uitspraak is en of dit schriftelijk gebeurt.
Informeer ook of, voordat er een vonnis komt, er misschien ook nog een hoorzitting zal plaatsvinden waarin de beide partijen nog één keer hun standpunten kunnen verdedigen.
Groeten,
Piet
de meeste uitspraken in de rechtszaken over aandelenlease zijn schriftelijk.
De rechtbank stuurt het vonnis naar de betrokken advocaten op per post.
Het heeft dan geen zin om bij een rechtbank te gaan staan.
Als de uitspraak in een zitting wordt gedaan dan is meestal de zitting openbaar en mag iedereen daarbij aanwezig zijn.
Informeer dus bij Consument & Geldzaken op welke datum de uitspraak is en of dit schriftelijk gebeurt.
Informeer ook of, voordat er een vonnis komt, er misschien ook nog een hoorzitting zal plaatsvinden waarin de beide partijen nog één keer hun standpunten kunnen verdedigen.
Groeten,
Piet
Hier kun je zien om hoeveel geld het eigenlijk allemaal gaat !!!!!
gevonden op:http://www.stichting-gesp.nl
Persbericht 24-09-2003
Spaarbeleg/Aegon gedagvaard door GeSp
Claim bedraagt in potentie € 400.000.000,-
Klacht tegen Ernst & Young
Stichting Gesp heeft Aegon Bank NV (handelend onder naam Spaarbeleg, een 100% dochter van Aegon) gedagvaard voor de rechtbank Utrecht. De eis houdt in ongedaan-making van alle SprintPlan-overeenkomsten. Spaarbeleg heeft ruim 100.000 Sprint-Plannen verkocht. De claim gaat dus bij een gemiddelde maandelijkse inleg van Hfl 150,- in potentie om een bedrag van circa € 400.000.000,- ( Hfl 900.000.000, -)
SprintPlannen zijn verkocht in de periode 1998-2002. De deelnemer legt maandelijks minimaal Hfl 100,- in gedurende 5 jaar. Sprintplan werd verkocht als een spaarproduct en men richtte zich op "gewone" burgers. Het blijkt in werkelijkheid te gaan om beleggen met geleend geld. Door de dalende beurskoersen wordt er niets uitgekeerd en is men de inleg kwijt. Nergens is gewaarschuwd voor het feit dat de inleg wordt blootgesteld aan beleggingsrisico.
Henk de Ruyter, voorzitter en oprichter van Stichting Gesp: "Spaarbeleg maakt consequent gebruik van woorden als inleg en voorgeschoten bedrag, terwijl het blijkt te gaan om een lening en rentebetaling. Verder hield Spaarbeleg rendementen voor van 11 tot 14%. De Autoriteit Financiële Markten heeft uitgerekend dat de kans dat dit rendement gehaald zou worden minimaal is. Er is dus duidelijk sprake van misleiding."
Veel Sprintplannen zijn verkocht aan mensen met een bescheiden inkomen en vermogen. Hun zuurverdiende spaargeld is nu verloren. Spaarbeleg had de wettelijke plicht om te verifiëren of het product past in het financiële profiel van de klant. Dat is nooit gebeurd. Bij veel deelnemers is een risicovolle belegging absoluut niet passend.
[/url]
gevonden op:http://www.stichting-gesp.nl
Persbericht 24-09-2003
Spaarbeleg/Aegon gedagvaard door GeSp
Claim bedraagt in potentie € 400.000.000,-
Klacht tegen Ernst & Young
Stichting Gesp heeft Aegon Bank NV (handelend onder naam Spaarbeleg, een 100% dochter van Aegon) gedagvaard voor de rechtbank Utrecht. De eis houdt in ongedaan-making van alle SprintPlan-overeenkomsten. Spaarbeleg heeft ruim 100.000 Sprint-Plannen verkocht. De claim gaat dus bij een gemiddelde maandelijkse inleg van Hfl 150,- in potentie om een bedrag van circa € 400.000.000,- ( Hfl 900.000.000, -)
SprintPlannen zijn verkocht in de periode 1998-2002. De deelnemer legt maandelijks minimaal Hfl 100,- in gedurende 5 jaar. Sprintplan werd verkocht als een spaarproduct en men richtte zich op "gewone" burgers. Het blijkt in werkelijkheid te gaan om beleggen met geleend geld. Door de dalende beurskoersen wordt er niets uitgekeerd en is men de inleg kwijt. Nergens is gewaarschuwd voor het feit dat de inleg wordt blootgesteld aan beleggingsrisico.
Henk de Ruyter, voorzitter en oprichter van Stichting Gesp: "Spaarbeleg maakt consequent gebruik van woorden als inleg en voorgeschoten bedrag, terwijl het blijkt te gaan om een lening en rentebetaling. Verder hield Spaarbeleg rendementen voor van 11 tot 14%. De Autoriteit Financiële Markten heeft uitgerekend dat de kans dat dit rendement gehaald zou worden minimaal is. Er is dus duidelijk sprake van misleiding."
Veel Sprintplannen zijn verkocht aan mensen met een bescheiden inkomen en vermogen. Hun zuurverdiende spaargeld is nu verloren. Spaarbeleg had de wettelijke plicht om te verifiëren of het product past in het financiële profiel van de klant. Dat is nooit gebeurd. Bij veel deelnemers is een risicovolle belegging absoluut niet passend.
[/url]
Ik heb pas te horen gekregen dat ik voor jan met de korte ............heb gespaard
Ook ik ben er in getrapt het kost me +-6800 euro.
Is hier niks tegen te doen
groetjes jaco
Ook ik ben er in getrapt het kost me +-6800 euro.
Is hier niks tegen te doen
groetjes jaco
Eind januari 2005 sprintplan afgelopen. ALLES kwijt!!! Maar toevallig heeft Spaarbeleg zelf quitte gespeeld!! En ik lees op de diverse sites dat dit bij alle gedupeerden het geval is geweest.
Hoezo oplichterij? DIEVEN ZIJN HET!!!
Hoezo oplichterij? DIEVEN ZIJN HET!!!
Vandaag post gehad van spaarbeleg, al mijn goede bedoelingen die ik voor mijn 2 kinderen had zijn de grond ingeboord.
In 2000 ben ik zo dom geweest hierin te trappen en met mij nog duizenden gedupeerden
in totaal gaat het bij mij om ruim € 8000,00
wat kan ik nog doen om nog iets van mijn geld terug te krijgen??????
In 2000 ben ik zo dom geweest hierin te trappen en met mij nog duizenden gedupeerden
in totaal gaat het bij mij om ruim € 8000,00
wat kan ik nog doen om nog iets van mijn geld terug te krijgen??????
ook wij zijn er vandaag achter gekomen dat we al ons ingelegd geld,
kwijt zijn 5000 euro jammer ,ik had het nog liever door het toilet gespoeld.Hebben ook meteen de spaarrekeningen bij deze bedriegers opgezegd.
kwijt zijn 5000 euro jammer ,ik had het nog liever door het toilet gespoeld.Hebben ook meteen de spaarrekeningen bij deze bedriegers opgezegd.
wij zijn gelukkig tussentijds gesopt met KOERSPLAN nadat wij ook de indruk kregen dat we met onze euries de koers kwijt waren bij die gore dieven bende..en ons ingelegde 1.432 euries terug gevorderd hebben.en commentaar kregen per telefoon ,dat koersplan niets te maken had met sprint plan ik melde die aardige juffrouw,DAT IK PERSEE MET GEEN EKELE PLAN MEER MEE WILDE DOEN....WEG MET DIE OPLICHTERS...BENDE ALS WIJ 100EURO STELEN OP STRAAT GAAN WE IN DE CEL...die etterbakken mogen hun gang gaan met stelen..datkomt zeker de schatkist ten goede,,,leve de rechtstaat.
oppakken die diev en bende.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oppakken die diev en bende.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier nog zo'n "sukkel"die er in is getrapt, sprintplan -4400 euro, en ook het koersplan voor mijn dochter's studie loopt zoals zovele niet echt zoals beloofd, bij afkopen een verlies van 5oo euro, i.p.v. een ruime winst, idem voor mijn sprintplan, waar volgens zeggen mijn inleg gegarandeerd terug zou koken,dus 2 x de ????.
Aegon bedankt, vuile dievenbende is het[/b]
Aegon bedankt, vuile dievenbende is het[/b]
Was vergeten mijn verloren bedrag te noemen: € 5.450,--.
Ook meteen spaarrekening opgezegd. Zullen aan mij geen euro meer verdienen.
Ook meteen spaarrekening opgezegd. Zullen aan mij geen euro meer verdienen.
Wij zijn in sept. 1998 begonnen met "sparen".
Elke maand 400 gulden "gespaard".
Via de tussenpersoon hebben we ons ook nog twee vermogensplannen aan laten smeren voor de kinderen.
We wilden absoluut geen risico lopen, die man lachte, en zei dat er dan minstens een derde wereldoorlog zou moeten zijn! Ja..ja.. wat kan een mens naief zijn.
Het sprintplan liep in 2003 af, en zijn daarbij 24.000 gulden kwijtgeraakt.
De twee vermogensplannen lopen tot 2013, en als we ze nu stopzetten, moeten we een boete betalen, en zij zijn al minder waard dan wat we er tot nu toe aan betaald hebben.
Wij zijn aangesloten bij de stichting Gesp, en Consument en Geldzaken.
De tussenpersoon is failliet gegaan, en de hoge heren van Spaarbeleg krijg je toch zelf niet te spreken, zij verschuilen zich achter hun callcenter, waar de "gewone"man of vrouw via een stoomcursus hun antwoord al klaar hebben.
Via de "clubs"waarbij wij zijn aangesloten, wachten wij nu af wat er gaat gebeuren, want allebei zijn bezig met een collectieve rechtzaak.
Wij zijn ook blij met PAL , die ons via hun site op de hoogte houdt van het nieuws omtrent Aegon, Dexia enz.enz.
Petje af!!
enne... mocht er weer een grote demonstratie komen, wij zorgen dat we er weer bij zijn!!!!
Elke maand 400 gulden "gespaard".
Via de tussenpersoon hebben we ons ook nog twee vermogensplannen aan laten smeren voor de kinderen.
We wilden absoluut geen risico lopen, die man lachte, en zei dat er dan minstens een derde wereldoorlog zou moeten zijn! Ja..ja.. wat kan een mens naief zijn.
Het sprintplan liep in 2003 af, en zijn daarbij 24.000 gulden kwijtgeraakt.
De twee vermogensplannen lopen tot 2013, en als we ze nu stopzetten, moeten we een boete betalen, en zij zijn al minder waard dan wat we er tot nu toe aan betaald hebben.
Wij zijn aangesloten bij de stichting Gesp, en Consument en Geldzaken.
De tussenpersoon is failliet gegaan, en de hoge heren van Spaarbeleg krijg je toch zelf niet te spreken, zij verschuilen zich achter hun callcenter, waar de "gewone"man of vrouw via een stoomcursus hun antwoord al klaar hebben.
Via de "clubs"waarbij wij zijn aangesloten, wachten wij nu af wat er gaat gebeuren, want allebei zijn bezig met een collectieve rechtzaak.
Wij zijn ook blij met PAL , die ons via hun site op de hoogte houdt van het nieuws omtrent Aegon, Dexia enz.enz.
Petje af!!
enne... mocht er weer een grote demonstratie komen, wij zorgen dat we er weer bij zijn!!!!
72.000 harde hollandse ouderwetse guldentjes weg, ik kan er niet eens over praten!
PAL is helemaal geen advocatenkantoor toch ?
ook wij zijn verschrikkelijk bedrogen door spaarplan van spaarbeleg.
dachten een leuk potje te sparen, wat ze ook voorschotelden, maar dit alles is dus niet uit ge komen we voelen ons......., en zijn bedrogen .
dat dit in nederland nog getolereerd word onbegrijpelijk en het gaat maar door.
hoe krijg je je geld terug. zijn er met €6807,00 ingeluisd . dit is ons ingelegd geld hoe krijgen we dit terug ?
dat je zo met mensen om wilt gaan.
w.d.b.[/b]
dachten een leuk potje te sparen, wat ze ook voorschotelden, maar dit alles is dus niet uit ge komen we voelen ons......., en zijn bedrogen .
dat dit in nederland nog getolereerd word onbegrijpelijk en het gaat maar door.
hoe krijg je je geld terug. zijn er met €6807,00 ingeluisd . dit is ons ingelegd geld hoe krijgen we dit terug ?
dat je zo met mensen om wilt gaan.
w.d.b.[/b]
wat een ellende, denk je wat gespaard te hebben, ben je dus alles kwijt!!!
5 jaar lang, elke maand 46 euro, stelletje naaiers, en niet alleen wij als ouder zijnde zijn erin getuind ook onze 2 kinderen en diverse kennissen van ons.
schandalig dat dit kan, opgelicht worden en zelfs de tussenpersonen hebben het advies gegeven om via sprintplan te ''sparen'', ze worden bedankt ;-((((((
groetjes Karin
5 jaar lang, elke maand 46 euro, stelletje naaiers, en niet alleen wij als ouder zijnde zijn erin getuind ook onze 2 kinderen en diverse kennissen van ons.
schandalig dat dit kan, opgelicht worden en zelfs de tussenpersonen hebben het advies gegeven om via sprintplan te ''sparen'', ze worden bedankt ;-((((((
groetjes Karin
Dacht ik leuk gespaard te hebben voor een nieuw auto, maar nee, ben geflest door dat k*t sprintplan, 60 euro per maand en dat 5 jaren lang, godver alles kwijt !! hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden,
groet Jos
groet Jos
ben genaaid door dat achterlijke sprintplan net zoals mijn ouders,broer en diverse vrienden.
hopelijk wordt er iets aan gedaan, misschien dat de politiek eens wakker wordt en het ''gewone klootjesvolk'' eens kan helpen,
groeten Suus
hopelijk wordt er iets aan gedaan, misschien dat de politiek eens wakker wordt en het ''gewone klootjesvolk'' eens kan helpen,
groeten Suus
Zojuist post ontvangen van Aegon.Benieuwd hoeveel ik op mijn rekening gestort zou krijgen. Sh.Sh...Sh.....
Dacht misschien nog dat de rente aftrekbaar zou zijn, ook dat niet.
Ik ga me direkt aanmelden bij Consument en Financiering.
Hoop dat wij met z´n allen nog iets kunnen doen.
A ° Afpersers
E ° Ellendelingen
G ° Grote Dieven
O ° Overwinst
N ° Nacalculatie?
Ik zeg direkt met spaarrekening op.
Dacht misschien nog dat de rente aftrekbaar zou zijn, ook dat niet.
Ik ga me direkt aanmelden bij Consument en Financiering.
Hoop dat wij met z´n allen nog iets kunnen doen.
A ° Afpersers
E ° Ellendelingen
G ° Grote Dieven
O ° Overwinst
N ° Nacalculatie?
Ik zeg direkt met spaarrekening op.
Vorige week heb ik mijn beide spaarbeurzen van Aegon opgezegd (totale maandelijkse kosten 100 euro aan premie) omdat ik aan de hand van het financieel overzicht er achter kwam dat ik na 9 jaar maandelijks sparen (bestemd voor evt. de studie van de kinderen) alleen maar geld kwijt was geraakt. In totaal zo'n 4.500 euro weg! Toen ik een adviseur om opheldering vroeg werd duidelijk dat 60% van het ingelegde bedrag voor een overlijdensverzekering was bestemd zo'n verzekering heb ik al jaren (dubbel dus bij nader inzien) en dat was nu net niet mijn bedoeling van dat hele spaarbeurs gebeuren. Had ik mijn geld gewoon netjes op de bank gezet 9 jaar geleden dan had ik daadwerkelijk wat geld gespaard, nu heb ik alleen Aegon maar zitten spekken.
De bewuste adviseur die aan huis kwam liet mij een verzoekschrift zien van een client die zijn polis premievrij wilde maken. Als je dit doet dan betaal je geen inleggeld meer. Het bedrag wat Aegon heeft geiind in al die jaren en wat jij hebt gespaard levert geen cent extra op. Dat geld blijft vast staan (zonder rente overigens) tot aan het einde van de looptijd)
Wat een schande dat ik inzicht kreeg in de privicygegevens van iemand anders uit mijn woonplaats. Zou die bewoste adviseur mijn aangetekende brief volgende keer ook als voorbeeld hanteren wanneer hij weer ergens aan huis komt??? Ik moet er niet aan denken dat mijn gegevens elders bekend worden gemaakt.
Aegon bedankt!!!
De bewuste adviseur die aan huis kwam liet mij een verzoekschrift zien van een client die zijn polis premievrij wilde maken. Als je dit doet dan betaal je geen inleggeld meer. Het bedrag wat Aegon heeft geiind in al die jaren en wat jij hebt gespaard levert geen cent extra op. Dat geld blijft vast staan (zonder rente overigens) tot aan het einde van de looptijd)
Wat een schande dat ik inzicht kreeg in de privicygegevens van iemand anders uit mijn woonplaats. Zou die bewoste adviseur mijn aangetekende brief volgende keer ook als voorbeeld hanteren wanneer hij weer ergens aan huis komt??? Ik moet er niet aan denken dat mijn gegevens elders bekend worden gemaakt.
Aegon bedankt!!!
Suusje,
Kijk eens op www.stichting-spirit.nl
Deze stichting dagvaard Spaarbeleg inzake Sprintplan.
Het proces wordt op naam van aangeslotene gevoerd. Dus je hoeft later niet nog een keer naar de rechter toe om je geld terug te krijgen. Uitspraak rechter is direct van toepassing.
Mvg,
Pieter
Kijk eens op www.stichting-spirit.nl
Deze stichting dagvaard Spaarbeleg inzake Sprintplan.
Het proces wordt op naam van aangeslotene gevoerd. Dus je hoeft later niet nog een keer naar de rechter toe om je geld terug te krijgen. Uitspraak rechter is direct van toepassing.
Mvg,
Pieter
tja ook na vijf jaar sparen 5000 euro,s kwijt en als je dan belt zeggen ze dood leuk ben maar blij dat je niet bij hebt moeten betalen