LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Henry's kitchens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pfff

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door pfff »

Niet geselecteerd op je woord in geschrift zeker ??

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

beste aspirant keukenkopers

Laat u niet gek maken door de bekende azijnzeikers die het alleen al leuk vinden om ondernemers ,die het net iets beter voor elkaar hebben dan zijzelf, zwart te maken. ( vaak andere keukenverkopers)
Laat u leiden door u gevoel voor kwaliteit en vakkennis van de adviseur in plaats van alleen de prijs .
als u op vakantie gaat gaat u toch ook niet naar een mindere plek , alleen omdat het goedkoper is . u moet 20 jaar tegen uw keuken aan kijken. zorg dat dat met veel plezier is.

De betere verkoper

PMV

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door PMV »

Echt helemaal mee eens.

Kwaliteit gaat voor prijs.

Je geeft toch ook geen 20.000 euro uit voor een Auto waar ze 3 jaar mee doet.

Dus geef dan 11.000 euro uit voor een keuken waar je 20 jaar mee doet.

Ik blijf zeggen: SUCCES MET JE BESLISSING

Layla

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Layla »

Ik heb ook een keuken besteld bij HK in Breda. Ik had gezegd dat ik een bepaald budget had, maar na het uitrekenen van de keuken was de keuken ruim 2 x zo duur en nog niet naar mijn zin. Uiteindelijk kwam de bedrijfsleider erbij en na veel onderhandelen zijn we er toch uitgekomen, ik denk dat ik van de oorspronkelijke prijs zo'n 40% korting gekregen heb. Achteraf gezien voel je je toch besodemieterd, want de manier waarop de prijzen berekend worden is toch gewoon nattevingerwerk. Waarom niet gewoon een prijs per onderdeel op de offerte? Enfin, bij de keuken die we besteld hadden zat nog geen achterwand (ik was er nog niet over uit wat ik wilde) en er zat een standaardkraan in die ik niet mooi vond, maar die mocht ik nog veranderen. Vorige week was het zover dat de keuken ingemeten kon worden, en konden we alle definitieve details gaan doorgeven (kleur werkblad etc.) Toen ik vroeg wat een achterwand ging kosten kreeg ik te horen dat deze ruim 700 euro was! Bovendien moest ik als ik een andere kraan wilde het verschil bijbetalen. Ik heb de kraan laten vervallen en inmiddels via een internet bedrijf een mooie designkraan gekocht met een kleine bijbetaling. De keuken is inmiddels besteld en ik hoop dat hij verder goed is bij plaatsing. Ik heb overigens nadat ik de koopovereenkomst getekend had in november gelijk een factuur voor een aanbetaling ontvangen, hier heb ik gelijk over gebeld met de verkoper, want er is tijdens het verkoopgesprek nooit over gesproken en ik ga ook niets aanbetalen, bij andere keukenbedrijven hoeft dat ook niet. In de voorwaarden van het CBW staat dat ze een aanbetaling van max. 25% MOGEN vragen, maar dat hoeft dus niet. Ik zal inderdaad 10% van het bedrag achterhouden totdat de keuken naar wens is geplaatst. Overigens waren mijn ouders ook naar HK geweest om een offerte te laten maken. Nadat ze 2 uur in de showroom hadden gezeten vroegen ze een prijs voor de keuken die getekend was, maar deze kregen ze niet. hiervoor zouden ze dan nog een keer terug moeten komen. Ze zijn bij 2 andere zaken geweest daarna en bij beide zaken werden ze normaal geholpen en kregen ze een nette offerte voor de door hen gewenste opstelling. Ze vonden de hele manier van doen bij HK erg raar. Door hun en mijn eigen ervaring heb ik er eigenlijk spijt van dat ik daar een keuken heb besteld. In eerste instantie was ik er blij mee, maar door dit soort dingen voel ik me toch een beetje besodemieterd.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door 16again »

betere verkoper schreef:
Klanten met jou houding zullen ten aller tijden de hoofdprijs betalen voor hun keuken.....Fijt is dat de verkoper veel verder wil gaan bij aardige klanten dan bij mensen die ze het bloed onder de nagels vandaan halen.
Klanten die bij de eerste de beste winkel binnen stappen, een keuken laten uitrekenen, en hierbij een "flinke direct beslissen" korting krijgen, om vervolgens te snel toehappen, die klanten betalen pas de hoofdprijs bij die aardige verkoper!

Het is het goed recht van de klant om verder te kijken en prijzen te vergelijken. Als je dit eerlijk in een winkel vertelt, en de verkoper wil geen tijd in je steken, dan loop je als klant gewoon de volgende winkel in, en doe je daar alsof dit de 1e keukenwinkel is waar je binnenstapt.


Volgens CBW voorwaarden zijn tekeningen van de offerte etc gewoon eigendom van de winkel.
Ook mag een winkel (vooraf!!) geld vragen voor een offerte. De tekeningen worden dan uiteraard wel eigendom van de klant.

Uiteraard is het geen economisch delict als een klant prijzen wil vergelijken, dit is zelfs zijn goed recht. De winkel is zelfs verplicht om dit mogelijk te maken, o.a. door producten in de showroom duidelijk te prijzen. Beter voorbeeld van een economisch delict is de keukenshowroom zonder prijskaartjes.

Gast286

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast286 »

Als ik een offerte wil ga jij voor mij door het stof!

Wat voor een idiote houding is dat???????
Bij zo een aanschaf hoort niemand voor iemand door het stof te gaan, maar is het een samenwerkingsverband tussen twee partijen om beide tevrden te maken met een behaald eindresultaat.
Zonder respect van verkoper naar klant EN vice versa wordt het niets en kun je beter uit elkaar gaan.

succes

Esmarije

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Reactie op de Betere verkoper

Klanten met jou houding zullen ten aller tijden de hoofdprijs betalen voor hun keuken.al was het maar in de prijs kwaliteits verhouding.

Wat knap van jou dat je direct bij binnenkomst kunt zien of een klant echt geinteresseerd of aan het shoppen is. Heb je hier een cursus voor gedaan? Mag ik dan misschien het adres hebben, want wie weet hebben ze nog wel een cursus: Hoe herken ik een oneerlijk keukenzaak/verkoper.
Of zie je direct de extreem dikke portemonnee in hun binnenzak zitten en denk je: Bij die persoon ga ik flink slijmen en eens écht mijn best doen. O nee, voor iedereen moet je toch je best doen? Klant is toch nog steeds koning?

Kortom: Klanten willen gewoon eerlijk behandeld worden en een eerlijke prijs betalen voor hun keuken. FEIT: de klanten worden steeds bijdehanter. Niet alleen in de keukenbusiness, maar overal, of ze nou een auto kopen of een brood. Ze informeren zichzelf via internet (o.a. deze site), folders, bezoeken aan beurzen, enz. Ze zijn van heel veel op de hoogte, zeker als het gaat om de aanschaf van duurdere dingen.

Daarbij komt ook dat een klant al vaak weet wat hij wil. Welke maten, welke vorm, welke kasten e.d. Zijn vraag aan jou is om het passend te maken. Als je direct denkt dat de klant toch verder gaat kijken en vergelijken, gooi je je eigen glazen in.

Fijt is dat de verkoper veel verder wil gaan bij aardige klanten dan bij mensen die ze het bloed onder de nagels vandaan halen.

De klant kan nog zo aardig en een open boek zijn, bedenk wel dat hij ook weet van de hoed en de rand en jou ook weet te bespelen. Zeker nu jij zegt al van de buitenkant te kunnen zien hoe iemand van binnen is. Denk je nou echt dat jij niet voor de gek gehouden kan worden? Wat een verkoper kan, kan een klant net zo goed en ik denk zelfs nog beter.

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Beste allemaal,

Wanneer ik een keuze zou mogen maken over welke zienswijze mij het meeste aanspreekt dan kies ik voor die van de gastronoom.
Gastronoom schreef:Samenvattend; vertel wat je wilt, geef je budget, vertel meteen dat je niet vandaag wilt kopen maar de offerte wil vergelijken met anderen.
Geef wel aan dat de scherpste offerte naar verloop van tijd de order zal krijgen. Zo laat je iedereen in zijn waarde en geef je de mogelijheid aan de verkoper om geen offerte uit te brengen.
Gewoon een zakelijke aanpak die eerlijk en duidelijk is.

Ik krijg echter de kriebels van het idee dat een verkoper, van welk product dan ook, voor z'n klant in het stof moet kruipen. Wat heb je aan iemand die compleet murw is. Kan of wil iemand lijdend onder zo'n gemoedstoestand nog op en goede manier zijn kennis toepassen?

S.

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Klanten willen gewoon eerlijk behandeld worden
verkopers ook



de betere verkoper

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

verkopers willen ook eerlijk behandeld worden, maar als ik dan open kaart speel en zeg dat ik niet op "één paard" wed krijg ik pas een prijs van de keuken na dat ik bij het "andere paard" ben geweest...

Sorry voor deze verkoper, maar die 2 uur die er nu dus inzit is dan verloren tijd....

Esmarije

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

De verkoper wil eerlijk behandeld worden? Hoe kan dat als hij oneerlijk is over de prijzen???

Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden, toch?

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Kan of wil iemand lijdend onder zo'n gemoedstoestand nog op en goede manier zijn kennis toepassen?

Je moet wel heel zielig zijn wil je je gemoedstoestand aan laten tasten door een klant die niet met je in zee gaat. That's all in the game.

Dan moet je dit soort werk niet doen en achter de kassa van de Albert Heijn gaan zitten. O nee, ook zelfs klanten zoeken de koopjes met de prijzenslag bji een andere (lees goedkopere) supermarkt! Kun je dus maar het beste uit het wereldje stappen dat verkopen heet en ander werk gaan doen. Niet werkeloos thuis zitten, want dan moet ik nog geld voor je betalen!

Esmarije

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Dit bovenstaande is trouwens van mij :P

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

Beste lezers,

Volgens mij is de boodschap nu wel overgekomen bij de verkopers, ze zijn een beetje over de z... dat ik ze een bepaald beeld voorgeschetst heb die in principe in mijn ogen ook de werkelijkheid helaas is. Heerlijk toch dat die keukenverkopers ook eens zegen wat ze denken, dan achter hun mooi driedelig pak (wat voor geen meter zit) interessant lopen doen in de showroom en een masker opzetten.

Ik wil alleen nog een ding zeggen van dat "door het stof gaan". Kijk want daar had ik ze ineens :lol:, recht toe recht aan. Oei oei oei, zwaar op de teentjes getrapt, maar goed tegenwoordig schijnt iedere verkoper een bovengemiddeld niveau te hebben, maar helaas de essentie van de boodschap te missen. Dus ja, even een cursusje dan maar, maar alleen voor de bovengemiddelde verkoper (want die anderen hebben dat niet nodig, die begrijpen de boodschap wel).

Kijk op het moment dat de verkoper meegaat met mijn geschetste b. situatie, dan zal hij het op mijn voorwaarden doen (dit betekent niet dat ik em niet zonder respect zal behandelen, integendeel, maar ik zal hem ALLES VAN HET HEMD vragen, want ik wil alles weten over prijzen, kleuren, mogelijkheden etc). Met andere woorden hij zal door het STOF moeten gaan om mij als klant binnen te halen (en zo heb ik dat bedoeld). En dan nog loopt hij het risico mij niet als klant binnen te halen.

Oh voor de betere verkoper, volgens mij lees je niet.
Gun de verkoper ook wat. Ga op je eerste gevoel af ,dit kan al zitten in een prettig gevoel bij binnenkomen.
1. De klant komt bij je binnen en zegt ik wil een vergelijking maken op basis van een keuken, hier zijn de maten en ik wil een vrijblijvende offerte==> Jij zegt a. Nee mijnheer, dit is onze werkwijze niet en zo gaan we niet te werk, ik kan u helaas niet verder helpen==> Even goede vrienden en ik ga verder. Of b. Ja mijnheer, dat is goed, heeft u de tijd==> Dan gaat het op mijn voorwaarden en zul je door het stof moeten gaan! Moeilijk te begrijpen he!

Je bent dus al een fase verder, je bent dus al in mijn geschetste b. situatie. Tuurlijk gun ik je als verkoper wat, maar dat begint bij het begin door eerlijk te zijn of je er trek in hebt of niet (om een offerte te maken of niet) en niet halverwege, capice?

Over dat ik de hoofdprijs betaal voor de keuken, je denkt toch niet dat ik van gisteren ben he, 16again geeft precies mijn gedachtegang weer.

Oh ja, betere verkoper, natuurlijk ga jij met vriendelijke klanten om dan de kritische klant, want die kun je gelijk iets slijten (klanten let op scoringsdrift, let op alarmfase 1). Lekker makkelijk, ik hoop ook dat die makkelijke klant ook een tevreden klant blijft en geen beroepsklager achteraf!!! Maar goed dat zul jij wel weten, per slot ben je de betere verkoper

Gegroet,

davy

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

ging ff wat fout met Quoten, mijn excuses.

Gegroet,

Davy

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

davy

ben je al ergens geslaagt voor de keuken of zit je nog steeds in de orienterende fase

Davy

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Davy »

Waarom wil je dat weten? Wil je me een aanbieding doen dan?

Davy

Gast

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Gast »

wat denk je
tijd is geld dus ik heb gelijk

de betere verkoper

S.

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door S. »

Ten eerste.... ik verkoop geen keukens. Dus niemand heeft mij wanneer ik reageer op een uitspraak over "door het stof gaan". Vind dit gewoon een rare zegswijze en hoe deze ook uitgelegd wordt, het blijft neerbuigend klinken. Daarom vond ik het stukje van de Gastronoom ook goed. Geen opsmuk, geen fratsen, geen emoties; eigenlijk beschrijft het de essentie waar het om gaat.

En ik blijf geloven dat wanneer je iemand behandeld net als hoe je dit zelf zou wensen, dit in je voordeel werkt. Wanneer je het tegendeel merkt bij een verkoper is het je goed recht om dit te laten merken en ga je gewoon een deurtje verder.

S.

Esmarije
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2005 00:17

Re: Henry's kitchens

Ongelezen bericht door Esmarije »

Betere verkoper,

Waarom is het belangrijk om gelijk te hebben? Iemand mag toch een andere mening hebben dan jij? We leven toch nog steeds in een vrij land?

Helaas is mijn mening en die van velen met mij negatief door de vervelende negatieve ervaringen door slechte opdringerige niets uitvoerende keukenverkopers. Maar aangezien jij de betere verkoper bent, heb jij daar enatuurlijk en andere gedachte over, aangezien jij die ervaringen niet zult hebben. Prima, maar laat een ieder vrij om zijn eigen zegje te doen, ook al is het anders dan jij zou willen.

Gesloten