LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie weigert aanhouding Dexia?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Okerene
Berichten: 529
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:40

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Okerene »

Zonder nadere reden is mijn zaak aangehouden.

Inmiddels heb ik bericht van mijn advocaat gehad. Wat ik al vermoedde is waar gebleken. Het bericht van de rechter betreffende aanhouding tot december 2005 op de zitting vorige week:
" werd heden aanhouding verleend tot opgemelde zittingsdatum voor dupliek/repliek rec. Hoogachtend x.xxxxxxx"
Wat ik nog wel verwacht had, gezien de uitspraak van Minister Donner vorige week tijdens het Kamerdebat, is een uitleg van de rechter over de mogelijkheid tegen deze voor mij onbegrijpelijke aanhouding protest aan te kunnen tekenen. Dhr Donner hield bij hoog en bij laag vol dat er niet één zaak hem bekend was die zonder de toestemming van de gedupeerde aangehouden werd. Welnu, mijn zaak is er duidelijk weer één van.

Er wordt door mijn advocaat nog op zijn kantoor overleg gepleegd of het zin heeft om de rechter nog een verzoek te doen tot het nemen van akte om kenbaar te maken dat ik het niet eens ben met de manier en kennelijke reden van aanhouding alsook mijn persoonlijke redenen. Dan nog lijkt het erop dat dit alleen een "veredelde kennisgeving" wordt, want de rechter zal daarna waarschijnlijk alsnog aanhouden.

De eventuele Tros RADAR uitzending hierover blijkt noodzakelijk. Ik zal mijn verhaal doorgeven aan Frank Heemskerk (PVDA) [email protected] en "Doe dan ook een CCtje naar Agens Kant (SP) [email protected] en Cees Vendrik (Groen Links) [email protected] " zoals Piet Koremans aangaf. En naast een copie naar mijn advocaat, één naar de Redactie van Tros RADAR. [email protected] , Piet [email protected] van Platform Aandelenlease (PAL) en [email protected] .

Nu rechters ambtshalve ook nog aandelenleasezaken aanhouden, geldt "no spang" niet voor de meesten onder ons vrees ik. Kom daarom naar de demonstraties en vecht tegen al het aandelenleaseonrecht en het leed dat ARMOE-REXIA heet.

Okerene (Tros RADAR forum)
Laatst gewijzigd door Okerene op 28 apr 2005 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Margriet »

Email is verstuurd en reactie van SP gekregen om schriftelijk bewijs toe te sturen.
Margriet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door aert0001 »

hoi Margriet,

Ook van J. Baud zeker?

Ton

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door impact »

Gisteren kreeg ik een reactie van F. Heemskerk (PvdA) met het verzoek om nadere gegevens. Ik heb daarna de door mij ontvangen rolmededeling van de Amsterdamse rechtbank aan hem doorgestuurd, waarin wordt aangegeven dat de zaak pas weer voor 6-12-2005 op de rol staat. Alles ook als BCC naar Piet gestuurd.

Ik vrees dat Willems gelijk gaat krijgen met zijn complot-theorie.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ook ik heb alle info door gezonden, naar de S.P. en naar Radar

en ja Rudy Willems is dus toch zo gek nog niet!


Ton

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door anne_ »

Ton, is er al iets bekend van groep 1? Worden wij ook op de slaaprol gezet?

Gr. Anne.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Dan moet die Willemstheorie maar eens flink in de publiciteit :!:

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

We zullen in Amsterdam allemaal wel in slaap gesust worden! Het is zaak de boel tot december onder de aandacht te houden! Zoals Ad al zegt.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Anne,

reactie volgt, via pipa's msn ( wat een medium! internet)

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

:lol: :lol:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door aert0001 »

:wink:

Ton

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Margriet »

Ton inderdaad door J. Baud, ben ook benieuwd nav Anne haar vraag .
Groeten en een fijne dag allemaal van Margriet.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ton, Anne en Pipa ik snap hier niets meer van.
Is er van onze zaak al iets bekend dan?
Ton zei dat hij ook iets gestuurd had naar Heemskerk en anderen.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Anne & Janneke,

Sorry ik had de vraag niet gelezen, voorlopig gaat het alleen om groep 2, maar dat is volgens mij een kwestie van tijd, de rest zal wel volgen,
het is overigens de rechtbank zelf die deze aanhouding heeft gelast, het is volgens de rechtbank beter om het hoger beroep af te wachten.

Het idiote aan deze stelling is natuurlijk dat het juist Dexia was die in eerste instantie heeft geeist dat ALLE rechtsgangen doorlopen dienen te worden, het was juist Dexia die weigerde tot sprong cassatie, het was juist Dexia die weigerde om de "lagere" rechtbanken over te slaan.

HET ZIJN JUIST DE SLACHTOFFERS DIE NU WEER GEBLOKKERD WORDEN,
nu moeten we dus inderdaad zoals Agnes Kant stelde "vechten tegen Dexia en de rechtbanken"

Het kan positief zijn, dit uitstel! Maar dan voornamelijk voor Dexia,
DE SLACHTOFFERS IS HIEMEE DE NORMALE RECHTSGANG GEWEIGERD

Dexia, alias De groete leugen, lacht wederom in haar vuistje

Ton

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geachte mevrouw Pipa,
U schrijft in uw reactie op ons antwoord dat u bij de rechtbank in Amsterdam mag wachten tot december 2005. Ik wil u erop wijzen dat Amsterdam weliswaar als algemene lijn de zaken aanhoudt tot die datum, maar dat de rechter elk verzoek van een partij om de zaak níet aan te houden, apart zal beoordelen. Misschien bleek dat niet duidelijk uit de officiële tekst van het door Amsterdam gevoerde beleid. Dat zou in uw geval kunnen betekenen dat de zaak vóór december 2005 toch inhoudelijik behandeld wordt.
Met vriendelijke groet,
xxx
Raad voor de rechtspraak
Afdeling voorlichting
Óf de rechtbank snapt het niet óf de raad voor de rechtspraak snapt het niet. Hoe moeten wij het dan nog begrijpen??

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door fraude »

Ik ben op de AFM en DSI rol geplaatst.

Sommigen noemen dit de slaaprol!

Groet,


fraude

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door pallu »

De Comparitie van partijen die as dinsdag gehouden zou worden ten aan zien van mijn zaak is van de baan omdat in een zelfde zaak gisteren Dexia een voorstel heeft gedaan om de helft
van de ereschuld kwijt te schelden daar beide partijen het met elkaar niet eens werden is het dus op niets uitgelopen en de rechter wilde geen uitspraak gaan doen voor December
dus is die zaak naar December aangehouden
Aangezien mijn zaak dezelfde punten omvatte heeft het geen nut om de comparitie door te zetten die zou op hetzelfde uit komen
Dus ook mijn zaak zal wel naar December uit gesteld worden.
Ben hier niet blij mee

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door Margriet »

Hoi Pallu
Reageer ook naar de regering toe,zij willen wel schriftelijk bericht ontvangen zodat ze vragen aan Donner en Zalm met bewijs kunnen voorleggen dat dit ECHT gebeurt in Nederland.
Groeten Margriet.

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door woest »

De rechtbank Amsterdam heeft het initiatief tot aanhouding van de rechtsgang genomen. Eenzijdig, en niet met redenen omkleed. Dit, mogen wij later vernemen en alleen na veel moeite te hebben betracht er achter te komen, om de bemiddelingspogingen een reële kans te geven, enerzijds, en om anderzijds de uitspraken in hoger beroep af te wachten. Eén en ander 'in het algemeen belang'.

Vraag: Was het dan niet zinvoller geweest om ook met de bemiddelingspogingen te wachten op de uitspraken in het hoger beroep? Waarom wordt er eigenlijk geen haast gezet achter de uitspraken in het hoger beroep 'in het algemeen belang'??

Individueel mag men de aanhouding aanvechten, echter wel door middel van 'een met redenen omkleed schriftelijk verzoek', over welk verzoek Dexia zich dan weer kan uitlaten! Ook in het geval van het niet waarmaken van de belofte van de minister van justitie, moeten wij, gedupeerden, met bewijzen komen, met 'stukken' waaruit dit blijkt. Daarná 'zullen ze (de SP) er meteen werk van maken'.

Waar was de kans van ons, gedupeerden, om te reageren op een 'verzoek' tot aanhouding? Waar was de ruimte voor ons, gedupeerden, om onze mening te kunnen geven, of wij überhaupt wel geïnteresseerd waren in een "bemiddelingspoging" of niet?

De normale rechtsgang in groepsverband wordt onmogelijk gemaakt. Omdat de advocaten geen poot aan de grond krijgen, wordt hen ook nog eens (door de heer Baud) onwil verweten! Wat is dit voor onzin en omgekeerde wereld?! Zie, waar het gemanipuleer van Dexia toe leidt! Ook en zelfs degenen, die geacht worden voor ons (slachtoffers) op te komen, althans een objectieve, maar scherpe, controlerende visie te laten zien ten opzichte van de hele gang van zaken, worden -al of niet bewust- geïndoctrineerd!

De verantwoordelijkheid wordt in alle gevallen op ons afgeschoven, op de gedupeerden (en/of hun vertegenwoordigers), die, hoewel al slachtoffer, wederom gefrustreerd worden, keer op keerop keer op keer.

Tijd is geld, voor Dexia, maar ook en zeker voor ons; al die tijd worden we wel geïntimideerd door de hyena's van Dexia, die geen boodschap hebben aan 'wachten' wat betreft de bedreigende incasso's en de gekmakende intimidaties. Al die tijd hebben we wel het nakijken als we een lening nodig hebben, voor de betalingen aan Dexia (sic!), voor advocaten of voor andere zaken.

De media worden gemanipuleerd: zie de verslaggeving van de laatste truc, het schikkingsvoorstel aan de leden van Leaseleed; Voorwaarde tot slagen van dit voorstel was, dat er een 95% meerderheid nodig was die 'ja' zou stemmen. In de media komt het bericht, dat 80% en nog wat vóór heeft gestemd, geen 95%, maar voor Dexia overtuigend genoeg om met deze 80% individueel door te onderhandelen. Voor het gemak wordt daarbij even 'vergeten' dat het hier 80% van de respondenten betreft en niet 80% van de leden! Een sluwe truc, wederom, van de Dexia verdeel-en-heers-strategie. Zijn wij de enigen die dit zien?? Vergeet het maar! Als wij, gewone burgers, deze praktijken kunnen ontmaskeren, dan kunnen de heren/dames magistraten dat zeker. Maar er wordt gewacht...

Hoe lang moeten wij het blijven aanzien, dat voor Dexia in allerlei gevallen de rode loper wordt uitgelegd en moeten wij, gedupeerden, het grootste deel van ons leven wijden aan deze materie? Nachtenlang opzitten, hele studies maken van zaken, die blijkbaar voor magistraten al ingewikkeld zijn, laat staan voor de eenvoudige man/vrouw, mikpunt van de contracten?

Moeten wij maar blijven accepteren, dat, hoewel wij Dexia hebben gedagvaard, ons wordt opgelegd om te wachten, ons wordt bevolen 'schriftelijk en met redenen omkleed te bewijzen', wat voor eenieder zonneklaar is? Dat Dexia de zaak (de mensen!) stelselmatig frustreert en misleidt. Dat Dexia niet wil, dat haar beerput open gaat. Dat Dexia genoeg geld heeft (van de gedupeerden!) om de beste advocaten op gedupeerden los te laten, dat Dexia het nog lang uit kan zingen.

Wij kunnen het ons niet permitteren om te wachten! Dat kunnen wij niet betalen! Ons geld ligt in de beurzen van Dexia c.s. en dat eisen wij terug!

Wij gaan niet eens in op alle andere frustrerende elementen (WCK!, vergunningen, etcetera): dit gaat alleen om het feit, dat het ons vrijwel onmogelijk wordt gemaakt Dexia ter verantwoording te roepen. Wij willen dit langslepende drama eindelijk eens achter ons kunnen laten!
Getekend: Woest
En, TrosRadar, wat doet u met al deze informatie??

Waar waren de vragen over de BKR-registratie?

Waar waren de kritische opmerkingen over het eenzijdig aanhouden van de rechtszaken?

Waar waren de vragen over de WCK?

Waar waren de boze gedupeerden? De wanhopige?

Waarom hoorden wij niets over de incasso's van Dexia die wel doorgang mochten vinden, de manier waarop dit gebeurt.

Waarom werden de laatste, voor gedupeerden zeer gunstige, gerechtelijke uitspraken niet gepubliceerd, en waarom werd daar in de uitzending niet over gesproken? (Degene die een paar weken geleden nog al zijn geld terugkreeg, althans zo luidde het vonnis, a 100.000 euro).
Ik kan zo nog wel even door gaan...
Laatst gewijzigd door woest op 02 mei 2005 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie weigert aanhouding Dexia?

Ongelezen bericht door trudy »

omdat Bruneel anders niet gekomen was !

very simple

Gesloten