Hallo,
Ik heb vandaag mijn cursus Engels voor beginners afgerond bij het LOI.
Het contact met de docenten verliep goed, heel makkelijk via het internet (via de zgn LOI-campus). De taken waren van een goed niveau (niet te makkelijk, niet te moeilijk) en de mondelinge opdrachten zijn ook leuk om te doen, al vraag ik wel af of een volledige leek in Engels zich hieruit kan redden. Voor mij was het echter een leuke aanvulling. De LOI als organisatie lijkt mij echter log en traag... bij sommige vragen of problemen moet je soms dagen geduld hebben eer ze antwoorden (of nog erger: niet antwoorden)! Dat is dus het nadeel, maar over de opleiding op zich heb ik geen klachten.
Montello, ik denk dat het vooral afhangt van de opleiding die je doet. Het is een schande dat er nog gegevens vermeld staan in je cursus van 15 jaar geleden, dit zou toch beter moeten bijgehouden worden.
Ikzelf ben in ieder geval tevreden. Over het NTI kan ik niet oordelen, al kwamen ze erg onbeleefd over aan de telefoon (waardoor het toch LOI geworden is). Hier in België kan je met opleidingscheques bij NTI betalen, maar liever wat meer en een goed gevoel eraan overhouden dan minder betalen en ontevreden zijn.
Groetjes,
Erik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loi of nti?
-
Re: loi of nti?
Ik volg de opleiding Apothekersassistente bij de LOI en ik vind dat sommige dingen wel beter kunnen maar over het algemeen heb ik niks te klagen!
Ik moet 960 uur (een half jaar fulltime!) stage lopen, er zijn practica en allerlei praktijkdagen met leraren die ook op het ROC lesgeven (hoezo alleen schriftelijke studie??)
Het is alleen jammer dat je je zelfs voor examens niet via internet kan opgeven en dat het alleen in Leiderdorp zit.
Ik moet 960 uur (een half jaar fulltime!) stage lopen, er zijn practica en allerlei praktijkdagen met leraren die ook op het ROC lesgeven (hoezo alleen schriftelijke studie??)
Het is alleen jammer dat je je zelfs voor examens niet via internet kan opgeven en dat het alleen in Leiderdorp zit.
Ik ben sinds juni 2009 begonnen met de HBO opleiding rechten entot nu toe gaat het me goed af. Ik snap niet waarom er negatief wordt gedaan over het studeren via een thuisorganisatie. mijn inziens toont het zeker een stuk dicipline die je opbrengt om via thuis een volledig HBO opleiding te volgen.
Al met al dik tevreden.
Al met al dik tevreden.
Ik studeer momenteel via NTI. Als ik deze forum eerder had gezien (of weet wat ik nu weet) dan had ik me NOOIT bij de NTI aangemeld. Sinds oktober 2010 volg ik een studie Bedrijfseconomie via NTI en ik heb eigenlijk niks positiefs over ze melden. Ik raad ook altijd iedereen aan om vooral geen studie te volgen aan NTI. Problemen die ik heb gehad met NTI binnen 1 jaar zijn:
- Als mijn mentor al reageerde op emailcontact dan was dit vaak bot en altijd kort door de bocht.
- Bij onverwachte (ernstige) ziekte kun je volgens NTI je examen/praktijkdag kosteloos verplaatsen. Ik heb alles netjes volgens hun regeltjes gedaan en voor een doktersverklaring gezorgd (wat ze officieel niet eens mogen vragen!) maar toch verzinnen ze iedere keer smoesjes om maar niet mee te hoeven werken. Volgens NTI is mijn ziekte niet accuut verklaard omdat ik niet ziek werd op de dag zelf, maar 1 dag van te voren.. Terwijl ik door ziekte wel 3 maanden plat heb gelegen.
- Mijn eerste boekenpakket was niet compleet. Omdat ik dit niet direct heb geconstateerd, moet ik de boeken die ik mis alsnog zelf aanschaffen. Terwijl ik al betaald heb voor de boeken die ik niet heb gekregen.
- Studeren wanneer het jouw uitkomt? Echt niet. Als ik een vandaag een examen wil inplannen dan is er pas over twee weken plek. Daarvoor moet ik een half uur reizen, terwijl dit aan het begin van het jaar nog vijf minuten lopen was. Examencentra's worden regelmatig gesloten of ze zijn niet dagelijks open.
En zo is er nog véél meer ellende bij NTI. Dus de vraag LOI of NTI? Ik zou zeggen in ieder geval GEEN NTI.
- Als mijn mentor al reageerde op emailcontact dan was dit vaak bot en altijd kort door de bocht.
- Bij onverwachte (ernstige) ziekte kun je volgens NTI je examen/praktijkdag kosteloos verplaatsen. Ik heb alles netjes volgens hun regeltjes gedaan en voor een doktersverklaring gezorgd (wat ze officieel niet eens mogen vragen!) maar toch verzinnen ze iedere keer smoesjes om maar niet mee te hoeven werken. Volgens NTI is mijn ziekte niet accuut verklaard omdat ik niet ziek werd op de dag zelf, maar 1 dag van te voren.. Terwijl ik door ziekte wel 3 maanden plat heb gelegen.
- Mijn eerste boekenpakket was niet compleet. Omdat ik dit niet direct heb geconstateerd, moet ik de boeken die ik mis alsnog zelf aanschaffen. Terwijl ik al betaald heb voor de boeken die ik niet heb gekregen.
- Studeren wanneer het jouw uitkomt? Echt niet. Als ik een vandaag een examen wil inplannen dan is er pas over twee weken plek. Daarvoor moet ik een half uur reizen, terwijl dit aan het begin van het jaar nog vijf minuten lopen was. Examencentra's worden regelmatig gesloten of ze zijn niet dagelijks open.
En zo is er nog véél meer ellende bij NTI. Dus de vraag LOI of NTI? Ik zou zeggen in ieder geval GEEN NTI.
Hier heb je wat, daar laat je wat. Toen ik als 18-jarige werkende met alleen mavo en een secretaressediploma wilde doorleren, ben ik bij de LOI uitstekend voorgelicht. Ik had bij hen toen ook al naast school de opleiding 'medische terminologie' gedaan. Ik haalde daarna in 3 jaar deelcertificaten VWO Nederlands, Engels, Duits. Nooit wat op aan te merken gehad.
Later, veel later, deed ik Proficiency in English. Ook prima. Daarna begon het gedonder omdat ze niet om konden gaan met de nieuwe BaMa structuur. Ik heb uieindelijk bij de Hogeschool Westnederland mijn bachelorgraad Engels gehaald. Uistekende begeleiding. Over kosten kan ik niks zeggen want je betaalt overal hetzelfde collegegeld.
Later, veel later, deed ik Proficiency in English. Ook prima. Daarna begon het gedonder omdat ze niet om konden gaan met de nieuwe BaMa structuur. Ik heb uieindelijk bij de Hogeschool Westnederland mijn bachelorgraad Engels gehaald. Uistekende begeleiding. Over kosten kan ik niks zeggen want je betaalt overal hetzelfde collegegeld.
Goedemorgen,
Zelf ben ik onlangs afgestudeerd aan het NTI, opleiding HBO-Recht.
In de eerste jaren verliep het contact met het NTI soms wat moeizaam. Gedurende mijn derde studiejaar is organisatorisch toen het een en ander op de schop gegaan, niet zonder resultaat.
Het contact verliep vanaf dat moment goed en in mijn afstudeertraject ben ik werkelijk waar per-fect begeleid. In tegenstelling tot vrienden van me die via reguliere hogescholen studeren.
Wat mijn betreft mijn opleiding; deze staat in het CROHO-register opgenomen. Hierdoor wordt deze als volwaardig aangemerkt en heb ik inmiddels de master Rechtsgeleerdheid kunnen starten aan de Open universiteit. Ook werkgevers erkennen een diploma van het NTI als volwaardig. Nog voor mijn officiële afstuderen ben ik begonnen met werken en ook als ik nu solliciteer achten ze van mij dat ik over HBO werk- en denkniveau beschik.
Ten aanzien van de opleiding HBO-Recht kan ik een ieder aanraden te starten bij het NTI, mits je je kan verenigen met de opzet van thuis studeren.
Groeten,
Alain
Zelf ben ik onlangs afgestudeerd aan het NTI, opleiding HBO-Recht.
In de eerste jaren verliep het contact met het NTI soms wat moeizaam. Gedurende mijn derde studiejaar is organisatorisch toen het een en ander op de schop gegaan, niet zonder resultaat.
Het contact verliep vanaf dat moment goed en in mijn afstudeertraject ben ik werkelijk waar per-fect begeleid. In tegenstelling tot vrienden van me die via reguliere hogescholen studeren.
Wat mijn betreft mijn opleiding; deze staat in het CROHO-register opgenomen. Hierdoor wordt deze als volwaardig aangemerkt en heb ik inmiddels de master Rechtsgeleerdheid kunnen starten aan de Open universiteit. Ook werkgevers erkennen een diploma van het NTI als volwaardig. Nog voor mijn officiële afstuderen ben ik begonnen met werken en ook als ik nu solliciteer achten ze van mij dat ik over HBO werk- en denkniveau beschik.
Ten aanzien van de opleiding HBO-Recht kan ik een ieder aanraden te starten bij het NTI, mits je je kan verenigen met de opzet van thuis studeren.
Groeten,
Alain