LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik moet bekennen dat ik om ben~!

zal daarom voor de grondwet stemmen!

ik heb alle argumenten tegenover elkaar gelegd!

ik moet bekennen zeker na analyse van tegen en voor stemmers,de argumenten van de voor stemmers de overhand hebben!

ik was eerst door eigenlijk emotie tegen ,zoals gezegd ben ik nu voor!

als je je emotie niet mee laat tellen ,idem de invoering van de euro!

dan zijn er te veel positieve zaken waar we ons niet voor behoeven te schamen! op divers fronten blijft ons veto overeind met name de sociale paraaf vindt ik belangrijk!

vrgr


henk geluk

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

(J)an (H)erman,

Hoezo "onze aandelen", welke aandelen dan....misschien in gekloonde vorm zoals opties of zo....

Ben jij trouwens een afgeleide vorm van die roemruchte "Herman", de stier ? :roll:

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Elias, JH en Jan Herman zijn twee verschillende personen die op dit forum posten. Niets geen aliassen, al zou je het graag anders willen.
We geven gewoon ieder voor zich onze eigen mening.
No hard feelings, friend :wink:

Henk Geluk je hebt nog een week bedenktijd.
:wink:
Niet handelen uit emotie, alleen vanuit het hart en het gevoel, beide dus.

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Elias, we staan aan dezelfde kant maar hebben verschillende opvattingen om het doel te bereiken, u stemt dan in ieder geval nee voor duidelijke redenen en niet louter emoties wat zonde zou zijn. Zoals ik al eerder zei, dit is geen politiek forum dus ik laat het hier voorlopig bij. Wat dat betreft is het ook wel de schuld van de politici zelf dat ze Europa jaren lang zo ver weg hebben gehouden.

Tegen Hans, jan herman of wat dan ook en zijn denkbeeldige vriendje JH (wel toevallig dat ze vlak achter elkaar een bericht plaatsen met dezelfde initialen en het zo met elkaar eens zijn, dat is pas echt triest, op een forum met jezelf gaan praten...en dan ook nog de dikste onzin, haha, sneu hoor) zou ik willen zeggen dat Duisenberg, niks maar dan ook helemaal niks voor ons gedaan heeft. Maar dat wisten we van te voren ook wel, dat hebzucht gezeur ben ik echt flauw van, mensen, ga er toch niet op in....

jan herman
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mei 2005 01:50

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door jan herman »

Duisenberg heeft zoveel voor elkaar gekregen dat we 3/3 of 2/3/ terug krijgen afhankelijk van,je weet het wel.
Hoeveel jaar denk jij nog nodig te hebben om 100% terug te krijgen als je uberhaupt alles terug krijgt?je ben wel heel erg naief om dit te denken!
Besef dat dit aanbod niet verkeerd is,en kruis JA aan op de antwoord kaart die je heb gekregen.
Jij heb zelf je handtekeninig gezet onder het contract in 2000, waar bij je wist dat beleggen risico's met zich mee brengt,hou jezelf nu niet langer voor de gek!!!!
Al die flauwekul op dit forum over het belazeren van DEXIA als zij alles van tevoren hadden geweten hadden ze hele zootje van AEGON helemaal niet overgenomen.
Beleggen neemt risico met zich mee!dat weten we allemaal en zeg niet dat je het niet wist.
Zeg JA tegen dtit accoord ga door met leven en vergeet alle ellende met name dit achtelijke forum.

gr Hans
ps IK heb niets met JH te maken hoor.
Laatst gewijzigd door jan herman op 23 mei 2005 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Die Jan Herman toch. Ik heb mijn mening over het referendum al eens uiteengezet, maar vooruit, nog maar eens.

Ik stem NEE omdat ik vind dat de zittende politici mij zo vaak hebben belazerd, dat ik tegenwoordig principieel wantrouwend sta tegenover alles wat die plucheverwarmers mij als "goed" aanraden.
Zeker als een Zalm, Donner, Brinkhorst en Bot dat zeggen gooi ik mijn kont tegen de krib.

Tevens ben ik van mening dat die EU-grondwet weinig tot niets zal verbeteren aan de huidige gang van zaken. Eerder verslechtert de positie in Europa van Nederland daardoor. Ik volg hiermee de gedachtengang van Jan Marijnissen, Geert Wilders, Ronald Plasterk, de SGP, de voltallige redactie van Elsevier, en vele anderen. Dat ik daarmee een ook signaal van ontevredenheid tegen het kabinetsbeleid af kan geven is alleen maar mooi meegenomen.

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door piano »

Belangenverstrengeling tussen niets zeggende clubjes voert de boventoon ga zo door en je hebt ook een levenstaak
Beste welpenhoedster.

U bent een van een klein aantal dat sinds kort op dit forum rondwaard, en net als nog enkelen, meteen weet wie het allemaal goed of fout doen.

Die clubjes waar u het over heeft zijn de gangmakers in een enorme zaak. Zonder dezen hadden de meeste echte gedupeerden nu in de kou gestaan.

Het maakt me allemaal ook niet zo uit wat U en sommigen vinden.
Maar weet wel dat door zulk commentaar anderen die echt hulp nodig hebben, niet durven reageren naar (U noemt ze clubjes) om hulp te vragen.

Misschien bent u een van de aanhangers van de groteclubactie van leaseverlies. Maar daar heeft nooit iemand hulp of informatie van gekregen vanuit hun ivoren toren.
Arrogantie alom.

Dat gaven de clubjes.

Ik ben lid van geen enkele club, maar heb veel respect voor ze.
zonder dat het me 1 cent kostte ben ik door hun langs alle kanten geinformeerd.
En geen enkel mens is volmaakt, dat geldt ook voor clubjes en akela's.

AKELA ZIJ DOEN HUN BEST. 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Geplaatst op 23 Mei 2005 21:24 door jan herman


--------------------------------------------------------------------------------

Dit is wel heel simpel hoor!

jl v n probeer eens fatsoenlijk uit te leggen waarom om nee?
Kun je niet he.

Hans
Mijn reden om nee te zeggen tegen dit aanbod is heel simpel en duidelijk:

ik moet eerst aan mijn contractuele verplichtingen voldoen, hetgeen betekent eerst mijn restschuld (boven de € 10.000) betalen

ik moet € 2.000 incassokosten betalen

ik neem aan ook de rente vanaf einde contract, anders heb ik nog steeds niet aan mijn contractuele verplichtingen voldaan.

Wanneer ik dit heb overgemaakt, kom ik "wellicht" in aanmerking voor 2/3 kwijtschelding restschuld.

Waar haal ik dit geld dan vandaan? lenen? welke bank leent mij dit bedrag dan? ik sta door Dexia als wanbetaler geregistreerd bij de BKR in Tiel en met mij vele anderen. De schade die deze BKR registratie aanricht, is enorm. Ook al wordt er een H van Herstel achter gezet, dan nog blijf je vijf jaar lang gebrandmerkt. Ik heb nooit geweten bij afsluiten van de WV3D dat je meteen voor een enorm bedrag bij de BKR geregistreerd werd. Waarom werd dit verzwegen?

Er is geen bank in Nederland die mij nog één € leent. Hoe denkt Dexia (Duisenberg en Zalm-kliek) dan hoe alle mensen die hun restschuld nog niet betaald hebben, dit moeten doen? Niet goed over nagedacht?

Heb al sinds half jaar een advocaat die met mijn zaak bezig is. Weggegooid geld?

Dan heb ik het nog niet eens over het bedrog en de oplichting van de verkooppraktijken, de vergunning die men niet had, het bewijs van aan- en verkoop aandelen dat men niet kan aantonen, de zorgplicht die verzuimd is, de terreur van de incasso-bureau's, de angst, de slapeloze nachten en tenslotte de woede, die mij door blijft laten gaan.
De vele rechtzaken die door Dexia verloren worden.

Er is vast nog wel meer op te noemen waarom NEE tegen dit aanbod.

Is dit misschien voldoende reden om nee tegen dit aanbod te zeggen? Of is het misschien ondanks dit alles toch DOM om nee tegen dit aanbod te zeggen, zoals sommige mensen menen te weten die zelf niet gedupeerd zijn en zich een mening aanmeten over iets waar ze niet voldoende over weten.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door stork4 »

De BKR richt geen schade aan, zij registreert alleen maar het financiele gedrag van mensen. En het kan wel eens vervelend uitpakken voor sommigen.
Iedereen weet dat het aangaan van financiele verplichtingen negatief kunnen uitpakken. En als er al wat fout gaat, is dat niet de schuld van de BKR maar meestal door onduidelijkheid van de geldverstrekker en hebberigheid van de mens !
:!:

Mark

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door shamyrah »

ma 30 mei 2005, 00:05
Fransen wijzen EU-grondwet af
AMSTERDAM

- De Franse kiezers hebben de Europese grondwet in een zondag gehouden referendum afgewezen en daarmee de Europese Unie in een crisis gestort.

Het Franse ministerie van binnenlandse zaken meldde in een tussenrapportage op basis van 95 procent van de stemmen dat 55,5 procent 'nee' heeft gestemd en 44,5 procent 'ja'. De opkomst was 69,74 procent. De uitslag betekent een zware nederlaag voor president Jacques Chirac.

Volgens betrouwbare schattingen van verschillende opiniepeilers heeft uiteindelijk 55 procent 'nee' gestemd tegen de voorgestelde grondwet.
Meer dan 70 procent van de kiesgerechtigden bracht zijn stem uit, nadat in Frankrijk maandenlang verhitte debatten werden gevoerd over wat de geformuleerde rechtsbeginselen voor Europa voor de Fransen zelf zou kunnen betekenen. De voorgelegde Europese grondwet moet in principe door alle 25 lidstaten van de Europese Unie worden geratificeerd.

Indien de geschatte uitslag wordt bevestigd, is dat een enorme tegenslag voor de centrumrechtse regering van president Jacques Chirac. De president heeft persoonlijk herhaaldelijk gepoogd de Fransen over te halen 'ja' te stemmen.

De Franse minister van Defensie, Michèle Alliot-Marie, zei zondag voor de Franse tv dat de uitslag een nederlaag voor Frankrijk en een nederlaag voor Europa is. Haar collega van Buitenlandse Zaken Michel Barnier sprak van een beproeving voor Frankrijk en een ontluistering.
De tegenstanders vierden uitbundig feest. De rechtse nationalist Jean-Marie Le Pen riep Chirac op af te treden na deze nederlaag. Le Pen voorspelde blij dat Nederland woensdag ook nee zal stemmen.

Telegraaf 30-05-05

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Het zou zelfs mogelijk kunnen zijn dat door dit "nee" van de Fransen de
"twijfelaars" in Nederland ook over de nee-streep getrokken worden.

Tussen wal en schip
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2005 21:29

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Tussen wal en schip »

Ik heb het mailtje van no fear ook mogen ontvangen. Met alle respect, maar ik heb nog nooit zoveel misverstanden gemixt met emoties bij elkaar gezien, daarom moest ik hier wel even op reageren. Ik had dit stukje al geschreven op een ander forum dus de tekst kan soms vanwege het Franse nee wat achterhaald zijn, maar desondanks blijven de feiten toch zoals ze zijn.

Gister heeft Frankrijk massaal nee gezegd. wat een revolutie, extreem rechts van LePen en linkse fundamentalisten waren het hardst aan het feesten, dat zegt wel genoeg dacht ik zo. Het merendeel stemde ook tegen om hun onvrede te uiten tegen de regering. De dag erna is het euforisch moment is al voorbij en geen nieuws meer, maar de Franse beurs was gelijk al ingezakt en de euro minder waard. Frankrijk moet nu maar afwachten wat Europa hun gaat brengen, veel te eisen hebben ze niet meer.

Beste Nederlanders, de grondwet is (VOORLOPIG) al afgewezen, dus wat betreft hoeft u niet meer nee te stemmen. Ik ga niet mijn standpunten en die van de politiek weer hehalen, ik wou alleen u vragen de schade nu niet groter maken dan het is, behoud Nederland voor gezichtsverlies, ga voor een sterke economische positie en ga voor een unieke kans, een enorm sterke onderhandelinspositie van Nederland ten opzichte van Frankrijk, stem VOOR! Ik zou het nu nog stommer vinden om nee te stemmen, juist omdat Frankrijk al nee heeft gestemd. Ik weet het, klinkt vreemd, maar met een krachtiger Europa kan Den Haag (en nu ook Frankrijk) beter worden aangepakt.Met een daadkrachtiger Europa had Zalm deze hele teringzooi nooit kunnen maken, daarom vind ik het zo jammer als er tegen gestemd wordt, juist door de DEXIA gedupeerden!

Hieronder het pleidooi van no fear met mijn feitelijke reactie!

TEGEN: Aan allen,

Je gaat toch zeker wél stemmen op 1 juni? Je weet wel, wegens de Europese
Grondwet!

Heb je de folder ontvangen? Weet je alle "ins and outs" om goed voorbereid
te gaan stemmen
en heb je een juist beeld van wat en hoe het moet gaan worden, maar vooral:
wat het JOU oplevert? NEE DUS!!
In de folder en overige info wordt met geen woord gerept over wat dit jou
en mij zal gaan kosten!
Ze kijken wel uit, want wat hebben ze al een geld verknoeid aan de Euro en
Europa.

VOOR: Dat 90% (wat soms beweerd wordt) van de bevolking niet weet waar de Grondwet over gaat en wat het gaat opleveren lijkt me sterk, en klinkt enigszins wat vreemd. Aan de andere kant wel logisch, de toekomst blijft altijd moeilijk te voorspellen, maar niks komt ook niks en blijft ook niks. Ik was al bekend met de Grondwet vanuit mijn studie. Ik heb twee keer een samenvattende folder ontvangen en een krantje ergens opgepikt. Die informatie, vooral de laatste folder, is erg duidelijk, beknopt en helder. Dat is waar het om gaat. Het internet staat vol met informatie, er is nu volop debat en informeren politici hun verschillende standpunten op tv en op straat. Nederland is een van de oprichters van de Unie en altijd al een van de grootste voorstanders op gebied van internationaal en Europees recht geweest dus al je nu nog niet weet waar het over gaat en wat het gaat opleveren...Wat het gaat "kosten" weet niemand, evenmin wat niemand wat het precies gaat kosten als het referendum verworpen wordt. Feit is en blijft, en dat kan niemand ontkennen, Europa heeft de Nederlandse economie meer goed dan slecht gedaan, er is zelfs geen enkele economie die zo van Europa heeft geprofiteerd en dat nu nog steeds doet als de Nederlandse economie!

TEGEN: Hoorde ik het goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld gemaakt
moet gaan worden?
Wat een stel onbenullen want toen de gulden er nog was waren er nog steeds
muntjes van Wilhelmina
in omloop (1948!) en die deden het ook nog best.


VOOR: De Euro is heel wat meer waard dan de gulden, de Euro is op dit moment een van de meest waardevolle munteenheden en wordt overal in Europa, maar ook in de rest van de wereld volop gebruikt. Dat maakt het voor criminelen natuurlijk wel heel aantrekkelijk, veel aantrekkelijker dan die gulden, franc, mark of wat dan ook, om dat geld te vervalsen. Bovendien is de techniek in het algemeen, maar met name ook die van criminelen veel geavanceerder dan toen en lopen de ontwikkelingen nu elkaar sneller op dan "vroeger" met de gulden. Dus zal het geld ook vaker aangepast moeten worden. Ook spelen andere economische motieven een rol, ook de gulden heeft zijn cent laten vallen en briefjes van vijf omgewisseld voor muntjes van vijf. maar zoals ik al eerder stelde, dit heeft totaal niets te maken met het referendum!!!

TEGEN: Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner afdraagt
aan de EU als "contributie"?
Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts ca 27 Euro betalen?? En dat
Belgie in Ierland ca 48 euro KRIJGT??!!
Als je wel eens via Breda naar Belgie rijdt moet je al die gigantische
betonconstructies zien net vóór Antwerpen!! Heb jij en ik betaald!!! En hou
je hart én portomonnee maar vast!!!Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de subsidie stopt??
Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar blijft ons belastingeld dan?
Weet je wat je voor een kilowatt/uur stroom betaalt?
Waarschijnlijk iets tussen 30 en 40 eurocent.
In Frankrijk betaalt men 9,5 eurocent per kilowatt/uur!!!
Stroomprijs gekoppeld aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!! Ik zeg mijn
groene stroom contract op!


VOOR: Groene stroom - Grondwet? De Europese Unie bestrijd kartels en houd de mededinging in de gaten, met de nieuwe Grrondwet kunnen ze dat nog efficienter doen zodat deze problemen ook wellicht kunnen worden verholpen. Wederom, belastingen en energie bliven interne aangelegenheden, heeft nu niets met het referendum te maken. Nederland betaalt in verhouding wel meer, dat is helaas waar en spijtig, maar Nederland krijgt er ook veel voor terug en de verschillen zijn niet zo groot als hierboven voorgespiegeld worden. Bovendien is er nu de unieke kans om een sterke onderhandelingspositie te verwerven. Meer inspraak dan we ooit hadden kunnen we nu krijgen.


TEGEN: En wat te denken van dat geintje met die Tom de Graaf die met alle geweld
een "gekozen burgemeester" wilde?
Ik vroeg mij wel eens af welk kostenplaatje daaraan zou hangen. En volgens
mij kun je beter, als een burgemeester nodig is, dat per plaats
langzamerhand invoeren en leren van "onvolkomenheden".
Toen die boel klapte en meneer opstapte bleek er 1,2 miljard (!!!) euro
vrij te komen voor onderwijs en zorg.
Stel dat daarvoor een referendum zou zijn geweest, wat had JIJ dan
gekozen?
Voor zo'n "bestuurlijke vernieuwing" of voor onderwijs en zorg??!!


VOOR: Iemand die mij zou kunnen uitleggen wat de gekozen burgemeester met het referendum te maken heeft zou ik graag willen horen. Ik persoonlijk vind trouwens ook een gekozen burgemeester een uiterst slecht plan, in de vorm zoals voorgesteld door Tom, maar dat terijde.

TEGEN: Den Haag heeft haar huishoudboekje niet in orde. Als jij 100 euro per week
inkomen hebt, kun je maximaal 100 euro per week besteden. Geef je te
veel uit, dan komt er uiteindelijk een man met een tas en een zwarte hoed en
die neemt jouw TV mee.Den Haag krijgt 1 miljoen binnen en geeft 2 miljoen uit (of nóg méér) en
wat ze te kort komt plukken ze bij jou en mij weer vandaan. Wij hebben 60
jaar met bloed, zweet en tranen gewerkt aan de opbouw van Nederland en in 2 jaar hebben ze dat naar de bliksem geholpen.


VOOR: De wereld veranderd gewoon en veranderd snel, en dat is proces is al jaren gelden begonnen maar de huidige politici wilden of hebben het niet gezien. Er is een nieuwe grootmacht, China, bedreiging of kans? Shanghai heeft net zoveel inwoners als Nederland maar de lonen liggen daar 3 keer zo laag en de bevolking is hoogopgeleid en uiterst gemotiveerd, hoe wilt u daar in je eentje, zonder een slagvaardig Europa, tegen concurreren? Over andere opkomende landen nog maar te zwijgen. We moeten toch hoe dan ook langer en harder werken voor minder en de jaren 90 komen voorlopig of wellicht wel nooit meer terug, dus die sociale voorzieningen worden helaas ook zonder Europa minder.

Het was 10 jaar gelden al duidelijk, nu is het voelbaar, dat de verzorgingsstaat moeilijk is te handhaven in zijn huidige vorm. Demografische aspecten, misbruik, een overhitte en vervolgens krimpende economie en veranderende situaties op het wereldtoneel zijn daar de grondslag van. Daar veranderd Europa niks aan en het verwerpen van het referendum al helemaal niet, want zonder Europa valt er straks misschien helemaal niets meer te werken en dat is wel het laatste wat we willen. Met de Grondwet kan Europa zich eindelijk naast Amerika en China profileren en eindelijk als een militaire eenheid optreden, wat met het oog op veiligheid toch een prettige gedachte is (bijv. Irak kwestie), misschien komt nu eindelijk de justitionele samenwerking tot stand (terrorisme, mensenhandel,drugsproblematiek aanpakken, gedoogbeleid blijft heus wel) allemaal dingen waar politici en regeringen al jaren over klagen en waardoor Europa een onduidelijk apparaat blijft, heeft u daar wel eens bij nagedacht?

TEGEN: Was "Paars-1" en Paars-2" dan wel zo slecht? Persoonlijk vond ik Wim Kok
een goede en representatieve premier (als je terug denkt met wat er nu aan
de hand is!) en kijk nu eens wat een stel stripfiguren over onze toekomst
beslist!!


VOOR: Ja, dat waren echt periodes waarin veel fouten zijn gemaakt en essentiele dingen zijn laten liggen, met name ook door Wim, hij heeft alle problemen gewoon naar dit kabinet geschoven! Zo kan ik het ook wel. Maar nogmaals, dit staat wederom helemaal los van het referendum!

VOOR: Voor commentaar op onderstaande teksten verwijs ik naar eerdere toelichtingen, met name in mijn beginstuk. Alleen wat betreft de opmerking over naar het kijken naar de geschiedenis van Nederland zou ik willen zeggen dat als je dat echt gedaan had, dan zou je weten hoe belangrijk de internationale al eeuwen lang, maar vooral de Europese gemeenschap de laatste 50 jaar voor Nederland is.

TEGEN:
NEDERLAND IS VERROT!!
Het is tijd dat we ophouden met de ZWIJGENDE MEERDERHEID te zijn!!
Ga stemmen en stem NEE. Laat langs deze weg Balkenende weten dat we hem en
zijn kabinet zat zijn!!
Zorg met elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en een overduidelijk NEE
naar Den Haag.
Hij is bang dat Nederland (lees: hijzelf !!) zijn gezicht verliest binnen
de EU. HET ZIJ ZO!!
Wat te denken van de Zwitsers? En van de Engelsen en de Denen die geen Euro
willen?? En bovendien:
Gezichtsverlies?? De gewone man in de EU zit te kijken wat de Fransen en
Hollanders gaan doen.
Ga je niet stemmen, krijgen de JA-stemmers een grotere verhouding t.o.v. de
NEE-stemmers.
Als de Nederlandse stem echt zo belangrijk is binnen de EU dan hebben jij
en ik NU de kans.

Let wel: Jij en ik zijn NIET tegen vooruitgang, echter is dit VOOR ONS zeer
zeker GEEN vooruitgang!!!
Oo k zijn jij en ik niet tegen het helpen van de hulpbehoevende medemens,
integendeel. Maar er zijn ook hulpbehoevende echte "Hollandse(!)"
medemensen en die worden stelselmatig de deur gewezen!
SCHANDE!!

Stel dat Den Haag zich toch durft te veroorloven om een overweldigend NEE
naast zich neer te leggen is het misschien wel tijd om het hele land plat te
leggen en Den haag op deze wijze te dwingen om naar het volk te luisteren!!
Samen zijn we sterk! Kijk maar in de geschiedenis!! Gaan jij en ik
geschiedenis schrijven en de toekomst van jouw en mijn land vorm geven en
hoeveel langer accepteren wij nog het gepruts in en van Den Haag?

Jazeker! Ik ben boos!
En Den Haag: **** You!


VOOR: Tegenstemmen tegen het referendum is nu meer dan ooit geen goede manier van wraak nemen op de politici. Dit is voor al die mensen die het nodig vinden om hun onvrede over dit kabinet tijdens het referendum te uiten, terwijl dat referendum er helemaal los van staat. Onvrede over politieke partijen en/of de regering kunnen we uiten tijdens demonstraties, procedures, in de media en natuurlijk tijdens de regionale en landelijke verkiezingen. Als het referendum verworpen wordt zal het aan de slechte voorlichting liggen, het feit dat Europa te ver weg is, Turkije, Euro en in laatste instantie misschien de politici. Het is slechts een raadplegend referendum, de politici worden er verder niet persoonlijk op afgerekend. Over ongeveer twee jaar zal maar al te duidelijk worden hoe Nederland over het huidig kabinet denkt. Als het referendum verworpen wordt komt het nieuwe kabinet met de rommel te zitten, dus wat dat betreft schiet het ook niet op. Je moet Europa gewoon los van de landelijke politiek zien. Ik weet het, klinkt vreemd, maar met een krachtiger Europa kan Den Haag (en nu ook Frankrijk) beter worden aangepakt.Met een krachtiger europa had Zalm deze hele teringzooi nooit kunnen maken, daarom vind ik het zo jammer als er tegen gestemd wordt!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Het zou zelfs mogelijk kunnen zijn dat door dit "nee" van de Fransen de
"twijfelaars" in Nederland ook over de nee-streep getrokken worden.
Juist door dit NEE van de chaufinistische franzosen worden de twijfelaars over de streep getrokken door JA te stemmen :!:
Ik weet het, klinkt vreemd, maar met een krachtiger Europa kan Den Haag (en nu ook Frankrijk) beter worden aangepakt.Met een krachtiger europa had Zalm deze hele teringzooi nooit kunnen maken, daarom vind ik het zo jammer als er tegen gestemd wordt


trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Wanneer we een betere regering hadden gehad, die het duidelijk voor haar burgers zou opnemen en niet uitsluitend naar zichzelf en hun nog komende baantjes bij de EU-kliek zou kijken, zouden er waarschijnlijk meer ja-stemmers zijn.

Onze regering weet dondersgoed dat veel mensen nee stemmen door hun onvrede met het hele overheidsafbraakbeleid.

De economie gaat slecht, de winkeliers klagen steen en been omdat de verkoopcijfers dalen, maar de burger heeft geen geld meer om uit te geven en die nog wel geld hebben, houden het in hun zak, omdat ze niet weten wat hen nog te wachten staat.

Neem alleen al die 600.00 aandelenleasegedupeerden, die men in de kou laat staan. Veel gezinnen zijn hiermee in de armoede gestort voor jaren en jaren.

Men is bang voor al die arme oosteuropese landen die ons als klein landje bergen geld gaan kosten. Goedkope arbeidskrachten die hierheen komen (was ook een belangrijk punt in Frankrijk). Ons wordt niets gevraagd, men doet maar.

Nu kunnen we een stem laten horen.

Het is zelfs mogelijk dat de regering een nee van het volk naast zich neerlegt. In Frankrijk is het bindend hoorde ik, weet niet of dat hier ook zo is.

Maar hoe het ook zij: ik stem nee tegen de grondwet en nee tegen het schikkingsvoorstel van Dexia......TWEEMAAL NEE !!!!
Laatst gewijzigd door trudy op 31 mei 2005 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Trudy, een NEE lijkt misschien op korte termijn wel de oplossing om de regering aan te pakken, maar op de lange termijn zal Nederland dankzij de NEE een armoedig land worden binnen Europa.
Ik weet het, klinkt vreemd, maar met een krachtiger Europa kan Den Haag (en nu ook Frankrijk) beter worden aangepakt.Met een krachtiger europa had Zalm deze hele teringzooi nooit kunnen maken, daarom vind ik het zo jammer als er tegen gestemd wordt

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Op de lange termijn zal er toch een ja komen, ook van Frankrijk. Dat is niet meer te stoppen. Ook andere landen zullen uiteindelijk toetreden en tot de € overgaan, daar ben ik heilig van overtuigd.

Voor nu is het een les voor de betreffende regeringen. Die zijn hier niet blij mee.

Maar, het is nog niet zeker dat het hier ook een NEE wordt. Woensdag zullen we het weten.

Ik ben wel blij dat Frankrijk nee heeft gestemd, zodat wij niet als klein landje alleen wellicht een nee-stemmer zullen zijn. Dat lijkt mij niet goed voor Nederland. Daar zijn we te klein en onbelangrijk voor.

JH, was jij niet diegene die mij "Trud" noemde? :lol:
Was niet zo aardig hè ?
Laatst gewijzigd door trudy op 30 mei 2005 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Ik ben wel blij dat Frankrijk nee heeft gestemd, zodat wij niet als klein landje alleen wellicht een nee-stemmer zullen zijn. Dat lijkt mij niet goed voor Nederland. Daar zijn we te klein en onbelangrijk voor

En juist doordat frankrijk NEE gestemd heeft kan Nederland in al zijn kleinheid groot worden 8)

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik kan me er toch niet overheen zetten !

Teveel onvrede en met mij mijn hele familie.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door JH »

Onvrede over de heren in Den Haag zal er altijd blijven, maar voor behoud van de welvaart moet die onvrede niet vertaald worden in een NEE. De heren in Den Haag worden over een paar jaar wel afgerekend op hetgeen zij gepresteerd hebben. En wellicht dat een daadrachtiger en slagvaardiger Europa hen ook wel een toontje lager zal laten zingen.

Wie zich door onvrede laat beinvloeden zal op de langere termijn weer bedrogen uitkomen !

Gesloten