LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alarm poortjes winkels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door S. »

Over het bovenstaande stukje van Joenjoop:
Ja dat heb ik ook ooit gehad met een trui, na deze afgerekend te hebben bij V&D,en ja hoor, toeters en bellen bij passeren poortje.
Aangezien die poortjes om de haverklap afgaan gewoon doodgemoedelijk doorgelopen.
C&A in en ook daar- wiewiewiewiewiew- zodra ik één voet in de winkel gezet had.
Niemand kwam op me af, dus weer gauw onder luid geloei naar buiten gevlucht, waar ook niemand vreemd van opkeek.
Bleek dat het beveiligingsplaatje er nog in zat.
Dat kon de verkoopster van V&D er fijn uitpunniken.
Geen kopje koffie aangeboden gekregen, helaas, die mogelijkheid was mij nog niet bekend. Dus iets voor een volgende keer?
Zal dan een suggestie doen in die richting. :wink:

Angela1972
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 aug 2005 18:27

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Angela1972 »

Ik lees dit onderwerp eigenlijk met verbazing. Stelen dames en heren in invalidescooters niet? Nou laat ik het anders vertellen. Vorige week hebben we in de winkel waar ik werk een mevrouw betrapt op diefstal. Omdat bij binenkomst het alarm bij deze mevrouw altijd afging werd er door ons nooit gereageerd als ze naar buiten ging en het alarm begon weer te loeien. Maar er zat stomtoevallig iemand achter wat te doen voor het tvscherm en die zag dat deze mevrouw haar tas open deed en er het een en ander in liet verdwijnen. Toen ze dit niet afrekende en ze naar buiten reed en het alarm afging is hij naar die mevrouw gegaan om te vragen of hij de boodschappen even mocht nalopen. Meteen zei ze dat we dat nooit deden want dat het alarm bij binenkomst al af ging. Ze probeerde toen weg te rijden en mijn collega heeft toen de sleutel uit de scooter gehaald. Deze mevrouw had voor bijna 200 euro aan spullen in haar tas zitten. Dus word er bij mij in de winkel op mensen in een invalidescooter waar het alarm bij binenkomst al afgaat altijd iemand gezet die die persoon in de gaten houd. Helaas moet het voortaan zo.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb het ook vaak bij V&D dat ik als in naar binnen ga het alarm afga. Meestal loop ik dan direkt naar iemand van het personeel en leg het uit. Vreemd genoeg gaan die dingen dan niet af als ik er weer uitga.

En het is dat ik bij binnenkomst meteen iemand opzoek, maar zelf komen ze dus niet! Laatst was ik bij de V&D in Gorichem waar bij de ingang het gedeelte van de schoolspullen stond. Naast de 'normale' muziek werd er in dat gedeelte ook nog een keiharde herrie gedraaid, waardoor het alarm geeneens was te horen door het personeel!

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door seat »

John Alb;Waar kan ik informatie vinden van de hoge raad
Bij onrechtmatige aanhouding dat ik €68 euro kan vangen.


John Alb; nu 2 september 2005
Ben toch zeer geïnteresseerd naar de uit spraak van de hoge raad .
Waar kan ik het opzoeken/uit printen.

Jhon Alb:nu 8 september 2005.
Waar vindt ik de uit spraken over dit onderwerp
ben toch nog steeds zeer benieuwd.
Of zeg mij waar ik het kan opzoeken.
Laatst gewijzigd door seat op 22 nov 2005 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Bailey »

Yes, gisteren had ik het weer. Ging een kaart hopen bij de Ako. Bij binnenkomst ging het alarm af. De medewerkster heette me van harte welkom, dat was wel leuk.

Bij het afrekenen zei ik dat het alarm niet meer zou gaan als ik er uitging en dat was ook zo. Rotdingen!

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door @tje »

Kunstknieen, kunstarmen, rubberen borsten en rolstoelen kunnen de alarmpoortjes niet laten reageren. ONMOGELIJK!!! De alarmpoortjes reageren op een spoel. Het deactiveren van de beveiligingsstickers gebeurd d.m.v. het doorbreken van de spoel. Bij het maken van kunstonderdelen van het lichaam wordt scherp gelet op dit soort afwijkingen. Het GSM verhaal was helemaal grote flauwekul. Een gsm die actief is zou het alarm af laten gaan? neehhh, grappenmaker.

Als de alarmpoortjes er niet stonden zouden alle boodschappen een stuk duurder worden. En ja, dan komt er een nieuw forum over hoe duur alles wel niet is.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Bailey »

En hoe komt het dan als je nog niks hebt gekocht, dus geen spoel hebt, dat ze dan afgaan?

winkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:18

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door winkel »

DEZE KRUIVAT MAAKTE EEN GROTE FOUT!!!

Toen ik het las dat het "zelden" voorkomt dat dingen uit een andere winkel afgaan bij kruidvat spreek ik helemaal tegen!!! Zelf werk ik ook bij kruidvat.
En spreek het helemaal tegen!!! Wand bijna 5 op de 30 mensen gaan de alarmpoortjes af, als de mensen naar binnen gaan!
En hielden ze zich daar NIET aan de VOORSCHRIFTE!!!!!
Wand in het protecol staat namelijk:
"als de alarmpoortjes af gaan bij het naar binnen gaan van de winkel,
moet 1 van de personeels leden ernar toe gaan. En aan de persoon vragen of hij/zij messchien make-up of spullen uit een andere drogist of winkel heeft waar ze alarmpoortjes hebben."
word op dat moment het "mogelijke"probleem gevonden word er gekenen of er iets aan gedaan kan worden.

EN DUS NIET OP DE MANNIER VAN GELIJK IEMAND BESCHULDIGEN.

En ik weet niet bij welk filiaal dit gebeurt is, maar ik biet mijn exuces aan die persoon aan.Voor hoe het toen was gelopen.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door @tje »

Dat, Bailey, is iets wat je dus een keertje moet gaan uizoeken in een winkel waarbij het alarm is afgegaan. Mischien in een trui die je al een tijd heb, of je schoenen, nou ja.. noem maar op.

Winkel: Heb je, om bij kruidvat te werken, een sollicitatiebrief geschreven of heb je alleen moeten bellen?

winkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:18

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door winkel »

nee ik heb een brief moeten schrijven.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nou ik moest een keer bij etos voor mijn grootmoeder tandplak halen. Kwam ik met Kukident kleefpoeder, want ik dacht dan loopt ze ook niet zo meer te klepperen. Ik betaalde die troep nog keurig bij de Etos. Moest ik voor iets anders in Het Kruitvat zijn en toen was ik daar omdat ik scheermesjes van Wilkerson moest hebben, die ik daar heel netjes afrekende en toen ging ook zo'n detectiepoortje af. Ik zat meteen te denken hoe dit kon. Nu ik wist dat er bij die bewuiste kruitvat zaak die tandplak niet te koop was en toch ging het detectiepoortje af. Je voelt je lullig, maar ik heb mijn zakken moeten leegmaken en legde ook die tandplakpoeder neer. Kijk zei die verkoopster daar zit het probleem. Ik keek haar vragend aan....ja die tandplak. Oww, zei ik en ik liet het zien dat ik deze nog geen 6 1/2 seconde geleden dat bij de Etoszaak op het hoekie had gekocht, omdat zij hem niet meer hadden. Ja, meneer u moet wel betalen...... Toen zei ik, dacht het even niet en ik liet de bon van Etos zien. Zij heeft de politie opgebeld en zei de politie:"Meneer, heeft u gestolen? Ik zei:"Nee, meneer we stelen niet hier en ik liet de bon van Etos zien, dat ik die poeder gekocht had bij de concurrent. Jammer voor hun, maar ze wilde daar ook nog op verdienen, terwijl ik het bij de concurrent had gekocht.

Het moet ook weer niet te gek worden natuurlijk.

Verder kan ik me best voorstellen dat de normen en waarden achteruit gaan. Balkenende heeft het wel over normen en waarden, maar juist die mensen die het uitschreewen daarover hebben zelf het minste. Hij is net zo'n bevlogen hypocriet als Bush.

Groet,

Neppie.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat, Bailey, is iets wat je dus een keertje moet gaan uizoeken in een winkel waarbij het alarm is afgegaan. Mischien in een trui die je al een tijd heb, of je schoenen, nou ja.. noem maar op
.

En waarom gaat ie dan de ene keer wel af en de andere keer niet? Waarom bij de ene V&D wel en bij de andere niet? Waarom wel als ik naar binnen ga en niet als ik naar buiten ga?

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door seat »

Bailey: .
Laatst gewijzigd door seat op 16 sep 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door @tje »

Dat heeft te maken met de afstelling en hoe het product door de poortjes heen gaat e.d..

Seat: Je moet niet alles geloven wat ze schrijven!

Nelleke2607
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2005 18:04

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Nelleke2607 »

Ik had zoiets een keer bij de Alidi. Ik had zo netje met chocolade muntjes gekocht bij de kruitvat en had nog netjes het bonnentje. Ze wouden niet geloven dat het van de Kruitvat was (terwijl je duidelijk het verschil kon zien) Nadat ik me bonnentje getoont had geloofde ze me nog niet. Ik heb toen een waarshuwing gekregen mocht het nog een keer gebeuren dat name ze contact op met de politie. Nadien ook nooit meer bij de alidi geweest.

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door seat »

Alarm poortjes bij/in de winkels.
Ook wel detectiepoortjes genoemd zijn er voor om diefstal tegen te gaan. Maar: als deze poortjes op rolstoelen blijven afgaan.[ en dan er van uitgaande dat de rolstoel-gebruiker niets gestolen heeft]

Bij staande houding en het verzoek van het personeel chef cheffin.,om u tas te openen. Zou u kunnen weigeren en mededelen dat u er de politie bij wil;[voor aan giften te doen van smaadt CQ belediging daar moeten zij aan voldoen].
De politie ter plaatsen zal u het zelfde vragen, maar daar moet u Wel gehoor aan geven.
Zou het blijken dat u niet gestolen heeft. Kan u een schade vergoeding voor kunnen vragen.

Ter aanvulling: Er kan ook een reactie van de rolstoel te weg komen vraag er naar waar u de rolstoel van in bruikleen heeft

Alida
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:08

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Alida »

Ik vraag me af waar iedereen zich nou zo druk om maakt.
Als je recht in je schoenen staat is er toch niets aan de hand?

Bij goed opgeleid winkelpersoneel mag je verwachten dat er discreet gehandeld wordt. Zo'n winkel heeft tenslotte ook een naam op te houden.

En als het personeel zich onbeschoft opstelt dien je gewoon een klacht in bij het hoofdkantoor van dat bedrijf. Daar zijn ze over het algemeen niet blij mee.

Poortjes zijn in vele gevallen toch onmisbaar.
In veel bedrijven ligt het percentage aan omzet wat verloren gaat door diefstal, op 10 %. Reken maar uit hoe irritant dat is voor een ondernemer.

En van jattende mensen die hun handicap gebruiken ga ik helemaal over mijn nek.

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door seat »

alida;het verhaal was; bij het naar binnen en naar buiten gaan van steeds meer winkels gaat naast je [rolstoel gebruiker]het alarm af.
Er waren reacties, niets van aantrekken. Maar helaas dat werk niet je niet door het personeel staande gehouden dat doet het publiek het wel dat wij ons dood moeten schamen .een rolstoel gebruiker en dan nog stelen ook[schaamteloos]Maar wij stelen niet ,En na dat wij alle winkelbedrijven hebben aan geschreven en O op het rekest kregen hebben wij de televisie er bij gehaald. Binnen het UUR de beveiliging van de C&A aan de lijn[telefoon] met de oplossing .Het alarm ging af op de rolstoel niet op de gebruiker .De rolstoel is meegegaan met onze dealer [de rolstoelen zijn namelijk in bruikleen]Na twee weken is het probleem opgelost waar geen een winkelier aan wilde meewerken.

Er is in Nederlands wetboek 6 opgenomen dat als je onrechtmatig staande gehouden word je om de politie kan vragen waar de winkelier aan moet voldoen. en wordt er niets bij jou aan getroffen je een klacht kan indienen voor smartengeld en CQ belediging van je goede naam.

Er zal gestolen worden ,als je verhalen moet geloven. Maar als de winkelier de schade wil verhalen op een dief. Oké ben ik het mee eens.
Maar als zij dat een verkeerde staande houden hebben deze mensen ook recht om verhaal te kunnen halen.

En zoals je reageerd; dat stellende gehandycapten helemaal over je nek gaat.Dan weet je dus bij deze {koekje van eigen deeg]Dat het zelfde bij onrechtmatige aanhouding geld

Alida
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:08

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Alida »

Ik weet waar je topic om draait seat, maar velen doen alsof half Nederland onrechtmatig staande gehouden wordt.
En zoals je ook kunt lezen in dit topic, máken mensen soms helaas misbruik van hun handicap.
En daar blijf ik van over mijn nek gaan, of je dat nou aardig vindt of niet.

kymam7
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2005 14:01

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door kymam7 »

er kwam gister een vrouw uit het kruidvat, waarbij het alarm reageerde op de pinnen in haar knie!!ze moest zich eerst halfuitkleden voor iemand het door had.achteraf werd er wel erg om gelachen! :lol:

Gesloten