LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Mary »

Ja ik heb mij aangesloten bij Leaseverlies 3 jaar geleden.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door JH »

http://www.leaseverlies.nl/

Op de site klikken op nieuwsbrieven en je krijgt de betreffende brief.
Misschien ben je verhuisd, pas dan je gegevens aan.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Janny »

mary.

ik heb ook geen kaart van leaseverlies ontvangen. alhoewel ik lid ben van leaseverlies en mijn echtgenoot van eegalease. geen van twee een letter.

dus ook daar maken ze weer een schifting die zich aan onze waarneming onttrekt en waarvoor geen verklaring bestaat.

de vragen stapelen zich op. maar een ding is duidelijk.

Wij gaan door met de rechtzaak.( misschien is dat de oorzaak, dat ze alle mensen die een dagvaarding hebben uitgebracht uitsluiten.)
Maar de kaarT komt van leaseverlies, en die weet niet dat wij procederen. of ze hebben de boel naast dat van Dexia gelegd,
Dan word dus duidelijk dat er onder een hoedje wordt gewerkt.

en de kop boven het Telgraaf artikel.:

Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

is juist het tegenovergestelde.

Het aanvaarden van de schikking is diefstal van je eigen beurs.

en tevens verlies van je rechtvaardigheidgevoel.


janny

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door JH »

Janny, kijk even op de site van Leaseverlies, heb ik al aangegeven in vorige reactie en bij Nieuws van de Stichting kijk je bij nieuwsbrieven. Daar staat de brief die je kunt uitprinten. Verder kun je ook met je dossiernummer en wachtwoord inloggen om bij je gegevens te komen en zo je adres te wijzigen. Ook een mail en/of brief werkt echt. Heb ik ook het weekend gedaan.
En jij oprecht veel sterkte en succes toegewenst.

En voor Mary deze link naar de voors en tegens van de schikking als sticky boven aan http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=29811

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Janny »

aan iedereen die ik op het verkeerde been zette. mijn excuses.

de brief lag op het bureau van mijn man tussen zijn post. en kwam er vanmorgen tussenuit.


kaart met nee gaat retour.

janny

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Idaho »

Vreemd dat sommige mensen niks gekregen hebben, misschien vandaag? Het kan natuurlijk ook zijn zoals JH schetst, bij veranderingen in de persoonlijke gegevens, moeten deze ook doorgevoerd worden op de site van betreffende Stichting.

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Mary »

Dat zal het geval ook bij mij zijn geweest. Ben sinds januari 2005 verhuisd, dus zal de post wel nagestuurd krijgen (hoop ik) van de nieuwe bewoners.

hulp nodig
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2005 10:08

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door hulp nodig »

Hulp nodig voor mijn moeder van 61 die hier niets van snapt.
Zij is rond 1999 een contract aangegaan voor de WvD, en heeft die omdat ze de restschuld niet kon betalen verlengd. Haar contract loopt in juni af (dus ze moet nu beslissen)en ze houdt een restschuld over van rond 6000 euro. mijn vader heeft niet meegetekend maar ook geen vernietigingsbrief gestuurd. Zij heeft wel alle maandtermijnen voldaan. Mee doen met de schikking betekend een restschuld van 2000, lijkt niet te veel maar het zou toch weer een aantal jaren kosten om dit af te lossen. niet eerlijk lijkt mij. na het lezen van de forum lijkt de schikking ook niet altijd het beste. Wat kan ik haar aanraden.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Idaho »

Hulp nodig,

Ik denk dat het verstandig is dat uw vader alsnog een vernietigingsbrief naar Dexia stuurt en daarin aangeeft dat hij er pas recentelijk achter gekomen is dat dit kontrakt door zijn vrouw is aangegaan.

Dexia spreekt van een verjaringstermijn van 3 jaar met uitloop naar 3 jaar en 6 maanden.
De rechter oordeelt echter dat er sprake is van verjaring 3 jaar nadat de eega kennis heeft genomen van het kontrakt.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Hooft Graafland noemt dit onverstandig. „Soms moet je realistisch zijn. Ik denk niet dat mensen uiteindelijk veel meer zullen krijgen dan dit. Het is een beetje nu of nooit.”
Dus Dexia geeft ons nu vrijwillig evenveel als via de rechter.
Gelooft hem niet, SLV niet en Dexia niet.

Ze zijn alleen maar bang dat de meerderheid NEEN zal stemmen.
Dan zal het Dexia echt geld gaan kosten.
En SLV zit wederom in de problemen dat ze nog nooit iets voor haar leden heeft bereikt.

"Nu of nooit" zegt SLV , maar dan voor Dexia en SLV.

O.D.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door impact »

Dat wordt dan dus NOOIT. Niet nu en niet later.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door shamyrah »

Aannemen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs


Dit is een origineel persbericht.

Aannemen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Het schikkingsaanbod dat stichting Leaseverlies zaterdag 21 mei heeft voorgelegd aan haar leden is zeer mager te noemen. In een interview met Hooft Graafland blijkt dat er bovendien een aantal misverstanden leven bij de stichting Leaseverlies. Er wordt gesteld dat doorprocederen nog jaren zal duren, voordat er een definitieve rechterlijke uitspraak ligt. Bovendien wordt gesteld dat de kosten van procederen erg hoog zijn.

Dit zijn beide misvattingen. In reactie op de voors en tegens van allerlei belangenbehartigers stelt de stichting dat er tientallen zaken lopen bij het Hof. Gevolg hiervan is dat definitieve uitspraken minder lang op zich zullen laten wachten, dan de stichting wil doen voorkomen. Bovendien zijn er op dit moment ook mogelijkheden om op goedkope wijze te kunnen procederen. Nu er goedkope manieren zijn om te procederen, wordt een gang naar de rechter voor velen betaalbaar. Hierover verder in dit artikel meer.

Voorts stellen wij vraagtekens bij de objectiviteit van de procedure om te stemmen. Leaseverlies stelt een vergoeding in het vooruitzicht van 45 euro voor de mensen die zijn aangesloten bij de stichting. Op deze wijze wordt het stemgedrag beïnvloed. Voor mensen die lid zijn van de stichting Eegalease wordt een zelfde vergoeding in het vooruitzicht gesteld. Mensen die lid zijn van beide stichtingen krijgen dus 90 euro teruggestort. Omdat mensen die al lid waren van Leaseverlies met korting lid konden worden van Eegalease, wordt dus meer uitgekeerd, dan dat beide stichtingen aan inkomsten hadden. Aangezien de stichtingen ook salarissen moesten uitkeren, gedurende de tijd na de oprichting, lijkt het ons sterk dat beide stichtingen dit geld in kas hebben. Het geld dat in het vooruitzicht wordt gesteld, moet daarom ergens anders vandaan komen.

Voor de stichting Leaseverlies geldt ook dat zij bijzonder zwak staat voor de rechter. De stichting heeft alleen misleiding als argument aangevoerd, terwijl Dexia zich schuldig heeft gemaakt aan meer zaken. Bijvoorbeeld het niet uitvoeren van de zorgplicht, die ook voor Dexia gold. Bovendien laat de jurisprudentie van de laatste tijd zien, dat de uitspraken van de rechters veel meer in het voordeel zijn van de gedupeerden, dan de uitkomst van het schikkingsvoorstel.

Bovendien stelt de stichting dat wanneer de beleggers, als ze de aandelen destijds met eigen geld hadden gekocht, ook verlies zouden hebben geleden. Dit is een misvatting van de eerste orde. Vrijwel alle mensen die een aandelenlease overeenkomst getekend hebben, waren geen beleggers. Bij vrijwel al deze mensen geldt, dat wanneer een risicoprofiel was opgesteld, gebleken zou zijn dat Dexia de aangeboden producten nooit had mogen verkopen. Dit heeft Dexia nagelaten, waarmee op grove wijze de zorgplicht is geschonden. Daar komt nog bij dat Dexia nog steeds niet afdoende heeft weten aan te tonen dat er daadwerkelijk aandelen zijn gekocht. In een aantal rechtszaken is dit nu aan de orde. Hier gaat de stichting, zeer ten onrechte, volledig aan voorbij.

Beursklacht en de vereniging Payback willen u graag tijdens de komende informatiebijeenkomsten volledig op de hoogte brengen van de inmiddels gestarte collectieve procedures inzake Dexia, Aegon Vliegwiel, Levob en Fortis- Groeivermogen en Defam en daarnaast ingaan op het u aangeboden schikkingsvoorstel..

Bovenstaande collectieve procedures tegen o.a. Dexia worden voor een betaalbaar prijsniveau aangeboden.

Wij willen u graag uitnodigingen voor de informatiebijeenkomsten op 28 mei in Ledeacker, 4 juni in Bavel en 14 juni in Amstelveen.

Voor locaties en tijdstippen verwijzen wij graag naar de website.

Graag tot ziens op één van de informatiebijeenkomsten.

Beursklacht
www.beursklacht.nl
[email protected]

Vereniging Payback
www.pay-back.nl
[email protected]

ANP 24-05-05


JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door JH »

Alles vele malen beter dan die eeuwige stammenstrijd tussen peebek en pal, omdat beiden pretenderen de besten te moeten zijn.
Als het jullie menens is pb en pal ga er dan voor maar wel gezamenlijk in plaats van elkaar te rivaliseren.
Dit werkt uiteindelijk alleen maar in jullie nadeel !!!!

En erger nog in het nadeel van de gedupeerden die het volste vertrouwen in jullie hadden !!!!!!!!!!!!!
(janny, je hebt dit keurig aangevuld)
Laatst gewijzigd door JH op 24 mei 2005 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Afwijzen aanbod Dexia is diefstal eigen beurs

Ongelezen bericht door Janny »

Dit werkt uiteindelijk alleen maar in jullie nadeel !!!!

Maar ook en dat vind ik veel ernstiger;

In het nadeel van de gedupeerden..

Immers als wij"gedupeerden"rollebollend over straat gaan is er toch niemand die ons serieus neemt ????????

Dus eendracht maakt macht.

Janny

Gesloten