LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] senioren werkeloos!!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Janneke jouw man kan helemaal niet met 61 in de Vut. Bovendien wordt het 67 als je met pensioen kunt gaan.

Jullie moeten nog jaren betalen aan Dexia dus zal het wel ergens in 80 worden alvorens jullie kunnen stoppen. Met werken bedoel ik want betalen moet je nog jaren.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik geloof niet dat iem. die een HBO Personeel en management Psygisch schrijft op die manier...

In de HBO gids van 2004 en die van 2005 staat de door jouw geclaimde opleiding Personeel en management niet vermeldt, ook in de WO gids en de bedrijvengids opleiding komt deze niet voor.

Kijk en dat is het verschil he ik heb een master in Economie en werk als HRM manager, ik neem wekelijks mensen aan en ik weet wat mijn vakgenoten belangrijk vinden.

De reden dat je nog geen baan hebt geef jezelf keer op keer weer aan door niet te vatten wat er in de maatschappij daadwerkelijk belangrijk gevonden wordt.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

En wat moeten de ouderen dan? Hoe oud?
Die moeten ook werken maar dat laat niet onverlet dat als we de jeugd niet aan de slag krijgen die AOW van jou en je man over 6 jaar niet meer te betalen zijn.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwens veel beroemde zakenlieden hebben dezelfde stoornis in het autistisch spectrum.
Ik noem een Charles Rennie Mackintosh of een Christopher Slater-Walker, Donna Williams, Liane Holliday, Lars Perner, Temple Grandin.
Evenals veel belangrijke zakenlui in Nederland.

von lippe

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door von lippe »

Wat zeuren jullie toch, wees blij dat er een vangnet bestaat laat de jongeren voorrang hebben op de arbeidsmarkt gemiddeld heb je met 50+ ruim 20 dienstjaren achter de rug en als je dat in goede gezondheid doorlopen hebt mag je dankbaar zijn.
velen halen de 50 niet met alle ellende wat werk kan veroorzaken.
Probeer gezond te blijven is al een job op zich.
Leven is niet alleen werken en geld is ook niet alles.
Maar ja dat merk je pas als je tijd bijna gekomen is. he 50+ jullie tijd is bijna voorbij wat maken jullie je nog druk over werken.
De trein naar het hiernamaals staat al op de station je hoeft alleen nog maar in te stappen voor de lange reis..............en waar die reis naar toe gaat tja dat is weer afhankelijk hoe je geleeft hebt. is werken je leven dan zal het niet vreemd zijn als je naar een of ander arbeidskamp gaat daar mag tot in de eeuwen der eeuwen werken.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Je vergeet 1 ding,de senioren moeten bijna wel blijven werken.
Van een uitkering kan je bijna niet rond komen,vooral als je veel lasten hebt.

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

1 woord: Lastenvermindering.
:wink:
Niet lullig bedoelt, maar er zijn diverse instanties die u daarbij kunnen helpen.
Natuurlijk kunt u geen luxe lifestyle kunt hebben van een uitkering.
Maar jongeren zullen uiteindelijk nog meer moeten werken dankzij de vergrijzing, dus om dat te compenseren is niet alleen onlogisch maar ook onverstandig.
Vandaar het verhaal wat ik opstak over hoe een goed functionerende groep bepaalde prioriteiten moet stellen die ten koste gaan van simmige partijen in de groep, om de belangrijkste partijen die op lange termijn verschil gaan maken een betere positie te kunnen geven.


En ik niet opgelet?
Hoezo 'zie je wel'?
Heeft u dat eerder beweert dan?
Dan heb ik inderdaad niet op zitten letten.
Gast, zeg eens iets waar mensen wat aan hebben.
U lijkt wel gefrustreert te zijn, maar de reden daarvoor is onduidelijk omdat u weigert een standpunt in te nemen en deze te verdedigen.
Ik heb als administateur minstens 5 jaar werkervaring met mensen die net als u hun mening proberen te uiten in chatrooms en diverse andere fora door alleen hun gevoelens te uiten maar niet uit te leggen, of gewoon op ieder moment controversieel te wezen om op te kunnen vallen.
Dit is uiteindelijk voor beide partijen en de gasten die echt inbreng hebben alleen maar contraproductief.
Probeer dus alstublieft het forum te gebruiken waarvoor deze bedoelt is en reageer met duidelijke argumenten.


Von Lippe:

Ik ben het geheel met je / u eens.
Al is het wel een beetje negatief geventileert in het tweede deel van uw boodschap. :P
Ook ik vindt dat de maatschappij alleen kan functioneren als niet op alles een hoge prioriteitsstempel wordt gezet.
Dit staat echter los van individuele belangen.
Vandaar dat mensen het waarschijnlijk nooit met elkaar eens gaan raken over dit onderwerp.
En dat zal alleen maar erger worden naarmate de vergrijzing verergert en er niets wordt gedaan aan de werkloosheid van Nederlandse jongeren.
Er kan echter wel meer controle komen op de geldverslindende politieke spil.
Dat geld kan dan weer gebruikt worden voor oudere werlozen. :wink:

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind. Het geldt ook... etc....

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt mij op dat de mensen die op dit topic zich uit de hoogte en arrogant gedragen,totaal niet weten waar het om draait in het echte leven en tevens behoorlijk gevoelloos zijn tegenover de senioren.
Vergeet niet dat deze senioren het land weer hebben opgebouwd en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan dit ook verdiend hebben.
Zij hebben tenslotte gemiddeld zo'n 40 a 45 jaar gewerkt.
Dat ze tot hun 65 ste moeten werken,is door onze regering beslist en dan de zwarte piet toegespeeld krijgen dat ze plaats moeten maken voor de jongeren?
Ook hiervoor moeten de jongeren niet bij de ouderen zijn,maar bij onze regering die deze wet heeft gemaakt.

evn

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door evn »

:cry: ben als 56 jaren wegens faillisiment van het bedrijf waar ik in dienst was in de ww gekomen, nu dus solliciteren maar het gaat zo slecht met de economie dat je nog niet meer ingeschreven wordt bij de uitzendbureau"s hier in de regio dus solliciteren maar er zijn geen banen en als ze er al zijn ben je te oud maar je moet wel zo door tot je 65ste moest het even kwijt. :?

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt mij op dat de mensen die op dit topic zich uit de hoogte en arrogant gedragen,totaal niet weten waar het om draait in het echte leven en tevens behoorlijk gevoelloos zijn tegenover de senioren.
Vergeet niet dat deze senioren het land weer hebben opgebouwd en tegen de tijd dat zij met pensioen gaan dit ook verdiend hebben.
Zij hebben tenslotte gemiddeld zo'n 40 a 45 jaar gewerkt.
Dat ze tot hun 65 ste moeten werken,is door onze regering beslist en dan de zwarte piet toegespeeld krijgen dat ze plaats moeten maken voor de jongeren?
Ook hiervoor moeten de jongeren niet bij de ouderen zijn,maar bij onze regering die deze wet heeft gemaakt.
Daar zijn we jullie ook dankbaar voor. Maar door wie is dan die enorme staatsschuld ontstaan? Niet door de jongeren van vandaag, daar mogen we jullie ook dankbaar voor zijn!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Niet door de jongeren van vandaag en NIET door de ouderen.
De regering misschien??

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is het stomste antwoord wat is ooit heb gelezen gast van 7.08
Maar dit zal wel weer door een jongere geschreven zijn.

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Sterl »

Gast, maak je eens bekend. Lekker anoniem zo, hè?

Ik ben trouwens zo oud als mijn handen
maar niet als mijn tanden
Mijn neus en mijn oren
zijn tegelijk geboren.

Ik ben een mens. Met rechten en plichten.
Ongeacht mijn leeftijd. Snap je 'm , 'Gast '? 8)

Gast

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Sterl,wie bedoel je met gast,want er staan meerdere op.

jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door jungske »

Heb er bij diversen ook al mijn frustraties geuit...
alle instanties zeggen je KAN werken.... nou geef me dan werk !!!!!
Overal waar je soliciteerd, en ik zeker met mijn 56 jaar kom je niet aan de bak door de hoge eisen etc.
steeds meer kan je stage cq ergens mee proefdraaien.... hebben ze weer een goedkope arbeidskracht voor een periode.... als de stage periode om is hebben ze weer of ander smoesje dat je niet in hun team past... ja zo kan ik iedereen wel zoete koekjes voor houden...
Het is goed mis met de instelling van de regering en verder naar onder in het bedrijfsleven.... allemaal loze stellingen waar iedereen, en ja ook de regering wel beter weet maar doet gewoon of hun neus bloedt.
Maar als er nog steeds meer werkeloze met een spaarpotje zijn als mensen die helemaal op zwart zaad zitten kunnen ze nog plukken van diegene die wel nog iets hebben gespaard na vele jaren hard werken.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Hoe zou je meer werkplekken kunnen creeren en gelijk het kinderopvangprobleem oplossen:
Door tweeverdieners een simpele regel op te leggen:
Man mag 2,5 dag per week werken, vrouw ook, maar NIET tegelijk.
Zal wel onmogelijk zijn.... Ik hoor de tweeverdieners al protesteren:
Ja maar......Kunnen we de hypotheek niet meer betalen of... moeten we een auto weg doen of... geen twee, drie keer per jaar meer op vakantie...
Uiteraard mag ook gekozen worden voor 1 partner een volledige werkweek. (man of vrouw maakt niets uit)
Daar moet dan nog wel een extra regel aan toegevoegd worden door de overheid: GEEN buitenlandse werknemers meer toe staan (NEE, ook niet voor werk, wat de Nederlander liever niet doet, want "lievere niet koekjes" worden niet gebakken)

obelix
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 jan 2005 06:58

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door obelix »

Dat is een heel slecht "advies" wat u hier probeert te verkopen, L.Rozenwater. Ziet u het al voor zich? De tweeverdieners die meer dan hun steentje bijdragen aan de maatschappij wilt u alle vormen van luxe ontzeggen, alleen om mensen zonder werk maar aan het werk te krijgen. Sorry maar op die wijze verplaatst men alleen de werkgelegenheid en dat is helemaal geen goede oplossing.

Sterker nog, het draagt bij tot het "de rijkeren worden rijker en de armeren worden alsmaar armer" principe. Niet iedere baan levert een dusdanige hoeveelheid geld op dat daar én een hypotheek én alle vasten lasten én ook nog het levensonderhoud van betaald kan worden. Wat dacht u van de minima? Moeten die ook maar als eenverdiener zien rond te komen? Had u daar niet aan gedacht?

En dat van die "GEEN buitenlandse werknemers meer toestaan", daar zeg ik alleen maar van dat ik deze bekrompen visie helemaal niet deel.

mariamagdalena
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 15:23

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door mariamagdalena »

beste mensen,
de enigen die met deze regelgeving en economie wat kunnen zijn de directeuren van reintegratiebedrijven, het personeel van deze bedrijven zit zelf meestal ook met k*t contracten op de schop; das netjes ingedekt
weest u alstublieft niet zo naief dus aub; er is te weinig werk en erg wordt te hard geknepen :evil:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: senioren werkeloos!!!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Daarom schreef ik ook al Obelix: "Ja maar......."
Ik denk overgens, dat het gros van de minima geen tweeverdieners zijn; daarvoor heten ze "minima" Als een echtpaar 2x "minima" is, zijn het geen minima meer te noemen. Extra werk creeren ben ik persoonlijk op tegen. Vooral werk wat eigenlijk totaal overbodig is. Wat de werknemers van buiten Nederland betreft: Die mensen (ik heb begrepen, dat dit vaak Polen zijn) worden vaak ingezet voor b.v. asperge steken, gewoonweg omdat de gemiddelde Nederlandse werkloze daar geen zin in heeft........
Hebben we dat vroeger ook al niet eens gezien ? We haalden Turkse mensen hier naar toe om de smerigste schoonmaakwerkjes op te knappen omdat, ook al weer, de Nederlandse werklozen daar geen zin in hadden.
De werkloze die kan en wil werken, zal helaas minder kieskeurig moeten zijn bij de keuze van een baan. (Alhoewel... werken, waar geen plezier aan te beleven valt lijkt me gewoon een kwelling)

Gesloten