LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom POSITIEF over MLM?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ondertussen wel haar/zijn doel bereikt.
Reclame maken.

Tim

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door jurrien »

Vind ik niet hoor ! De mensen die hbl willen kopen doen dat toch wel en zitten niet hier toe zoeken naar een link. Voor mij staat vast dat de persoon gewoon niet weet hoe hij onder dat antwoord uit moet komen omdat het een onzingetal is . Is het geen onzin ? Laat dan zien waar we moeten kijken om aan dat getal van 8 miljoen te komen.Maar het zal allemaal wel hoor. Voor mij geen hbl en dat blijft zo.
jurrien

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Econometrist »

http://www.shapecare.nl/herbalife.htm
dan weten jullie genoeg!
Ik weet inderdaad al weer genoeg. Ik zie de medische discussie zoals die over de magneetjes is gevoerd al weer aankomen. Ik ga die rommel ook maar bestellen, want als ze op de New York SE staan genoteerd...
Ik moet trouwens zeggen dat bovenstaande link bij een pagina uitkomt met opvallend weinig spelfouten, een mlm-er onwaardig zou je haast zeggen. Maar de ene die er staat is wel erg hilarisch vind ik zelf, en weegt wel op tegen de gebruikelijke d's, t's, jou-en en jouwen. Hij is goed verstopt, wie ziet hem ook?

Overigens, ik heb ook een link. Waar we een omzet van 1,3 miljard dollar kunnen bewonderen over 2004. Hier hecht ik persoonlijk de meeste waarde aan omdat als de getallen die hierin staan niet blijken te kloppen dit de verantwoordelijken in de gevangenis doet belanden.
http://ir.herbalife.com/downloads/Herba ... Report.pdf
Lees dit, en je begint je af te vragen of je niet meer weet dan je weten wilt...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

DOOR TO DOOR SELLING – PYRAMID SELLING – MULTILEVEL MARKETING
CONTRACT NO. A0/7050/98/000156
A STUDY COMMISSIONED BY THE EUROPEAN COMMISSION
FINAL REPORT VOLUME II: ANALYSIS
HANS-W. MICKLITZ BETTINA MONAZZAHIAN CHRISTINA RÖßLER
PROJECT MANAGER: PROF. DR. HANS-W. MICKLITZ
November 1999

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>XI. The Netherlands<<<<<<<<<<<<
Before the Law on Games of Chance was amended in 1998, Snowball Systems could operate legally in the Netherlands.
Now they are prohibited. In order to make clear that Multi Level Marketing is not covered by the prohibition, the legislator has added an Explanatory Memorandum to the amendment which explains that the anti-pyramid provision does not apply
to Multi Level Marketing. It shows the differences between the two marketing systems.
1. Legislation
a) Pyramid Selling
aa) Law on Games of Chance
The Law of May 14, 1998 has introduced a prohibition of Snowball Systems in the Dutch legal system. Snowball Systems are defined as follows:
Law on games of chance of 1961 as amended by the Law of May 14, 1998381
Art. 1 a382
1. Onder een gelegenheid als bedoeld in artikel 1383, onder a, wordt tevens begrepen het piramidespel.
2. Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verpflichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verpflichting door latere deelnemers.
The legislator has declared that, Snowball Systems are covered by the prohibition of games of chance. The wording is very broad and not only covers situations in which the participant pays a certain sum of money in order to participate but brings in anything of value, that means also that he enters into an obligation.
381 Wet op de kanspeelen.
382 1. An opportunity under Art. 1 a also includes pyramid games.
2. Pyramid games means an opportunity in which the participants hand out goods or oblige themselves in order to receive a benefit which completely or partly depends on the fact that further participants hand out goods or enter into the transaction.
383 Art. 1: Behoudens het in Titel Va van deze wet bepaalde is het verboden:
a. gelegenheit te geven om mede te dingen naar prijzen of premies, indien de aanwijzing der winaars geschiedt door einige kansbepaling waarop de deelnemers in het algemeen geen overwegende invloed kunnen uitoefenen, tenzij daarvoor ingevolge deze wet vergunning is verleend; 187
In the Netherlands, most of the earlier decisions on Snowball Systems have relied on the Act on Games of Chance.384 According to the Explanatory Memorandum to the Act, it intended to protect individuals against fraud, exploitation of the gambling mania and restrictions on the passion for gambling. The Act is violated if such a game leads to a competitive advantage overother companies.385.
bb) Other Laws
Some Pyramid Schemes are prohibited under the Penal Code, the law on credit systems and the Securities Act386. If a system contains elements of fraud or theft, it can be prosecuted under the Penal Code. If the company promises to return the money which the consumer has been investing in the system, the provision on actionable money of the public in the Law on credit systems applies.387
The participation voucher of a Pyramid System can be considered a borrower's note, that means a security under the Securities Act.388
b) Multi Level Marketing
In order to prevent application of the Law on Games of Chance to Multi Level Marketing as well, the legislator has expressively stated in the Explanatory Memorandum389 that the Act does not cover Multi Level Marketing.
It describes Multi Level Marketing as a sales method in which the buyer of a product requires the right to sell products and receives a commission based on the
sales. The same happens with further customers. Although the legislator admits that the structure resembles that of a Snowball System, it points out the differences between Multi Level Marketing and Snowball Systems.
Multi Level Marketing is a sales method. The remuneration serves to raise the sales of the products. The customer does not pay a certain sum in order to
participate in the system and be entitled to recruit new participants.
The customer pays money in order to receive the product.
As long as the concept of Multi Level Marketing is based on the sales of product, there is no reason to prohibit this marketing form.
2. Conclusion
Multi Level Marketing is not prohibited if the main focus on attention is directed to the sales of products, the commission is based on the sales and the customers is sold a product and not the right to participate in the system.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Knap gedaan hoor.
Je begint enigszins door te krijgen hoe het werkt.
Nu nog leren dat je dient te vermelden waar je deze info vandaan hebt gehaald.
En ook nog vermelden wat je precies wil bereiken.
Of wordt dit geacht een antwoord te zijn op de vraag gesteld in de naam van de topic "waarom positief over mlm?"?
Als dit laatste het geval is kan ik dus concluderen dat je positief bent omdat het niet illegaal is. Interessant uitgangspunt.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik heb betreffend onderzoek per mail gekregen.

Ik heb het zlefs een tijd geleden aangeboden aan mensen of ze het toegestuurd wilden hebben. de enige die reageerde was Student 26 en hij heeft betreffende rapport van de EU ook per e-mail toen ontvangen.

Wat ik hiermee wil bereiken?

Dat mensen allereerst gan inzien wat het verschil is tussen Piramidespelen, MLM, Direct sales en de rest van de illegaal aanverwante aftreksels die velen onder de noemer MLM scharen.

Als mensen dat verschil zien, kan er inhoudelijker gediscussieerd worden over het wel of niet goed verdienen met MLM en de sprookjes die velen vertellen of vertelt hebben over MLM. En over het wel of niet onetisch gedrag van firma's en of distributeurs.

GreetZ,

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dak voor je respons.
Maar opnieuw mis ik een plek waar ik dit kan nazoeken, of beter gezegd, wie is de bron van dit verhaal?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

DOOR TO DOOR SELLING – PYRAMID SELLING – MULTILEVEL MARKETING
CONTRACT NO. A0/7050/98/000156
A STUDY COMMISSIONED BY THE EUROPEAN COMMISSION
FINAL REPORT VOLUME II: ANALYSIS
HANS-W. MICKLITZ BETTINA MONAZZAHIAN CHRISTINA RÖßLER
PROJECT MANAGER: PROF. DR. HANS-W. MICKLITZ
November 1999
Ik denk dat je dit wel kunt gebruiken bij Google als zoekcriteria. Toch?

Zoals ik al zei: ik heb dit via e-mail ontvangen. wil je dat ook geef me een e-mailadres waarnaar ik het kan sturen. Je krijgt dan het gehele rapport met het onderzoek gedaan in de toen hele EU door de europese commissie.

GreetZ,

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Energetix, als je het wil sturen graag.
mmaarschalk @ lycos.com

De spaties dienen weggehaald te worden om het exhte email adres te krijgen. Dit is gedaan om spammers te ontwijken.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Aangezien ik de gene ben die met deze MLM discusie is begonnen.
Zou ik het fijn vinden om van jou dat onderzoek te krijgen!
Je kunt het sturen naar [email protected]

Ik ben zeker erg positief over Herbalife.
En ja er zijn over elk bedrijf of instantie wel iets negatiefs te vertellen.
Maar ik blijf er bij dat ik niemand kwaad doe.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet Bjorn Janssen.

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door kuklos »

Aangezien ik de gene ben die met deze MLM discusie is begonnen.
Fout. Bodejosm43 is deze thread begonnen.
Maar ik blijf er bij dat ik niemand kwaad doe.
Je hebt mensen dom en stom genoemd.
Je hebt jezelf vergeleken met een arts.
Hoezo doe je niemand kwaad?

En wanneer ga je nu eindelijk eens antwoord geven op alle vragen :?:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik heb het zlefs een tijd geleden aangeboden aan mensen of ze het toegestuurd wilden hebben. de enige die reageerde was Student 26 en hij heeft betreffende rapport van de EU ook per e-mail toen ontvangen.
Nu heb ik laatst wel een crash gehad dus misschien dat ik het wel ooit ontvangen heb, maar ik kan het me eerlijk gezegd niet herinneren. Doet er verder ook niet toe.
Wat ik hiermee wil bereiken? Dat mensen allereerst gan inzien wat het verschil is tussen Piramidespelen, MLM, Direct sales en de rest van de illegaal aanverwante aftreksels die velen onder de noemer MLM scharen. Als mensen dat verschil zien, kan er inhoudelijker gediscussieerd worden over het wel of niet goed verdienen met MLM en de sprookjes die velen vertellen of vertelt hebben over MLM. En over het wel of niet onetisch gedrag van firma's en of distributeurs.
Paar punten:
1) Het stond expliciet NIET ter discussie of MLM legaal is of niet.
2) Piramidespelen (die jij neem ik aan bedoelt met "illegale aftreksels") waren er EERDER dan MLM.
3) Het verschil tussen de systemen die je noemt waren al duidelijk. Mij ontgaat volledig op welke manier duidelijkheid over die verschillen bij kan dragen over een discussie m.b.t. het wel of niet goed verdienen met MLM e.d.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Betreffend rapport is verstuurd!

@Student:

Met illegale aftreksel bedoel ik niet piramidespelen maar kettingbrieven, rapporten en aanverwante illegale ideeën en variaties waarvoor men geld moet betalen.

Een belagnrijk issue is - mijns inziens - dat de meeste mensen niet weten wat echte MLM is. Zie vorige regels mbt illegale aftreksels.

En over de discussie of er wel of niet goed te verdienen is met MLM kun je nu al eindigen. Er zijn mensen die goed tot heel goed verdienen met MLM en mensen die niks verdienen met MLM. Factoren zijn ook al bediscussieerd en daar zijn ook nog steeds geen eenduidige meningen over.

GreetZ,

Alex van Breemen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@ energetix, dank voor het toezenden van het rapport.
Ik heb een vraag voor je. Het rapport zegt dat er een wezenlijk verschil is tussen piramidespelen en mlm.
Stel nu dat er iemand bij bij een mlm bedrijf (dus legaal) die zijn/haar downliners werft met het valselijk voorspiegelen van de inkomsten en de tijdsinvestering. En ook nog eens een keer alleen maar downline werft en geen klanten.
Wanneer vervaagt dan de scheidslijn?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@ energetix, dank voor het toezenden van het rapport.
Ik heb een vraag voor je. Het rapport zegt dat er een wezenlijk verschil is tussen piramidespelen en mlm.
Stel nu dat er iemand bij een mlm bedrijf (dus legaal) die zijn/haar downliners werft met het valselijk voorspiegelen van de inkomsten en de tijdsinvestering. En ook nog eens een keer alleen maar downline werft en geen klanten.
Wanneer vervaagt dan de scheidslijn?
Je gaat dan kijken naar de distributeur zelf en niet naar de MLM-organisatie. Ik ga er vanuit dat je het volledige rapport - ± 266 pag. - gelezen hebt. Veel MLM-organisaties proberen dit te voorkomen middels het kwalificatiesysteem. Zonder een minimum aan bestelling -dus klanten hebben - cq kwalificatie krijg jij geen commissies. Ik kan niet spreken voor iedere organisatie, maar bij Energetix worden mensen die valselijke beloftes doen enz. wel degelijk bestraft voor hun daden.

Als het wel mogelijk zou zijn om alleen maar mensen te werven ben je mijnsinziens bezig met een piramidesysteem en dus illegaal bezig. Dit staat volgens mij ook in het rapport.:
Onder het piramidespel wordt verstaan een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed (= Geld) of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
Een belangrijk issue bij MLM is dat een van de belangrijkste dingen - zoniet het belangrijkste ding - het hoofdzakelijk draait om de verkoop van producten cq diensten. Het aanwerven van distributeurs is daar een onderdeel van.

GreetZ.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door student26 »

@Student: Met illegale aftreksel bedoel ik niet piramidespelen maar kettingbrieven, rapporten en aanverwante illegale ideeën en variaties waarvoor men geld moet betalen.
Die vallen allemaal onder de noemer piramidespelen. Ze hebben namelijk allemaal hetzelfde doel en werken allemaal op dezelfde manier.
Een belagnrijk issue is - mijns inziens - dat de meeste mensen niet weten wat echte MLM is. Zie vorige regels mbt illegale aftreksels.
Integendeel. Ik denk dat de meesten juist wel weten wat MLM inhoudt. Bijna iedereen kent de voorbeelden namelijk wel uit de directe vrienden-/familiekring, bijvoorbeeld de Amwayers van een 10/20 jaar geleden.

Het punt dat keer op keer naar voren komt is dat het gros van de mensen (terecht) een vergelijking met piramidespelen maakt, maar dat MLM'ers dat domweg niet kunnen verkroppen en vervolgens om het hardst gaan roepen dat het juist geen piramidespel is. De meeste mensen zijn intelligent genoeg om zelf zulke inschattingen te maken.
En over de discussie of er wel of niet goed te verdienen is met MLM kun je nu al eindigen. Er zijn mensen die goed tot heel goed verdienen met MLM en mensen die niks verdienen met MLM. Factoren zijn ook al bediscussieerd en daar zijn ook nog steeds geen eenduidige meningen over.
Dat was het punt niet, lees je eigen tekst en mijn reactie nog eens en waag een tweede poging.

herbalife4ever
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2005 16:52

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door herbalife4ever »

Student26 weet het precies.
Ze studeert hoor!

Mensen ga lekker door met jullie discussie.
Ik ga me er van afmelden zodat ik geen mail meer krijg van deze onzin site.
Dacht dat er hier mensen waren die serieus waren.
Maar er zijn er hier alleen maar die liggen te zieken over alles.
Als ze maar kunnen rotzooien!

Nou succes er mee!

Groet Bjorn.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door jurrien »

Ja bjorn, De waarheid is hard . Als je de antwoorden niet meer weet, en jij een beetje eerlijke tegengas van een paar tegenstanders krijgt,Kruip je met de staart tussen de benen en natuurlijk nog even persoonlijk natrappen naar student26 ,weer weg!! Ga dan maar weer lekker jou onzin verkopen aan de mensen die helaas nog niet met jullie praktijken bekend zijn.
Jurrien

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch vreemd herbalife4, wij dachten dat jij serieus was. Maar je blijkt alleen maar propagande te willen maken.

Mensen hebben hele serieuze vragen gesteld aan je, en het enige wat jij daarmee doet is deze vragen bestempelen als zeuren en zieken.
En daarna alleen maar klagen.
Succes met je "klanten" Of moet ik zeggen slachtoffers?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom POSITIEF over MLM?

Ongelezen bericht door student26 »

Student26 weet het precies.
Ze studeert hoor!
2 fouten tegelijk, best moeilijk he, begrijpend lezen...
Ik ben inmiddels een jaar afgestudeerd, en ben nog steeds een hij.
Mensen ga lekker door met jullie discussie.
Ik ga me er van afmelden zodat ik geen mail meer krijg van deze onzin site. Dacht dat er hier mensen waren die serieus waren. Maar er zijn er hier alleen maar die liggen te zieken over alles. Als ze maar kunnen rotzooien! Nou succes er mee!
Met de staart tussen de benen...

Gesloten