LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Wat krijgt hij van jou, mij en alle anderen, die kritisch tegen dit hele gebeuren aankijken en ook belanghebbenden zijn aangeleverd ? Ik geloof niet dat die rechter vijf jaar Trosforum na gaat pluizen.
Wie controleert wat hij WEL doet en wie heeft daar inbreng in ?
Daar ging het mij om.
Elias.

De rechter krijgt zijn informatie op zijn bureau van jou en van mij, of van de advocaat, en als je goed beslagen ten ijs komt, door bijvoorbeeld jaren op dit forum informatie op te doen, dan kun jij jou advocaat en/of de rechter inlichten tijdens een rechtszaak.

De tegen partij kan dat ook, en de rechter dient onafhankelijk te oordelen naar de regels die de wet voorschrijft.

Het is vaak wel zo hoe slimmer een partij zich manifesteerd des te groter is de kans dat deze partij wint.

Het is dus zaak om je in de materie te verdiepen, zoveel mogelijk, want rechters blijken in de praktijk niet altijd eensluidend te oordelen, dat zijn namelijk ook gewoon mensen.

groetjes Ad.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door Elias »

Ad,
volgens mij is de procedure, dat die rechter een grote stapel dosier krijgt van Dexia EN SLV. Vervolgens is het aan de rechter zich in de zaak te verdiepen, onderzoek te doen, desnoods deskundigen te raadplegen e.d.. Had jij het idee, dat iedere belanghebbende met/zonder zijn/haar verhaal mag komen doen ? Vergeet dit maar snel.

Individuen zijn in dit proces geen partij ! We worden slechts en dan nog zogenaamd vertegenwoordigd door SLV.
Dat is volgens mij het probleem.

Elias.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door Elias »

Daarbij komt, dat deze (aanvullende) wetgeving vers van de pers is.
Kijk naar de vele vage kreten en termen die er in staan als:

-gebeurtenis; wat is dat ? Geen definitie of zo. (Verwar dit niet met je inboelelverzekering, waar dit wel netjes is gedefinieerd met alle uitsluitingen e.d.)
-redelijkheid en billikheid; Die van Dexia/SLV en overheid (Zalm, Donner e.a.) kennen we al, de rechter ook. En wat mogen wij daaronder verstaan.

Het gaat nog jaren duren voordat hier wat jurisprudentie over is ontstaan en wij, in het verdomhoekje waar we toch al zitten, mogen de spits afbijten.

Ik heb op deze manier geen enkel vertrouwen in, dat er een aanzienlijk betere schikking uitkomt, dan Dexia voorstaat.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

nou Elias dat is niet helemaal waar wat je zegt.

Ik ben al 20 maanden bezig met heel mijn verhaal van mijn kant belicht aan de rechter voor te leggen, die oordeeld dan of dexia daarop mag antwoorden en visa versa.

Todat de rechter denkt nu heb ik voldoende informatie van beide kanten, en velt dan zijn oordeel.

Ik hoop in mijn geval dat hij dat 20 juli as zal doen, en liefst in mijn voordeel natuurlijk.

In verschillende tussenvonnissen ben ik al in het gelijk gesteld, zelfs zodanig dat ik eind vorig jaar, al dacht er te zijn, maar toen mocht Dexia toch nog reageren, waardoor er weer 7 maanden over en weer reageren volgden.

In ieder geval is het zo dat ik echt alles heb mogen zeggen en inbrengen, met vooral informatie op dit forum opgedaan.
En dat mocht dexia natuurlijk ook.

Dus zo werkt het gewoon.

groetjes Ad.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 14 jul 2005 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door Elias »

Ad,
kennelijk een misverstand. Ik heb het over de behandelend rechter die de mogelijkheden voor de massaschikking ( m.i. ten gunste van/voor Dexia en SLV) gaat bekijken.....

Sorry als ik onduidelijk was.

En inderdaad, procederend met je eigen zaak, dan ben je (plus advocaat) zelf partij en ligt het ( gelukkig) anders.

Elias.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ja Elias Ik ben er ook zo een die kennelijk niet altijd scherp leest.
Maar ik bedoel het goed en ach mijn verhaaltje daar is aldijd wel ergens iemand die er wat aan heeft :wink:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door impact »

Ik was in de veronderstelling dat je de poen van Dexia al lang op je rekening had staan, Ad. Het duurt dus langer, maar je krijgt het vast en zeker. (En de rente loopt toch gewoon door?)
Groet,
impact

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Verzoek aan 3 representatieve weekbladen.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het is zoals ik het beschreef Impact, Dexia had bedongen dat ze bij een voor mij positief vonnis, nog mochten reageren. Dat hebben ze dus gedaan met de inbreng van een lading nieuwe producties, waar door ik gedwongen werd om weer te reageren, en de trein reed weer verder. Maar nu heb ik wel het gevoel dat dit het laatste was.
Maar ja dat gevoel heb ik eerder gehd. Dus?
Bij dexia is alles mogelijk, alleen een ding is zeker, Ze hebben mij er nog niet onder :D

Gesloten