LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmeldingsformulier

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren

Re: Aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ben misschien wel een snot aap van 25 jaar. Maar ik kan iedereen recht in de ogen aankijken. Heb mijn leven in orde (ondanks dexia). Maar ik heb het wel allemaal zelf gedaan.
Als je mijn posting goed het gelezen groen, staat daar toch iets anders , dan jou reactie hierop doet vermoeden.
Het doet me goed dat je met je 25 jaar alles al op een rijtje hebt, en dat bedoel ik niet cynisch.
Ik heb daar tot nu toe al 57 jaar over gedaan, en heb het gevoel elke dag nog bij te leren gelukkig. Je zult merken naarmate je ouder wordt dat je vanzelf wat milder wordt naar andersdenkenden.
Maar dat is gewoon een opmerking van een ouwe L

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

OK Groen, inhoudelijke reactie.

Ik denk dat de meeste mensen, na de grote schrik bij de ontdekking, hun leven nu wel op orde hebben. Is heus niet alleen een verdienste van de "jonkies". Het enige wat je kunt doen is OF betalen Of een rechtszaak aanspannen tegen Dexia.

Ik ben van mening dat ik niets fout gedaan heb. Dexia is fout geweest, (spaarselect heeft fout voorgelicht) maar het was HUN product.
JIJ bent 25 en hebt nog een (hopenlijk) lang leven voor je om je pensioen op te bouwen.
Mijn man is 59 jaar en ik dacht voor zijn pensioen te sparen (5 jaar zoals gezegd). IK vind dat je je tamelijk laatdunkend over ons uit laat. Ik zou jou wel eens willen horen als je over bedragen van meer dan een ton praat!! Laat wel iedereen in zijn waarde want je weet niet welk product iemand heeft en hoe de omstandigheden zijn.
Ik kan je wel vertellen dat mijn leven in december 2002 aardig op zijn kop stond nadat we een brief van Dexia kregen dat we nu zelf 479,-- per maand moesten betalen omdat het depot leeg was.

Belegger+

Ongelezen bericht door Belegger+ »

'k moet groen gelijk geven: de eerste gedupeerde die een koel commentaar geeft.
Ik ben belegger (snotaap van 52) en lees dit forum als de krant.
Dexia en de voorganger bank hebben in de jaren 1999-2000 heel wat mensen kaalgeschoren met hun produkten (in principe hebben ze ook veel overwaarde van woningen losgepeuterd, om maar zo te zeggen).
Je ziet nu veel schoppende slachtoffers overblijven, die iedereen de schuld geven , van Zalm tot DNB, alleen de koniging zag ik nog niet als schuldige.
Sommigen zie je met 2,3 of meer contracten. Daar heb ik echt geen medelijden mee, het duidt op een zekere gretigheid.
Velen zie je met hypotheken die ze moeten verhogen. 'k wou dat ik een koophuis had.
De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.

Mijn mening.

B+

ad snoeren

Belegger

Je ziet het helemaal juist 8) In jou opinie dan :cry:

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Velen zie je met hypotheken die ze moeten verhogen. 'k wou dat ik een koophuis had.

Begger+: dan had je moeten sparen voordat je trouwde (of niet).
Daar hebben wij ons huis aan te danken. Natuurlijk zat de tijd mee en konden we ons huis goed verkopen (11 jaar geleden) om zelf
een nieuw huis te bouwen.
Maar zuinig leven (niet gierig) was de eerste aanzet.[/quote]

En jij wou misschien beleggeb maar ik niet, ik SPAARDE (volgens spaarselect) zonder risico.

groen

Ongelezen bericht door groen »

Ad,

Vind u echt geen oude l. Maar ik word soms wel moe van sommige mensen. Nou dit forum zie ik als info, maar soms kan het niet laten om mijn mening te geven.

Wil niet op de man spelen, maar snapt u mij een beetje. Laat mijn toekomst niet kapot maken door die vieze belgen bank.

En beste mevr Janneke,

Heb respect voor oudere mensen. Echt waar. Jullie zijn toch de grondleggers van onze welvaart. Door dat jullie hard voor de jonge generatie hebben gewerkt plukken wij nu de vruchten daar van.

Wil nogmaals niemand kwetsen. Maar voor jezelf kijk af en toe in de spiegel.

Groeten

Groen

ad snoeren

Wil nogmaals niemand kwetsen. Maar voor jezelf kijk af en toe in de spiegel.
Ja maar dat wordt natuurlijk steeds minder leuk :wink:

Feydakin

Ongelezen bericht door Feydakin »

De discussie is er overigens een van gisteren, het is oud nieuws voor de pers. De legio afaire verdwijnt duidelijk naar de achtergrond.
Hier zit 'm nu net het probleem, binnen de "muren" van dit forum is dit helemaal niet waar, door hier constant met elkaar over de problemen te praten, klagen, of uitspraken van rechtzaken te plakken, lijkt het inderdaad of de wereld nog steeds om dexia draait.

Dit is natuurlijk niet waar, de aandacht van buiten naar binnen is sterk aan het afnemen, iedereen heeft denk ik zo iets van, nou de schikking is er door en dus is de zaak afgedaan.
Voor veel mensen is dit ook het geval gezien de uitslag van de stemming.

De mensen die nu nog in de problemen zitten zijn de mensen die gestopt zijn met betalen, op wat voor moment dan ook en de mensen met een gigantische restschuld, danwel inleg en geen beroep kunnen doen op de eegalease situatie.

Deze mensen zijn dan ook ver in de meerderheid op dit forum, dus is het logisch dat men elkaar vaak na praat. Of dit slim is, ik weet het niet, misschien dat dit juist leidt tot het tegenovergestelde van wat men hiermee beoogt.

Feit blijft dat iedereen hier binnen de grenzen die de redaktie van dit forum gesteld heeft, zich moet mogen uiten zonder direkt afgebrand te worden.

ad snoeren

Hier zit 'm nu net het probleem, binnen de "muren" van dit forum is dit helemaal niet waar, door hier constant met elkaar over de problemen te praten, klagen, of uitspraken van rechtzaken te plakken, lijkt het inderdaad of de wereld nog steeds om dexia draait.
Je moet voor de aardigheid wanneer je je in een gezelschap of op een buurtfeestje bevindt eens rondvragen.
Dan zul je versteld staan van het aantal mensen die nog nooit van dit forum gehoord hebben, en toch ernstig gedupeerd zijn door dexia, zonder te weten wat de mogelijkheden zijn.
Tenzij je in Wassenaar woont, hoewel!

Feydakin

Dan zul je versteld staan van het aantal mensen die nog nooit van dit forum gehoord hebben, en toch ernstig gedupeerd zijn door dexia, zonder te weten wat de mogelijkheden zijn.
Ad alweer geef je dit forum meer waarde mee dan het in feite heeft, alsof dit forum het enige medium is waar de mogelijkheden voor de gedupeerden bekend worden gemaakt.

Al jaren hebben diverse kranten aandacht besteed aan wat er gaande is, tevens heeft de tros er diverse uitzendingen aan besteed, ja zelfs het journaal heeft er wel eens melding van gemaakt, als er nu nog gedupeerden rondlopen die niet weten van wat er gaande is en welke aktie men zoal kan ondernemen, dan wonen deze mensen waarschijnlijk ergens in een ondergronds dorp waar krant noch tv te verkrijgen is.

Snel verhuizen is dan het beste advies, desnoods naar wassenaar :wink:

Kor S

Ongelezen bericht door Kor S »

,hoi ad
ik .ul even met jou mee nu,compliments voor je postings, :wink:

,ook piet sprak laatst over,mensen op straat die gedupeerden bleken ,
te zijn. bij de akties etc. .zie topic ;forummeeting.
waar ,t mij over ging bij groen , is mooi beantwoord al door feydakin
Feit blijft dat iedereen hier binnen de grenzen die de redaktie van dit forum gesteld heeft, zich moet mogen uiten zonder direkt afgebrand te worden

ad snoeren

Sorry Kor maar Fydakin(lees volgende quote) gaat toch aan een belangrijke zaak voorbij. Via dit forum en trosradar niet te vergeten, is deze hele kermis op gang gebracht.
De media waar hij/zij het over heeft, geven over het algemeen een kritiekloze weergave van de feiten, waarbij dexia nogal eens als de grote mensenvriend wordt weggezet.
Komt nog bij dat de grootste groep Nederlanders nauwelijks actualiteiten
en nieuwsprogramma's bekijkt, en kranten gaan op de kruiswoordpuzzel het regionaal nieuws en de wekelijkse receptenpagina na vaak de papierbak in.
En ja Ik zal het wel weer fout zien maja.
Helemaal achterlijk ben ik ook niet echt, al zeg ik het zelf.
Ad alweer geef je dit forum meer waarde mee dan het in feite heeft, alsof dit forum het enige medium is waar de mogelijkheden voor de gedupeerden bekend worden gemaakt.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 26 jul 2005 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Als je ziet dat sommige topics bijna 5000 maal bekeken zijn, door gedupeerden (en anderen, vijand etc.), dan lijkt mij het forum behoorlijk veel waarde te hebben voor heel veel mensen.

Veel gedupeerden lezen het forum wel voor informatie, maar schrijven zelf niet.

En inderdaad, zoals Ad al zei: de berichten in de media zijn ook niet uit de lucht komen vallen.

Dit werd aangereikt door Dexia (omdat zij zich aangevallen voelt) en door de diverse Stichtingen/Verenigingen, bij wie het forum goed bekend is.

En alles begon met Trosradar en het forum, anders was de hele mikmak allang in de doofpot gegooid en wij met z'n allen zwaar de pineut ! :cry:

Zo weinig waarde heeft het forum dus !

Feydakin

Komt nog bij dat de grootste groep Nederlanders nauwelijks actualiteiten
en nieuwsprogramma's bekijkt, en kranten gaan op de kruiswoordpuzzel het regionaal nieuws en de wekelijkse receptenpagina vaak de papierbak in.
Zelf heb ik de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich behoorlijk op de hoogte weet te houden van alle ditjes en datjes in eigen land en het wereldnieuws.

Maar als men willens en wetens om wat voor reden dan ook zich afsluit voor wat er gaande is, wie moet daar dan de schuld van krijgen?

Feydakin

Trudy, dit forum heeft natuurlijk z'n waarde, je hebt mij het tegendeel niet horen zeggen, ik denk alleen dat de waarde weleens wordt overschat.
Natuurlijk zeg jij van niet, want dat zou misschien weer een stukje onzekerheid met zich meebrengen, overigens als dat zo zou zijn, zou dat onterecht zijn, want uit alles blijkt dat dexia bijzonder zwak staat.

Een onderwerp wat 5000 keer bekeken wordt zegt mij niks, waarschijnlijk klik je zelf af en toe een onderwerp wel eens 10 tot 50 keer aan, dat tikt lekker aan.

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Zelf heb ik de indruk dat de gemiddelde Nederlander zich behoorlijk op de hoogte weet te houden van alle ditjes en datjes in eigen land en het wereldnieuws.
De gemiddelde Nederlander vast wel. Helaas werden deze produkten ook aan veel mensen verkocht, die daar misschien net (nog) niet toe behoorden.

Minderjarigen, zwakbegaafden en er is natuurlijk ook een groep die geen krant heeft en waarschijnlijk ook niet naar programma's als Tros Radar of Kassa kijkt.

albert-o

Ongelezen bericht door albert-o »

Nee die zullen wel in het buitenland wonen.

Feydakin

Voor de minderjarigen geldt uiteraard niet dat ze dom en onwetend zijn, die kijken ook tv en zullen zeker als ze geconfronteerd worden met restschulden etc. bekijken hoe ze van die troep kunnen afkomen, danwel bij hun ouders aankloppen.

Voor de zwakbegaafden die een contract in de mik geschoven hebben gekregen, daar dient de begeleider cq verzorger aktie te ondernemen.

ad snoeren

Als iedereen waarmee ik soms felle discussies voer(de) mijn vijand was,
dan had ik beter met de spaceshuttle kunnen vertrekken vanmiddag, om ergens in orbit uit te stappen.
Met m'n beste vrienden zijn de discussies het hoogst lopend JH :wink:

JH

Ongelezen bericht door JH »

Met m'n beste vrienden zijn de discussies het hoogst lopend
toch iets waar ik stil van word en over na moet denken, Ad. :wink:

Gesloten