Pagina 4 van 4

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 mar 2007 22:05
door travelgek
Royal Jordanian en Austrian, prima. Ik ben 1.98 en kan zelfs met 1 been over het andere zitten.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 28 mar 2007 11:30
door thijseggink
Op www.vliegervaringen.com kunnen mensen per maatschappij een cijfer geven voor de beenruimte, misschien leuk om eens een kijkje te nemen..

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 28 mar 2007 15:49
door diepezucht
Oh nee hè, daar gaan we weer.... :roll:

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 02 apr 2007 22:26
door bar&boos
Op http://www.seatguru.com kun je afmetingen en slechte/goede zitplaatsen per vliegtuigtype nakijken. In het menu staan de grote luchtvaartmaatchappijen (zoals KLM), helaas niet de Nederlandse charters. Maar meestal kun je via hun sites wel weer de vliegtuigtypen achterhalen. De 'pitch' (in inches) is de tussenruimte tussen de stoelen en dus bepalend voor je beenruimte. Succes!

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 09 sep 2007 13:34
door DK
Diepezucht, ik snap niet goed waarom ik (ook iemand met lange benen) méér zou moeten betalen om normaal te kunnen zitten.

Het komt regelmatig voor dat ik met mijn benen in de stoel van mijn voorganger loop te porren. Ik heb zelfs een keer gehad dat mijn voorganger ging klagen bij de stewardes omdat haar stoel niet naar achteren kon. (Mijn knieen kwamen immers tegen de stoel aan).

De stewardess zei mij dat de vrouw recht had haar stoel naar achteren te doen. Ik vroeg of ik mijn benen af moest zagen of zo....Ik vind dat echt niet normaal.

Let wel: Bij comfort class betaal je EXTRA voor MEER ruimte. Dat is prima. Dat wil niet zeggen dat je bij economy genoegen hoeft te nemen met een onaanvaarbaar product.

Hetzelfde als ik een TV koop. Dan wil ik meer betalen voor een groter scherm, beter geluid en dergelijjke, niet als afkoopsom voor het feit of de TV uberhaupt werkt.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 22 sep 2008 12:32
door lousaki
Ook mijn vriend is 2.03 mtr en we hebben dit jaar comfort class geboekt bij Arke Fly.
Heenweg ging prima; na de ervaring van andere keren, geweldig!
Terugweg was een drama. Arkefly's 'eigen' vliegtuig was uitgevallen en we vlogen met een airbus van Spanair!!!!!!!!!!
Geen beenruimte, geen medewerking van het personeel. "U krijgt uw geld terug, u hebt zeker niet geluisterd"

Kortom, je kunt het wel boeken, maar ja, er vallen wel eens vluchten uit. Of ze worden samengevoegd. Kosten besparen, uiteraard.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 22 sep 2008 12:41
door MLF
Het gaat vooral om de bovenbenen, ik ben 1,80 (vrouw) en mij bovenbenen zijn bijzonder lang, ik paste dit keer niet in het transavia toestel, gelukkig had ik niemand naast me en kon ik mijn benen voor de stoel naast me kwijt.
Elk vliegtuig heeft verschillende maten, normaal pas ik wel in transavia.
In Martin Air pas ik nergens.
In AirOne zit je echt ruim (en dat voor een low price maatschappij).
Die hebben ook veel betere stoelen.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 22 sep 2008 15:40
door diepezucht
Erg knap MLF, normaliter bieden de 767's (lange afstandstoestellen) van MP meer ruimte dan de 737's (korte afstand) van HV.

In principe zijn luchtvaartmaatschappijen best bereid meer stoelruimte te bieden, maar dan MOET (je kunt charterbedrijven van van alles beschuldigen, maar niet van het maken van woekerwinsten) de prijs omhoog. En tja, dan heb je toch weer met die Nederlanders te maken...

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 sep 2008 09:28
door MLF
10 uur vliegen naar Cuba met Martin Air heb ik 10 uur gestaan omdat ik niet paste.....
en dat is geen sprookje maar waarheid

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 sep 2008 13:40
door diepezucht
Ah, te gierig om die 49 euri's voor de ComfortClass (= meer beenruimte) te betalen. Tja, dan heb ik verder niets meer toe te voegen. :roll:

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 sep 2008 17:29
door MLF
Dat kunt u mooi zeggen, die ruimte was net zo klein. Een kennis zat er wel en die is ook gaan staan.
Volgens de folder krijg je 10% meer ruimte, normaal is het 20 cm (of minder) + 10% = 22 cm.....ga ik geen 49 euro (was toen 49 euro) voor betalen.

Vorige maand had ik maar 10 cm beenruimte.
En dit is niet gelogen!!!!!!

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 sep 2008 19:18
door Henri42
Beenruimte moet minimaal 81cm zijn,bij het boeken ernaar informeren en anders bijbetalen

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 24 sep 2008 20:24
door diepezucht
MLF, u liegt.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 25 sep 2008 12:56
door MLF
*geeft een diepe zucht*

denkt: had ik maar een foto gemaakt :?

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 25 sep 2008 14:08
door diepezucht
Doe dat, want wat u beweert is gewoon niet waar.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 25 sep 2008 14:10
door MLF
Zeur!!!!!
Ik word erg onpasselijk van u!!!!!

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 25 sep 2008 16:27
door meniles
De pitch bij alle vanuit Nederland opererende charter airlines ligt in economy class tussen de 29 en 32 inch.

Omgerekend komt dit neer op een totale beenruimte (gemeten vanaf de rugleuning van de stoel) van ongeveer tussen de 76-84cm.

Extra beenruimte die je krijgt bij een comfort class stoeltje in een Martinair toestel komt uit op een kleine 9 cm extra beenruimte.

Zoals eerder beweerd werd verschilt de pitch niet per toestel bij een maatschappij. Zo hebben alle 737-800s van transavia.com 186 stoeltjes en dus allemaal precies dezelfde pitch. Per toestel (bij een 737-800) zijn er 3 rijnummers met meer beenruimte.

Martinair vliegt deze zomer haar charter operatie enkel met 767's en deze hebben een paar centimetertjes meer ruimte in de breedte in vergelijking tot de gangbare 737's die door transavia/Sun Express/Pegasus/Sky Airlines/Air Berlin/Arkefly etc etc. op hun Europa operatie gebruikt worden.

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 25 sep 2008 17:31
door Henri42
martinair biedt juist de allerminste beenruimte aan, zal wel sammenhangen met hun matige boord en vertrek service.

de lijndiensvliegers zitten allemaal op minimaal 81cm,inch is engels

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 26 sep 2008 10:44
door meniles
Beste Henri,

Zoals je terug kunt lezen beweer ik nergens dat Martinair meer beenruimte heeft (ook niet dat ze minder hebben). Wel is het zo dat MP in de breedte iets meer ruimte biedt, dit heeft puur met het type toestel te maken een 767 is een wide body kist en biedt passagiers daarom iets meer confort in de breedte. Hetzelfde geldt bijv. ook voor een A320 t.o.v. een 737.

Verder weet ik niet hoe je aan de wijsheid komt dat "alle lijndienstvliegers minimaal 81cm hebben, want dit is namelijk geheel onjuist. Ik kan je zo een heel ritsje lijndienst (zowel low-cost als niet) sturen die minder dan 81cm (=32 inch, want in die maat rekenen we alles in luchtvaartland) hebben...

Re: Beenruimte chartervluchten... wie biedt wel genoeg ruimte?

Geplaatst: 27 sep 2008 18:38
door poohbear82
met betrekking tot die 20 of 10 cm --> de beenruimte wordt gemeten van de rugleuning van jouw stoel, tot die van de rugleuning van de stoel voor je. dat kan dus nooit maar 20 of 10 centimeter zjin, maar is meestal zo rond de 70 - 80 centimeter.
als je dus voor 10% extra betaald dan betaal je voor 7 a 8 cm extra en niet voor 1 a 2 cm extra.
Helaas is de prijs van 49 euro per enkele reis bijna nergens meer waarheid. Wij betalen voor een verre reis (10 uur vliegen) € 73 p.p. enkele reis, maar gezien de reistijd heb ik het er wel voor over.
ik vind zelf dat je het verschil goed merkt.