LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Appie54
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Appie54 »

Lieve Mensen,

Gebruik toch je gezonde verstand.
Alles heeft een prijs, en zeker kwaliteit!
Wij hebben ook van alles geprobeerd.
Nu slapen we op een boxspring van IKEA.
In één woord geweldig en een prima garantie!
Ergens zijn er toch grenzen aan de prijsstelling.

Groetjes van Appie uit Delft

Patricia
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2004 09:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Patricia »

Beste mensen,

Ik heb in maart mijn hastens bed binnen, helaas viel het vlink tegen, ik had reeds mijn twijfels over gehad maar aangezien ons tijdens de verkoop werd verteld dat we binnen 2 maanden terug konden brengen, hebben we toch gekocht. Maar wat blijkt nou dat is dus niet zo!!!! volgens de filiaalmanager is het zo dat aangezien we korting hebben gekregen voor de beddengoed en we geen contract hebben getekend...wij de bed maar moeten houden en misschien na 6 maanden is mijn lichaam wel aangewend!!! .. (contract??? ons nooit voorgelegd) tja het blijkt achteraf dat we een contract hadden moeten krijgen waar op staat dat we de bed mogen terugbrengen en aagezien we korting hebben gekregen hebben we dus blijkbaar ook geen gebruik willen maken van het contract!!!! Belachelijk het is ons toen echt niks over verteld, ik had nooit de garantie geruild voor 10% korting dat is een veel te dure grap !!!!!

Ik wil dit echt niet zo laten! heeft iemand ook zo iets meegemaakt en heeft juridische stappen genomen? laat het aub weten

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door meerst »

Wij zijn ook bij hastens geweest. Naast het verhaal dat zij veeeeeel beter zijn dan de rest weinig bijzonders. Ze gaven zoveel af op andere merken, daar hou ik al helemaal niet van.

Verder dat het bed wel 25 jaar meegaat. (circa 6000 euro) zei ik dat ik liever elke 10 jaar een nieuw bed heb van 3000 euro :roll:

Verder lag het ook niet lekker, moest ik aan 'wennen' Nou nee niet voor mij

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik zou na 10 jaar slapen op een bed of matras toch wel eens weer wat anders willen hebben...
Tegen die tijd heb je weer nieuwe producten, materialen, en waarschijnljk nóg betere lig-mogelijkheden dan wat we nu hebben.

Hästens-prijzen...jemig... :roll:

Er zijn vele andere mogelijkheden...ik blijf erbij: het is en blijft een persoonlijke keuze, de één ligt fantastisch op een Kwantum- of Ikeamatras, terwijl de ander er voor geen meter goed op kan liggen.
De ander zweert weer bij M-line of Tempur bijvoorbeeld, of de over dit onderwerp gaande Hästensbed(den), waarmee een ander weer niet mee uit de voeten kan.

De ene weegt 120 kilo, de ander 60 kilo, bijvoorbeeld.
Dat zal ook wel moeten meespelen in de keuze van je matras.

ceeszomers
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2006 22:41

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door ceeszomers »

Geen reactie komt misschien omdat slapen op een matras voor iedereen verschillend is. Kwalitatief hoog niveau. maar dat hebben bedden zoals van Auping ook.
Maar de na-service is per winkelier van deze bedden afhankelijk. En het is maar hoeveel geld wil je besteden, als imago er niets aan doet.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

10 jaar geelden was het duurste matras 1000 gulden nou zeg maar 500 euro, en dat is nu in 1 x 6 x vervoudigd o.i.d, die matrassen die 8 a 10 jaar geleden werden verkocht voor 1000 gulden p stuk was echt het beste wat je kon kopen, en dat sliep/slaapt heerlijk.

Ik ben van mening dat nu de prijzen voor matrassen veels te hoog is, een matras 1 persoons zou niet duurder mogen zijn dan 500 euro, en een 2 persoons maxmaal 1000, Hasstens prijzen dat vindt ik niet reele prijzen voor de kwaliteit wat je er voor krijgt, ik heb meer het iddee dat je voor het merk betaald, zo zijn er b.v als speciale hasstens Hotels, leuke marketing trouwens.

Meestal worden de matrassen ook nog eens gemaakt in de landen waar het personeel maar een paar euro p dag verdiend, bv asia.

Ik vindt dat je voor maximaal 2500 euro een top boxspring zou moeten hebben, 6 of 10.000 vindt ik onreele prijzen

Maar tuurlijk als je zegt dat je 10.000 te besteden hebt, verkopen ze liever een bed van 10.000 euro

Woma
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2008 12:09

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Woma »

In een Rolls Royce kun je auto rijden.
Met een klein fiatje ook.

Hästens maakt uitsluitend gebruik van de duurste en exclusieve materialen, waardoor het erg duur word.

Zijn die(natuurlijke) materialen persé beter?
Nee, met de techniek van tegenwoordig zijn er heel veel goedkopere niet natuurlijke materialen zie exact dezelfde functie hebben.

Ik ben het met Jeroen eens dat een goed matras inderdaad niet duurder hoeft te zijn dan ca. €500,-

Ik kan me nog een uitzending herinneren van keuringsdienst. (huppeldepup) waarin een duitse onderzoeker de vloer met Hästens aanveegde. Filmpje staat helaas niet meer online, was een programma van de Vara geloof ik.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Zou wel eens willen weten welke materialen er in een Hasstens zitten, als ik prijzen hoor van 10 a 15.000 euro dan moet het wel heel erg duur materiaal zijn, of is het dan toch de naam?

En hoeveel lekkerder zou het liggen/slapen dan een boxspring van bv 3000 euro?

Fiat en Mercedes vindt ik wel een heel groot verschil, maar ik heb het gevoel dat er geen verschil is tussen een hasstens van 10.000 en een boxspring met topmatrassen erin van 3000 euro

Ook denk ik dat het heel persoonlijk is qua liggevoel, als je bv een wollentrui hebt is ook prijzig, maar sommige mensen krijgen door wol irritatie's, heb ook wel van paardehaar gehoord, als ik aan paardehaar denk krijg ik ook kribbels trouwens :lol:

En ik had gelezen en gehoord dat het gezond is dat je goeie ventilatie hebt met je matras en bodem zodat je minimaal 30x p nacht draaid, als je dat niet zoveel doet is dat slecht voor je gewrichten en kun je wakker worden met spierpijn en stijve spieren e.d.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 16:37

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door [email protected] »

1
Laatst gewijzigd door [email protected] op 12 mei 2012 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen32Holland
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jun 2007 14:53

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Jeroen32Holland »

Als je oud en genoeg kapitaal hebt dan maakt het toch neit uit als je 1500 of 15.000 uitgeeft, is onzin, een boxspring van 3000 of 1 van 15.000 zit geen verschil in echt niet, ik denk dat je beter had moeten proberen, en ik hoop vooer je dat de rugpijn niet weer komt, omdat je misschien wel heel erg doorzakt in het matras met die paardeharen.

Daaag :lol: :lol: :lol: :lol:

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

dat een matras niet zo duur hoeft te zijn is correct. wel moet worden overwogen wat er van zo'n matras wordt verwacht. Er zijn erg veel variaties in materialen die kunnen worden gebruikt. De huidige industrie is eigenlijk alleen maar bezig te bezuinigen. Overige kosten bepalen voor het grootstegedeelte de eindprijs. Marketing en marge bepalen voor meer dan 70% de prijs van het product. Dit is in de merkkleding industrie een nog veel hoger percentage.
Daarnaast is de opbouw van een boxspring of matras van groot belang. Meestal is dat een omranding van schuim gevuld met veren als basis voor de matrassen of boxsprings. Bij de goedkope merken zakt het schuim snel weg en verliest het bed zijn stabiliteit. Bij de duurdere merken duurt dit iets langer. Maar na verloop van tijd is het echt gebeurd met de pret. Een bed met veren van kant tot kant bied echter een goede oplossing voor deze problemen. Wel moet deze goed opgebouwd zijn. En daar gaan ze vaak de mist in. Een extra veertje in de hoek is eigenlijk het enige wat je tegenkomt. ook het gebruik van dikke lagen natuurlijk materiaal kan veel problemen opleveren.
ook hier geldt weer dat de opbouw moet kloppen.
Volgens ons is een bed eerst dan pas kompleet als je er ook iets aan kunt veranderen. Na verloop van tijd krijg je ook andere behoeftes maar wil je niet telkens weer een zak geld uitgeven.
Dus: een vlak bed welke je ook verstelbaar kunt maken, de mogelijkheid de hardheid te veranderen, natuurlijke materialen die niet gaan kuilen, onderrugpijn die wel wordt opgelost.

Als je na verloop van enige jaren weer een nieuwe matras wilt kun je rustig een matras van 250 of 500 kopen. verwacht je iets waar je duurzaam op wilt liggen zul je een beter product moeten kopen.
Binnenkort zullen wij een site openen met meer gedetaileerde informatie over materialen en opbouw.
Als kleine firma hebben wij de filosofie dat we niet iedereen kunnen bedienen maar wel informeren.

Nesth®

Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

Wij zijn nu twee jaar 'wennen' verder. De kuilen zitten er nog steeds. Heel traject afgelegd, mannetje uit Zweden...baas van mannetje uit Zweden, matras met centimeter bekeken, spiralen geteld, terug naar verkoper, leverancier, weer verkoper..etc etc. We kregen een voorstel om te 'upgraden' naar een zachter matras, kregen we korting, was nog wel 6000 euro. Helaas, je komt er niet meer van af, je kunt zo'n bed niet uitproberen en daarna ruilen. Als ik ooit weer een bed koop (helaas gaat deze een heel leven mee :D dan nooit meer een hastens.

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

Beste mensen,

wat zijn jullie toch een stelletje zeikerts bij elkaar. 99% van de klagers hier heeft niet eens voldoende te besteden om een chinees gifmatras aan te kunnen schaffen! Misschien kunnen jullie gezamenlijk een forum beginnen over Bentley of Rolls-Royce en janken dat het ventieldopje van ordinair plastic is gemaakt.
Je bent niet verplicht om zo'n bed te kopen. Als je het wilt en kunt moet je het absoluut doen. Nog nooit zo goed geslapen. Heb de 2000T in het wit. Écht super!
Laat iemand lekker €50000 uitgeven voor een nest als hij/zij het wil en stop met zo afgunstig te doen! Typisch nederlands om af te zeuren wat buiten je bereik ligt...

Koop een Hästens ( of niet ). Slaap lekker.

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

ik bedoelde: af te kraken. dankzij de censuur taalkundig niet correct.
bedankt radar!

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

BZje staat zeker voor: Ben Zunig, of Bijstand Zuiger.
Als je het geld niet hebt, niet mee praten!

Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

@dickdawson: wow, een boze verkopert... :lol:

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

@kijk:
verkopert? nee, gewoon ambassadeur voor het merk. (heb een betere job, vandaar dat ik ook in zo'n fijn bed slaap...) het interesseert mij niks of iemand wel of geen Hästens koopt, maar het gejank van mensen die waarschijnlijk nooit instaat zullen zijn zo'n bed aan te schaffen irriteert mij.
je vind het het waard of niet. je vind het mooi of niet. who cares! laat iedereen lekker en hou dit forum voor belangrijkere zaken. tuurlijk, als je slechte service krijgt of geleverd wat je niet hebt besteld mag je daar over klagen, maar stop in godensnaam met afgeven op iets wat buiten je bereik ligt! pure afgunst en jaloezie.
ga iets doen met je leven.

dindan
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:12

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dindan »

Goed gezegd Dick Dawson,inderdaad,de bedden zijn duur,maar ze zijn het ook waard.Elk bed wordt in Zweden (dus niet in een ontwikkelingsland )met de hand gemaakt.De lonen liggen daar ook hoger.Als je geen Hästens kan betalen,ga daar dan ook niet naar kijken.Blijf bij Chinese producten,die ben je gewoon.
Mijn bed slaapt als een wolk,en iedereen die het zich kan permitteren,GEWOON KOPEN.

Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

DickDawson en DinDan... haha, volgens mij zijn jullie een en dezelfde, 't wordt steeds fraaier.
Maar goed waar waren we ook weer-oh ja, krijg je nu waar voor je geld of niet? Is het nu een met paardehaar gevulde hooibaal met veel poeha verkocht of niet. Arm en rijk opgelet.....volgens mij is zo'n bed gebakken lucht.
a-kuilvorming
b-wordt dus hard
c-voor op schouderslapers een probleem

dickdawson
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jul 2008 15:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dickdawson »

@kijk

we zijn het met mekaar eens! ik vind het het waard, jij niet. even goeie vrienden. ik wil graag 20 rooie uitgeven voor een zak paardehaar, jij blijkbaar niet. ik slaap niet graag op een rubber matje in mijn eigen zweet. jij blijkbaar wel. da's goed. jij maakt je eigen keuze en ik ook. ik koop gebakken lucht ( gestoomd eigenlijk ) verpakt in een zak paardenhaar. heerlijk! en als ik me daar goed bij voel is dat ook goed. mijn keuze.
en als ik me dan laat n*aien door die Zweden; lekker dan.

misschien had je in communistisch china moeten wonen... schijnen in noord-korea nog een vacature te hebben op het ministerie van handel. écht wat voor jou!
DIT IS COMMERCIE. HALLO!

@dindan: fijn, een medestander.
@kijk: helaas voor jou zijn we niet een persoon. jammer he?

gr.

Dick Dawson

Gesloten