2-4x modaal mag je van mij best verdienen als topper in loondienst. Maar geen 4,5 - 7 ton als directeur van een ziekenhuis. Maar daar kunnen zij weinig aan doen. Als iemand mij 7 ton wil betalen, zou ook ik niet weigeren. Het zijn die snurkende ministers, hun topambtenaren en kamerleden die het zover hebben laten komen. Zo worden pas wakker als Nova of 2Vandaag er gewag van maakt.
Hier ben ik het mee eens, daar kan ik mij ook zo aan ergeren.
Je kiest primair voor een bepaalde loopbaan omdat het WERK je aanspreekt, niet omdat je er giga mee kunt verdienen.
Waar heeft zo'n directeur die 7 ton nu voor nodig, waar geef je dat, in hemelsnaam, aan uit.
Ik kan me zo vorstellen dat zo'n man zich op gaat sluiten in zijn kantoor, wanneer hij een rondje door zijn ziekenhuis zou stiefelen krijgt hij vast kritische vragen en scheve gezichten.
Zo werd er bij ons (thuiszorginstelling) ook laatst een nieuwe manager voorgesteld en die kreeg vanuit de toehoorders de lompe vraag van: 'Zo , en waar vul jij je dagen nu weer mee?'.
Je kunt duidelijk merken dat uitvoerend personeel dit soort aansturingen zat is, en liever praktische, extra handen aan het bed wil.
Dat moet kunnen als je daarnaast maar geen status-leninkje afsluit van € 40.000,-- voor een auto, inclusief sleurhut en een plasmascherm.
Ben het eens met de bedoeling achter deze opmerking, niet teveel naar het ogenschijnlijk verblindend groene gras van de buurtjes kijken.
Ook daar zit er onkruid tussen wanneer je het van naderbij bekijkt.
Zo, vr. groeten van modale S. die geen status-lening heeft en al helemaal geen sleurhut.