LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft RADAR al aandacht besteed aan de leaese affaire op TV?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom

Re: Heeft RADAR al aandacht besteed aan de leaese affaire op TV?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

maar wel over (gedeeltelijke) teruggave van de inleg en daar komt uitkering niet voor.
.. maar ik ga niet met je chatten...

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

maar wel over (gedeeltelijke) teruggave van de inleg en daar komt uitkering niet voor.
Klopt, maar daar zijn daar wel advocaatkosten mee gemoeid! Dus de inleg moet behoorlijk hoog zijn, wil je als Eegaleaser een proces beginnen.

Ikwaseenbeetjedom

Oke, nog één keer dan,

Het ie erg triest dat je in dit land recht kunt (moet) kopen.

Dit betekent dat je mensen kunt oplichten voor een bedrag, lager dan wat de advocaatkosten zijn om je geld weer terug te halen.

Als je dat nu masaal lukt (b.v. dexia) dan "verdien" je daar toch nog flink aan, al had dexia natuurlijk liever gahad dat we braaf allemaal die gebakken lucht betaald hadden, dan waren de aandeelhouders nog veel blijer geweest...

bah !

http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... _zich.html (= ook leuk!)

Idaho

Tja, het is niet helemaal eerlijk, zeker niet voor de mensen die net boven die "toevoegingsgrens" zitten, maar in meerdere gevallen is het zo dat procederen vaak te duur is, dus wat dat betreft klopt het inderdaad niet, maar ja dat zal de advocatuur natuurlijk worst zijn.

Overigens zijn dit gewoon de harde feiten en zullen mensen dit mee moeten nemen in hun beslissing.

Ikwaseenbeetjedom

Jij gaat er nogal luchtig overheen idaho.
Nou ja, niet iedereen heeft in de gaten hoe kapot Nederland is.
http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... t..._.html
en dit is allemaal nog zonder die 600.000 dexia slachtoffers !

Janneke B

Ongelezen bericht door Janneke B »

En nog steeds geen uitspraken op www.rechtspraak.nl over aandelenlease.

Ze zijn er wel en dankzij gedupeerden en advocaten kunen we sommige uitspraken toch publiceren.

Zoals een van 27 april uit Maastricht.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 042005.htm
Zoals gewoonlijk verloren door Dexia.

En deze recente van Maastricht van 24 augustus.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 082005.htm
Ook hier mag Dexia betalen.

Toch wel handig die officiele site www.rechtspraak.nl waar geen aandelenlease uitspraken meer worden vermeld.

Binnenkort weer een paar niet gepubliceerde uitspraken , uiteraard verloren door Dexia.

Hoezo schikken!

Groeten,
Piet
Iedereen is aan het schikken zeker de rechtzaken worden in december weer hervat en dan wordt er gevonnist volgens het akkoord en de regeling Duisenberg. Als je niet schikt dan gebruikt de rechter dit vast tegen je las ik ergens.

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Als je niet schikt dan enz.

Allemaal onzin.

anne_

Ongelezen bericht door anne_ »

Geplaatst op: 16 Sep 2005 18:02 Onderwerp:

Iedereen is aan het schikken zeker de rechtzaken worden in december weer hervat en dan wordt er gevonnist volgens het akkoord en de regeling Duisenberg. Als je niet schikt dan gebruikt de rechter dit vast tegen je las ik ergens.

Flauwekul, valt onder stemmingmakerij. Bovendien is niet iedereen aan het schikken.

Loeke de Waal

Ongelezen bericht door Loeke de Waal »

Niet iedereen is aan het schikken veel mensen rechten gewoon door maar mijn advocaat adviseert goed na te denken over een schikkingsvoorstel van Dexia en een tegenvoorstel te doen omde zaken in der minne te schikken.

Het gevaar is inderdaad aanwezig dat de rechters de Duisenbergregeling als maatstaf gaan hanteren. M.a.w. in zijn algemeenheid kan gesteld worden dat men van deze affaire af wilt.

Loeke

ad snoeren

Het gevaar is inderdaad aanwezig dat de rechters de Duisenbergregeling als maatstaf gaan hanteren.
Rechters kunnen alleen het wetboek als maatstaf hanteren,

Zou een mooie pan worden zeg

JH

Ongelezen bericht door JH »

mijn advocaat adviseert goed na te denken over een schikkingsvoorstel van Dexia en een tegenvoorstel te doen omde zaken in der minne te schikken
En uiteindelijk komt er dan een hernieuwd INDIVIDUEEL schikkingsvoorstel voor al diegenen die (al dan niet)via hun advocaat dexia hebben gedagvaard. Maar hoe zit het met diegenen die door dexia zijn gedagvaard.

Loeke de Waal

De toekomst zal het leren. Tot nu toe verliest Dexia veel zaken ik ben zeer benieuwd naar de rechtzaken die over een paar maanden weer gaan komen althans dat mag je aannemen.

Loeke

JH

[quote]Het gevaar is inderdaad aanwezig dat de rechters de Duisenbergregeling als maatstaf gaan hanteren. M.a.w. in zijn algemeenheid kan gesteld worden dat men van deze affaire af wilt.[/quote]

Dit is een heldere conclusie. zowel dexia als vele gedupeerden willen van deze affaire af en daarom is de duisenberg-regeling een oplossing voor iedereen die niet wil of kan procederen en aan alle betalingsverplichtingen heeft voldaan.
Wanneer straks de duisenberg-regeling voor iedereen die hiermee instemt is afgerond, dan zullen de lopende rechtszaken worden hervat en gevonnist worden conform de duisenbergregeling als basis en wellicht uitgebreid met een percentage teruggave inleg of verwijdering BKR-notering wellicht. Zo is uiteindelijk iedereen tevreden !

Loeke de Waal

Ik deel deze visie JH en mijn advocaat ook.

Loeke

JH

Zo zijn er gelukkig meerderen die deze visie delen. :wink:

ad snoeren

dan zullen de lopende rechtszaken worden hervat en gevonnist worden conform de duisenbergregeling als basis en wellicht uitgebreid met een percentage teruggave inleg of verwijdering BKR-notering wellicht. Zo is uiteindelijk iedereen tevreden !
Afgezien van het feit dat het onzin is, zou ik hier niet tevreden mee zijn.
Door deze hele afaire heb ik schade geleden, dus wil ik minimaal alles terug, en als de BKR notering niet onmiddelik verwijderd wordt na een uitspraak van de rechter, begin ik een nieuwe zaak om de schade die door die BKR notering bij mij is ontstaan te verhalen.
Alles of niets. Ik laat me door niets of niemand bestelen.
En dan later tegen de dief te zeggen kijk maar hoe je mij terug betaald, is helemaal van de zotte.

Janneke B

Ongelezen bericht door Janneke B »

Het onderste uit de kan halen

Je hebt de ander het vel over de neus gehaald en gaat er zelf met de hoofdprijs vandoor. Tevreden of niet? Waarschijnlijk is de euforie niet van lange duur. Als de andere partij zich tekort gedaan voelt, dan zou jouw goede resultaat weleens je laatste kunnen zijn. Resultaat binnenhalen is één, uitvoering ervan een tweede. Juist ná de onderhandeling ben je afhankelijk van de medewerking van de ander. Een duurzame relatie levert vaak meer op dan een snel voordeeltje.

J Hopman

Ongelezen bericht door J Hopman »

Piloot, of Gert Jan.

Ik moet betalen ja en heel veel, omdat ik erin ben getrapt in die lease praktijken waarmee ze met mooie folders van alles beloofden, en er stond in deze folders dat je maar een verlies kon lijden van 2%. het stond erzo -2%, 0% , 2% , 4% etc, dus heb ik dat gedaan en voor mijn kinderen ook , want dan konden gewoon sparen en als je dan verlies zou hebben was het nooit meer dan 2%, nou daar is wel over heen te komen, maar geen verlies van 150%.

Dus is er nu een advocaat bezig, want ik ben gewoon zwaar bedonderd, en die duisenberg regeling slaat helemaal nergens op, want mijn dochter heeft het DEXIA-AANBOD getekend, en nu met die duisenberg regeling is het zo als je het DEXIA-AANBOD niet had getekend krijg je nog meer terug, dat kan toch allemaal niet, dus dat wordt ook een rechtszaak.En we kunnen geld terug krijgen Gert-Jan net als jij, maar ik ben het er gewoon niet mee eens en laat die advocaat en die DEXIA-BENDE het maar uitvechten, want ik sta gewoon sterk, mijn vrouw heeft niets getekend, mijn kinderen waren minderjarig, etc

Idaho

Ik moet betalen ja en heel veel, omdat ik erin ben getrapt in die lease praktijken waarmee ze met mooie folders van alles beloofden, en er stond in deze folders dat je maar een verlies kon lijden van 2%. het stond erzo -2%, 0% , 2% , 4% etc, dus heb ik dat gedaan en voor mijn kinderen ook
want mijn dochter heeft het DEXIA-AANBOD getekend
Wat heb je nu precies in huis gehaald Hopman?
Heb jij kontrakten voor jezelf aangeschaft en je dochter zelf ook nog een kontrakt?

Zij heeft tenslotte het Dexia aanbod aanvaardt en jij gaat procederen, hoeveel kontrakten heb je wel niet?

In ieder geval en zeker als je gestopt bent met betalen, kan ik me voorstellen dat je een rechtzaak aanspant, want zoals jij het vertelt ben je wel bijzonder ver van huis.
Ik hoop ondanks alles, dat je een flink deel van je geld terug mag zien.

J Hopman

Ongelezen bericht door J Hopman »

Ikben niet ver van huis idaho, ik zit gewoon thuis achter mijn pc.

En ik ben niet gestopt met betalen maar heb alles afgekocht, en nu doet de advocaat de rest.

Want weet je idaho, jij heeft het al eens gezegd, ik ben heel dom en domme mensen maken heel veel kans om hun geld terug te krijgen van de rechter.
Omdat ze geen verstand van beleggen hebben, ben ik blij dat ik dom ben.

Maar ik vind het toch netjes dat je me een deel van mijn geld terug gunt.

Gesloten