Door omstandigheden heb ik ook 2 katten en het blijken helaas angoraweetikveelwatvooreenras te zijn. Ze zijn wit en als ze even op het terras mogen maken ze zich zwart door in het zand te rollen. Daardoor vallen ze niet zo op, best wel sneu.
Ik geef ze royal canin hair and skin, met een zak voor 25 € doen ze 3 weken. Ze haren vreselijk vandaar, om de 2 dagen borstelen, en ook stofzuigen...grrr....word er zelf niet goed van. Laatst was de dierenwinkel al gesloten en kocht dan maar whiskas brokken. Vreten !!! God wat moet dat lekker zijn als ik ze zie. Binnen 4 dagen is een zak op. Spijtig genoeg krijgen ze weer royal canin, duur kopen is dan goedkoop en ook te merken aan de kattebak, dat is wel beter voer dan whiskas.
Barf heb ik nog niet geprobeerd, vind dat zelf niet zo fijn.
Nu is een vogel zo stom geweest om op mijn terras een nest te maken. Ik ben savonds steeds bezig vreemde katten weg te jagen en die van mij raken helemaal overstuur. Waar ik dan ECHT heel erg van baal dat het laatst mooi weer was ik de terrasdeur open gooide en binnen no time kwam een van mijn katten met een vogel aanzetten. Als ze die vogel tenminste op zou eten zou ik ermee kunnen leven, maar dit ? Moet nu alles dicht houden....
Zzzzucht..........ik heb geen leven zo en mijn katten ook niet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwaliteit kattenvoeding
Re: kwaliteit kattenvoeding
'Er is geen land waar de kattenvoeding van zulke hoge kwaliteit is als in Nederland' ??? En 'Wat is er mis met Wiskas en Royal Canin?'
HONDEN EN KATTENBROKKEN
Buiten afvalvalvlees, granen en vulmiddelen zitten onderstaande giftige en voor de menselijke consumptie verboden stoffen in bijna alle supermarktbrokken, ook in Royal Canin, Eukanuba, Fokker, Hill's, Purina, Clinic Diets van pasco Nutrition, Pedigree. De betere brokken zijn niet verkrijgbaar in de supermarkt en vaak ook niet in de dierenwinkel, omdat ze minder lang houdbaar zijn (zo'n acht maanden ipv anderhalf tot twee jaar). Het gebruik van onderstaande chemische stoffen hoeft voor dierenvoeding NIET op de verpakking vermeld te worden???
Ethoxyquine (Code E324)
Dit is de ergste van allemaal. Ethoxyquine is een chemische stof dat in de jaren vijftig in de USA werd ontwikkeld als stabilisator voor rubber en tevens als pesticide werd gebruikt. Omdat het een goedkope stof was werd het iets later goedgekeurd als conserveringsmiddel voor diervoeders. Pas na zo'n twintig jaar werd openbaar gemaakt dat Ethoxyquine zeer giftig was en verscheidene mensen, die bij de productie van Ethoxyquine betrokken waren, ernstig ziek waren geworden (kanker, leverfalen, chronische diarree). Helaas wordt het nog steeds gebruikt als conserveringsmiddel in diervoeders. Ethoxyquine kan ook de vruchtbaarheid beïnvloeden en kan epilepsie verergeren/ veroorzaken).
BHA = Butyl Hydroxyl Anisol, (Code E320)
BHA verlaat voor het grootste deel het lichaam via de urine. Maar een eventuele BHA-concentratie in de lever kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld van het zeer belangrijke vitamine D. BHA kan het vetgehalte en het cholesterol in het bloed verhogen. Bovendien kunnen honden, die overgevoelig zijn, oedeem ontwikkelen = een beeld alsof ze vocht vasthouden.
BHT = Butyl Hydroxyl Tolueen, (Code E 321)
Dit is giftiger dan BHA en werd oorspronkelijk ontwikkeld, om de houdbaarheid van KLEURENFILMS te verlengen. Honden krijgen een doffe vacht, gebroken haren en maag- darmproblemen.
HONDEN EN KATTENBROKKEN
Buiten afvalvalvlees, granen en vulmiddelen zitten onderstaande giftige en voor de menselijke consumptie verboden stoffen in bijna alle supermarktbrokken, ook in Royal Canin, Eukanuba, Fokker, Hill's, Purina, Clinic Diets van pasco Nutrition, Pedigree. De betere brokken zijn niet verkrijgbaar in de supermarkt en vaak ook niet in de dierenwinkel, omdat ze minder lang houdbaar zijn (zo'n acht maanden ipv anderhalf tot twee jaar). Het gebruik van onderstaande chemische stoffen hoeft voor dierenvoeding NIET op de verpakking vermeld te worden???
Ethoxyquine (Code E324)
Dit is de ergste van allemaal. Ethoxyquine is een chemische stof dat in de jaren vijftig in de USA werd ontwikkeld als stabilisator voor rubber en tevens als pesticide werd gebruikt. Omdat het een goedkope stof was werd het iets later goedgekeurd als conserveringsmiddel voor diervoeders. Pas na zo'n twintig jaar werd openbaar gemaakt dat Ethoxyquine zeer giftig was en verscheidene mensen, die bij de productie van Ethoxyquine betrokken waren, ernstig ziek waren geworden (kanker, leverfalen, chronische diarree). Helaas wordt het nog steeds gebruikt als conserveringsmiddel in diervoeders. Ethoxyquine kan ook de vruchtbaarheid beïnvloeden en kan epilepsie verergeren/ veroorzaken).
BHA = Butyl Hydroxyl Anisol, (Code E320)
BHA verlaat voor het grootste deel het lichaam via de urine. Maar een eventuele BHA-concentratie in de lever kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld van het zeer belangrijke vitamine D. BHA kan het vetgehalte en het cholesterol in het bloed verhogen. Bovendien kunnen honden, die overgevoelig zijn, oedeem ontwikkelen = een beeld alsof ze vocht vasthouden.
BHT = Butyl Hydroxyl Tolueen, (Code E 321)
Dit is giftiger dan BHA en werd oorspronkelijk ontwikkeld, om de houdbaarheid van KLEURENFILMS te verlengen. Honden krijgen een doffe vacht, gebroken haren en maag- darmproblemen.