LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Het begint nu toch echt op te vallen dat zodra er wat mensen met wat meer kennis van zaken, tegengas gaan geven aan mensen als mrtc. de reactie's van de kant van de voorstanders gewoon stoppen. Uitgezonderd eeen stukje knipwerk van Alex v B.Zijn de mensen die het allemaal zo goed weten ineens een beetje bang om gezichtsverlies te lijden?
jurrien

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

BEPAAL UW EIGEN LEVEN

Verdien 75 tot 750 euro p.w.
Part -Time of Full-Time
Eenvoudige werkzaamheden
Eigen tijdsindeling
Onbeperkte inkomsten mogelijk

Bijzonder succesvol bedrijf uit Groot-Britannie gaat Europa veroveren en is begonnen in Nederland.Wilt u (net als zovelen in Groot-Britannie)meer dan 750 euro per week verdienen ?

Neem dan nu vrijblijvend contact met me op.

Dit kaartje vond ik vandaag in de trein.Nou denk ik dat het over het bedrijf gaat waar jullie het over hebben.
Mocht dit zo zijn en dit bedrijf is dusdanig diep gezonken om in de trein kaartjes te verspreiden,lijkt mij een wanhoopspoging,wie is er dan nog geinteresseerd in jaarcijfers?

F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door F-ektief »

De stukken die bij de kamer van koophandel zijn gedeponeerd spreken van een winst van 468 euro over 2003.
In het handelsregister staan 5 werknemers vermeld.
Ik heb de stukken hier liggen en via een link op mlm-alarm.nl is een en ander te vinden bij de kamer van koophandel.

Kortom, opnieuw een bewijs dat Euphony leugens verspreidt.

Een marktwaarde van 30 miljoen is overigens niks, een beetje bedrijf in het MKB heeft dat al, het is weer eens de bluf van de grote getallen die mensen zonder kennis van zaken overbluffen, maar deskundigen niet eens aan het glimlachen brengen.

Kortom, de leugens van Euphony gaan verder, de propagandamachine draait op volle toeren en de argelozen worden genadeloos in de val gelokt en 350 euro lichter gemaakt.

Kom op Teledom, bewijs dat het anders is, dat er een andere kamer van koophandel is (die van Jan van E bijvoorbeeld).

F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door F-ektief »

Alex,

je weet toch wel dat Jan van E in een ver verleden leeft, de cijfers die hij aanhaalt zijn 5 tot 6 jaar oud.
Momenteel maakt KPN per dag meer winst dan Euphony waard is. Gewoon de krant lezen, daar staat het nieuws van het heden in.

Jan moet wel surfen, van de opbrengsten van Amway kan hij geen krant kopen.

Ad de Beer

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

Momenteel maakt KPN per dag meer winst dan Euphony waard is.
ja over de ruggen van inmiddels meer dan 10.000 mensen die hun baan kwijt zijn.

Oh ja die winst komt door de verkoop van diverse bedrijfsonderdelen zoals het Datacenter en het softwarehuis aan AtosOrigin.

En ik kan het weten, ben oud-werknemer.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Je verwacht toch zeker geen antwoord meer van MreneTelecom he, Econometrist? Je weet inmiddels toch wel dat als je met bewijzen komt hij ineens verdwenen is? Het siert hem wel dat ie niet met een poging komt om het te ontkrachten :-)

Heb me net teruggetrokken uit de discussie op het MLM prikbord. Met die lui valt gewoon domweg niet te discussieren. Ik heb ook daar weer om bewijzen gevraagd, het enige dat ik terugkrijg:
- ik moet uitspraken gaan verdedigen die ik niet eens gedaan heb
- ik moet uitspraken van anderen gaan verdedigen
- onzinreacties die totaal onvolgbaar zijn
- reacties in de trant van "je hebt geen praktijkervaring"
- reacties als "ik heb dagelijks contact met de minister-president via de media" ((c) MreneTelecom)

Geloof me, ik heb genoeg argumenten opgeworpen. Krijg ik als reactie dat "de downline geen concurrent is omdat een deel van de winst naar mij gaat". De domheid van die uitspraak begrijpen ze niet eens.

Idem over de vraag wanneer een bedrijf winst maakt. Iedere brugklasser weet dat je ondanks schulden winst kunt maken. Op de prikpagina vindt men dat "theoretische gebrabbel en truukjes". Zou leuk zijn om eens een topman van een groot bedrijf in discussie te zien met die nitwits...

De domheid tiert welig in de MLM-wereld. Het enige pluspunt is dat dergelijke randdebielen niet in de normale economie proberen te functioneren. Dan zou de economie helemaal naar de knoppen gaan.

F-ektief
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2005 12:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door F-ektief »

Zielig zeg Ondernemer. Och, wat leven we met je mee, ontslagen bij KPN, goh.........
En straks failliet met Euphony, eens een loser, altijd een loser he?

Kijk eens om je heen, kijk in de echte wereld, kijk naar echte ondernemers, dan zie je misschien wel een echte kans op succes. MLM is voor losers, niet voor ondernemers.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Oh ja die winst komt door de verkoop van diverse bedrijfsonderdelen zoals het Datacenter en het softwarehuis aan AtosOrigin.

En ik kan het weten, ben oud-werknemer.
Hallo, wakker worden. Dat is in 2002 al gebeurd, daar baseert KPN nu geen winstcijfers meer op hoor. Dat de mensen die bij DC en SWH werkten bij KPN weg gingen betekent verder niet dat zij hun baan kwijt waren. En dat deze twee winstgevende divisies konden worden verkocht betekent dat KPN een betere kaspositie kreeg voor dat moment op korte termijn, maar dat AtosOrigin op lange termijn de inkomsten van deze succesvolle divisies geniet.
Dat AtosOrigin iets minder van de werkverschaffing is dan het van oorsprong ambtelijke apparaat KPN, en daarom vlotter afscheid zal nemen van de mensen die -laat ik maar voorzichtig formuleren- minder opleveren dan ze kosten, komt voor sommigen niet lekker aan. En die sommigen zouden best wel eens de -laat ik het weer voorzichtig formuleren- wat meer 'mlm-gevoeligen' blijken te zijn geweest. Zolang jij met je 'onderneming' nog niet je ww-uitkering hoeft op te zeggen weet jij zelf ook wat het betekent meer te kosten dan dat je oplevert, met dat verschil voor KPN dat die niet een externe partij heeft om dit aan te vullen maar het zelf moet verdienen.
Derhalve is jouw conclusie m.b.t. momentele winst van KPN over ruggen van mensen wat al te kort door de bocht. Het aanhouden van de 'mlm-gevoeligen' op dat moment in die situatie bij KPN zou ten koste gegaan zijn van het hele bedrijf, en daarmee nog meer ruggen van mensen. Ook de bekwamere, die kans zien om met 2/3 nog eenzelfde bedrijf in de running te houden. Het zou niet gek zijn om in elke onderneming af en toe eens zo'n opschoningsactie te houden, dat zou de mlm nog eens een grote boost geven.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Het siert hem wel dat ie niet met een poging komt om het te ontkrachten
De alom belasterde persoon wiens naam niet genoemd mag worden omdat hij niet meer hier op het forum is, is toch één tandje slimmer dan jij denkt; Hij leert bij, hij weet nu dat je stil moet blijven zitten als je geknipt en geschoren wordt. En dat is voor hem al heel wat.

ondernemer_
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 apr 2005 21:59

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door ondernemer_ »

Zielig zeg Ondernemer. Och, wat leven we met je mee, ontslagen bij KPN, goh.........
Nee hoor helemaal niet. Ik ben ruim voor die tijd zelf weggegaan.

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Nee hoor helemaal niet. Ik ben ruim voor die tijd zelf weggegaan.
HAHAHA, hoezo dan
En ik kan het weten, ben oud-werknemer.
???

Je bedoelt zeker te zeggen "ik kan het weten want ik werkte er toen niet meer"?
Schei nou uit, naast dat je er uit vloog omdat je niks kon, en het niet snapt omdat je de materie niet begrijpt, weet je ook nog eens niks omdat je er helemaal niet bij was. Nee, jij beschikt zeker over de deskundigheid voor het voeren van je eigen bedrijf. Veel succes.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Zou leuk zijn om eens een topman van een groot bedrijf in discussie te zien met die nitwits...

Zal niet gebeuren...... :)
IS de laatste jaren ook niet gebeurd....... :D

Een ''topman'' weet dat zakelijke principes voor ELK bedrijf moet tellen wat al ZOlang bestaat als sommige MLM-bedrijven.

Piramidespellen, zoals velen zijn ingetuind door hebzucht, bestaan nooit lang.

Ja, ja, weet het....:
Het einde van MLM is Nabij....... :wink:
Dat is in 2002 al gebeurd, daar baseert KPN nu geen winstcijfers meer op hoor.
Juist.....! Gebeurd...... :!: Echt gebeurd. Niet uit een duim gezogen..... :)
MLM is voor losers, niet voor ondernemers.
Gut, gut...., hij voelt zich op ''niveau'' hier.....
Als een vis in het water. Oppassen hier hoor... :!:
Ze nemen het niet zo nauw hier met vergelijkingen...., hoewel jij maakt ook van die fraaie vergelijkingen....:
Over Hitler, moslims.... Nou, hier maken ze iemand verdacht in de buurt van kindertjes..... Moet kunnen...., ......hier..... :(
Geloof me, ik heb genoeg argumenten opgeworpen
Nee. flut argumenten, Serge.....
Zoals de vergelijking dat een ''verkoopleider'' de concurrent is van zijn eigen ''verkopers...... :( Getuigt van intelligentie.... :)
je weet toch wel dat Jan van E in een ver verleden leeft, de cijfers die hij aanhaalt zijn 5 tot 6 jaar oud.
Ben je vergeten te melden dat de nieuwe berichten er ook al staan :P ?
Jan moet wel surfen, van de opbrengsten van Amway kan hij geen krant kopen.
:? :? :?
Mis ik wat? De logica van dit forum :?
Wanneer ik ''surft'' kan ik geen krant kopen???
Dus wanneer je niet ''surft'' kun je wel een krant kopen.... :? Leg eens uit :lol:
En een krant...? Jij leest nog kranten....? Ik alleen de koppen bij de pompen... :P
de propagandamachine draait op volle toeren en de argelozen worden genadeloos in de val gelokt en 350 euro lichter gemaakt.
Is het geen 600 euri meer?
Het is NIET dom om op je woorden terug te moeten komen wanneer je je gewoon hebt vergist.......
Het is bijzonder DOM om op je woorden terug te moeten komen wanneer je EXPRES, met misleidende, belasterende bedoelingen iets beweert wat niet waar is..... De Beer, ten voeten uit..... :shock:
over het idee wat de zeggingskracht hiervan zou moeten zijn volgens een disfunctionerend brein .......Een interessante quote die je, hoogstwaarschijnlijk zonder jezelf daar bewust van te zijn, hebt opgedoken die ook mijn directe interesse wekt ..........In het licht van de aanstaande beursgang....... omdat hoopvolle beleggers nu dus niet alleen naar het prospectus uitkijken, maar tegen de tijd van de emissie tevens nog 2 jaarverslagen tegoed hebben....... Gezien jouw vermelding hiervan in het kader van oninteressant nieuws .......... vermoed ik niet dat we hieromtrent weinig inbreng meer van jou kunnen erwachten........
Nou normaal praten..... Bla, bla, bladiebla.....

JvE

Ja...., ik ben er weer.... :twisted:
Heb nog wat tijd over en heb gemerkt dat het ZO kinderlijk eenvoudig is om deze forummers op hun plaatst te zetten...... :)

Wat jullie zouden moeten doen is je familie leden naar dit forum toesturen..... 8)
Ik heb toch al met wat knappe koppen aan tafel gezeten en wanneer eenmaal alles uit de doeken is gedaan kunnen de enige gezonde, zakelijk reacties alleen maar zijn....:
--Niet interessant voor mij. Zakelijk is er niets mis mee.
--Zakelijk is er niets mis mee. Interessant.... :P

Hier is de huilerige reactie.....:
----maar dan moet ik mensen aantrekken..... :(
----Ja,Ja, maar...., dan krijg ik loon naar werken''..... :(

Nou..., vond het weer gezellie......

Wanneer ik weer wat humoristisch zie, ben ik er wel weer.... 8)

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat van die kindertjes moet je nog maar eens goed onderzoeken Jan.

Beetje kinderachtig.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Nee. flut argumenten, Serge.....
Niks flutargumenten. Het gebrek aan weerlegging zegt genoeg.
Zoals de vergelijking dat een ''verkoopleider'' de concurrent is van zijn eigen ''verkopers...... Getuigt van intelligentie....
Nee, weet je wat van intelligentie getuigt? Zal ik je eens proberen uit te leggen:

1) MLM'ers gaan er prat op dat je zelfstandige bent, toch?
2) MLM'ers beweren dat ze als team werken, toch?
3) MLM'ers beweren dat ze leiding geven aan hun team, toch?

Dan moet je me het volgende eens uitleggen:

1) Hoe kun je zelfstandige zijn als je onder leiding werkt?

2) Hoe kun je spreken van een team? Als je in een MLM zit waar 7 niveau's tot je downline worden geteld, geldt dan namelijk per definitie dat je tot niet minder dan 8 teams behoort: het team onder je, van degene boven je, van degene boven die persoon, van degene boven die persoon, enzovoorts. Jij hebt dus 7 lagen management boven je! (En dan nog beweren dat het zo'n geweldig efficient systeem is?! Iedere econoom lacht je vierkant uit!)

3) Als voorgaande niet geldt (wat je vast gaat beweren), leg me dan eens uit waarom je in godsnaam zo dom bent om 7 lagen boven je te laten profiteren van jouw werk?! Als bovenstaande namelijk niet geldt, en je dus wel zelfstandige bent, betekent dat dat de 7 mensen boven jou geen zier doen om geld te verdienen. Nu kan ik best ouderwets zijn hoor, maar mensen die niets doen en toch geld krijgen vind ik paria's.

Andere punten:

4) Als de opbouw van een netwerk NIET loopt zoals het eigenlijk zou moeten (x mensen zoeken x mensen zoeken x mensen), en dat is op het prikbordje al toegegeven, hoe kun je dan ooit verwachten dat je echt leuk gaat verdienen? Met de verkoop alleen red je het namelijk niet. Zo heb ik al eens berekend dat je ruim 600 persoonlijke Euphony-klanten nodig hebt voor een inkomen van 1000 euro. Idem dito voor Amway en al die anderen.

5) Als je ook punt 4 ontkent, beweer je dus dat het wel werkt (de opbouw van het netwerk). Reken dan eens voor me uit hoelang het duurt voordat iedere Nederlander is aangesproken en er dus geen verdere groei meer mogelijk is?

Voorlopig weer wel voldoende vragen denk ik? Jullie hebben immers nogal moeite met lange berichten.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MicheLM »

1) Hoe kun je zelfstandige zijn als je onder leiding werkt?

2) Hoe kun je spreken van een team? Als je in een MLM zit waar 7 niveau's tot je downline worden geteld, geldt dan namelijk per definitie dat je tot niet minder dan 8 teams behoort: het team onder je, van degene boven je, van degene boven die persoon, van degene boven die persoon, enzovoorts. Jij hebt dus 7 lagen management boven je! (En dan nog beweren dat het zo'n geweldig efficient systeem is?! Iedere econoom lacht je vierkant uit!)

3) Als voorgaande niet geldt (wat je vast gaat beweren), leg me dan eens uit waarom je in godsnaam zo dom bent om 7 lagen boven je te laten profiteren van jouw werk?! Als bovenstaande namelijk niet geldt, en je dus wel zelfstandige bent, betekent dat dat de 7 mensen boven jou geen zier doen om geld te verdienen. Nu kan ik best ouderwets zijn hoor, maar mensen die niets doen en toch geld krijgen vind ik paria's.

En nog durf je te beweren er alles van te weten en heb je het lef er een website over te openen waarin je dit pretendeerd.
Behoorlijk stomme vragen voor iemand die er alles over zegt te weten :?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

En nog durf je te beweren er alles van te weten en heb je het lef er een website over te openen waarin je dit pretendeerd.
Behoorlijk stomme vragen voor iemand die er alles over zegt te weten
Om met het laatste te beginnen: stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.

En wat het eerste betreft: ik wil wel eens weten hoe onze draaikonterige MLM-vriendjes daarop antwoorden. Jou kan ik alvast afschrijven? Je komt immers met een MreneTelecom-achtig ontwijkend antwoord. One down, nu de rest.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Nee, Serge....

Géén moeite met lange berichten, behalve wanneer het bla bla is....

Daar gaan we...... ''Bereiken'' zal ik je wel niet.... :(

Dan moet je me het volgende eens uitleggen:

1) Hoe kun je zelfstandige zijn als je onder leiding werkt?
Vraag eens een franchiser......
Niet gelijk lopen mauwen, want ik spreek uit ervaring......!
Je bent volkomen zelfstandig als franchisenemer.
In sommige gevallen heb je weinig in je eigen zaak te vertellen (in tegenstelling tot MLM), maar je stapt vrijwillig in. Je accepteert leiding wanneer je LEREN wil, HOE een bepaald bedrijf te runnen.
Wanneer je dit gaat betwisten richt ik niet meer het woord tot je, behalve dat ik je steeds weer de grond in zal boren... :).
2) Hoe kun je spreken van een team? Als je in een MLM zit waar 7 niveau's tot je downline worden geteld, geldt dan namelijk per definitie dat je tot niet minder dan 8 teams behoort: het team onder je, van degene boven je, van degene boven die persoon, van degene boven die persoon, enzovoorts. Jij hebt dus 7 lagen management boven je! (En dan nog beweren dat het zo'n geweldig efficient systeem is?! Iedere econoom lacht je vierkant uit!)
Hoe KOM je daar nou bij? :?
Bij ons wordt ''oneindig diep'' geteld. Dus oneindig veel ''teams'' waar ik bij hoor?
''7 lagen management boven me'' :?
7 mensen ''boven'' mij, die mij tot NIETS, ik herhaal, tot NIETS kunnen verplichten, maar....., die mij misschien, wanneer hun succes gebleken is, kunnen helpen uit te breiden en hen te dupliceren......!
Maar NU bekruipt mij het gevoel...dat jij denkt, dat iemand die 40 levels boven mij staat..... automatich aan mij verdient...... :o
Waar je verder ook, wel of niet, op reageert.... GEEF AUB HIER ALS EERSTE ANTWOORD OP....?

''7 lagen management onder me'' :?
Mensen die ik tot NIETS, maar dan ook helemaal NIETS kan verplichten, maar.... wanneer ik kan helpen dat zij allemaal, alle zeven, (wat NOOIT gebeurd) één euro verdienen, heb ik zelf ook een euro verdiend. (of zelfs 7 euro, want ik heb ook 7x zo hard gewerkt..., want je denk toch niet dat iedereen dat wel ff doet..... :) )
3) leg me dan eens uit waarom je in godsnaam zo dom bent om 7 lagen boven je te laten profiteren van jouw werk?!
Wat voor DENKPATROON volg jij...?
Mijn leverancier van alarmapparatuur is zelfstandig...!
Ik ben zelfstandig installateur.
Ik heb met mijn leverancier een goede overeenkomst gesloten....:
Hij helpt mij...., met know-how, demo-materiaal, instructie.
Ik ben NIET verplicht zijn adviezen op te volgen. Hij heeft NIETS te vertellen over mij. Als ik ''eigenwijs'' wil zijn, mag dat!
Wat is er nu anders in MLM? Mijn leverancier verdient aan mij! So what..?

Wanneer mijn leverancier er een adviesbureau tussen heeft staan, die ook aan mij verdient, so what? Hij stelt voorwaarden en ik zeg ja, of nee, daartegen...!
Als bovenstaande namelijk niet geldt, en je dus wel zelfstandige bent, betekent dat dat de 7 mensen boven jou geen zier doen om geld te verdienen.

Hoe KOM je daar nou bij? :?
Van de 40 mensen die ''boven'' mij ''zitten'', zijn er misschien 2 die véél premie verdienen over mijn omzet (omdat ze véél en hard hebben gewerkt), maar altijd minder dan ik... (Dit wil er TOCH niet bij je in, want je weigert onderzoek te doen. Je haalt je onderzoek bij blaaskaken als de Beer... :cry:)
Van die 40 mensen die ''boven'' mij ''zitten'', zijn er misschien 5 die een redelijke premie verdienen over de door mij veroorzaakte omzet (omdat ze redelijk hard hebben gewerkt).
De rest ''boven'' mij verdient NIETS aan mij....want ze hebben NIETS gedaan...! Anders zouden het profiteurs zijn!!!!!!
Ze hebben het voordeel(JA, dat IS een voordeel) van de inkoopsprijs en misschien bestellen ze gelijk wat mee voor de buurvrouw....)
4) Als de opbouw van een netwerk NIET loopt zoals het eigenlijk zou moeten (x mensen zoeken x mensen zoeken x mensen), en dat is op het prikbordje al toegegeven
Weet niet welke eikel het zo heeft gesteld, maar ik denk eerder dat JIJ je vergist....?
Want zo loopt het WEL!
Mensen kennen mensen..., kennen mensen......, kennen mensen....!
Hoe denk je dat dit anders al 50 jaar zo door gaat. Beeld je dat eens in...!
VER voordat jij geboren was, is dit al opgestart!
Volgens jou denkwijze had het nooit van de grond gekomen.... 8)

Alleen loopt het NIET zo rechtlijnig als het in een bedrijfspresentatie wordt voorgesteld.... 5x5x5x5x5..... Zo werkt dat in de praktijk NIET.
De een schrijft niemand in, de ander 10, weer een ander 3, etc.
ERg veel mensen beginnen enthousiast en merken dat het niet ''zomaar'' ff kan en blijven dan distr. voor het gemak en de fijne produkten...(Ha, ha, ha... Ja, ja!)
, hoe kun je dan ooit verwachten dat je echt leuk gaat verdienen? Met de verkoop alleen red je het namelijk niet. Zo heb ik al eens berekend dat je ruim 600 persoonlijke Euphony-klanten nodig hebt voor een inkomen van 1000 euro.
Hier geef ik geen commentaar op. Het is mijn pakkie-an niet.
Idem dito voor Amway en al die anderen.
Geen echt idee over ''al die anderen''.
Niet idem dito voor Amway.
Omdat er GEEN CENT wordt verdiend aan een inschrijving, ook niet ''hogerop'' en ook niet door het bedrijf.
Een eenvoudig rekensommetje is genoeg. Heeft in mijn ogen te maken met het grote assortiment.
Sommigen hebben géén ''affiniteit'' met zeep. Sommigen niet met cosmetica, sommigen niet met pannen, sommigen niet met magneten, sommigen niet met sierraden... etc.
(Maar laat je niks wijs maken..... Angst is de belangrijkste factor waarom mensen niet in MLM stappen... :lol: )
5) Als je ook punt 4 ontkent, beweer je dus dat het wel werkt (de opbouw van het netwerk).
Juist.
Reken dan eens voor me uit hoelang het duurt voordat iedere Nederlander is aangesproken en er dus geen verdere groei meer mogelijk is?
Het ''onderzoek'' is nog gaande...... :) Vandaag nog onze plannen vertelt aan iemand(dertig jaar oud) die nog nooit van Amway had gehoord.
We zijn 27 jaar in Nederland. Dus ik kan je vraag ECHT niet beantwoorden.....


Nu gaan er natuurlijk weer tegenwerpingen komen en discussies.... en er horen VRAGEN te komen want jullie weten de structuur niet eens van MLM. Ik zat er niet ver naast hè? Zeg eens eerlijk.....?
Een onbeperkt aantal ''levels'' en NIET allemaal verdienen ze aan de onderste.... :shock: :shock: :shock:

Ik vermoed dat je dit betoog belachelijk gaat proberen te maken.....
We zullen zien.... :wink:
Maar geen verhaaltjes meer dat je vragen niet beantwoord worden.... Afgesproken?

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

1) Hoe kun je zelfstandige zijn als je onder leiding werkt?
Vraag eens een franchiser......
Nee, ik vroeg hoe je zelfstandige kunt zijn als je onder leiding werkt. Geen onzinverhaal over franchises. Gewoon antwoord geven op de vraag.
Je bent volkomen zelfstandig als franchisenemer.
In sommige gevallen heb je weinig in je eigen zaak te vertellen
Als je niets te vertellen hebt ben je per defintie geen zelfstandig ondernemer.
Je accepteert leiding wanneer je LEREN wil, HOE een bepaald bedrijf te runnen.
Dat vroeg ik je niet. Leiding is NIET anderen leren hoe een bedrijf gerund moet worden.
2) Hoe kun je spreken van een team?
Hoe KOM je daar nou bij?
Dat vertellen jullie steeds.
Bij ons wordt ''oneindig diep'' geteld. Dus oneindig veel ''teams'' waar ik bij hoor? [knipje] 7 mensen ''boven'' mij, die mij tot NIETS, ik herhaal, tot NIETS kunnen verplichten,
Wat een kenmerk van leiding is. Dus weer geen antwoord op mijn vraag.
Maar NU bekruipt mij het gevoel...dat jij denkt, dat iemand die 40 levels boven mij staat..... automatich aan mij verdient......
Waar je verder ook, wel of niet, op reageert.... GEEF AUB HIER ALS EERSTE ANTWOORD OP....?
Ik snap je vraag niet helemaal? Ik weet niet hoe het tegenwoordig bij Amway werkt. Destijds was het iets met een percentage-staffel afhankelijk van de omzet in de groep, waarbij mensen die op jouw niveau komen zich afsplitsen dacht ik (heb het "plan" hier niet meer, HD is een paar weken geleden gecrashed).
3) leg me dan eens uit waarom je in godsnaam zo dom bent om 7 lagen boven je te laten profiteren van jouw werk?!

Wat voor DENKPATROON volg jij...?
Ik ga simpelweg uit van wat jullie vertellen. Meer niet.
Mijn leverancier van alarmapparatuur is zelfstandig...!
Ik ben zelfstandig installateur.
Ik heb met mijn leverancier een goede overeenkomst gesloten....:
Hij helpt mij...., met know-how, demo-materiaal, instructie.
Ik ben NIET verplicht zijn adviezen op te volgen. Hij heeft NIETS te vertellen over mij. Als ik ''eigenwijs'' wil zijn, mag dat!
Wat is er nu anders in MLM? Mijn leverancier verdient aan mij! So what..?
Je upline is niet je leverancier. Big difference!
Als bovenstaande namelijk niet geldt, en je dus wel zelfstandige bent, betekent dat dat de 7 mensen boven jou geen zier doen om geld te verdienen.

Hoe KOM je daar nou bij?
Dat vertellen jullie.
Van de 40 mensen die ''boven'' mij ''zitten'', zijn er misschien 2 die véél premie verdienen over mijn omzet (omdat ze véél en hard hebben gewerkt), maar altijd minder dan ik... (Dit wil er TOCH niet bij je in, want je weigert onderzoek te doen. Je haalt je onderzoek bij blaaskaken als de Beer... )
Ik ken Ad de Beer verder niet, behalve van naam en sinds kort zijn (wazige) website. Ze verdienen dus geld aan jou omdat ze hard hebben gewerkt?! Aan wat? Aan jou?
De rest ''boven'' mij verdient NIETS aan mij....want ze hebben NIETS gedaan...! Anders zouden het profiteurs zijn!!!!!!
Dat zijn de 5 boven je ook al.
4) Als de opbouw van een netwerk NIET loopt zoals het eigenlijk zou moeten (x mensen zoeken x mensen zoeken x mensen), en dat is op het prikbordje al toegegeven

Weet niet welke eikel het zo heeft gesteld, maar ik denk eerder dat JIJ je vergist....?
Uit de thread "waar zijn de postings":

IK: Hoe het dan zit? Simpel: er stappen er onderweg zoveel uit, dat het best even duurt voordat de boel vastloopt.
JvE: Juist..........! Broeva!!!! Haro..... Je snapt het alweer!!!"D
Want zo loopt het WEL!
Mooi, weer een tegenspraak en kunnen we door naar de vervolgvraag...
Volgens jou denkwijze had het nooit van de grond gekomen....
Dat heb ik nooit beweerd, integendeel.
Alleen loopt het NIET zo rechtlijnig als het in een bedrijfspresentatie wordt voorgesteld.... 5x5x5x5x5..... Zo werkt dat in de praktijk NIET.
Dat bedoelde ik dus.
Quote: Idem dito voor Amway en al die anderen.

Geen echt idee over ''al die anderen''.
Niet idem dito voor Amway.
Omdat er GEEN CENT wordt verdiend aan een inschrijving, ook niet ''hogerop'' en ook niet door het bedrijf.
Dat is een vaag punt. Niemand kan aantonen waar dat geld heengaat.
Maar goed, weer geen antwoord op mijn vraag.
Het ''onderzoek'' is nog gaande...... Vandaag nog onze plannen vertelt aan iemand(dertig jaar oud) die nog nooit van Amway had gehoord.
We zijn 27 jaar in Nederland. Dus ik kan je vraag ECHT niet beantwoorden.....
Dus zit je nu met een impasse. Want je beweert nu gelijktijdig:

* dat het bouwen van een netwerk niet goed werkt, de 1 vindt er geenéén, de ander 3, de ander 20;

* dat het wel goed werkt, het opbouwen van een netwerk, want mensen kennen mensen kennen mensen enzovoorts;

* Het is nog niet vastgelopen dus het werkt niet goed;

* Het is nog niet vastgelopen dus het werkt wel goed.

Begrijp jij jezelf nog???
Ik vermoed dat je dit betoog belachelijk gaat proberen te maken.....
We zullen zien....
Maar geen verhaaltjes meer dat je vragen niet beantwoord worden.... Afgesproken?
Het zijn geen verhaaltjes, want je geeft geen antwoord. Ik herhaal mijn vragen:

1) Hoe kun je zelfstandige zijn als je onder leiding werkt?

Jij begint een verhaal over franchising waarvan ik al eerder heb gezegd dat franchising geen zelfstandig ondernemerschap is. Vervolgens stap je heen over het feit dat leiding geven o.a. betekent dat je anderen kunt zeggen wat ze moeten doen. Vooralsnog geen antwoord van je.

2) Hoe kun je spreken van een team?

Je behoort immers tot vele teams, namelijk jij + downline en jij + ieder van degenen die direct boven je zitten (tot x levels). Jullie beweren leidinggevend te zijn, wat tegenstrijdig is met zelfstandigheid, maar wat je ook weer niet kunt ontkennen omdat het anders onverdedigbaar is dat mensen een eindje boven je aan jouw verkopen verdienen. Geen antwoord van jou.

3) Als voorgaande niet geldt (wat je vast gaat beweren), leg me dan eens uit waarom je in godsnaam zo dom bent om 7 lagen boven je te laten profiteren van jouw werk?!

Ze geven immers tegelijk wel en geen leiding (?!), er is hooguit sprake van motivatie door de ene persoon die boven jou staat. Waarom de rest aan jou moet verdienen kun je niet uitleggen. Omdat ze hard werken zeg je. Ik werk ook hard, maar dat is niet de reden waarom de directiesecretaresse betaald wordt. Ook kom je met een verhaal over je leverancier, terwijl tegenwoordig (bij Amway) iedereen rechtstreeks bij Amway zelf inkoopt. Weer geen antwoorden dus.

4) Als de opbouw van een netwerk NIET loopt zoals het eigenlijk zou moeten (x mensen zoeken x mensen zoeken x mensen), en dat is op het prikbordje al toegegeven, hoe kun je dan ooit verwachten dat je echt leuk gaat verdienen?

Jij zegt immers "zoek en hou er 20". Kennelijk moet je het dus niet van de klanten hebben. Maar tegelijkertijd beweer je dat de opbouw van een netwerk wel en niet goed werkt. Ergo, je moet blijven werken, en of je er dan nog wat mee gaat verdienen is onduidelijk.

5) Als je ook punt 4 ontkent, beweer je dus dat het wel werkt (de opbouw van het netwerk). Reken dan eens voor me uit hoelang het duurt voordat iedere Nederlander is aangesproken en er dus geen verdere groei meer mogelijk is?

Je zegt dat het wel en niet goed werkt, dus ook hier geen antwoord. Je komt niet veel verder dan wazige verhalen en veel smileys. Kun je nu eens voor de verandering per vraag een kort en duidelijk antwoord geven?

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ik geef het helemaal op met jou, Serge.......

Wat kan jij een hufterige en domme reacties geven...... :o
En ik denk zelfs...., als ik hem goed inschat, dat de centen man het niet met je eens is..... Wat een larie koek..... :(
''Leiding geven is de baas zijn''.... Broekie dat je bent.... :P
Niemand kan aantonen waar dat geld heengaat
Dan moet je dat vragen....., knuppel dat je bent......

€ 48, 00 Euro voor:
1) een aansprakelijkheidsverzekering voor één jaar..... (de verzekeraar ziet je weldegelijk als zelfstandige, eikel)
2) Een abonnement op een maandblad ivm met nieuwe partnerstores, prijswijzigingen, nieuwe produkten, enz.
3) een DVD over HOE dit allemaal is opgestart en wie.....
Catalogi, prijslijsten, etc.

Niemand kan aantonen waar dat geld heengaat...., Trol..... :D

Je kunt je excuses aanbieden en anders richt ik me totaal niet meer tot jou, maar over jou(w uitspraken, domme uitspraken...)

Zonder respect voor je..., Jan v. E.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MicheLM »

''Leiding geven is de baas zijn''.... Broekie dat je bent....
precies wat ik bedoel.
veel verf, weinig wol.
Vind het alleen behoorlijk arrogant dat juist hij zich als deskundige durft te profileren en er een website aan wijd.
Je kan aan zijn antwoorden zien, dat ie zelfs nog nooit op een meeting van wie dan ook is geweest, of anders heeft hij zitten slapen, net als op school denk ik.
Misschien moet hij zijn naam veranderen van student 26, naar "de eeuwige student" , want leren zal ie het nooit.
De website is waarschijnlijk om zich geweldig te voelen, kijk eens mam, wat ik heb gemaakt 8)

Gesloten