LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Weazel
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jan 2006 16:55

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Weazel »

GA GEWOON NOOIT MET WANADOO IN ZEE !!

Aso's zijn het !!

opppassen want je word hier gewoon gen**id dat het nog pijn doet ook !

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Er zijn ook heel veel (Ruimschoots het merendeel) tevreden gebruikers bij Wanadoo.

Eerlijker advies:

Begin niet aan ADSL als je het risico niet wilt lopen dat er ook maar iets fout gaat!

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Dit laatste is natuurlijk onzin. Het is gewoon van de zotte dat wanadoo in ruim 2,5 maand niet in staat is om een werkende adsl verbinding te laten opleveren. En dan heb ik het niet over dat ze nog 5 maanden na beeindiging steeds geld blijven afschrijven ondanks dat ik een intrekken machtiging had opgestuurd. Ook zal ik het niet hebben over de vele brieven faxxen emails en klachten waar ik nimmer antwoord op heb gehad.

Ik meld me daarna aan bij tiscali en binnen 3 dagen werkt alles! Perfect en naar behoren en zelfs telefonie is en blijf gratis!

Doe er je voordeel mee.

E. Laanen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2006 14:14

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door E. Laanen »

Op 3 augustus heb ik met Wanadoo afgesproken dat ik van Basic naar Family ging. Dat werd op 22 augustus gerealiseerd. Werkt probleemloos. Maar nu de administratieve afhandeling!
KPN rekende nog steeds ADSL abo-kosten op de voorschotnota. Bleek dat Wanadoo niet had opgezegd (hadden ze wel toegezegd). Daar begint de reeks telefoontjes en e-mails via hun website. Uiteindelijk wordt 14 oktober opgezegd en met een maand wachttijd door KPN gerealiseerd.
KPN heeft keurig afgerekend tot 14 november. Wanadoo reageert niet op mijn mails en brieven. Één keer wel. Toen begon er iemand mij uit te leggen dat het allemaal mijn eigen schuld was en dat ik -anders dan ze me hadden toegezegd- zélf voor de opzegging moest zorgen (hadden ze notabene zelf "al" gedaan op 14 oktober!) en dat KPN een restitutie zou verzorgen omdat ze tenslotte al sedert 22 augustus geen signaal meer verzorgden. Wat een gedraai en gekonkel. Misschien het beste, dat ik eens langs ga in Amsterdam?! Vond het adres op dit forum. Zelf geven ze je het niet. Zal wel komen door het slechte geweten. Ik wik overigens niet alleen restitutie van de teveel betaalde abonnementskosten (KPN), maar ook vergoeding van de telefoonkosten naar de Wanadoo helpdesk (á 20cent/min). Bij elkaar toch weer zo'n 100 euro.
Schrale troost, dat ik kennelijk niet de enige ben met problemen met Wanadoo ..........
Heeft er iemand nog een goede tip?

Eric

johanp
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2006 13:58

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door johanp »

Het probleem met wanadoo is kennelijk dat we er te lief voor zijn.Momenteel zit ik ook het zelfde:Per 8 december over naar Home/Family. Nu dubbele rekeningen en nergens een adres om op te zeggen. Nu per 22 februari startkosten (mogelijk een uitgang)
Wie kan er voor een goed adres zorgen? Waar kan ik bedanken?

dkkavz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:26

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door dkkavz »

Ik heb momenteel een wanadoo Family abonnement.
Daarvoor had ik het "fijne" tiscali. In maart 2005 had ik mij aangemeld voor een 8 mb lijn. Ik haalde maar 5,8 max. Dus teruggezet naar een 4 mb lijn voor 39,95 euro. Toen begon de ellende! Ik kreeg bij iedere afrekening 10 euro overschrijding datalimiet. Maar ik had geen datalimiet!.
Iedere maand een aantal telefoontjes, en de belofte dat het geregeld zou worden. JAMMER! Uiteindelijk hebben ze er een ander abonnement van gemaakt voor 29,95 euro. Het bleek dat er inhoudelijk iets in dat abonnement van 39,95 iets niet goed was.
Bij de volgende afrekening moest ik betalen voor de omzetting, en kreeg weer 10 euro voor overschrijden van het datalimiet.
Abonnement opgezegd per 17/1. Bevestiging gekregen.
De rekening van de omzetting in zijn geheel teruggehaald.
Toen kreeg ik een aanmaning, en heb later nog een incassobureau op mijn dak gehad.
Nu halen ze iedere maand 29,95 euro van mijn rekening af, en ik haal het gelijk terug.
Ik zit eigelijk te wachten op gerechtelijke stappen, dat zal leuke publiciteit worden voor dit incompetente bedrijf.
Ik heb het idee dat er een kleuterschool de adminstratie doet.

Ik had mij aangemeld voor het Family abonnement, en heb een 12,5 mb download. Ik heb geen problemen met de lijn of betalingen.
Alles is uitstekend verlopen.

Het kan makkelijk als er ergens iets fout gaat, dat de ene naar de andere stap fout gaat, en het nooit meer goed komt.

Ik heb wanadoo ook al een keer of 5 bij andere aangesloten zonder problemen.

Dick

rza-23
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 15:23

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door rza-23 »

Ik heb heel veel ervaring met de Wanadoo helpdesk omdat ik er vorig jaar gewerkt heb. Het is en blijft een feit dat Wanadoo erg klantonvriendelijk is. Ze nemen mensen aan van een uitzendbureau die totaal geen ervaring hebben. Ze moeten vervolgens een interne training volgen. Vaak zitten er dus mensen aan de telefoon die puur een script volgen en niet verder kunnen denken door gebrek aan inzicht en vakkennis. Zoals sommigen hier op het forum de klachtbehandeling of helpdeskfrustraties omschrijven is heel erg tekenend voor Wanadoo, ik kan het weten. Mensen die wel verstand van zaken hebben bij Wanadoo konden zich hier ook vreselijk aan ergeren. Ik geef de oprichter van deze thread groot gelijk, geld storneren en niets betalen. Wanadoo moet een product leveren dat goed werkt. Misschien levert het een signaal af!

Succes aan iedereen die problemen heeft met Wanadoo!

Harry Nac
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2006 00:34

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Harry Nac »

:o Ook ik heb problemen met de Wanadoo.Ik wilde Wanadoo telefonie en family.Kreeg een livebox die niet goed werkte.Helpdesk ik weet niet hoe vaak aan de lijn gehad,allerlei stappen doorlopen.(en iedere keer dat ik terugbelde alles weer opnieuw.)Op het laatst besloot ik om mijn oude speedtouch modem er weer tussen te zetten.Had ik wel verbinding,maar geen internet.Weer bellen.Werd mij gezegd een bestandje te downloaden(natuurlijk,zonder internet).Dat heb ik dus maar op mijn werk gedaan en opgeslagen op diskette.De man van de helpdesk zei letterlijk:Als dat wel werkt dan kunnen we concluderen dat de livebox kapot is.Dan kunt u hem terugsturen en ontvangt u een nieuwe.Het werkte dus prima.Maar zonder livebox geen telefonie.Dus bellen maar weer.Ik leg het hele verhaal weer eens uit,zegt die ***** aan de andere kant van de lijn:nee,wij kunnen u niet zomaar een nieuwe livebox toesturen,ik kan er hier ook niks over vinden in de computer.
Haaaaaaaaat.
Dus toen stelde ik voor de telefonie dan maar te laten vervallen.Dat kon ook niet want het contract loopt tot volgend jaar ergens.
Ik moet nu de livebox gewoon weer aansluiten en dan contact opnemen met de helpdesk als het niet werkt.Zou je ze niet. :twisted:
Ik ben niet van plan dit te doen,maar betaal nu wel de abonnementskosten voor telefonie voor niks. en ik zit met een kapotte livebox.Moet ik nou weer die helpdesk gaan bellen.
Overigens:iedere keer als ik contact had gehad met de helpdesk,kreeg ik een mailtje met een soort enquete hoe het contact met de helpdesk was verlopen.
Na het laatste gesprek kreeg ik die niet eens meer.......

Bino
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2006 17:12

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Bino »

En hier is nog iemand die problemen heeft met Wanadoo. In februari zou na een jaar ons abonnement verlengd worden. Het enige verschil was dat we van adsl+telefonie naar Wanadoo Family zouden gaan. Van tevoren hadden we hier bericht over gekregen: de prijs zou hetzelfde blijven en de diensten ook. Nou, wij blij. Maar niet voor lang. We betaalden altijd zo'n 23 euro en volgens de gegevens zou dat nu nog steeds zo zijn. Totdat we ineens merkten dat er in maart 28,99 afgeschreven was. Dus dan maar voor 20 cent per minuut (!!) bellen met Wanadoo. Blijkt dat we voortaan 5 euro standaard extra voor de telefoon moeten betalen (dat nergens in onze gegevens vermeld staat) en ook nog 4 cent starttarief. (wat ook al niet terug te vinden is) Ik vroeg de medewerker wanneer dat hele gedoe dan was ingegaan en waarom wij er niks van wisten. Hij gaf de datum 21 februari en zei dat er nu een brief onderweg was (die we nog steeds niet gehad hebben), wat ik sowieso wat laat vind. Ik heb t idee dat Wanadoo het een en ander heeft weggelaten om ons nog een jaar aan hen te binden, want voor wat we nu betalen kunnen we ook een ander abonnement zoeken, waarbij je wel zeker bent dat je telefoon en internet het altijd doen...
Ik ben nu aan het uitzoeken in hoeverre wij in ons recht staan. Dat wil zeggen OF gratis opzegging, OF de oude prijs die ons gegeven is. Mocht er iemand nog tips hebben, ik sta ervoor open.

Harry Nac
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2006 00:34

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Harry Nac »

fijn he,wanadoo

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door Gaasper »

Volgens mij sla je nu de plank een beetje mis, als je goed je overeenkomst met wanadoo had gelezen wist je dat je na 1 jaar de volle mep moest gaan betalen, of je nu overgezet wordt van direct naar family of niet heeft daar verder geen invloed op. Heb zelf een jaar geleden de overeenkomst aangegaan en ben sinds 5april overgezet naar family.
Dus eerst goed lezen wat je bent aangegaan en dan pas gaan klagen omdat je zo stom bent geweest om niet je abonnement op tijd op te zeggen

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Beter nog... je had nooit abonnee moeten worden van Wanadoom! :) hahaha nee hoor.. alle gekheid op een stokje... dit typeert Wanadoom weer... het is en blijft een waardeloos bedrijf die zoveel mogelijk klanten probeert te trekken met gratis ipods en gratis bellen om vervolgens de vele klanten niet aan te kunnen administratief en het gratis bellen opeens 4 cent te maken... waardeloos waardeloos bedrijf!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Allemachtig NL1SMS, ben je nu nog steeds niet over je frustratie heen?

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Nee. Ik heb mezelf voorgenomen om tot in lengte van dagen de waarheid over Wanadoom te vertellen. En dat is wel nodig ook gezien de aantal klachten die mensen nog steeds over Wanadoom schrijven. Vind je het goed? Of moet ik je toestemming hebben ? Vrijheid van meningsuiting heet dat!

't Leidsche Veem
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:05

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door 't Leidsche Veem »

Nb.: ook wanadoo maakt zich nog schuldig aan de zgn. stilzwijgende verlenging van een jaar (!). :!:
Den Haag: waarom is het voorstel dit onmogelijk te maken er (nog) niet door? :?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

nl1sms: Blijkbaar heb je niet het vermogen om in te zien dat klachten relatief zijn. Honderden klachten over een bedrijf zegt niets. Je hoort alleen de ontevreden mensen en als ik het totale aantal klanten van Wanadoo bekijk doen ze het nog redelijk netjes.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Dus omdat klachten relatief zijn mogen ze niet verteld worden? *** niet zo slap... zo kun je alles relativeren en daarmee goed praten. Als ik een product aanschaf verwacht ik dat dit naar behoren wordt geleverd. Wanadoom is hier blijkbaar bij veel gebruikers niet toe in staat. Ik uit mijn ongenoegen hierover in een forum wat hier voor is en dan kom jij aan dat het maar relatief is. Ja duhhhhhhh! Maar voor een ieder die denkt aan een wanadoom abo: NIET DOEN! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. De mensen die geen problemen hebben met wanadoom zijn al langere tijd lid. Laat je niet gek maken door die 20mbit en gratis ipods en troep... goedkoop is duurkoop!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Ik heb zo rond dezelfde tijd als jij aan abo aangevraagd. En zal ik je eens wat zeggen? Het loopt als een zonnetje. Net zoals bij een paar honderd duizend andere klanten. Als je ziet hoeveel klanten ze hebben binnengehaald in een jaar tijd is het verbazingwekkend dat de meeste klanten op tijd worden aangesloten.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door nl1sms »

Dit is een eindeloze discussie. We weten geen statistieken van het aantal nieuwe leden en we weten ook niet de aantal klachten. Maar iedere klacht is, in mijn optiek, een te veel. En feiten (voor mij) zijn als volgt:

- Wanadoom heeft een onproffesionele helpdesk.
- Wanadoom beantwoord geen (klacht) brieven.
- Bereikbaarheid van de helpdesk is duur en vaak moet je lang wachten.

En in mijn geval hadden ze na 3 maanden nog geen adsl op mijn lijn gezet... Ja KPN adsl maar geen Wanadoo adsl. Als ik dit aangeef en er word vervolgens gewoon helemaal niets mee gedaan dan zegt dat iets over de werking van de zgn techneuten bij wanadoom of het bedrijf die zij daarvoor inschakelen. Maarja relatief gezien valt het allemaal wel mee want ik ben maar 1 klager.

En dat gelul dat je alleen mensen hoort als ze klagen is ook onzin want ik verkondig overal dat Tiscali WEL een goede service heeft. Maarja relatief gezien zegt dit ook niets natuurlijk...

Blijf lekker bij Wanadoom als je het zo geweldig vindt, ik betaal tenminste niets voor mijn telefoongesprekken en kreeg deze maand 2 MB downloadsnelheids verhoging gratis plus ik kan 25 gratis smsjes per maand versturen. Dus veel plezier met je IPOD van wanadoom, ohnee als je tegelijk als mij hebt aangemeld heb je die net gemist.

ps. je hebt gelijk wanadoom heeft in korte tijd heeeeeel veel nieuwe klanten er bijgekregen... Blijkbaar is dat het enige wat telt voor hun... veel klanten is veel geld. Maar service??? en blijven die klanten na een jaar ook ? we zullen het zien.... Voor mij was het eens maar nooit meer.. al zou ik het gratis krijgen...

pps. Zelfs nu na al die tijd dat het wanadoom nachtmerrie achter de rug is heb ik nog steeds een homepage bij Wanadoom. Goed he ? Zo goed geregeld bij die gasten.. ssstt niet verder vertellen hoor.

Wanadoo ? Wanadon't!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Klacht aan wanadoo (adsl family + livebox)

Ongelezen bericht door ?? »

Wat denk je wat het met je organisatie doet als de klanten bij bosjes tegelijk naar binnen komen? Alle internetproviders en kabelmaatschappijen zijn op hun bek gegaan rondom de introductie van combinatiepakketten, tot en met KPN aan toe. KPN werd op een gegeven moment zelfs zo gek dat ze een klantenstop hebben ingevoerd en de levertijden opliepen tot drie maanden. Let wel: standaard drie maanden. Bij Wanadoo was drie maanden een uitzondering, en dan alleen als werkelijk alles werd verkloot - wat overigens wel een aantal keren is voorgekomen ja.

Tiscali is ook redelijk onderuit gegaan, net zoals Tele2 (die gaan nu hard op hun muil), Scarlet (loopt nu redelijk soepel), @Home (gevalletje ooooops recentelijk), Casema, UPC enzovoorts. Het probleem is: zet een dergelijke dienst op en de klanten komen bij bosjes. Iedereen weet dat het een nieuwe techniek is, maar niemand die vervolgens rekening wenst te houden met de daaruiit voortvloeiende aanloopproblemen. Op dat punt moet je KPN en Wanadoo overigens prijzen, want dat waren de enigen die klanten er op een gegeven moment op wezen, Wanadoo zelfs heel erg duidelijk.

Natuurlijk is het niet goed te praten dat een bedrijf na drie maanden nog steeds een ADSL lijn niet heeft weten op te leveren, maar dergelijke situaties zijn uitzonderlijk (behalve dan bij KPN recentelijk). Iedere klacht is er een te veel, maar ik wil jou wel eens een bedrijf zien managen dat binnen korte tijd tienduizenden tot honderdduizenden klanten erbij trekt zonder steken te laten vallen. Dat is onmogelijk. Zelfs met relatief lage percentages screw-ups staat je organisatie te trillen op zijn grondvesten. Reken maar eens uit: zeg 100.000 klanten in drie maanden, bij 2 procent gaat het fout. Dat zijn 2000 klachten. Whooops. De laatste cijfers van Wanadoo die ergens op Internet staan wijzen overigens op een nog sterkere groei van het aantal klanten.

KPN heeft op een gegeven moment ook vele duizenden aanmeldingen per dag gehad. Dan is het niet zo gek dat een helpdesk verstopt raakt, helemaal omdat veel mensen het nodig vinden om nogmaals een mail te sturen als de eerste niet binnen 24 uur wordt beantwoord en zes keer per dag wensen te bellen om hun ongenoegen over iets te uiten.

Echt, petje af voor de meeste providers, want ze doen het gezien de situatie nog redelijk goed. Wanadoo ook, want die hebben de meeste problemen inmiddels wel opgelost.

Gesloten