LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door janxx »

oh was ik nog vergeten reimeis van een schouderklop en een goed gehoor kun je lekker van eten. blijft nog geld aan over..ga zo verder je komt in de hemel...groet janxx.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Bailey »

voor de rest geen discussie meer
Hoe vaak heb ik dat nou gelezen? Houd je eens aan je woord zou ik zeggen.
van een schouderklop en een goed gehoor kun je lekker van eten
Eten kan je van je salaris!!! Als ik iedere maand wat extra zou krijgen van mijn baas dan is dat leuk. Maar nog leuker vind ik het om te horen dat ik mijn werk goed doe. Maar goed, dat zal jij niet te horen krijgen.

Enne alleen wat typefoutjes? Nog nooit van hoofdletters gehoord zeker?

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door ReisMeis »

...en volgens mij ben je nog nooit en ik weet het zeker nog nooit met een groot reisbureau op vakantie geweest...
Zeg, janlu., jij moet mij wel erg goed kennen als je dit allemaal van me weet. Maar toch, ik weet wel niet wat jij onder een "groot reisbureau" verstaat (noem er eens een paar), maar als ze mensen in dienst hebben zoals jij, dan blijf ik liever thuis! Van jou hoef ik namelijk niets (extra's) te verwachten; ik krijg namelijk precies waarvoor ik betaal, nietwaar? En nee, nu moet je niet weer met een flauwe opmerking komen; ik heb namelijk heel goed al jouw bijdragen gelezen en je hebt het echt allemaal opgeschreven.

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door rabartels »

Ik vind eigen dat zo'n bijdrage nooit apart moet worden vermeldt maar eigenlijk net als alle andere toeslagen (zoals veiligheidsheffing, brandstofkosten, etc) in de reissom op moet worden genomen.

Let wel op dat in sommige landen zoals de US, een fooi wordt verwacht aangezien dit een aanvullig op hun salaris is. In europese landen die je vaak op de menukaart incl. bediening staan. wat inhoud dat je geen fooi hoeft te geven.

In sommige landen zoals Zuid-korea is het not-done om fooien te geven omdat het als een belediging wordt gezien,

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door seat »

Fooi Ooit was een fooi een geld bedrag dat je gaf voor de nette bediening.[café restaurant ]
Op een bepaalde dag bemerkte de werkgever dat de fooi aanzienlijk was.
De werkgever verzon de volgende truuk.
  • De prijs verhogen en dan zit de fooi in het uit eindelijk bedrag.
    Personeel geen fooi meer, de werkgever stak dat in zijn zak.
    Hij vond dat hij daar recht op had, het is namelijk zijn zaak en het personeel werk voor hem. En krijgen daar loon voor.
    [bij sommige bedrijven staat het nog op de menu-kaart fooi in begrepen.]
    Het blijft natuurlijk onfatsoenlijk je zelf een fooi toekennen.
    De klant bepaalt namelijk, of hij de bediening goed vind.

Gesloten